Need For Speed Shift 2 játékteszt
A Need For Speed történelmében ez a 3. szimulátor, a tesztből kiderül, mennyire lett jó!
A Need For Speed sorozatról mindenkinek az őrült száguldás jut eszébe, a zsaruk előli menekülés (vagy éppen a versenyzők üldözése zsarukkal). Azonban az EA 2009-ben úgy gondolta hogy a need for speed porsche után újra szimulátort dob piacra. Az Első próbálkozás 2009-ben volt, a shift képében, ami érezhetően már az ésszerű versenyzést, és a szimulátoros jellemzőket hordozta, ez a rész azonban szerintem még nem nevezhető igazi szimulátornak. Valami ilyesmire az EA is rájött, és 2011 áprilisában piacra dobták a Shift 2-t. Ezzel a játékkal az EA célja az volt, hogy a konzolos, nagynevű szimulátorok nyomába érjen, de mindezt PC-n is kiadja. Ez az elhatározás úgy érzem, sikerült.
A Shift 2 végre már igazi szimulátornak tekinthető. Ezt már rögtön a menüben is érezni lehet, ahol már egy olyan érzés fog el bennünket, hogy ebben a játékban nem csak faltól falig közlekedünk majd, hanem a komoly versenyek komoly résztvevői leszünk. A Játék menüje nagyon egyszerű, ugyanakkor szép és ötletes,könnyű benne eligazodni. A beállítások egy jó szimulátorhoz méltóan mindenre kiterjednek, így a legapróbb részleteit is beállíthatjuk játékvezérlőnknek, hogy tényleg jól tudjunk szórakozni a játékkal.
Játékmenet:
A játék, mint az előző Shift is, egy felméréssel indul. Egy Nissan GT-R volánjánál kell bizonyítanunk a programnak, ami az elért időink alapján, és sok más egyéb szempont alapján kiválasztja a számunkra legideálisabbnak tűnő beállításokat. Sok értelmét nem látom, de szerencsére bármikor meg tudjuk változtatni ezeket a beállításokat. Miután ezeket a méréseket teljesítettük, a kísérőnk bevezet minket a shift 2 egyik igazi erősségébe, az autókereskedésbe. Itt ugyanis (ha nem is rögtön) rengeteg autót elérhetünk a kis utcai sportautóktól a vérbeli GT1-es fenevadakig. Miután kiválasztottuk a nekünk szimpatikus autót,rögtön indul is a játék, és a versenyek rövid ismertetése után rajthoz is állhatunk első futamunkon. Minden futam után (helyezésünktől függően) kapunk pénzt, és tapasztalatpontokat (XP-t). A pénzből új autókat és tuningalkatrészeket vásárolhatunk, az XP pedig a szintlépéshez szükséges, ami megint csak a pénz és egyéb jutalmak (pl. autó) megszerzése miatt érdekelhetik a játékost, na meg persze lehet villogni barátaink előtt vele. A játék különböző versenyszériákra oszlik, a sportautó-kategóriától a szuperautókon keresztül a GT1-ig. Személyes kedvencem a retro kategória, ahol klasszikus sportautókkal versenyezhetünk, például a legendás BMW E30-as M3-massal. (Egyébként 3-mas BMW-ből nagyon sok van a programban, így az E30, az E36, az E46 és az E92 is). A játék célja
megnyerni a GT1-et, amihez ügyesség, kitartás és jó autó szükséges.
Tuning:
A játékban lehetőségünk van tuningolni autóinkat. Minden alkatrészt kiválaszthatunk, és azokat finoman be is hangolhatjuk az autónak és vezetési stílusunknak megfelelően. Lehet színeket keverni autónkra, és minden karosszéria elemet különféle fényezéssel láthatunk el. Beállításainkat rögtön ki is próbálhatjuk a játékban elhelyezett rengeteg pályán.
Pályák:
A Shift 2-ben - csakúgy mint autóból - pályából is rengeteget találunk a játékban, természetesen, ezek mind megtalálhatók a valóságban is. Egy adott pályának több variációján is versenyezhetünk. A pályák vonalát és környezetét sikerült pontosan lemásolni, a gyönyörű tájakon és jó pályákon garantáltan nem fogunk unatkozni.
Hangulat,élethűség:
A Shift 2-nek végre olyan igazi szimulátoros hangulata van. Nem csak a menüben érezzük a játék komolyságát, hanem a versenyek közben is. A karakter mozdulatai, az autó viselkedése, és az ellenfelek is realisztikusak, és a jó belső nézetnek és az újdonság sisak nézetnek köszönhetően szinte olyan a játék mint a valóság. Annyi biztos, hogy a Shift 2-vel nagyon jól szórakozhat az, aki szereti a szimulátort. Azonban itt jön a Shift 2 egyik negatívuma is.
Mégpedig az, hogy néha előfordulnak benne olyan furcsaságok, amiket nem tudtam mire vélni. Ilyen például, hogy nem értem, hogy tud egyszerűen egyenesfutásban,száraz aszfalton egyszer csak kicsúszni az autó hátulja úgy, hogy garantáltan megforogjak, és a mezőny végére kerüljek. Az ellenfelek is tudnak néha furcsaságokat művelni, főleg amikor egy ütközésből kb 4-szer jönnek nekünk.
Fizika:
A fizika ebben a játékban egy jó szimulátorhoz méltóan elég jóra sikeredett. Sehol nem találkoztam olyan kiábrándítóan abnormális jelenséggel,ami teljesen ellentmond a fizika törvényeinek. Persze ez egy szimulátortól el is várható. Ami itt negatívum lehet, hogy a törésmodell elég rossz lett. A törött autók nem csak azért néznek ki rosszul mert összetörtek, hanem azért is, mert egyszerűen úgy gyűrődnek meg törnek, mintha gyurmából lennének. Ezen még javítani kéne, ha esetleg lenne harmadik része a shift-nek.
Irányítás:
Az irányítás felnőtt a szimulátorokhoz, vagyis már csak kormánnyal vagy kontrollerrel igazi a játékélmény, billentyűzettel nem. Amúgy az irányítás pontos, és ahogy korábban említettem mindent be lehet állítani részletesen. Külön piros pont a játéknak, hogy pár népszerűbb játékvezérlő konfigurációját alapból megtaláljuk, amit a fejlesztők előre beállítottak. Persze ezeket tetszőlegesen lehet módosítani. Azt még tudni kell, hogy a játék csak akkor irányítható jól, ha megvan hozzá a kellő képsebesség. Tapasztalatok szerint 40 FPS-körül már jól lehet irányítaniaz autókat, ez alatt már késik az irányítás, és kissé vontatott lesz a játék.
Grafika:
A grafika nagyon szép, mind az autók, mind a környezeti elemek. Különösen látványos a nap, annak a fényét, és a táj megvilágítását is nagyon igényesen megcsinálták. Persze vannak kidolgozatlan részek is, például a verseny kezdetén, akkor az autónk körül járkáló emberek grafikája engem a need for speed carbonra emlékeztet. Ezektől eltekintve a grafika rendben van, kicsit optimalizálhatták volna jobban a játékot, de nem annyira vészesen gépigényes mint például a GTA 4.
Összesítés:
Az EA megvalósította a tervét. Sikerült egy olyan szimulátort összehozni PC-re, amit szerintem nyugodtan lehet a Forza Motorsporttal, vagy a Gran Turismoval egy lapon emlegetni. A sok negatív vélemény ellenére szerintem nagyon jó játékot sikerült összerhozni. Egy igazi szimulátorral van dolgunk, amibe csak kis hibák csúsztak. De mondjon valaki olyan játékot, amibe egyetlen kis hiba sincsen :)
Pozitívumok
-remek hangulat
-Valósághű viselkedés
-rengeteg autó a játékban
-jó tuningolási rendszer
-sok pálya
-szép grafika
Negatívumok
-néhol furcsa viselkedésű ellenfelek és autók
Köszönöm hogy elolvastad a tesztet! Továbbra is kérem, hogy írd meg véleményedet kommentben, hogy mit kéne a jövőben javítani a tesztjeimen! :)
Műfaj:
Fejlesztő: Slightly Mad Studios
a limitedbe tobb auto (van.ami nem kerul semmibe) es tobb verseny. En 3000 ert vettem 😆
Még egy kérdést fel szeretnék tenni, már bocs hogy itt, de a gépigénynél nem válaszolnak..:/
Na szóval a kérdés... Shift 2: Unleashed (Need for Speed) , Shift 2: Unleashed Limited Edition (Need for Speed)
Van valami különbség a kettő között, vagy csak árban van különbség.? Mert az egyik csak 7990ft, a másik pedig 13990ft..
Gratulálok.
Borbi: De az nem volt olyan szimulátor, inkább arcade volt 😀
Superlompos: Igen, arra gondoltam, de tényleg kicsit félreérthetően fogalmaztam, bocsánat 😀