Need For Speed Hot Pursuit (2010) játékteszt
Háború dúl az utakon a rend őrei és az illegális versenyzők között. Te melyik oldalon állsz?
Need For Speed Hot Pursuit 2010
Bevezetés:
Az EA a kissé sikertelen Shift után úgy döntött, hogy nem bízza a véletlenre a következő Need For Speed sikerét. Ezért a nagy sikerű Burnout játékok fejlesztőire, a Criterion Gamesre bízta az új Need For Speed fejlesztését. A végeredmény: Egy kiváló grafikájú játék, a régi need for speedek hangulatával.
Első benyomások:
Miután először elindítjuk a need for speedet, egy női hang ismertet meg minket az új játék minden funkciójával, és az új Autolog multi minden részletével. Rögtön be is kalauzol minket a karrier menüpontba, ahol benevezhetünk az első versenyre.
Játékmenet:
Single player módban minden verseny előtt megjelenik a játék eseményeinek helyszínéül szolgáló Seacrest megye térképe. Találunk Ggyönyörű napfényes tengerparti utakat, sivatagi autópályákat végtelennek tűnő hosszúságban, és kanyargós, havas jeges utakat is a hegyekben. Egszóval van minden. A térképen különböző események találhatóak, kékkel a zsaru karrier eseményei, sárgával a versenyzői . Ha rávisszük a kijelölést az egyikre, megjelennek Need for speed barátaink eredményei, és és minden amit tudni érdemes. Egy helyen több verseny is van, több módban, több autószériában.
Miután kiválasztottuk az eseményt, ki kell választanunk az atuót amivel menni szeretnénk, és több színvariációból is választhatunk. Extra dolgokat, mint például felniket, matricázást, vagy body kit-eket nem tudunk választani, erre nincs mód a játékban. Miután végeztünk az eseménnyel, láthatjuk, hogy milyen medált kaptunk, és hogy mennyi fejpénzzel lettünk gazdagabbak. Bizonyos fejpénz mennyiségek elérése után új autókat kapunk, illetve fejpénz szerzésével növelhetjük körözési szintünket illetve zsaru karrierünkben léphetünk előre.
Irányítás:
Aki a szimulátorokat szereti, az csalódni fog a Hot Pursuitban, ugyanis közel sincs a szimulátorok élethűségéhez az irányításnak. Az irányítás könnyű, billentyűzettel is kifejezetten jól lehet manőverenzi az autóval. Sodródni is könnyű, nem is kell hozzá kézifék, csakis extrém helyzetekben. Viszont jó pont, hogy az irányítás pontos, nem késik.
Fejlettség, kidolgozottság:
A Hot Pursuit -esetében nincs az az érzésünk, hogy idő előtt adták ki a játékot úgy, hogy bárki is letesztelte volna. A kidolgozás és a fejlettség is kitűnő. Egy jelentős buggal sem találkoztam vagy bosszantó, értelmetlen dologgal. Az egyetzlen ami feltűnt, hogy amikor egy fennsíkon autózunk, és kilökünk egy autót, és leesik a szakadékba, akkor a kamera nem követi az autót, hanem csak az irányába fordul, nem érdekli hogy az útban fa aszfalt vagy másik autó van. Így a látványos dombról legurulások helyett a szürke aszfaltot láthatjuk. Ettől eltekintve a játék "értelmes", jó, azt csinálja amit mondunk neki. Itt nem érheti kritika a need for speedet.
Grafika:
A grafikáról annyit tudok nyilatkozni hogy jó. Azért csak jó, mert az autó és az úti körülmények kidolgozása elsőrangú, viszont amint közelebb gurulunk egy fához vagy bokorhoz, kellemetlenül pixeles és lapos "ágakat" láthatunk. Szerencsére ez játék közben nem feltűnő. Összességében szép lett, viszont lenne mit javítani rajta.
Autolog:
A Need For Speed Hot Pursuitban mutatkozott be az AUTOLOG nevű multiplayer rendszer, ami nagyon jól sikerült, nem csoda, hogy az összes need for speedbe belebakolják. Áttekinthető és könnyen kezelhető intelligens lett. A speedwall listán megjelennek barátaink időeredményei, és még az is, hogy milyen autóval, hány próbálkozás után érték el a legjobb eredményüket. Lehetőség van barátok hozzáadására, és kommenteket is írhatunk barátaink cselekményeihez, üzeneteihez. a játékban készített képeket is kitehetjük a falra, ezeket is lehett kommntelni. Tiszta facebook nem? Az egyetlen dolog amit hiányolhatunk belőle az a chat, az ugyanis az nem került bele.
Fizika:
Az autók irányítása a végtelenségig le van egyszerűsítve, a padlógázas indulásnál jelentkező kipörgéses csúszás sem jelentkezik olyan mértékben mint más játékoknál. kézifékkel kanyarodáskor viszont gyakorlatilag semmilyen plusz helyet nem igényel, egy hátraarcot dob az autó. Ütközésnél viszont úgy érezzük hogy néha túl sokat dobálódik az autó, és egy kis sebességű ütközéstől is képes többször is megfordulni a levegőben, valamint más fizikai törvényeknek teljesen ellentmondó dolgokat is képes produlkálni. Ez tud egy kicsit zavaró lenni.
Összegzés:
Sikerült feltámasztani a régi Hot Pursuit sorozatot. Tulajdonképpen ugyanazt az élményt kapjuk modern, szép grafikával. Igazán jól meg lett csinálva a játék, semmi különösebb vagy zavaróbb problémája nincsen. Tetszett!
Köszönöm hogy elolvastad a tesztet, hagyj visszajelzést kommentben, min kéne javítani! :)
Műfaj:
Fejlesztő: Criterion Games
csak így tovább nálam ötös 😃
na berakva a képek 😀
Majd máskor tegyél bele képeket!