Antichamber - A Probléma most kezdődik
Antichamber - A Probléma most kezdődik avagy hol is van az arra?
Tisztelt Olvasó/k!
Szeretnélek titeket először is köszönteni a harmadik játéktesztemnél. Bevallom őszintén ez tipikusan az a játék amiről nem a legegyszerűbb játéktesztet írni, de bízom magamban és remélem nem okozok csalódást azoknak sem, akik időt szántak arra, hogy elolvassák eme tesztemet.
Nem is húznám tovább az időt, vágjunk is bele a játék elemzésébe.
A kezdetek
Elindítjuk a játékot, kellemes fogadtatás vár mikor látjuk, hogy ezt a remekművet is az UDK (Unreal Development Kit) motorjával készítették. Első pillantásra amit kapunk egy jól megtervezett 3 dimenzionális menü, ahol kedvünkre testre szabhatjuk játékunk megjelenítési stílusát, természetesen nem tárul elénk a beállítások kánaánja, de ennél a játéknál egyáltalán nem is fontos. Alapbeállításokkal találkozhatunk, irányítást tudtommal nem alakíthatjuk saját ízlésünkre. Már itt galibába keveredünk olyan alap tényezővel mint a kilépés, a magam speciális okánál fogva nem jöttem rá, hogyan lehet kilépni a játékból. Találkozhatunk egy számlálóval is, ami visszafelé számol mutatva mennyi időnk van a kijutásra. A játéktól ne várjunk különösebben nagy történetet, a kijutás a lényeg.
Na de honnan is kell kijutni?
"Nem tudom hol vagyok"
A játékot a térképre kattintva kezdhetjük meg, majd ha elakadtunk a játék közben az esc billentyű lenyomásával léphetünk vissza főmenünkbe és ott folytathatjuk, ahol felfedeztük az adott részt. Egy alap helységben kezdődik a játék, ahol úgymond szabad mozgásteret kapunk, és barangolhatunk arra amerre lehetőségünk engedi. Az Antichamber igazi "para" játék, ahol nem tudod honnan jöttél és hová tartasz, semmi sem az aminek látszik, és semmi sem az aminek nem látszik. (Furcsa megfogalmazás, de a játékot játszva mégis érthetővé válik az imént említett mondat.)
A kezdő pályarész már a maga furfangjával rögtön ott csapja be a játékost ahol tudja, óriási frusztrációt képes okozni a játék amely egy euforikus állapotot idézett elő nálam, merem állítani más játékos számára is tapasztalhatóvá válik az adott érzés. Amellett, hogy a játék erőteljesen szelektálja a játékos érzékét és meghatározó képességét, kisebb illusztrációkkal segíthet is nekünk, ez esetben angol tudás igényeltetik, hiszen nem mindig érthető még egy "profi" angol számára sem, hogy mire céloz, néhol rébuszokban is utalhat az Antichamber. Természetesen ami képeket összegyűjtünk (rákattintunk) felkerül a főmenünél egy falra, amit a későbbi időkben visszanézhetünk.
Visszatérve, a kezdőrésznél rögtön eltévedtem mire rájöttem, hogy merre is van az arra, nem lövöm le a poént, bár nem csak ez a poén benne, annyi mindenre oda kell figyelnünk, és olyan lehetőségeket tár elénk amire eddig még nem volt példa. Említésként van egy ajtó ami szemből zárva van, de ha hátrálva haladunk felé akkor nyitva is az út mögöttünk. Sok meglepetést okoz a játékosnak, sok fejtörést is egyaránt. Nem szeretnék többet mondani, mert a játék laikus nyelven poén. Ezt értsétek pozitív meghatározásnak. A játékban található fegyverféle is amivel kockákat mozgathatunk a pontból b-be, ami hasznos lesz a későbbi időkben, mielőtt azt hinnétek ezt is meg kell szerezni, semmi sincs ingyen ebben a játékban. Szabadtérrel nem találkoztam én még az eddigi játék idő alatt, tovább játszom aztán kiderül, sajnos még nem sikerült végig vinni.
"Miért érdemes lekötni magunkat Antichamber?"
Azért mert hihetetlen élményekkel gazdagíthatja látásmódunkat a virtuális világban, olyan affinitással hagyjuk abba a játék és kezdünk bele újra mintha még nem is játszottunk volna, folyamatosan változó környezet, csalóka világ, szükséges az angol tudás míg nem lesz magyar lokalizáció, az apróságok is nagy élmény indexet csapnak a hosszasabb vesződések után és még lehetne sorolni. Ajánlani tudom mindenkinek, aki szereti az értékes és nehezebb játékot, ami sajnos a mostani évtizedre háttérbe szorult, játsszon vele mindenki aki megteheti.
Értékelés
A játék számomra jó élményeket nyújtott, kedves és olykor hihetetlen nyomasztó, megtanít értékelni az apró dolgokat. A cél ott lebeg a szemed előtt, nyomaszt a tudat hogy ott állsz a kijárat előtt és nem jutsz semerre mert még máshol van dolgod. Hihetetlen, csodálatos, reform játéknak nevezném. Régóta nem kaptunk ilyen jó játékot mint most.
Köszönöm, aki időt szánt a tesztemre, remélem a kesze-kusza játékhoz sikerült egy összetettebb játék leírást készíteni, és ti is akkor élvezettel fogtok majd játszani mint én.
Jó játékot, Jó bolyongást, Jó szurkolást!
Sziasztok!
Grafika: 7
Hang: 8
Irányítás: 8
Játékélmény: 9
Sajátélmény: Isten mód
Műfaj: ,
Fejlesztő: Alexander Bruce
Spoiler!
nekem bejön grt😀Spoiler!