Watch Dogs, a Ubisoft új csodája (PS3)
Játék: Watch Dogs (PS3)
Amikor megláttam a játékot tudtam, hogy na ez lesz az első játék amiről majd tesztet fogok írni.
Sztori
Annyira nem mennék bele a sztoriba, a Ubi játékai többnyire a bosszúról szólnak, itt is ez van, torold meg a családod halálát és védd meg a többi tagját. Nincsenek nagy csavarok benne, de nem is unalmas, viszont itt jön az első be nem tartott ígéret. Arról volt szó, hogy amit csinálsz az befolyással lesz a történetre, sajnos nincs ilyen. Azt is mondták, hogy vagy 40 óra a sztori és 80, ha 100%-ot akarsz, hát kb 20 óra lett, vagyis a szokásos. Egy végkimenetele van a játéknak, a végén, de tényleg, a legvégén dönthetsz valamiben és mivel vége a sztorinak az sem változtat semmin. Olyan van, hogy, ha nem sérülnek meg civilek és a bűnözőt is csak leteríted, akkor védelmező majd igazságosztó leszel, de ez is csak annyit változtat, hogy nem hívják rád a rendőröket, ha meglátnak a hírekben, mert egyetértenek a nézeteiddel.
Grafika
Ahogy már írtam a címében, nekem a ps3-as verzióhoz van szerencsém, itt elfogadható a grafika, de van néhány butítás, amire az „apróságok” résznél visszatérek. Nextgen-nél viszont gyönyörű, ahogy lennie is kell, főleg a víz, amit az egyik legnehezebb megcsinálni.
Fejlődési rendszer
XP rendszer van a játékban, ezt bűnözők elkapásával, vagy megölésével szerezhetünk, de ha élve hagyjuk és nem sikerült bántania a célpontját, akkor többet kapunk. Amikor összegyűlt egy bizonyos mennyiség kapunk egy beváltható pontot, amit egy új képességre költhetünk, ez vagy a vezetést könnyíti, vagy a fegyverhasználatot teszi gyorsabbá, pontosabbá, vagy egy új dolgot tudunk ezután hackelni.
Autók, vezetés
A vezetésért is oda voltak, hogy nagyon jó lesz, mint egy autós játékban. Hát végülis nem rossz, szokható. A kocsik törése viszont rémes, a fizika nagyon nem élethű, közel sem olyan, mint ahogy a demóban látszódott. Példa erre, kereszteződésnél a lámpát átkapcsolod, a kis legrozogább autó nekimegy egy kamionnak és az 100 métert odébb csúszik. Olyan bugok is előfordultak nálam, hogy későn töltött be egy autót és annak nekimentem, vagy éppen már ott volt, de átmentem rajta.
Fegyverek, harcrendszer
Na, itt egy betartott ígéret miszerint sok fegyver lesz benne, hát van is, de minek? Lopakodós játék lévén és mondták is ennél, hogy 80-90%-a kijátszható egy árva lövés nélkül, nem használsz annyiszor fegyvert. Rambózhatsz is, akkor mondjuk jól jön, mert egyben kevés a lőszer, jó ha nagyobb a készlet, de így hamar meghalhatsz mivel elég nehéz. Van egy kis célzás rásegítés, amivel fedezék mögül kinézve becélozza nagyjából, ez állítható is, hogy mennyire segítsen. A fedezék rendszernél is van egy kis könnyítés, ha kinézel, ps3-nál x megnyomásával a következő mögé siet. Van 2 db hangtompítós fegyver, egy pisztoly és egy uzi féleség, ez jól jön egy gyors hangtalan fejlövésre, de inkább csak a pisztoly, az erősebb is. Én hiányoltam egy hangtompítós távcsöves puskát, viszont gondolom ez azért nem kerülhetett bele, mert akkor túl könnyű lett volna, ha csendben az összes ellenséget leszeded észrevétlenül. Taktikázni lehet, ha egy kamerával körbe nézel, akkor jobban láthatóvá teszi az ellenséget és azt is, ha van éppen nála egy gránát, akkor az felrobbanthatod, vagy a fülhallgatóját sípoltathatod be, ezzel egy pár másodperces zavart előidézve a célpontnál. Te is tudsz készíteni gránátot, távirányítós bombát, vagy közelség érzékelőset. Van még egy képesség, amit a harcnál a legjobb használni: a fókusz. Ez tulajdonképpen egy időlassítás, amivel könnyebb a célzás, de a hackelés is. Így el is jutottunk a Watch Dogs védjegyéhez: a hack.
Hackelés
Na, ez az, amiért mindenki nyál csorgatva várta a Watch Dogs-ot, hogy mindent TE irányítasz! Volt is egy ilyen mottó, hogy „Az ellenségeim uralják Chicago-t, de én irányítom.” Majd hogy nem azt lehet mondani, ez az egyetlen dolog, amit betartottak és van hackelés, mondjuk erre építettek mindent így még szép, hogy nem hagyták ki. Először nem sok mindent tudsz irányítani, ezeket kell megvenni a pontokért, a lámpát, majd a hidat, az útlezárót stb. így tudod lerázni az ellenségeidet és elkapni, akiket el kell. Nagyon nagy poén, meg elég látványos is, mondjuk mész kocsiban ezerrel, jön utánad az üldöződ, van is egy kis segítség kicsit akadozva megy, nem mint a demóban, de amikor a két négyzet összeér, akkor jelzi, hogy most, te átkapcsolod az útlezárót és hátra is fordítja a kamerát az akció végett. Vannak úgynevezett exploitok, ezek eszközök, amit kraftolni kell, a zálogházban vásárolható cuccokból vagy ezeket találni is lehet, a kocsik kesztyűtartójában. Ilyen tárgy az áramszünet, a zavaró, amivel a térerőt küldheted el, vagy a letapogató, amivel felfedi az ellenfeleidet és utána már a falon át is láthatod.
Multi
A multit egybe kötötték az egyjátékos móddal, így más játékoshoz törhetsz be letölteni az adatait vagy csak megfigyelni őt teljesen észrevétlenül. De vannak versenyek is vagy csapatban lövöldözős játék is amiben egy fájlt kel megszerezni. Egy mobilos appot is csináltak, ebben egyik pontból a másikba kell eljutni, míg az ellenfelünk ezt szintén a város irányításával próbálja megakadályozni.
Egyebek
Sok millió mellékküldetés van, van ami elfogy, van amit percenként ad, mondjuk ez csak egy kis piti bűnöző, de az is valami. Lehet sakkozni, lehet itt a piros hol a pirosozni, ivós játékot játszani, félkarú rablózni, pókerezni ahol kamerával lehet kicsit csalni is.
Apróságok
Ezek főleg olyan hibák lesznek, amik nem vészesek, csak zavaróak. Azok a butítások, amit fentebb említettem ilyen pl., hogy a pisztoly nem húzódik hátra a lövésnél, vagy az animációk, ha pénzt veszel ki az automatából az ujjad átlóg a pénzen és a lefegyverzések is kevésbé élethűek, mint a demóban. Ezek ps4-en meg vannak csinálva, csak nem értem, 3-ra miért butították le ennyire? Ami viszont minden platformon hiba, ha valaki rád hívja a rendőröket először csak felismer, ilyenkor meg egy sárga felkiáltójel, utána már piros, hogy hívja is a rendőröket. De ha már a sárgánál elkezded zavarni a térerőt, akkor egy zavarót elpocsékoltál, mert utána ugyanúgy hívja, pedig nem a hívás küldöd el és akkor az utána lévő hívhat, hanem a térerőt zavarod, aminek pár másodpercig élnie kellene, szóval inkább meg kell várni, mire piros lesz. Olyan is van, hogy a kocsi fényszórójában nem látszik az árnyékod, vagy a tűzcsap vize átmegy a kocsin.
Mindent egybevéve, azt, hogy a Ubi megint túl sokat ígérgetett, 5 évig csinálnak egy játékot és így is olyan hibákat ejtenek, ami csak a nem odafigyelés, meg a ”nem érdekel jó ez így” hozzáállásnak tudható be, akkor is jó lett. Szóval összességében ez egy nagyon jó játék, nem olyan, mint aminek beharangozták, de jó és ezt utálom kicsit bennük, hogy bármilyen trehány munkát, meg túldicsért játékot adnak ki akkor is megéri az árát. Sőt, ha beszerzek majd egy ps4-et akkor én arra is megveszem újra.
Köszönöm, hogy elolvastátok, remélem tetszett az első játék tesztem.
Az írásról...
Ha abszolút nem ismerném a játékot az írásod alapján nem ülnék neki. Egyrészről kevés információt kaptam róla, másrészről pedig hiányoznak belőle a képek. De azért néhol néztem egyet, hogy komolyan gondolod-e amit leírsz? Például:
Tehát jól értelmezem, hogy nem érted, hogy egy hardverigényes játékot miért butítottak le egy gyengébb gépre?