Duke Nukem 3D teszt
Come get some!
Amikor még először, úgy 1999 környékén játszottam ezzel a játékkal, nem tudtam, hogy milyen hatalmas siker, hiszen:
1. Nem tudtam olvasni. (6 éves voltam. Na így próbáljatok meg játszani egy 18+-os játékot)
2. Nem volt internet.
Csak úgy 2003 környékén jöttem rá, hogy milyen nagy sikerű játék van a birtokomban, és abban az időben kezdett el engem érdekelni ez a Duke saga.
A történet röviden, hogy a XXI. század elején egy újabb földönkívüli csapat támadja meg a Földet, (azért újabb, mert a DN 3D előtt volt még két rész) és Duke-ra hárul a feladat, hogy megmentse az emberiséget, az ellenséges inváziótól. Gondolom mondanom sem kell, hogy akkoriban ez a történet, szinte maga volt az etalon. A játékot 4 fejezetre osztották, egyenként kilenc-kilenc pályával, plusz mindegyik fejezetben van egy tízedik bónuszpálya is. A játékot a 3D REALMS tervezte, és adta ki 1996-ban.
A játékot a BUILD nevű engine-el keltették életre, mely szerintem a legjobb grafikus motor, még mai szemmel is, bár aminek van pozitívuma, annak biztos van negatívuma is. Ezzel sincs másképp. Először is kezdjük a jóval. Nem tudom, hogy mások, hogy vannak vele, de néha úgy érzem, hogy a játéknak van fizikája. Ezt úgy értem, hogy szétrobbanthatjuk a házak oldalát, ( de csak néhánynak) kilőhetjük a lámpákat és akkor sötét lesz, vagy egyszerű berendezési tárgyakat is szétrobbanthatunk. Egyszerűen bámulatos, hogy mit össze nem hozott a 3D REALMS csapata. A második pozitívum a látványvilág. Az ember a rLunar Apocalypser1; fejezetnél, tényleg úgy érzi, hogy a holdon van. Amikor kikukucskálunk az ablakon, és látjuk a hold felszínét, az valami eszméletlen. De itt még meg is említhetném az interaktív környezetet. Ami tárgy van a játékban, az Duke szinte mindegyiket használni is tudja. Sztriptíz táncosoknak pénzt adhatunk, használhatjuk a wc-t, a csapot, egyszóval szinte mindent.
Hmm, de jól nézek ki! De akkor most már jöjjenek a negatívumok. Az első az mint a pozitívumoknál a második, csak éppen más szemszögből. Ez pedig a nézet, ugyanis ha fel, vagy le nézünk, akkor olyan lenne a világ, mintha egy kicsit eltorzulna, ami szerintem rendkívül borzalmas. A másik pedig az ellenség mesterséges intelligenciája. Hát az egyszóval borzalmas. Nem az, hogy buta, hanem az, hogy borzasztóan intelligens. Szinte minden golyó amit kilőnek, eltalálnak téged, ami ugye a SWAT-os disznónál minimum -20 hp, de még a fedezékbe is követnek téged, ami nem éppen jó dolog. De van amikor ez pont ellenük fordul, ugyanis van olyan, amikor az egyik ellenség véletlenül a saját társára lő, és akkor egymás ellen fordulnak. Ez szerintem nagyon is jópofa dolog.
A játékban, nagyon sok, és változatos ellenfél van, kezdve a könnyen megölhető Jet pack-es idegentől, a lebegő polipig, és a hatalmas minigun-t tartó Tank-ig, tehát ellenfelek változatosságából, és interaktivitásból jelesre vizsgázott nálam, rszerényr1; Duke. Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a játékot, csalódni nem fog benne az már biztos. Tehát vegyétek elő (vagy meg :P) és együttes erővel állítsuk meg az idegen inváziót! YEAH! PIECE OF CAKE!
Saját értékelésem:
Grafika: 8/10
Zene: 7/10
Játékélmény: 9/10
Összesen: 7,5
Ezt régi játékokkal is meg lehetne tenni.
Ami pl nagy port kavart anno, nem tudom hogy ismeri-e valaki Abe-oddysee-t, vagy Re-volt.
Ezek egyébként nincsennek fent az oldalon, amit kifejezetten sajnálok.
Szép munka mindenesetre, grat!
Én adom a 10ik felülmúlhatatlant 😀