Egy újabb kiskapu legbelső félelmeink felé!
Montanába felkapott stílus a túlélő-horror műfaj, ezért is vetemedtem arra, hogy végigviszem a népszerű címben említett játékot, melyben nem csalódtam egy percet se. Úgy érzed félelmeid nem tudnak felülkerekedni rajtad? Akkor még nem csöppentél bele az Evil Within borzalmas világába, ahol mindenki csak egy valamiért létezik... hogy meggyötörjön téged, és felemésszen a végtelen sötétségbe! Készen állsz belépni oda ahonnan nincs visszaút?
A játékot nem más jegyzi mint Mikami Shinji, akinek a Resident Evilt is köszönhetjük. Amikor megjelent a játék elejét bemutató videó, már ott meggyőzött, hogy itt bizony nem kutyaharapás szőrivel lesz, hanem kőkemény "kérlek istenem csak ezt éljem túl" sokszoros jelmondatok fognak elhangzani majd. Magáról a történetről röviden, egy veterán alkoholista nyomozót alakítunk aki egy elmegyógyintézethez igyekszik társaival egy bűnesetet kivizsgálni, ahol is elszabadulnak az indulatok a későbbiekben. Nagyon bonyodalmas összekuszáló történettel rendelkezik, nem tudod néha mikor hol vagy, miért vagy itt és miért váltakozik a helyszín egyik pillanatról a másikra. Fő kolomposunk egy Ruvik nevezetű egyén, akit nem a külseje miatt fogunk szeretni.. bár nem mintha egyáltalán kedvelni kellene. Nos az ő feladata pofon egyszerű, megkeserítse a mi ittlétünket abba a játékidőbe ameddig élvezzük karakterünk hánytatását, és ennek segítségére lesznek a legkülönfélébb undorító ocsmány rondaságok. Végigjátszásom alatt párszor megálltam és néztem, vajon mit tennék ha a való életbe ilyen szörnyűségekkel találkoznék?
Valószínűleg keresném a kilépés gombot. Nem spóroltak az ellenfelekkel, ahogy haladunk előre egyre különfélébb és más más képességekkel rendelkező egyénekbe futunk bele. Nos vannak kellően strapabíróbb dögök is, amiket nevezhetünk bossoknak, akár a játék első 15percében megjelenő láncfűrészes barátunkat is, aki nem az erődbe igyekezne fát vágni, hanem minket szeretne lego kockákká alakítani, vagy ott van a Kör filmeket idéző ijesztő négylábon járó lény is, mely sokszor fog borsot törni az orrunk alá, de kellő óvatossággal és némi odafigyeléssel, nincs az a monstrum amit gátat szabhat kalandjainknak. Idővel kitapasztaljuk a játék mechanikáját, de fontos szerepünk lesz a lopakodás. Itt bizony meggondolod, hogyan fogsz ajtót nyitni, ugye egyszeri SPACE gombbal halkan csendbe kukucskálsz be, de ha kétszer nyomod le, akkor mint Feri bá a kocsmából hazaérve rúgod be az ajtót. Velem is előfordult, gondoltam senki nem lesz berontok erre vagy 6-7ellenfél egyből a nyakamba volt, és jött az hopsz lehet kopogni kellett volna de nagyon érzés. A lopakodás fontos szerepet kap a játékba, elég sűrűn ajánlatos használni nem csak mert spórolsz a lőszerrel, de az elején nem szeretnél állandóan elhalálozni. Az irányítás könnyen megszokható, futunk, lopakodunk, célzunk, lövünk, interakcióba lépünk és nagyjából ennyi is. Némely ellenfeleket nem elég csak megölni, vagy gyakran alapból kifeküdve nézik a szép eget, te pedig arra gorombáskodsz aztán felkelted őket, így van lehetőségünk gyufa által melegséget vinni rothadó szívükbe, vagyis elégetni őket. Hasznos dolog, persze nem kell minden egyes elhulló hullát szénné égetni, de ajánlatos odafigyelni.
Kapunk különböző fegyvereket is, a megszokott pisztoly, az arcformázó shotgun, későbbiekben egy mesterlövész puska is kikacsingat, de egyértelműen a nyílpuska viszi a prímet, és a hozzá tartozó különféle nyílvesszők. Itt kérem szépen van válogatás mint a búcsúban. Felvillanyozhatjuk kedélyüket egy kis sokkoló nyílvesszővel, vagy éppen ha úgy tartja kedvünk ritkíthatjuk a népet egy kis robbanó vesszővel is. Ezeket a játékban található alkatrész gyűjtésből tudunk legyártani magunknak. Ajánlatos használni őket, sokat segítenek egy-egy szorult helyzetbe. Lesz egy igazi Amnéziás lámpánk is, amivel megvilágíthatjuk előttünk a terepet. Ha egy új ajtóhoz érkezel kapcsold ki lehetőleg, ha kinyitod és előtted a vidám fiuk társasága, a világító lámpádat hamar kifogják szúrni ezáltal téged is. A mentést elég érdekesen oldották meg, bizonyos szakaszokba belefutunk világító tükröm tükröm mond meg nékem be, ahol is átmegyünk egy kisebb helyszínre, ahol egy csinos nővérkénél tudunk majd menteni, ha tovább haladunk, egy villamos székbe ütközünk ami kérem szépen arra szolgál, hogy fejlesszük magunkat.. igen pontosan. Amikor elsőnek láttam, így lehet fejlődni, vicces megoldásnak tartottam, de baromi jó is egybe. A fejlődés ki mit szeretne annyi választék van. Ugye az alap életerő, sprint, közelharc, mellett a fegyvereket is lehet saját testre szabottan kikupálni, a teherbíró képességeidet is, miből mennyi lőszert tudj magaddal vinni. Fejlődéshez az úgynevezett zöld takony, agyvelő, trutyi, akármi is legyen szolgáltat nekünk lehetőséget, találunk kis nagymama féle befőttes üvegekbe, vagy az ellenségtől kinyert esszencia formájába is.
A közelharcot nem nagyon toltam túl, elég volt ha egy peremnél egy jót odasóztál neki, hagyj zuhanjon biztosító kötél nélkül a nagy semmibe. Rengeteg módon tudjuk kivégezni ellenségeinket, köszönhetően néha a pályákon talált tárgyaknak, a helyszínen adódott lehetőségeknek. Különféle dokumentumok, iratok is elmesélik a játék előzményeit mely sok hasznos információt rejt magába. Vannak titkos érák is, ahol lelhetünk kulcsot, amivel hullaházas ajtókat tudunk kinyitni különféle jutalom reményében. A legmocskosabb dolog talán az elrejtett bombák a pályákon, melyekre ajánlatos odafigyelni, és ha lehet kiiktatni, de nem lesz mindig egyszerű. A helyszínek nagyon változatosak, egy ok nem lehet a panaszra, de tényleg lesz itt mindenféle kínálkozó csodálatos és borzongó helyi látványosság is. Amikor egyre beljebb vagy a játékba és tényleg zuhansz lefele a semmibe majd hirtelen egy folyósora érkezel, vagy pedig amikor egy hatalmas város darabjaira hullott mezején kell flangálnod, vagy éppen egy elhagyatott romos vidéken, és az elhagyatott kastélyról, kis szűk folyosókról ne is beszéljünk. Nem lesznek egysíkú unalmas helyszínek, mindenhol találunk érdekességet, ahogyan haladunk tovább.
A játékélmény kellően változatos, túlélünk, harcolunk, fejlődünk, borzongunk alapköveken nyugszik, melybe egy csavaros történetet is elrejtettek a készítők. Lesznek különféle feladványok is akár egy teli éles pengékkel teli folyóson csak úgy juthatsz át, ha megfelelően helyezed a vértől csöpögő hulla zsákokat a sírokra, vagy mikor szó szerint nyitott mozgó emberi fejekben turkálod az agyat.A filmes hangulat miatt 21:9-es képarányba alkották meg a játékot, de ha valakit zavar egy egyszerű program segítségével szélesvásznú lehet a játék, jómagam is így játszottam ki. Ízig vérig horror játékot alkottak a készítők, mely tényleg egy csepp percét se untam meg, remek karakterekkel és látványvilággal megspékelt túlélés lesz itt a főszerep. Ha azon gondolkoztál megéri-e játszani vele? Ne habozz vele,hiszen kellően hosszú is a játékidő amit belelehet ölni körülbelül 11-12óra ami azért elég borzongást jelent a játékos számára is. A vége fele elég akciódússá és pörgőssé válik, de ez egy hatalmas adrenalin bombát is nyújt egyben, ami tényleg befog szippantani, és nem fogod letenni. Mindenféleképpen az igényes alkotások közé sorolnám, megéri végigvinni, és utána akár újból neki lehet futni, plusz elkölthető agyvelővel, és új eddig meg nem szerzett fegyverekkel is. A játék nehézségére nem lehet panasz, ha még is könnyűnek találnád a legnehezebb fokozaton egyetlen ütéstől meghalsz játékmódot neked találták ki! A kaland még itt nem ér véget, készült a játékhoz három darab DLC, melyekről tovább viszik és bonyolítják a történetet, és ott leginkább a lopakodáson és a túlélésen lesz a hangsúly főleg, hogy nagyon fegyvered se lesz mivel elpusztítani az újdonsült és még furcsább szerzeteket.
The Assignment & The Consequence DLC
Nagyon hangulatos darabot adtak le a készítők, igényes munka van utána, melyre jó pár év múlva is emlékezni fogunk, és nem fogjuk egy hamar elfelejteni. Kiknek ajánlom? Minden élő embernek, aki kicsit is szeret borzongani. Fényeket le, ajtót becsukni, és indulhat a tortúra. The Evil Within világa téged hív!
Műfaj:
Fejlesztő: Tango Gameworks