Új ellenség Új csapat de a Régi sztori
A galaxis még mindig veszélyben van.
Tehát fegyvereket a kézbe, vagyis ebben az esetben egereket a kézbe és állítsunk meg a kaszásokat.
A galaxis még mindig veszélyben van.
Tehát fegyvereket a kézbe, vagyis ebben az esetben egereket a kézbe és állítsunk meg a
kaszásokat.
Grafika
A grafika szép, de szerintem a EA többet is ki tudott volna hozni Unreal Engine 3.5 grafikus
motorból, bár ennek is nézhetjük a jó oldalát, hogy nem kell hozzá egy 3GB videókártya meg egy I7 proci.
A karakterek arca szépen kidolgozott, az érzéseket nagyon jól megcsinálták benne és ami teljesen
új dolog volt, a szereplők sírnak.
Szépen megcsinálták benne a sírást, eddig egy játékban se tapasztaltam ilyet.
A napfényt nagyon jól megcsinálták benne, kijavították azt a hibát, ami az 1.-ben volt, hogy az
árnyékodnak nincs feje. A biotikus támadások is megváltoztak, ezért azoknak a grafikáját is
megváltoztatták, szerintem azok nagyon szépek lettek.
A esőt ahogy lecsurog a páncélunkról nagyon szépen megcsinálták, nincs az mint néhány játéknál,
hogy esik az eső, de a karakter nem lesz vizes.
A környezetet szépen megcsinálták benne, de egy nagy grafikai bugot benne hagytak.
A fű grafikája olyan, mintha 2D lenne. Én játék közben megláttam kicsit elszomorodtam, hogy
szépen kidolgoznak mindent és a füvön buknak meg.
A tűzön is lehetett volna többet dolgozni, de az még elfogadható.
Az űrlényeknek az arcgrafikáját megint szépen kidolgozták. Személy szerint nekem a Turiánok
arckidolgozottsága tetszik, azok megfogtak engem.
Ahogy a rakéták meg a különböző lövések grafikáját megcsinálták az is szép.
Itt már nincs az, hogy töltés után még maradnak elmosódott textúrák.
De ennyit a pozitívumokról, ne higgyük azt, hogy nincs hiba a grafikában.
Sok elmosódott textúrát lehet megfigyelni, leginkább a különféle épületeken és űrhajókon.
Itt is megvan az a grafikai hiba, hogy a ruha meg a páncél textúrája néhány helyen elmosódott.
Találtam olyan grafikai hibát, mint pl.:egy szobában vagy és az ajtón besüt a nap, nem az egész
szobát világítja meg, hanem csak egy négyzetben az ajtó előtt.
Elvileg a EA azt ígérte, hogy PC-re jobb grafikája lesz a játéknak, mint konzolra és szerintem be
is váltották ezt az ígéretet
Történet
A történet arról szól, hogy egy baleset miatt a Szövetség halottnak hisz, de a Cerberus 2 év alatt
’’összerak’’ mert az emberiség megint veszélyben van.
A Begyűjtők nevű idegen faj állt most a kaszások mellé, egy idő múlva rá is jössz miért, de ne
ugorjunk egyből a végére.
A Begyűjtők emberi kolóniákat rabolnak el szerte a galaxisban és a Cerberus ezt akarja
megakadályozni.
A Begyűjtők egy eddig nem túl ismert faj lesz, mert nem nagyon szoktak kapcsolatot teremteni
más idegen fajokkal, de nagyon jó a technológiájuk.
És csak egy idő után jövünk rá, hogy a Kaszásoknak dolgoznak.
A tanács megint nem akar segíteni, mert nem hisznek a Kaszásokban, csak annyit tesznek, hogy
visszaraknak a Fantomok közé, ezért szükségünk van a Cerberus segítségére.
Az egész játék során nem sok jót hallasz a Cerberusról.
Az Illusive Man (A Cerberus vezetője) segít neked megakadályozni a kaszásokat, de sokszor
életveszélyes helyzetekbe sodor minket, ami nagyon nem tetszik Shepardnak, ezért nem is bízunk
benne.
A játék fele arról fog szólni, hogy beszervezzük a csapatunkba a listánkon szereplő embereket és
elnyerjük azoknak a hűségét. Ha egy társ hűséges lesz hozzád, új ruházatot és képességekhez
kap ami sokszor jól jön. Sok ismerős arccal is fogunk találkozni a játék során.
Megint érdemes elbeszélgetni a társaiddal, mert sok új dolgot tudhatsz meg róluk.
Személy szerint nekem a 2 kedvenc sztorim a Génfaló és a Gethek létrejövetele.
A Gethek kisebb szerepet kaptak a játékban, mint az előző részben.
A játék során sokkal több ellenséges csoporttal találkozunk, mint a játék 1. részében, itt vannak
pl.: Kék Napok meg a Véres Falka meg a Fogyatkozás.
Lesz egy pálya, amibe mind a három szervezet meg akar ölni.
A játékhoz sok DLC-t adtak ki, ami kikerekíti a sztorit, de ezekről majd külön említést teszek
másik tesztekben.
Játékélmény
A játékélmény az előző részhez képest sokat javult.
Már az első rész is nagyon magával ragadta az embert, de ez még azt is felülmúlta, főleg az
utolsó 2-3 óra tiszta adrenalin bomba volt. A játék sokkal pörgősebb lett, hála a sok újdonságnak.
A EA meg a Bioware megint kitett magáért, egy kiváló játékot tett le az asztalra, semmi panasz
nem lehet rájuk. A játék során sok helyen sok bolygón megfordulunk és nincs az, mint az 1.
részben, hogy szinte ugyanúgy néznek ki, hanem mindegyik különbözik egymástól.
A játék főszála úgy 10-15 óra között van, a mellékküldetések hozzáadnak még 5-6 órát, plusz még
a DLC küldetések 10 órát, tehát nem lehet panaszunk a játékidőre.
A Mass Effect erőssége még az, ha 10x visszük ki a játékot, még akkor se vittük ki minden egyes
kombinációval, annyi választási lehetőséget biztosít a játék.
A fegyvereknek már nem végtelen töltényük van, hanem van rendes lőszerük amit ha vaktában
lövöldözünk hamar kifogy. A játék negatívuma az, hogy nagyon kevés fegyver van benne az 1-hez
képest.
A játékba megjelentek a beszéd közben a Renegát és a Példakép mozdulatok, amit az egér
gombjaival valósíthatjuk meg. A fedezékharc sokat javult, ami nagyon jól jön a harcok során. A
fegyverek hangjait is kijavították, így minden fegyvernek más hangja lett.
Ami a legjobb az egész játékba a mentésimportálás, így tehát folytathatjuk a régi karakterünkkel
és így még jobban bele lehet élni magunkat a Mass Effect világába, és nagy súlya van az előző
részben hozott döntéseinknek.
A csapattársaink MI-je még mindig silány, de mit tegyünk a Bioware próbálta ezt a hibát
kiegyensúlyozni azzal, hogy már jobban lehet rájuk a harcokban számítani és jobb lett a taktika a
játékban.
Végszó
Minden egyes Mass Effect rajongónak ajánlom a játékot, nekem nagyon bejött.
Vannak kisebb nagyobb hibái, de ezt kárpótolja a pörgős és jól kidolgozott sztori.
Szerintem a Mass Effect 2 egy 10 skálán eléri a 10-et
Műfaj: , ,
Fejlesztő: BioWare
Ez eddig a külcsín és a stilisztika, most jöjjön a belbecs. Mint azt már többen is említették elég sok a pontatlan és a felesleges információ, és a sztoriról sem kéne ilyen sokat írni mert lelövöd vele a poénokat.
Persze ezek is csak tanácsok, hogy mikre figyelhetnél legközelebb. Ha elsőre nem sikerült jó cikket írnod, nyilván másodikra se fog egyből, de ez már csak így megy. Ismétlés a tudás anyja 😀
Ezek csak tanácsok! 😀