League of Legends - Megunhatatlan agyvérzés
Kevés olyan free to play játék játék létezik, ami a többi játékos szerencsétlenkedése miatt idegesítő, és lehet, hogy a League Of Legends-nek még ez is erőssége? Nézzük meg...
A League Of Legends (továbbiakban LOL) 2009 októberében került a játékosok keze közé. Az alap koncepciója, a Multiplayer Online Battle Arena, vagy röviden MOBA. Akinek ismeretlen ez a terep, annak szeretnék elmondani pár dolgot. Akit ez annyira nem érdekel, vagy valamennyire járatos a témában, az ugorhat egyből a következő bekezdéshez ahol az értékelést, és a véleményemet fogalmazom meg.
Először is a fejlődési rendszerről. Ebben a játékban egyrészt a regisztrált fiókod fejlődik, aminek hatására kisebb nagyobb mértékben fejlesztéseket eszközölhetsz ami kihatással lesz a hőseidre. Például egy teljesen hétköznapi talent rendszer van beépítve, és annyi különböző variációt csinálhatsz, amennyit nem szégyellsz, és azt használod annál a karakternél amelyiket akarod.
Aztán vannak a játékban Rúnák. Ezek minimálisan erősítik a hősödet, és előnyhöz juttathatnak a játék elején. A játék úgy kezdődik, hogy kiválasztod milyen játékmódot szeretnél játszani, milyen poszton, és milyen hőssel. Ehhez persze hozzátartozik, hogy játékmódtól függően 3-5 fő van egy csapatban, és ha valaki már előtted kiválasztja azt a hőst, vagy azt a pozíciót, akkor vagy lebeszéled róla az illetőt, hogy engedjen oda, vagy mát választatsz.
Ha elindul egy játék, a kiválasztott hősöd mindig 1-es szinten kezd. Egyedül a felhasználói fiókodnak marad meg a szintje, ami jelenleg max 30. Egy hősnek a játékban 4 darab képessége van, amit használhat a csatában. Ezek a képességek hősönként változnak, és rendkívül sokfélék. 3 általános képesség, amit egy hős a csatában be tud vetni, illetve a 4. amit Ultinak hívnak a játékosok. Ez rendszerint erősebb, mint a 3 általános képesség, és jól időzítve elég komolyan meg tudja nehezíteni az ellenséges erők dolgát.
Az egyik dolog, amiben a LOL különbözik a hasonló játékoktól például a DOTA-tól, az a Summoner képességek, ami már a játék kezdetétől szerves része a játéknak. Ez 2 darab extra képesség, a hősén felül, amit akkor kell kiválasztani, mikor a hőst is. A játékon belül pénzt kell szerezni a hősöddel. Ezt megteheted úgy, hogy az ellenséges csapat Creepjeit ölöd. A Creepeket a program irányítja, és az ellenséges bázis felé menetelnek, és szorgalmasan harcolnak az ellenséges csapat Creepjeivel. Aztán a pályán őrtornyok, úgynevezett Turettek állnak, amiket meg kell semmisíteni, hogy egy úton be lehessen törni az ellenség bázisára. 3 Turett van a bázison kívül, és 2 ami védi az úgynevezett Nexust. Mindkét csapatnak van 1-1 Nexus a bázisa szívében. Ha lerombolja az egyik csapat az ellensége Nexusát, nyer. A 3. és leghatékonyabb pénzszerzés a játékon belül, az ellenséges hősök leölése, vagy segédkezés a leölésében.
A játékon belül gyűjtött pénzből fel kell szerelnünk a hősünket. Vannak hősök, melyeknek a támadó erejét, és van amiknek a páncélját célszerű így fejleszteni. Ha vége van egy ilyen körnek, akkor a felhasználói fiókod kap tapasztalatot, amiből természetesen a szintlépése származik, illetve IP-nek nevezett fizetőeszközt. Ebből az IP-ből lehet venni a rúnákat, Illetve magukat a hősöket. A játékban mikor ezt írom 123 Hős található. De a Riot, aki kiadta a játékot a kiadása óta készíti hozzá az újabb, és újabb hősöket. A játékban természetesen vannak fizetős tartalmak, tehát van lehetőség Ft-ért vagy euróért felgyorsítani a fejlődést, vagy hőst venni, ha nem akarod játékkal összeszedni rá a pénzt. Illetve vannak olyan tartalmak, amik csak így érhetőek el, de ezek általában kinézetek a hősökhöz és hasonlók. Tehát azért nem lesz valakinek előnye a játékban, mert fizetett.
És akkor értékeljük. Ez a játék, megjelenése óta sokszor, és sokat volt az a játék, amivel a legtöbben játszanak a világon. És szerintem nem véletlenül. Egyszerű, és könnyen elsajátítható mechanikákból építkezik, és soha nincs két egyforma mérkőzés, még akkor sem, ha ugyanazok az emberek, ugyan azokkal a hősökkel játszanak egymás után több meccset. Ennek a játéknak nem csak a készítői, hanem a játékosok is szerves részei, hiszen a különböző stratégiákat a karakterekhez a játékosok találják ki, és ha az egyik hős túlságosan erős, és sokan játszanak vele, akkor esélyes, hogy nemsokára a játékos közösség kitalál ellene valamit, egy másik karakterrel, és így azzal a karakterrel fognak sokan játszani, és mire az ellen találnak valamit, a Riot kiad egy úgy hőst, ami az egészet borítja. Ettől folyton változik, és megújul, immár 6 éve.
Továbbá mellette szól, hogy egyáltalán nincs nagy gépigénye, a folyamatos fejlesztések ellenére sem. Az egyetlen amit ellene tudok felhozni, hogy néha összerakja az embert magas szinten olyan játékosokkal, akik a szerencsétlenkedésükkel csak hátráltatják az egész csapatot. Ilyenkor a Chat-en szebbnél szebb szavak jelennek meg, és angolul találgatjuk egymás anyjának a foglalkozását. De ezt kihívásnak is fel lehet fogni, és mikor egyenlő ellenfelek kerülnek szembe egymással, mikor a végsőkig próbára teszitek egymás reflexeit és taktikai képességeit, akkor teljes pompájában megmutatkozik ez a játék, és elfelejtesz minden szerencsétlent aki eddig megnehezítette a játékaidat. Ezért játszom én már szinte a megjelenés óta, és ezért nem fogom soha megunni. Ha az ember verbuvál magának egy csapatot, akkor ezt az érzést elég sűrűn átélheti. Ha lehetőségetek van rá, és érdekel benneteket ez a koncepció tegyetek vele egy próbát. Teljesen ingyenes, úgyhogy ez nem lehet kifogás :)
Kryssz voltam, remélem tetszett.
Műfaj:
Fejlesztő: Riot Games
Valószínűleg nem is térek már vissza soha, a Heroes of the Storm nagyon magasra tette a lécet, szerintem simán az Alpha alapján jobb mint a LoL, kidolgozottabb átgondoltabb, építt a csapatmunkára.
Amúgy én nem igazán látom hogy sokat változtatnának a játékon, 1-2 új item, új textúrák - mondjuk így is 1080p-s monitoron közelről mocsok pixeles.. -, játékmegújíttó dolgok nincsenek. A másik a játék rendkívül unbalanced, nevetséges hogy a skilles karakterek legtöbbje nem a legerősebb, míg az ilyen 1 gombos karakterek - fiora, katarina, egyéb unskilled karakterek- meg szarrá vannak buffolva.
Ja igen, és nem beszélve arról a tengernyi buggról ami még mindig bentvan a játékban...
UI: Azok az új hősök legtöbbje elég csunya copy. PL: Kayle aki kb egy Női Tyrael.