Harc minden mennyiségben.
Az Empire Earth II. című játék talán nem a legismertebb stratégiai játékokhoz tartozik, annak ellenére hogy -szerintem- elég jól eltalálták a fejlesztők. A Mad Doc Software fejlesztette, és a Sierra kiadó adta ki 2005-ben. A játék korszakokra bontva játszható, különböző civilizációkkal (Köztük amerikaiak,koreaiak,mayák).
Ennyi volt a bevezetés, lássunk is neki!
A játék grafikájáról csak annyit mondanák, nem túlozták el, de nem is olyan rossz, számomra egy stratégiai játékban megfelelőnek számít.
Singleplayer: Szerintem jóra sikerült.(na azért a multi jócskán megelőzi) Lehet választani melyik civilizációt akarjuk végigvinni. A küldetések szerintem nem nehezek, de nem is annyira könnyűek.
Persze ha valaki valamit nem tud hogy éppen mit kell csinálni a "térképen" megtudja nézni a feladatokat.Túlságosan sokat nem tudok singleplayerről írni, de talán megtudom fogalmazni egy szóban is: Megfelelő. A játék inkább multiplayerre van specializálva.
Multiplayer: Egy szó illik rá: Kiváló. Az epochok (korszakok) nagyban megszabják hogy milyen civilizációval is játszunk. A 6-ik kor előtt a mayák parittyásai mindenkit elpusztítanak aki eléjük kerül, viszont a 6 ik korban speciális egységként amerikaiaknak már van puskásuk ami a többi civilizációnak nincs. Emiatt az Amerikaiak a 6-os korszak uralói, nincs jobb mint látni ahogy szerény 40 speciális puskásunk szétoszlat akár 100 fős sereget. Egy teljes korszakig az amerikaiak a legjobbak, ami nagyjából tényleg ennyi, ugyanis 7 ik korban minden népnek van puskása -Oda az előny- és innentől nagyjából mindegy melyik népet válasszuk túl nagy különbség nem lesz.
Egységek:
Aminek nagyon örültem hogy a játékban van paratrooper plane vagyis ejtőernyősöket szállító gép.
Előnyei: Erős védelmi vonalak mögé eljuttatja a kicsit sem gyenge gépfegyvereseket, amik az ország belsejéből bomlaszthatják az ellenséges birodalmat.
Van egy egység ami elég jelentéktelen de nagyon idegesítő tud lenni, mégpedig a kém.
Nem,nem a felderítés a bosszantó hanem a szabotálás. Ezzel az egyes épületeket meg lehet bénítani, tehát barrack nem képez katonát és a "városháza" nem gyárt városlakót.
MI: A mesterséges inteligencia nem sikerült rosszra, a baj csupán az hogy könnyű és nagyon könnyű fokozatok után hirtelen nagyon erősre váltanak a gépek, nem egyszer fordult elő hogy a pálya 3/4 ét uraló birodalmamból nem maradt semmi.
Ami eddig sok játékost zavart az első részben, hogy a folyón ha túl mély volt nem lehetett átmenni.
Ez most megszűnt, a folyókon alapból nem lehet átmenni viszont van híd ami stratégiailag fontos.
A játék a game ranger nevű programmal könnyen játszható neten.
Összesítés:
Grafika: 7,5/10
Játékélmény: 9/10
Hang/zene: 7/10
Összességében: 8/10
Minden olvasónak megköszönöm hogy elolvasta a tesztet.
Remélem tetszett.
Kogerukiller
Ezeket csak jó szándékból írom! 😉