background
avatar
Klaas
Szint: 15
13 éve tag, offline
916 💬
843 ☀
35 éves, férfi
Magyarország

Vigyázat, sugárzásveszély!

Írta: Klaas, 2013. June 05., játékteszt
Játék: S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl

Sziasztok! Először is üdvözlöm a kedves olvasókat! Ez az első általam írt játékbemutató. Szívesen fogadok negatív, pozitív kritikákat egyaránt, hisz ezekből tanul az ember. A játék amit kipécéztem magamnak, az az egyik személyes kedvencem a S.T.A.L.K.E.R Shadow of Chernobyl.

Bevezetés

A játék egy nyílt térrel rendelkező FPS nézetű, RPG elemekkel megtűzdelt, poszt-apokaliptikus stílusú játék. A játékot az ukrán GSC Game World fejlesztette és a THQ gondozásában adták 2007 tavaszán. A programot az X-Ray engine hajtja, ami szintén az ukránok saját fejlesztése.

Játékmenet

A játék alapötlete a Csernobil atomkatasztrófán alapul, ami 1986. április 26-án történt. Igen a játék alapvetően egy FPS/RPG keverék, de korántsem olyan ez ahogy elsőnek elképzeljük. Lehet párbeszédeket folytatni az NPC-kkel, de ez nem befolyásolja úgy történetet, mint például egy Mass Effectben, vagy egy Falloutban. Itt az RPG szó inkább inkább begyűjthető tárgyak által válik valóssá. A begyűjtött artifactokkal tudjuk magunkat fejleszteni. Leginkább a nagyon jó története miatt mondható RPG-nek.


Most jön a játéktér ami szerintem az egyik legfontosabb része a játéknak. Területe 30km² ami őszintén megmondva, nem kicsi. Viszont ez egy nem teljesen egybefüggő térkép. A játék során többször is van térképváltás betöltő képernyővel. Egyes épületek és egyes helyszínek teljesen megegyeznek a valósággal, ezzel is hitelességet adva a játéknak. A robbanás óta eltelt években saját lélegző környezettel rendelkezik immáron a zóna. Mutánsok lepték el a területet és anomáliák bonyolítják meg céljaink elérését. A legtöbb mutáns falkában támadva jön, de némelyik mint pl. a vérszívó magányosan és láthatatlanul járkál kint a szabadban, és ha nem figyelünk egy pillanatig akkor rögtön a nyakunkba ugorhat, hogy egy kis ízelítőt vegyen a testünket átjáró vérből.


Frakciók

A legtöbb NPC akivel találkozunk, tartozik valamilyen frakcióba. Mindegyikük hűen szolgálja választott frakcióját. Vannak persze magányos farkasok is akiket vagy nem fogadtak be, vagy egyszerűen csak jobban szeretik az egyedüllétet és a vándorlást. Tőlük tudunk akár kisebb küldetéseket felvenni, illetve üzletelni egy minimális szinten. A legtöbbször előforduló frakció a játékban a Military. Ők próbálják megakadályozni a bejutást a zónába. Velük nagyon vigyázni kell, mert minket csak éhenkórász, tolvaj, semmirekellőnek tartanak és ha a közelükbe kerülünk, akkor lehet, hogy ólom lesz az aznapi ebédünk. Ezenkívül vannak olyan frakciók is ahova saját választásunk szerint akár csatlakozhatunk is, de ez már nagyban befolyásolja játék további történéseit. Ezek a Duty és a Freedom. Frakciónak tekinthetjük még a banditákat is mint, az erdőben kolbászoló népséget. Velük a játék során akárhol összekeveredhetsz ha egy kis lőszerpazarlásra vállalkozol.


Fegyverek

Utunk során rengeteg fajta fegyverrel és lőszerrel találkozunk. Mindegyik változó. Valamelyik pontosabb de csak közelebbről jó valamelyik meg pont az ellentéte. A fegyvered állapotára nagyon oda kell figyelni, mert egy idő után folyamatosan beragad ha csak azt használod, és ez nem biztos, hogy hasznos dolog lesz egy csata kellős közepén. A legtöbb fegyver létezik a valóságban is, és a játékban is hűen a valósághoz van megrajzolva. Ha olcsón akarsz jó cuccokhoz jutni, akkor szerintem puffants le egy két Militarist. Viccet félretéve, fegyverekhez kereskedőn keresztül juthatsz, vagy a halottaktól veheted el, de akár elhagyatott épületekben is találhatsz belőlük, gazdagítva vele hátizsákod tartalmát. Apropó, hátizsák. Az a játék legfontosabb eleme. Van egy bizonyos súly amit még elbírsz, ezt jelzi is, hogy mennyi az a bizonyos érték amit a hátizsák illetve te elbírsz. Lassabban futsz ilyenkor, hamarabb kifáradsz szóval nem árt odafigyelni rá. Ha van valami felesleges dolgod azt dobd ki, hogy ezzel is könnyíts a saját dolgodon.

Értékelés:
Grafika:
█████████
90%
Hang:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
█████████
90%
S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl
S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl
S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl
Megjelenés: 2007. March 20. (PC)
Műfaj: , ,
Fejlesztő: GSC Game World
Hozzászólások: 9
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
no avatar
kmetovics: Pedig leírtad 😂
0
0
0
0
Klaas avatar
Köszi 😀 Következő már jobb lesz 😀
0
0
0
0
kmetovics avatar
Szerintem egész jó teszt lett. Én most nem fogom leírni, hogy rövid lett, meg írhattál volna még valamit. Ki kell próbálni a játékot, azt kész. Hello.
0
0
0
0
Klaas avatar
Még szerettem volna írni hozzá , és oda is írtam , hogy első része a tesztemnek , csak ezt félreérthette a szerkesztőség. Még 2 részt terveztem hozzá. :/ Sajnos ezt a tesztbe elfelejtettem beleírni 😞 Köszönöm azért mindenkinek a pozitív értekélést 😀 A köbetkező jobban fog sikerülni ígérem . 😀
0
0
0
0
Gerdzso avatar
Szerintem erről a játékról bőven lehetett volna még mit írni, a történetvezetésről, grafikáról, hangokról, vagy magáról az univerzumról, a játékmenetet is ki lehetett volna fejteni, a sugárzásról, lootrendszerről, szóval sok minden kimaradt. Ha kicsit bővebben leírod a dolgokat akkor menne az 5* de így csak egy 4-es. 😀
0
0
0
0
Norczy avatar
Jó lett, bár a főküldetést kihagytad, és a játék vége(i) is megérdemelt(ek) volna pár sort.
0
0
0
0
no avatar
Grafika,Hang kimaradt..... de tudod mit ez még így is 5 mert jól fogalmaztál.
Hát ez jól sikerült mindenesetre !😃
0
0
0
0
CoDMW3 avatar
Jó kis teszt lett cimbi 😀
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
█████████
9
14 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció