Példakép vagy Renegát?
Sokáig nem is hallottam erről a játékról, amikor aztán végül igen, azt hittem valami olcsó ócskaság, de aztán kipróbáltam és kiderült, hogy nem is tévedhettem volna nagyobbat.
Első benyomás:
Mikor először belebújtam John Shepard bőrébe, egyből magával ragadott a játék. A zene, a textúrák, a szinkron egy teljes egészt hoztak létre, amitől egyből éreztem, hogy itt nagy dolgokat fogok véghez vinni, ha nagyon hasonlítani akarnám valamihez, akkor egy tipikus amerikai szuperhős film lehetne, de nem az, nem érzed benne a klisét, az unalmat, csak azt érzed, hogy hős vagy.
A történet (Nincs Spoiler):
Egyszerűen hihetetlenül jó, fordulatos, bár picit talán hirtelen kapunk sok információt, és aki nem olvasgatja a kódexet, talán el is veszik benne, de azért még fantasztikus.
A játék:
A Bioware egy új műfajt alkotott a játékok történelmében a Mass Effecttel, ugyanis ez egy Akció-Szerepjáték (Action-RPG), Third Person Shooter (Harmadik személy nézőpontjából látunk mindent) és RPG keverék. A játék 2183-ban játszódik, amikor is az emberiség már képes az űrutazásra, köszönhetően egy, a Marson található roncsnak, amit a Prothean nevű 50 ezer éve kihalt faj hagyott hátra. Az egész tejút rendszert beépítették a játékba, rengeteg idegen fajjal találkozunk utunk során, és minden Csillagrendszerben egy-egy bolygóra még le is szállhatunk egy spéci kis űrjárgánnyal. Az összes mellékküldetéssel együtt nagyjából 25-30 óra játékidő. Kevésnek tűnhet ugyan, de higgyétek el, a játékélmény és az újra játszhatóság bőven kárpótol ezért. A játék maga rengeteg díjat tudhat magáénak és azt hiszem ennél nagyobb dicséretet úgyse tudok adni, úgyhogy térjünk rá a játékmenetre.
A játékmenet:
Mint említettem, ez egy Third Person Shooter, tehát sokat lövöldözünk benne, alapvetően mindig valamilyen fedezék mögé bújva és onnan kihajolva. Négy típusú fegyver van: Pisztoly, Gépfegyver, Vadászpuska=Shotgun és Mesterlövészpuska. Minden missziónál segítségünkre van még két további csapattárs, akiket a Mesterséges Intelligencia irányít, de tudjuk őket különböző helyekre küldeni és a képességeiket felhasználni a harcban és a gyűjtögetésnél. Harc közben meg tudjuk állítani az időt, tudunk limitált ideig sprintelni és a fegyverekhez nem kell lőszer, csak a túlmelegedésre kell vigyázni.
A betöltéseket liftben való utazással helyettesítették, ez sokaknak nem tetszett, mondván, hogy unalmas, szerintem ez is egyedivé tette az egész játékot, nekem pedig személy szerint ez sokkal jobban bejön, mint a stabil képernyő, miközben a betöltésre várok.
A felszerelés (Inventory):
A felszerelést okosan megoldották, eléggé átláthatóra sikerült, csoportokra oszlik. A fegyver és páncél fejlesztő csomagok csak akkor láthatók, ha ezeket szeretnénk látni. 150 férőhelyünk van, ami bőven elég, ha 2 -3 óránként egy-egy árusnál ürítjük a pakkot. A holttesteket nem kell Lootolni, harc után ha megnyitjuk az inventoryt, először kiugrik egy ablak, benne a tárgyakkal, amit az ellenfelek dobtak.
Példakép avagy Renegát:
A játékban sok döntést kell hoznunk, ezek alapján a döntések alapján gyakran kapunk Példakép vagy Renegát pontokat. A Példaképszerű viselkedés általában a pozitív, békés megoldást kereső út, míg a Renegát a durvaság, a nyers erő és az agresszivitás képviselője. Én a Példakép útját választottam, mert ez állt közelebb a szívemhez, de majd kipróbálom a Renegát útját is ;)
Az újra játszhatóság:
A két járható ösvény (path) miatt, eleve megéri legalább kétszer végig játszani, miután az első megvolt, betölthetjük a mentésünk, amikor is előröl kezdjük, de megtartjuk a szintünket és a felszerelésünket, továbbá a pénzünket, bár pénzügyi gondjaid sose lesznek, sőt én ki is akasztottam a számlálót.
A kódex:
A játékban megtalálható egy kódex, ez alapvetően nem lenne nagy újdonság, szinte minden mezei RPG-ben van kódex, de az sokszor átláthatatlan, ráadásul hosszú és unalmas szövegeket tartalmaz. Itt azonban a kódex két részre oszlik: Elsődlegesre és Másodlagosra. Az elsődleges részben található bejegyzések szinkronizáltak, tehát felolvassa nekünk a játék. Nekem, mint Sci-Fi rajongónak ez nagyon bejött, és nem csak az elsődleges, de a másodlagos rész is, ugyanis minden fajt megismerhetünk ezeken a bejegyzéseken keresztül. Továbbá a fegyverek működési elvét, a hajók működési elvét, katonai rangokat és még sorolhatnám, egyszerűen szólva egy egész univerzumot tárt elénk a Bioware.
Szintlépés:
A játékban szinteket lépünk, amiért skill pontokat kapunk, amiket különböző képességeink fejlesztésére költhetünk, mint például az egyes fegyverek használata, páncél, elektronika, életerő, báj, erő. Aki nem szeret bajlódni ezekkel, az nyugodtan berakhatja az automatikus szintlépést, ilyenkor a játék kiosztja a megszerzett skill pontokat.
Hibák, kellemetlenségek:
#1: Az űrjárgány eléggé rossz és zavaró az irányítása, továbbá unalmasak a felderítések a bolygókon, sőt néha idegesítőek.
#2: Néha mikor túlmelegedik a fegyver, nem kezd el lehűlni és túlmelegedettségben marad, ilyenkor egy Gyorsmentés, Gyorsbetöltés segít.
#3: Akinek nem tetszik a Liftezés, az nem fogja szeretni. :)
Grafika: 7/10
Hang: 10/10
Játékélmény: 8/10
Összesítve: 9/10
9/10 azért, mert megjelent a második rész is, ami még jobb, ezért az lesz 10/10 :)
Műfaj: , ,
Fejlesztő: BioWare
az értékeléshez annyit, hogy persze a játék nálam 10/10 mindenben csakhát a teszt miatt próbáltam objektív lenni, és a tesztben leírtak alapján értékelni.
Úgy néz ki hogy csak nálad, mondjuk a te verziódat én is megnézném 😂
Superlompos:
A tehén pedig vizet iszik, nem tejet.
A felszerelés (Inventory) = Nissan 350z csomagtartó hangcuccossal😂
És Ossian-nak miért kéne úgy látnia, mint az írónak?