Freeman, a feszítővasas Rambo
A Valve kitett magáért azért, hogy Half- Life és a Left4Dead megjelenéséig ne mondjak róla egy jó szót sem. Az ember kérdezhetné, hogy miért mondom ezt a cégről, miközben olyan játékaik vannak, mint a Half-Life sorozat, a Counter Strike széria,a Portal játékok és a Team Fortress 2?Hát mondom!
Eredeti megjelenés: 2016. július. 11.
https://www.pcguru.hu/blog/ajatekvallalatok2010-esevtol
A kezdetek
A Valvet 1996-ban alapította Gabe Newell és Mike Harrington Washingtonban.Gabe és Mike a Microsoft-nál dolgozott.Gabe a cégnél dolgozott 13 évet és már akkoris egy eléggé megkérdőjelezhető személyiség volt.Majd 1995 telén Michael Abrash példáját követve (aki a Quake-en dolgozott) elhagyta a céget és Mike-al megalapította a Valvet.Gabe és Mike saját pénzből tartották fenn a saját vállalatukat és bővült a cég munkatársakkal, majd elhatározták, hogy megcsinálják az addigi legszebb játékmotort, a GoldSource-t.Közben rájöttek, hogy ehhez a motorhoz játék is kéne ezért megalkották a Half-Life-ot, de erről most beszéljünk bővebben:
Alaptörténet és első hibái
A Half-Life főszereplője a néma fizikus Gordon Freeman megy a Black Mesa-ra egy kísérletért. A kísérlet célja az, hogy több féreglyukat csináljanak, hogy eljussanak egy távoli bolygóra a Xen-re, ahol az ásványi anyagokat kiszedhetik.Megérkezésünk után rövid idő múlva a kísérlet kudarcba fullad és a féreglyukon átjönnek a Xen-en őshonos lények és belepik a Black Mesa-t.Gordon pedig megpróbál kijutni és felbukkan egy öltönyös ember G-man. A történet első hallásra inkább egy thriller játékot igényel és tényleg inkább annak kellett volna lennie a Half-life-nak, de ehelyett egy lebutítottt FPS lövölde lett.Pedig nem lett volna nehéz ezt megcsinálni, hisz a 2010-es Amnesia tökéletesen vegyítette a horror és az FPS nézetet.Na, de fel fogom sorolni a hibáit, amiből sok van, de előtte elmondom a pozitívumait, amiből meg sajna kevés van:
Pro 1.A látvány a játék és szerintem a sorozat legerősebb pontja.A GoldSource a Quake motor egy erősen módosított változata ami az akkori legszebb játékmotor volt, akár az Unreal Engine, vagy az ID motorral állítottuk szembe.
Pro 2.A pályatervezés nem egy nagy ördöngősség, egyszerű bennük kiigazodni és pont az ugri-bugrira lett kitalálva.Mégis van egy meghitt bája amit a mai napig nem tudok megmagyarázni.
Pro 3. A fegyverek mennyisége és elhelyezése ami még szenzációs.A Half-Life-ban volt ,sőt talán a mai napig is benne vana legtöbb fegyver.Jó hír, hogy az utolsó öt órába ezek száma megduplázódik és egyikről sem lehet érezni, hogy a valamelyikről másolták.Másik pozitívum ezen a téren az elhelyezésük, mert nem úgy van itt, hogy egy gombra csak egy fegyver van, hanem kategórikusan van felosztva, pl. 1-es gombra a pisztolyok, 2-esre a puskák, 3-asra a gépfegyverek stb.
Pro. 4. A játék vége. Komolyan mondom amikor játszottam a Half-life-al nem gondoltam volna, hogy ez lesz az az eleme amit a legjobban fogok szeretni, de el is magyarázom, hogy miért.Az elején ugye említettem G-mant aki néhanapján felszokott bukkanni, vagy azért, hogy segítsen, vagy azért, hogy megakadályozza a kiszabadulásunkat.Elösször én nem értettem, hogy miért csinálja ezt, de ez a kis csavar a végén van.Miután megküzdöttünk a főgonosszal G-man elteleportál minket magához, ahol elmondja, hogy a ruhánk, fegyvereink és a Black Mesa az ő tulajdona.Ezután egy fura lázálom szerüségű helyen vagyunk ahol G-man elmondja, hogy elfogadjuk azt, hogy a kormány szolgája vagyunk és ezzel visszatérve a földre, ahol hősként leszünk titulálva sikeres eredményeink miatt, vagy halálunkban megbékélünk magunkkal.Elég erős egy lezárás ahhoz képest, hogy nincs története a játéknak, de erről majd késöbb.
Kontra 1. A játék műfaji identitászavarban szenved. Mint mondtam, a koncepció inkább igényli egy FPS-thriller szerű játékmenetet, de a Valve hülye módon lecserélte egy agyatlan FPS lövöldére.És itt még nem ér véget, mikor meséltem a történetet, mondtam, hogy jöttek többféle fajtájú lények.Na az egyik úgy néz ki, mint egy űr-sültpulyka, ami ha rámászik az ember fejére, átveszi az irányítást a test felett és bemennek a szellőzőkbe.A játék során sokszor kell majd bemenni a szellőzőkbe, amikben vannak ezek röhejesen kinéző teremtmények.Az első pár mászkálásnál ez jópofa, de amikor már huszadszor megyek be és rám támad egy ilyen szörny, akkor szokott az lenni, hogy nagyokat ásítok.Még szerencse, hogy az utolsó öt órában az akció azért helyre áll.A következő, hogy fejezetenként legalább négy platformfeladat van, ami megakasztja az akciókat.Szóval a Half-life-nak inkább egy thrillelnek kéne lennie, de ehelyett egy akció-horror-platform játék próbál lenni, de nagyon maximum csak az akció tud működni, az sem mindig.
Kontra 2. A nem létező karakterek.Mikor néztem a GameDayIrodának a Half-life-ról szóló videóját, sok dologban nem értettem egyet, de legjobban ez dühített fel.Azt mondtak az összes karakter az első részben mind-mind kidolgozott, érdekes személyek.Hát ez egy nagy hazugság!Az első rész szereplőiből egyetlen karakter maradt meg az nem más, mint G-man. Gordon-t ne is említsük, mint személyt, mert egyáltalán nincs karakter, amivel azonosulhatnánk.Sőt olyan lenne, mintha nem is doktorokat, hanem klónokat látnánk és ez igaz az őrökre is.
Kontra 3. A történet. Na igen, sokan felhúzhatják a szemöldöküket ezen, hogyha dicsértem a végét és összetudtam foglalni a történetet akkor, miért rakom be ezt negatívumként? Mert mint mondtam a vége tényleg jó, de igazából az összefoglaló amit a történetéről meséltem szinte össze kellet kaparnom, hogy valamit mondjak róla.A játékban annyira nincs történet, hogy komolyan mondom, szinte megállt az idő benne! Mondjuk azért az utolsó öt óra rendesen felpörög, de az a baj, hogy végig kell szenvedni az első három órát.
Kontra 4. A hangulat. Mivel nincs egy jó történet és érdekes karakterek, amiken át megtudjuk a háttér történetet, ezért háttértörténet nincs és az identitászavar miatt nem tudjuk behatározni a hangulatot ezért hangulat sincs.
Kontra 5. A Valve hozzáállása ehhez.A Valve egy jó marketinges cég ami még a homokot is eltudja adni a sivatagban- tartja a mondás, de viszont a Valve nem tudott egy normális játékot csinálni.Akárhonnan is nézzük vannak ennél sokkal jobb játékok. Akcióban köröket ver a Gears of War, horrorban még a Clock Tower is félelmetesebb, platformjátékban meg ott van Prince of Persia széria és a Rayman játékok, grafikailag meg már mindegyik játék leveri a Half-life-ot 2016-ban.
Szóval a Half-life egy ügyes marketing termék és jól behülyítette a kritikusokat és a játékosokat.Több helyen is az év játéka lett, pedig akkoriban sokkal jobb játékok is jöttek ki ennél, pl. a StarCraft és a Brood War kiegészítő, a Fallout 2, a Grim Fandango, az Unreal játék, a Resident Evil 2, a Thief: The Dark Project és a Need for Speed 3 jobbak voltak.A Half-life egy félresikerült alkotás aminél még az új Call of Duty-k is élvezhetőbbek.
Műfaj: ,
Fejlesztő: Valve
Nem ártott volna ha még egyszer átolvasod mielőtt világnak eresztetted a "Játéktesztedet".
Amennyi hülyeséget itt írtál, mint például:
A játék műfaji identitászavarban szenved
grafikailag meg már mindegyik játék leveri a Half-life-ot 2016-ban.
Ezen szó szerint besírtam szerintem te sem gondolhattad komolyan.
nincs egy jó történet és érdekes karakterek
Szerintem te a 2017-es fejeddel látod az egész játékot, nem is gondolsz bele hogy akkoriban mennyi újdonságot hozott ez a világra 😃 igen is van története de te végképp nem értetted meg hogy hogyan is meséli el ezt a játék.
végül is főkként ezért lett korszak alkotó játék, főleg is szerintem 😀
1. A nyelvezeted kissé még kiforratlan, a kifejezésmód lehetne szebb itt-ott, de ez egy kis rutinnal majd javul.
2. A szöveg tagolásásra jobban ügyelhetnél, bekezdések valamint szóközök hiánya nehezíti több helyen is az olvasást.
3. Áthúzott kis betűs szöveg? Bogarásszuk nagyítóval? Vagy ha az volt a cél, hogy ne olvassuk el, akkor minek van ott? Ha spoilert akartál így jelezni, arra más mód van.
4. Bizonyos kijelentéseid még háttértudás nélkül is nevetségesen unfair ek a játékkal kapcsolatban, de ezt már töben is leírták előttem. Kicsit az az érzésem, hogy busszú szaga van ennek az írásnak egy elmaradt játékélmény okán.
Ezeket leszámítva nem rossz írás ez. Kimondottan szeretem ha valaki ki meri mondani a véleményét valamiről, még akkor is, ha az ellent mond a mainstream nek. Csak ügyeljünk rá, hogy ne legyünk elfogultak, elvakultak, vagy unfair ek.
Gondolom ,vagyis inkább remélni tudom,hogy ezt nem gondoltad komolyan és az egész csak egy vicc.Bízom benne,hogy nem akarsz ezen téren tevékenykedni komolyabban.
Gears of War-t egy lapon említeni egy sokkal korábban megjelent ráadásul teljesen más stílusú játékkal???
" Need for Speed 3 jobbak voltak" de most komolyan egy autós játékot is(meg sok más eltérőt) felhoztál mint példát egy FPS lövöldével szemben?
Nem semmi,ez komolyan nem semmi.
grafikailag meg már mindegyik játék leveri a Half-life-ot 2016-ban.
Az év játéka díjat is azért nyerte el mert maga a stílusa is újdonság volt, miközben az "ellenfelek" már jól bevált, kiforrt stílusokban mutattak, amúgy tényleg nem rossz, de nem is forradalmian új dolgokat.
A játékmenet mondjuk mai szemmel tényleg kissé nehézkes, csak ugye akkoriban nem az volt a cél egy FPS-nél sem, hogy "megy-lő-nyer" élménye legyen még a legszerencsétlenebb játékosnak is...
A teszted nyelvezete megfelelő, helyesírási hibákkal nem találkoztam. Formailag viszont nem volna rossz, ha az egyes felsorolások valamilyen módon kiemelkednének a szövegből (gondolok itt a "pro" és "kontra" feliratokra, illetve számozásukra) és kissé a tagolás is lehetne kifinomultabb.
Egyébként a blogod többi cikkje is pont ugyanilyen igénytelen.
grafikailag meg már mindegyik játék leveri a Half-life-ot 2016-ban.
1998 vs. 2016 mesélj még 18 év közti grafika,mutass már fel 98-ban készült jó grafikát,mellesleg Half-Life nem is a grafikára gyúrt,de szép grafikát is készítettek...
Szóval a Half-life egy ügyes marketing termék és jól behülyítette a kritikusokat és a játékosokat
Sajnálom,hogy téged nem győzőtt meg ez a játék,mert NEM FPS-THRILLER lett akkor KERESSÉL olyan játékot ami FPS-thriller műfajú csak ne írj badarságot!
Half-Life nem is azért lett az év játéka,mert lefizették a Valve-sek,hanem azért,mert 1998-ban egy olyan játékot tettek le az asztalra amit még sokan mára sem felejtenek el és még elő is veszik!
Még,hogy nincsen sztorija? Egyáltalán játszottál Opposing Force és Blue Shift-el? 😆
ui.: Inkább játszok ezzel mint az új COD-al aminek semmi értelme nincsen. Cod MW3-ig meg Ghosts volt a jó. Utóbbi pár évben csak szemetet dobtak ki na azoknak volt szimpla butyuta lövöldözés! 😉