CS 1.6 teszt
Szerintem senkinek nem kell bemutatnom a VALVE-t. Ez a remek cég hozta össze a nagyon
sikeres Half-Life (fél élet) sorozatot. Ezek után pedig a sikert továbbvíve megalkották az
FPS játékok következő generációját. Ez a játék pedig a Counter Strike 1.6. Lássuk milyen
sikeres dolgokat raktak a játékba, és mit kellett volna kihagyni...
Kis bemutató:
Mint már említettem, a VALVE készítette el a (mai napig toplistás) játéksorozatot, a
Half-Life (fél élet)-ot. A Half-Life a mai napig az egyik legjobb hangulattal rendelkező
FPS játék. Ezt az is bizonyítja, hogy a világon a mai napig több mint 200 millióan
játszanak a Half-Life-al. Ezekkel a hihetetlen számokkal felbátorodva a VALVE elkészítette
a további kiegészítéseket a játékhoz, és utána megcsinálták a 2. részét, a HALF-LIFE 2-őt,
amihez ismét kiadtak kiegészítőket (epizodokat). (Mostanában fogják majd kiadni a legújabb
epizodot a játékhoz). A VALVE, a Half-Life sikerével felbuzdulva elkészítette azt az új
generációs FPS játékot, amely talán az egyik legtöbb játékost vonzotta a képernyők elé és
mai napig rengeteg imádója van (beleértve magamat is). Ez pedig a Counter Strike 1.6.
A Counter Strike 1.6 egy FPS (First-Person Shooter) játék, amelynek a fő mozgatórugója a
csapatjáték. Ehhez a csapatjátékhoz szükségesek csapatok is természetesen, és itt jönnek
képbe a CT-k (Counter Terrorist) és T-k (Terrorist)-ok. Ez a két csapatrész csap össze
külön pályákon különböző célpontok védelméért vagy megszerzéséért vagy felrobbantásáért.
A játékmenet abból áll, hogy egymásnak feszülnek a csapatok és a végsőkig harcolnak. És a
győztes az, amelyik csapat a legtöbb győzelmet éri el (vagy aki a legtöbb frag-et éri el,
de a meghatározó a csapatgyőzelem, mivel ez mégis csak a csapatjátékról szól).
Maga a Counter Strike arra épül, hogy minél valóságosabban mutassa ki azt: Hogy ez egy
igazi, valósan elkészült és valósan játszható játék, ami a valóságra épül. Ezt a
fejlesztők meg is oldották, révén azzal, hogy a többi játékkal ellentétben (Pl:CoD, MOH,
stb..) nincs madikit (elsősegély csomag). Másrészt a pályák/fegyverek/emberek/ruhák/stb..
kialakítása is teljesen valósághű. Úgyhogy ezt pozitívan élem meg, hogy ennyire valósra
csinálták meg a játékot.
És most mélyedjünk bele a játékba kicsit jobban.
Fegyverek:
Pályák és fegyverek... nos hát mint említettem, a valóságra odafigyeltek a készítők. A
két csapat között valósan alakították ki a fegyvereket, ami pozitív dolog. Annyit megemlítek még, hogy a Counter Terrorist-ák a "rendőrök", akik megvédik a túszokat, vagy a
bombalerakóhelyeket, vagy adott pályán elvisznek egy VIP személyt a biztonságos menekülési
ponthoz. De hogy ne legyen könnyű dolguk, velük szembe állították a Terrorist-eket,
akiknek a feladata a túszok megvédése (adott helyzetben a csapat győzelme érdekében
agyonlövése, mely számomra az egyik negatívum) vagy bombák lerakása a kijelölt bombalerakó
helyre, vagy az említett VIP személy lelövése, és ez így folytatódik pályák között.
A rendőröket és terroristákat tekintve, szerintem mindenkinek megvan a látképe, hogy
milyen fegyvereket használnak. Nos, ezt nem csak a való életbe tekinthetjük meg, hanem a
játékban is. A játékban külön csoportokban vannak a fegyverek. Mint: Pisztoly; Sörétes;
Géppisztolyok; gépfegyverek; és géppuskák. Mind 2 csapatnál más más fegyver található
(természetesen a fegyverek többsége egyezik mind2 csapatnál). A legjelentősebb különbség a
Gépfegyvereknél vannak. Ahol is szinte a fegyverek fele kb más mint a másik csapatéhoz
mérve. (Pl: Ct:Famas F1; M4A1; SIG SG 550 (AWP); Steyler. | T: AK47; IMi Galil; SIG SG 552
(AWP) és G3SG.) De még fellelhető különbségek vannak a géppisztolyok, pisztolyok és az
alkatrészek (kiegészítők) között.
A fegyverek összességében nagyon pontosak, élethűségre vall, hogy menet közben a lövést nem
lehet kiszámítani, és a golyó eltér a célkereszttől. A fegyverek külseje és hangjai is
teljes mértékben megegyezik a valós társukéval. Szóval összességében én pozitívan
értékelem a fegyvereket a játékban. Negatívumot igazából nem tudok felhozni rájuk.
Pályák:
Egy kis pályaismeret így az elejére. 5 különféle pályatípus van a játékban. Ezek a következők:
-CS : Ezek azok a pályák, ahol a Ct csapatnak a túszokat kell kiszabadítaniuk a Terroristák elöl.
A cél az, hogy az idő lejárta előtt kivigyék a túszokat az adott biztonsági helyhez, vagy az összes
terrorista megölése.
-DE: Ezek a bombalerakó hellyel telített pályák. 2 lerakóhely van egy pályán, A és B lerakó. A CT
csapatnak azt kell megakadályoznia, hogy a Terroristák letegyék a bombát, ezzel megszerezve a
csapatpontot. A CT-k ha megvédik a lerakóhelyet és lejár az idő, akkor automatikusan a CT nyer,
vagy ha megölik az össze Terroristát.
-AS: Ezek a VIP-el elrendelt pályák. Ezeken a pályákon a CT csapatnak a VIP tagot kell
megvédenie a Terroristák elől, és eljuttatnia a kimenekítő pontig. Ha meghal a VIP, akkor
automatikusan a T csapat nyer.
-AIM: Ezeken a 2 csapat egymásnak feszül. Itt nincsenek kitűzött célok, itt egy a cél: a
győzelem mindhalálig. Itt nincs lehetőség fegyver vásárlásra se semmi máséra. A pályán a
kezdőpontoknál vannak lerakva fegyverek, amikkel lehet harcolni. (Pályánként szoktak változni)
-GG: Ezek a GunGama pályák. Ezek a pályák a Multiplayer szervereken az egyik közkedvelt
pályatípus. Itt ahogy meghal az ember, egyből újraéled a pályán egy másik pontjában, és ez így
változik minden körrel.
És végül a ZM pályák. Ezeken a pályákon a CT csapat a "túlélő" csapat. Itt is a csapatjátékon
múlik minden. A cél az, hogy a Terroristák, akik itt "Zombik", ne tudják megfertőzni őket. Ha lejár
az idő, a CT csapat nyer.
Ezek a közkedvelt pályatípusok. Ezen kívül még volt 2 vagy 3, ami kiment már a divatból és nem
igen használják.
Maguk a pályák kialakítása nagyon megadja a hangulatot. Pl a cs_assault pályán ez a
raktárhelység stílusú házépület nagyon szépen megadja azt a hangulatot, mely egy igazi
túszépület, amelyet a terroristák szálltak meg és védik meg. A de_dust2 tipikus ilyen iraq,
Pakisztán kialakítású pálya, amely a terroristák hazáját és a terrorizmust mutatja. És
még sorolhatnám a pályák....
Összességében maguk a pályák kialakítása és külseje kifogástalan. Megadja azt a hangulatot,
mely az igazi harchoz kell. Úgyhogy ezt is pozitívan értékelem. Kifogásolnivalóm nincs igazából.
Bugok:
Nos, hát a bugok.... Sajnos itt kezdődnek az igazi negatívumok. Maga a játék eszméletlenül
bugos. Padlón átlátszó fejek, hullák feje a falban, levegőben megálló hullák (hullamerevség 2.0
freddyD szavaival élve) és még rengeteg buggal találkozhat az ember. Ezek a bugok néhol már
"csalásszintre" emelkedik, mivel sokan azon háborodnak fel, hogy lelövik őket az ajtóba, mikor
be sem mentek. Viszont a fegyver csöve átlátszik az ajtón, így lövik le az ellenfelet. Szóval ezek
a bugok sok viszályt űznek a játékosok között.
Én speciel nagyon haragszok ezért, mivel én már 7 éve Cs-zek, és ha nem lenne ennyi bug a
játékban, akkor hihetetlen jó grafikai színvonallal menne a játék, de sajnos ezek elrontják
nagyon.
Szóval összességében a sok bug teljesen elrontja a játék igazi színvonalát és arcát. Ezt
teljes negatívumnak ítélem.
Grafika:
Grafika terén a Counter Strike 1.6 nem egetrengető, de viszont nem is a legrosszabb grafikával
rendelkező játék. Néhol ugyan elég érdekes grafikai képek vannak, főképp a pályák és a
karakterek látszatán, de a maga színvonalában egy jó grafikával rendelkező játék.
Mint említettem, a fegyverek kinézete is szép, valós. Viszont néhol grafikai bugok is előfordulnak.
Néhol olyanok, hogy az ellenfelünk vagy társunk karaktere a föld alatt vagy a levegőben mozog,
ami enyhén szólva nem mondható rendes grafikai színvonalnak.
Grafikai beállítások terén elég tág a beállítási lehetőségünk. (Nem egy Metro 2033 beállítópanel
tárul elénk, de szép és korrekt kinézetet lehet alakítani pár mozdulattal.)
Összességében a grafikával nincs probléma, csak néhol a grafikai bugok idegesítőek (ami nálam
néha olyankor jön be, mikor be akarok lőni valakit, de nagy ritkán) szóval ezt nem nagyon
veszem igazán komoly negatívumnak. Úgyhogy összességében pozitívan élem meg a grafikát,
és komoly negatívuma nincs.
Hangok:
A hangokkal igazából semmi probléma nincsen. Mint említettem, a fegyverek hangja teljesen
élethű. Térhangzásilag is teljesen rendben van minden. Hanghibákat igazából néha (de nagyon
ritkán) lehet észlelni, de nagyon komoly hanghiba igazából nincs.
Így teljesen pozitívan élem meg a hangok hatását a játékban.
Játékélmény:
Hát ide nem is igazán kell sokat írni, mivel itt egyértelmű, hogy tökéletes!
És összességében is tökéletes (:D)
Komoly hibák a játékban:
Nos, a komoly hibák.... a legelején említettem a Túszok lelövését, nos ez eszméletlenül rosszá
tudja tenni a játékot. Mivel ha lelövik a túszokat, lehet hogy levonja a lelövő pénzét, viszont ha
elbújik, és nincs meg a terrorista a ct csapatnak hogy lelője, akkor a T nyer, ezzel bezsebelve a
pontot és a győzelmi pénzt. (Ez egy gerinctelen dolog)
Ez a játék is (mint az Amerika titkos hadműveletei című játék) a Cs 1.6-is a "létralift" effektusban
szenved. Ezt nem mondanám igazán komoly hibának, de eszméletlen bénán lett megoldva. Mert
most komolyan, háttal felmenni egy létrán?!....
Szerverhibákra kitérve:
A RUSH (letámadás), mikor a kedves Ct csapat letámadja a T-ket, mikor nem is szabadna. Igaz,
vannak RUSH védők, viszont ezeket ki lehet játszani, ha a szerveren be van állítva a Bunnyhop. És
akkor ha RUSH-olnak akkor jöhetnek a banolgatások 5 percre stb... ez idővel idegesítő lehet.
Biztos vannak még komoly hibák, de nekem jelenleg ennyi jutott eszembe.
(Multiplayer részt külön tesztben fogom leírni, amit hamarosan prezentálok.)
Összességében:
A Counter Strike 1.6 a kisebb (nagyobb) hibákkal nézve is eszméletlen jó játékfiling-et ad, teljes
játékörömöt és játékimádatot. Szóval aki még nem játszott vele, annak csak ajánlani tudom!
Tesztgép:
Intel Core i5-2500K
Gainward GTX 570 1.2Gb
Corsair Dominator 8Gb 1600Mhz
MSI Z68A-G45 Gen3
Műfaj: ,
Fejlesztő: Valve
@Revenge akkor nem reménykedem annyira ha új gépet rakok össze 😃 :S
Szoval ezek nem kijavitások hanem teljesen elöröl kellett kezdeni.
A hitbox rendszer is teljesen más.
Fegyverek terén igazság szerint annyit változtattak hogy kifinomultabban kidolgozták őket. Mivel az 1.6-ban szépen és rendesen voltak megcsinálva, így nem is lett volna sok értelme sokat javítani rajta.
(Persze a fegyverek külsejét is lehet változtatni. Ehhez elég ha keresel a neten egy oldalt ahol vannak ilyen gyártott átalakított fegyverek, letöltöd bemásolod a cs mapába és onnantól az lesz használva.)
[LINK] A kb. csapatban vannak.
Majd mehetek velük egyet ?
Kiváncsi vok hogy tolják.
Én rühellem a rush-t. Haverom is, nagy játékos és nagyon tud rusholni. És mindig meglep, és csodálkozok hogy honnan lőtt le... és utána szokott jönni az a pár szó tőlem feléje hogy : Elmehetsz a p*csába 😆
A 2. (utolsó) rész beküldve.
NEm szeretek kempelni, még a legvégsőbb esetbe se.
Sőt, általában úgy szokott lenni, ha a low csapat berushol d2-őn B-re, mire azok beérnek ( ha a társaim nem tudják megfogni, mert más taktik van) én hosszúról már hátbarusholom őket. 😃
Sokszor csak nézik, hogy honnan jön az áldás, pedig végigtrappolom a mapot. 😃
néha jó ha előjön a bug, néha meg a legrosszabbkor jön elő. Szóval két esélyes a dolog 😃
Én imádom őket, hisz még sokszor mixeken/warokon is elfelejtkeznek róluk. 😃 Én meg imádom kihasználni őket, főleg d2-őn a bugflasht. 😊
Szerk.: Jó teszt lett 😀
De ezt bírom, úgy mondanak többségében véleményt, hogy végig sem olvassák....
Ha nem olvastad végig, akkor hogy-hogy van véleményed róla?
és ide is csak az előzőt tudnám írni 😀
ízlések és pofonok 😀
És kösz 😀
Hamarosan jön a kiegészítés hozzá.
Én jobban szeretem az 1.6-ot, itt már tudok mindent sok haverom van akivel együtt szoktam játszani mint neten mint pedig lanpartykon.
A Source engem nem fogott meg annyira.
olyanról én sem tudok. A csak steamos-ből meg igen kevés van.
Erre, a következő tesztrészben a multinál fogok részletesebben írni, ezért is hagytam ki. Itt a Szerverhibákra kitérve-nél csak annyit szerettem volna leírni hogy milyen configbugok vannak. A WH,AIM,Speed, meg a többire részletes tesztet írok. (Persze más is lesz benne, nem csak AIM,Wh 😆😉
Igazság szerint nem tudom (nem követem annyira a HALF-LIFE-ot) hogy mikor is jelenik meg a következő epizód. Lehet konkrét dátuma sincs, ezt csak ilyen nagyon távoli értéknek írtam hogy
Mostanában fogják majd kiadni ez lehet elég messze lesz még, bár a megfogalmazáson változtathattam volna 😆
Így utólag visszanézve igazad van. Nem is felvágásnak szántam (mint azt írtad is). A következő tesztekben kihagyom belőle (majd ha jönnek a komolyabb játéktesztek, majd akkor esetleg)
Igen egyben van a Steam és a Non-Steam. De annyit tudni kell, hogy vannak szerverek ahol csupán csak steam-al lehet fellépni. Non-steam-os nem tud belépni rá. Olyanról nem hallottam hogy csak Non-Steam szerver hogy a steamosok nem léphetnek be de szerintem nincs is olyan.
amihez ismét kiadtak kiegészítőket (epizodokat). (Mostanában fogják majd kiadni a legújabb
epizodot a játékhoz)."
Ne reménykedj 😆
A tesztgép részt kihagyhattad volna. Ha a Metro2033-ról írsz tesztet, akkor még jól van, de így inkább felvágásnak látszik, még ha nem is annak szántad.