background
avatar
GameTestMan
Szint: 16
12 éve tag, offline
911 ☀
(GTM)
27 éves, férfi
Magyarország

Széttört üvegek tömkelege (Android)

Írta: GameTestMan, 2014. April 12., játékteszt
Játék: Smash Hit (Android, IOS)

A Smash Hit kezdettől fogva nagy sikert aratott, milliónyi mobiljátékos kedvenc játéka lett, de vajon mégis mi teszi azzá, amilyen?

Nem sok olyan ember van aki egy tesztet áldoz egyetlen Andoridra vagy IOS-ra készített játékra. Nyilvánvalóan érthető módon, mivel sok ezer, ezekre a platformokra készített játék közül aligha találunk normális game-t. Eljött az idő számomra, hogy PC, Xbox 360, Xbox-Kinect és az internetes játéktesztjeim után a elmondhassam magamról, hogy már mobilra (okostelefonokra) készített játékról is csináltam tesztet. E tesztemben kizárólag Android és IOS platformra készített játékot veszek górcső alá, mely a Smash Hit nevet viseli. A Smash Hit-et egy svéd fejlesztőcsapat készítette, melyet 2011-ben alapítottak. A cég Mediocre (angol szó, jelentése: középszerű, hanyag) néven ismert. A kezeik közül kiadott játékok mind-mind a mobiljátékosok kedvencei lettek, tehát rögtön megcáfolhatjuk ezt a kijelentést. A Smash Hit alig egy hónapja jelent meg, pontosan 2014. március 6-án. Kezdetektől fogva hatalmas sikert aratott, és megjelenése óta már több mint 10 millió letöltéssel büszkélkedhet a Mediocre. Már csak idő kérdése, hogy mikor kapja meg a Play Áruházon (egy olyan program, ahol játékokat, zenéket, egyéb programokat tölthetünk le okostelefonon keresztül) a legjobb fejlesztő díjat (olyan fejlesztőcsapatok kapták, mint pl. a GameLoft vagy az EA, mely elérhetővé tette a NFS Most Wanted mobilos változatát), ugyanis 2 hétig az első helyen, jelenleg pedig a dobogó alsó fokán kóricál. Még mielőtt belevágnék a tesztembe elmondanám, hogy amin teszteltem a játékot, egy Android operációs rendszerrel rendelkező Samsung Galaxy S3 Mini. Na, és akkor vágjunk bele!


Nem véletlenül kapott egy ilyen címet a játéktesztem. Feladatunk, hogy szét kell törni az utunkat akadályozó üvegeket. Az elvárások teljesítéséhez acélgolyók állnak a rendelkezésünkre. Az acélgolyó a gravitációval megegyező pályát ír le, ez nagyon élethűre sikeredett. A gravitáció gondoskodik az acélgolyó érkezési pontjáról pl. ha messze vagyunk egy üvegtől, hiába, hogy rácélzunk, nem biztos, hogy oda megy a golyó, ahova szeretnénk. A törésmodellezéssel szintén nincs kifogásolnivalóm, egyszerűen csodálatos a üvegek törése, a szétröpködő törmelékek pedig még szebbek. Grafikáról szintén pozitívan tudok nyilatkozni. Személytelen nézőpontunk egy 3D-s folyóson halad, megállás nélkül. Legeslegelőször 25 acélgolyónk lesz: ezt növelhetjük a folyosók szélén lévő, először kristálygúlákkal, mely +3 acélgolyót ad, majd egyre nehezebb pályákra lépve dodekaéderszerűségű bónuszokkal találkozhatunk, annyi különbséggel, hogy ezek segítségével már 5 acélgolyóval több lesz a készletünk. Ezeken kívül ha 10 acélgolyókat adó bónuszt találunk el, akkor multiball-t kapunk, amit annyit takar, hogy egyszerre 2 golyót lőhetünk ki, ezáltal nagyobb az esélye a célpont eltalálásának (minden 10.-nél +1 golyót lőhetünk ki egy időben, és 5 a limit). Még megtalálhatjuk a lassított felvételt (lila színű) és a sorozatos golyókilövést (zöld színt kapott), melynek segítségével (a készletünk mennyiségétől függetlenül) 10-15 másodpercig úgy lőhetjük ki a golyókat, mint a gépfegyverből a lövedékeket. Bónuszokhoz akadályok párosulnak. Minél előrébb vagyunk a pályán, annál gyakoribbak lesznek a szemünk előtt hirtelen megjelenő üvegek, és ugyebár egyre fontosabb a koncentráció, az időzítés. Az igen nagyméretű üvegeket nem kell széttörni, mert azzal csak pazarolnánk az acélgolyókat. Elég csak akkora rést törni, hogy ne kapjunk büntetést. Ha esetleg ütközünk egy üveggel, 10 golyóval csökken a készletünk. Egyébként minél előrébb haladunk a pályán, annál több újdonsággal találkozhatunk, gondolok itt pl. a propellerre, vagy a DNS láncra.


A játékban ellenőrzőpontok (checkpointok) vannak jelen, és összesen 1+10 (egy elő-, és tíz másik) szoba van. Ezek a szobák ellenőrzőpontokra vannak osztva, és különböző színeket kaptak. Mindegyik ellenőrzőpont végén egy ajtó lesz, amit csak úgy fogunk tudni kinyitni, hogy van az ajtó felett, de később a két oldalán egy(-egy) kék gomb. Ez(eke)t kell acélgolyókkal/acélgolyóval eltalálni, mert ha esetleg nem sikerül, akkor (csakúgy mint egy üveggel való ütközéskor) 10 golyóval kevesebb lesz nálunk.

A főmenü nagyon szépen sikerült, igen kreatív munkát végeztek a készítők. Jogos a kreatív szó, mert már a főmenüben is követhetjük, hogy mekkora táv volt a legnagyobb amit megtettünk, melyek folyamatosan mentésre kerülnek (nem is akármilyen módon). A már megjárt szobák, a szoba színéhez igazodva színt kapnak (pl. ha egy zöld szobában jártál már, akkor a főmenüben az a szoba zöld lesz). Azokban a szobákban, ahol még nem jártunk, azokat szürke szín fedi. A hangeffektek is kitűnőre sikeredtek, a széttört üvegek hangja egyszerűen zseniális. Még megemlíteném a beállításokat, a prémiumot. A beállítás elég szimpla lett, ott állíthatjuk be pl.a grafika minőségét. Nekem maximum beállításokkal megy makulátlanul, szaggatás nélkül (habár az Android nem a gyorsaságáról híres). A Premium segítségével nem legelölről kezdjük a játékot, hanem a legutolsó ellenőrzőponttól. A játék ugyan ingyenes, ez az opció fizetős. Átszámítva 440 FT-ba kerül, és mindenki saját maga döntse el megéri-e azt a pénzt kifizetni.

Összegzés

Egy teljesen hibátlan játékot kaptunk, ez nem kérdés.

Köszönöm a figyelmet!

    Pozitívumok:
  • élethű grafika
  • élethű hangeffektek
  • kreatív menü design
  • fizika törvényeihez alkalmazkodó acélgolyó
Hozzászólások: 22
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Adam815 avatar
Felkeltette az érdeklődésem a teszt, eddig nem hallottam a játékról és a Google Play-en sem tűnt fel, de örülök, hogy rátaláltam, nagyon tetszik! Szépen fut a tabletemen és nagyon jól néz ki, stílusos a grafikája és bejön a játékmenet is. Jó lett ez a teszt!
0
0
0
0
istike29 avatar
A jatekal mar a megjelenese ota jatszok az IPod Touchomon, nagyon jo unalomuzo szerintem! Amugy gratulalok a teszthez! 5*
0
0
0
0
GameTestMan avatar
Emlékszel még a fight night-os tesztemre?
Még ott is megemlítettem😉
0
0
0
0
NTSC Jani avatar
4 hét?

Az nem sok egy kicsit?

Én max. 4-5 órán keresztül írtam meg egyet. Most belegondolva ennyi időt biztos nem szánnék rá.
0
0
0
0
GameTestMan avatar
Én a nevem miatt nem engedhetem meg magamnak még a nagyon jó értékelést se igazán. Így ha kell akár négy héten keresztül írok meg egyetlen tesztet..
0
0
0
0
NTSC Jani avatar
A régebbi értékelésben az volt a jó, hogy látta az ember, hogy hány gyenge, jó, nagyon jó, felülmúlhatatlan szavazatot kapott. Szerintem az jó volt. Én meglepődve tapasztaltam, hogy kb. egyik tesztemre se írták, hogy ez trehány, silány munka, egyáltalán minek küldted ezt be? stb. De nem is az értékelések miatt írtam, hanem azért mert élveztem az írást. Mostanság a munka mellett sajnos már nincs időm erre.
0
0
0
0
Ajax avatar
GameTestMan: Akkor azt írd, hogy élethű törésmodell... mert a grafika az cakkom-pakk az egész kinézet.
0
0
0
0
19ati93 avatar
rendben van a teszt,maga meg a játék megjelenése óta kedvenc
0
0
0
0
GameTestMan avatar
Beelzebul😲ké köszi a valaszt!
Matt99: köszönöm az értékelést, és legalább megtudtam hogy nem vagyok egyedül.
Ajax,: Elöször tisztáznam hogy a grafika 3d-s így az már alapból nem lehet élethű, én itt a törésmodellezésre értettem.
djwarp: köszi
0
0
0
0
Sicu33 avatar
Mindenki kap,sőt én az utóbbi időben,a tesztjeimre 1-2 csillagot kaptam,ezért hanyagolom egy ideig az írást,de erre ment a Felülmúlhatatlan! 😀
0
0
0
0
Nogitsune avatar
Az értékelésről egyébként annyit, hogy minden tesztnél van 1-2 gyenge értékelés, én is kaptam.
0
0
0
0
Ajax avatar
Élethű grafika... az, hogyne... te a négy fal között éltél eddig? Mert nagyon nem tudod mi az az élethű úgy látszik.
0
0
0
0
Matt99 avatar
Az én tesztjeim is kaptak egy, és két csillagos értékeléseket magyarázat nélkül, szóval nem vagy egyedül. Nem mondom, hogy az én tesztjeim tökéletesek, de szerintem mindent leírtam róluk amit le lehetett, de nem foglalkoztam vele, mert a tesztjeimmel az a célom, hogy minél több ember ismerjen meg olyan játékokat amiket kötelező kijátszani(vagy azért, mert a többi teszt nem volt megfelelő színvonalú számomra, mint pl. a Mafia tesztek).
Én egyébként 5 csillagot adtam, mert csakúgy mint a játék, a teszted is hibátlan volt. Én is játszottam a játékkal, és valóban nem lehet róla többet írni.
0
0
0
0
Nogitsune avatar
És az "értékelési desgin" (kék tábla pozitívumokkal és negatívumokkal) sincs ott, szintén nem tudom, miért nem...

Ha jól tudom akkor lesz így kirakva ha nincs utána több szöveg. Itt van (a "Köszönöm a figyelmet!" ).
0
0
0
0
GameTestMan avatar
Köszi az ertekelést. Mit hagytam ki a tesztből? Pontosan arra lennek kivancsi. Mert így nem tiiszta előttem a kép , hol, vagy a teszt nely reszeiben hibáztam... Mert igy hogy idedobjátok hogy ilyen olyan amolyan teszt így soha az életben nem fogom megtudni.
0
0
0
0
GameTestMan avatar
Hát oké, köszi az értékelést! Mondjuk ha ezt valaki ezt felül tudja múlni, egy szál alsógatyába fogok sétálni a Déli sarkon 😂 😆

Kedves barátaim Superlompos szavaival élnék: "Sajnos az nagy baj, hogy csak te az értékelés miatt csinálod a tesztet, ugyanis gyakran előfordul, hogy nem azt adja vissza, amit te elvárnál!"

És igen, és igen, és igen, és igen, és igaza lett!....

Egyébként most vettem észre, hogy+2 kép nincs a tesztemben, nem tudom, mi az indok arrafele, én alaposan megvizsgáltam, hogy logó és vízjel nélküliek-e. És az "értékelési desgin" (kék tábla pozitívumokkal és negatívumokkal) sincs ott, szintén nem tudom, miért nem...😕😕 Továbbá a "Játéktesztjeim" opcióban sincs ott ez a teszt. Lehet technikai probléma van, vagy nem tudom...
0
0
0
0
dariuskaine avatar
Tőlem kaptál rá egy nagyon jó értékelést 😜 Ám nem tudom miért húzta/ták le valaki/k.
0
0
0
0
GameTestMan avatar
Valaki mondjon indokot létszíves miért ilyen gyatra az értékelés? 😠😠😢😲

Azt hittem, hogy megint nem kell az a duma, hogy "sajnos ennyit sikerült leírnom egy játékról, mert..."
Azt hittem, ti is rájöttök, hogy egy 35 megás játékról ennél többet nem lehet írni! De mindegy (mostmár), mindennap tanulunk valamit...
0
0
0
0
Értékelések
Összes átlaga:
██████████
8
29 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció