Széttört üvegek tömkelege (Android)
Játék: Smash Hit (Android, IOS)
A Smash Hit kezdettől fogva nagy sikert aratott, milliónyi mobiljátékos kedvenc játéka lett, de vajon mégis mi teszi azzá, amilyen?
Nem sok olyan ember van aki egy tesztet áldoz egyetlen Andoridra vagy IOS-ra készített játékra. Nyilvánvalóan érthető módon, mivel sok ezer, ezekre a platformokra készített játék közül aligha találunk normális game-t. Eljött az idő számomra, hogy PC, Xbox 360, Xbox-Kinect és az internetes játéktesztjeim után a elmondhassam magamról, hogy már mobilra (okostelefonokra) készített játékról is csináltam tesztet. E tesztemben kizárólag Android és IOS platformra készített játékot veszek górcső alá, mely a Smash Hit nevet viseli. A Smash Hit-et egy svéd fejlesztőcsapat készítette, melyet 2011-ben alapítottak. A cég Mediocre (angol szó, jelentése: középszerű, hanyag) néven ismert. A kezeik közül kiadott játékok mind-mind a mobiljátékosok kedvencei lettek, tehát rögtön megcáfolhatjuk ezt a kijelentést. A Smash Hit alig egy hónapja jelent meg, pontosan 2014. március 6-án. Kezdetektől fogva hatalmas sikert aratott, és megjelenése óta már több mint 10 millió letöltéssel büszkélkedhet a Mediocre. Már csak idő kérdése, hogy mikor kapja meg a Play Áruházon (egy olyan program, ahol játékokat, zenéket, egyéb programokat tölthetünk le okostelefonon keresztül) a legjobb fejlesztő díjat (olyan fejlesztőcsapatok kapták, mint pl. a GameLoft vagy az EA, mely elérhetővé tette a NFS Most Wanted mobilos változatát), ugyanis 2 hétig az első helyen, jelenleg pedig a dobogó alsó fokán kóricál. Még mielőtt belevágnék a tesztembe elmondanám, hogy amin teszteltem a játékot, egy Android operációs rendszerrel rendelkező Samsung Galaxy S3 Mini. Na, és akkor vágjunk bele!
Nem véletlenül kapott egy ilyen címet a játéktesztem. Feladatunk, hogy szét kell törni az utunkat akadályozó üvegeket. Az elvárások teljesítéséhez acélgolyók állnak a rendelkezésünkre. Az acélgolyó a gravitációval megegyező pályát ír le, ez nagyon élethűre sikeredett. A gravitáció gondoskodik az acélgolyó érkezési pontjáról pl. ha messze vagyunk egy üvegtől, hiába, hogy rácélzunk, nem biztos, hogy oda megy a golyó, ahova szeretnénk. A törésmodellezéssel szintén nincs kifogásolnivalóm, egyszerűen csodálatos a üvegek törése, a szétröpködő törmelékek pedig még szebbek. Grafikáról szintén pozitívan tudok nyilatkozni. Személytelen nézőpontunk egy 3D-s folyóson halad, megállás nélkül. Legeslegelőször 25 acélgolyónk lesz: ezt növelhetjük a folyosók szélén lévő, először kristálygúlákkal, mely +3 acélgolyót ad, majd egyre nehezebb pályákra lépve dodekaéderszerűségű bónuszokkal találkozhatunk, annyi különbséggel, hogy ezek segítségével már 5 acélgolyóval több lesz a készletünk. Ezeken kívül ha 10 acélgolyókat adó bónuszt találunk el, akkor multiball-t kapunk, amit annyit takar, hogy egyszerre 2 golyót lőhetünk ki, ezáltal nagyobb az esélye a célpont eltalálásának (minden 10.-nél +1 golyót lőhetünk ki egy időben, és 5 a limit). Még megtalálhatjuk a lassított felvételt (lila színű) és a sorozatos golyókilövést (zöld színt kapott), melynek segítségével (a készletünk mennyiségétől függetlenül) 10-15 másodpercig úgy lőhetjük ki a golyókat, mint a gépfegyverből a lövedékeket. Bónuszokhoz akadályok párosulnak. Minél előrébb vagyunk a pályán, annál gyakoribbak lesznek a szemünk előtt hirtelen megjelenő üvegek, és ugyebár egyre fontosabb a koncentráció, az időzítés. Az igen nagyméretű üvegeket nem kell széttörni, mert azzal csak pazarolnánk az acélgolyókat. Elég csak akkora rést törni, hogy ne kapjunk büntetést. Ha esetleg ütközünk egy üveggel, 10 golyóval csökken a készletünk. Egyébként minél előrébb haladunk a pályán, annál több újdonsággal találkozhatunk, gondolok itt pl. a propellerre, vagy a DNS láncra.
A játékban ellenőrzőpontok (checkpointok) vannak jelen, és összesen 1+10 (egy elő-, és tíz másik) szoba van. Ezek a szobák ellenőrzőpontokra vannak osztva, és különböző színeket kaptak. Mindegyik ellenőrzőpont végén egy ajtó lesz, amit csak úgy fogunk tudni kinyitni, hogy van az ajtó felett, de később a két oldalán egy(-egy) kék gomb. Ez(eke)t kell acélgolyókkal/acélgolyóval eltalálni, mert ha esetleg nem sikerül, akkor (csakúgy mint egy üveggel való ütközéskor) 10 golyóval kevesebb lesz nálunk.
A főmenü nagyon szépen sikerült, igen kreatív munkát végeztek a készítők. Jogos a kreatív szó, mert már a főmenüben is követhetjük, hogy mekkora táv volt a legnagyobb amit megtettünk, melyek folyamatosan mentésre kerülnek (nem is akármilyen módon). A már megjárt szobák, a szoba színéhez igazodva színt kapnak (pl. ha egy zöld szobában jártál már, akkor a főmenüben az a szoba zöld lesz). Azokban a szobákban, ahol még nem jártunk, azokat szürke szín fedi. A hangeffektek is kitűnőre sikeredtek, a széttört üvegek hangja egyszerűen zseniális. Még megemlíteném a beállításokat, a prémiumot. A beállítás elég szimpla lett, ott állíthatjuk be pl.a grafika minőségét. Nekem maximum beállításokkal megy makulátlanul, szaggatás nélkül (habár az Android nem a gyorsaságáról híres). A Premium segítségével nem legelölről kezdjük a játékot, hanem a legutolsó ellenőrzőponttól. A játék ugyan ingyenes, ez az opció fizetős. Átszámítva 440 FT-ba kerül, és mindenki saját maga döntse el megéri-e azt a pénzt kifizetni.
Összegzés
Egy teljesen hibátlan játékot kaptunk, ez nem kérdés.
Köszönöm a figyelmet!
- Pozitívumok:
- élethű grafika
- élethű hangeffektek
- kreatív menü design
- fizika törvényeihez alkalmazkodó acélgolyó
Még ott is megemlítettem😉
Az nem sok egy kicsit?
Én max. 4-5 órán keresztül írtam meg egyet. Most belegondolva ennyi időt biztos nem szánnék rá.
Matt99: köszönöm az értékelést, és legalább megtudtam hogy nem vagyok egyedül.
Ajax,: Elöször tisztáznam hogy a grafika 3d-s így az már alapból nem lehet élethű, én itt a törésmodellezésre értettem.
djwarp: köszi
Én egyébként 5 csillagot adtam, mert csakúgy mint a játék, a teszted is hibátlan volt. Én is játszottam a játékkal, és valóban nem lehet róla többet írni.
Ha jól tudom akkor lesz így kirakva ha nincs utána több szöveg. Itt van (a "Köszönöm a figyelmet!" ).
Kedves barátaim Superlompos szavaival élnék: "Sajnos az nagy baj, hogy csak te az értékelés miatt csinálod a tesztet, ugyanis gyakran előfordul, hogy nem azt adja vissza, amit te elvárnál!"
És igen, és igen, és igen, és igen, és igaza lett!....
Egyébként most vettem észre, hogy+2 kép nincs a tesztemben, nem tudom, mi az indok arrafele, én alaposan megvizsgáltam, hogy logó és vízjel nélküliek-e. És az "értékelési desgin" (kék tábla pozitívumokkal és negatívumokkal) sincs ott, szintén nem tudom, miért nem...😕😕 Továbbá a "Játéktesztjeim" opcióban sincs ott ez a teszt. Lehet technikai probléma van, vagy nem tudom...
Azt hittem, hogy megint nem kell az a duma, hogy "sajnos ennyit sikerült leírnom egy játékról, mert..."
Azt hittem, ti is rájöttök, hogy egy 35 megás játékról ennél többet nem lehet írni! De mindegy (mostmár), mindennap tanulunk valamit...