BMW-k az aszfaltcsíkon!
Hosszas kihagyás után ismét visszatértem, most egy demót felérő játékkal, de bármilyen meglepő, nem az. Ez a BMW M3 Challenge, mely nemrég ünnepelte hatodik születésnapját (megjelenési dátum pontosan: 2007.09.11).
Bevezető
Hosszas kihagyás után ismét visszatértem, most egy demót felérő játékkal, de bármilyen meglepő, nem az. Ez a BMW M3 Challenge, mely nem rég ünnepelte hatodik születésnapját (megjelenési dátum pontosan: 2007.09.11). Fejlesztője a Blimey Games, londoni fejlesztőtársaság amely mára már csődöt mondott. Kiadója a 10Tackle Studios. A játék egyetlen nyelven jelent meg méghozzá angolul.
A játékról és a játékmódokról
Belépéskor egy elfogadható, átlátható, könnyen kezelhető, egyszerű menü tárul elénk. Háttérben ugye a BMW M3 Challenge egyetlen főszereplőjét láthatjuk: a BMW M3 Coupét. A grafika is egész jól sikeredett. A játékot a 2005-ös GT Legends felturbózott motorjával készítették. AZ M3 Challenge három játékmódot tartalmaz: az Open Practice-t, a Race Weekend-et és a Time Trials-ot. A regisztrált felhasználókra pedig LAN és Online Multiplayer vár. Legelőször a Race Weekendről fogok szót ejteni, de természetesen majd később kitérek az Open Practice-re és a Time Trials-ra is.
Ebben a bekezdésben az autókról és Race Weekendről fogok írni. Mint ahogy mondtam a játéknak egyetlen főszereplője van. A BMW M3 Coupé nagyon jól ki lett dolgozva. A verseny előtt nyolcféle szín és kétféle felni közül választhatunk. Mindegyik színből kettőt találunk, így beállítástól függően akár 15 versenyzővel is szembeszállhatunk a győzelemért. Egyes színek furcsa, és igen kreatív jelzőket kaptak ilyen pl. a jerezi fekete, interlagosi kék vagy a melbournei piros. Az autó belsejét nem tudjuk megváltoztatni, így akármilyen színű autóval fogunk villogni az aszfaltcsíkon, belső nézetből az a szép fekete kormány lesz az orrunk előtt, mely BMW emblémával van díszítve. Még annyit írnék a színekről, hogy németül vannak megnevezve (pl. schwarz, weiß, rot stb...). Német autó német pálya, kevés autó kevés pálya - gondolhatták a készítők, ugyanis nem csak autótípusból, hanem pályából is csekély számban van. Mindössze a nürburbringi pálya áll rendelkezésünkre, ahol repeszthetünk egyes szakaszokon 200 km/h-s sebességgel. Igaz, a pályának két típusa van. Megtaláljuk a Grand Prix és a Sprint részét is, mellékesen annyit hozzáfűznék, hogy Sprint rész valamennyivel rövidebb.
A Race Weekendben mint ahogy a nevében benne van egy teljes versenyhétvégét is mehetünk. Eldönthetjük, hogy legyen-e szabadedzés, időmérő edzés, mindkettő vagy egyik se. Esetleg, hogy hány körös legyen a futam (30 kör a limit), hány versenyzővel szeretnénk versenyezni, mikor kezdődjön a futam, és hogy hányszoros gyorsítással esteledjen ránk. Fontos tudni, hogy az éjszaka optimizálatlanra sikeredett. Míg nappal 30 FPS-el fut a játék, éjszakai időben 10 FPS alatt teljesít. Továbbá kiválaszthatjuk a nehézségi szintet melyből hármat találunk: Standard, Advanced és a Professional. A 420 lovat húzó gépek motorhangjai a játékban teljesen megegyeznek a valóságiakkal. A törésmodellezés nem sikerült a legjobban, így 150 km/h-s sebességnél is csak kisebb horpadásokat láthatunk az autón. Nyilván nem ezen volt a hangsúly. Az irányítás pedig billentyűzettel aligha irányítható, nehézkes mivel szimulátor, így én kormányt javasolnék, mely orvosolja ezeket a problémákat (is).
Na és ha már a játék műfajához kitértem, akkor röviden erről is szót ejtenék. Na szóval a játék műfaja szimulátor. Itt, ebben a játékban nem az fog jól járni, aki 220 km/h-val, kézifékkel akar bevenni egy (hajtű)kanyart, itt bizony vezetni is tudni kell. Aki szereti a Simbin által készített Race sorozatot (Race 07, On, Pro, Injection) az ezt is szeretni fogja. Szimulátoros játékokhoz általában a kormány a javasolt. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy billentyűzettel tilos a játékot a kipróbálni, de nyilván csökken a játékélmény, és a kanyarok bevétele is nehezebb.
Az Open Practice és a Time Trials a soros, hisz ezek kihagyhatatlanok egy szimulátoros játékban. Ebben a bekezdésben lényegre törően fogok fogalmazni. Mindkét játékmódban tovább javíthatjuk az időnket annyi különbséggel, hogy az utóbbinál eldönthetjük, hogy szeretnénk-e bemelegítő kört menni vagy inkább repülőrajttal rögtön egy mért körrel kezdeni.
Vezetési tudásunknak megfelelően ki-be kapcsolhatjuk az egyes vezetési segédleteket. Kikapcsolhatjuk az automata váltót, a sérülést, a kanyarodásra figyelmeztető rendszert és azt is, hogy legyenek-e zászlók. Ezeken kívül a DSC-t, az ABS-t és a TC-t is kikapcsolhatjuk. A DSC az a dinamikus menetstabilizátor: kanyar bevétele közben stabil marad magunk alatt a kocsi. Az ABS az a blokkolásgátló: fékezéseknél nem fognak blokkolni a kerekek, ezáltal jobban betapad az autó a kanyarokban. A TC pedig a Traction Control rövidített változata, ami a kipörgésgátló.
Ezzel befejeztem a játék elemzését. Szívesebben írtam volna a többet a játékról, de mivel a játék csak promóciós célokat szolgál, ennyit sikerült leírnom. Köszönöm a figyelmet!
- Pozitívumok:
- jól sikerült a grafika
- jól ki lettek dolgozva az autók
- belsőnézet
- Negatívumok:
- katasztrofális törésmodellezés
- egyetlen pálya és autó
Vagy valamit nagyon elírtál, vagy pedig arra akarsz utalni ezzel hogy Ahány szín+felni annyi ellenfél. Ha ez így van akkor ezt megemlíthetted volna valahogy így: "Sajnos csak ahány szín+felni van annyi is az ellenfelünk. Ha engem kérdeztek ez baromság, de ez van."
Amúgy teljesen korrekt teszt.
Köszi az értékeléseket srácok! Na akkor tisztázom. Na szóval van ugye 8 féle szín és kétszer ismétlődnek a színek így 16 van összesen (talán azért mert így nem hisszük azt, hogy kevesen vannak a pályán?!). És van az a két felni (sportos, gyári). Tehát ha te a fehér kocsit választod sportos felni kiadásba, akkor lesz egy másik fehér kocsi csak az gyári felnivel fog futkározni a pályán (szerintem). Lehet, hogy egy picit furcsán hangzik, de így van.
Spoiler!
[LINK]
Vagy valamit nagyon elírtál, vagy pedig arra akarsz utalni ezzel hogy Ahány szín+felni annyi ellenfél. Ha ez így van akkor ezt megemlíthetted volna valahogy így: "Sajnos csak ahány szín+felni van annyi is az ellenfelünk. Ha engem kérdeztek ez baromság, de ez van."
Amúgy teljesen korrekt teszt.
Ez nem az a játék ahol 10-es kanyart 320-al kéne bevenni az biztos 😆
5 *
lolocska11: Köszönöm 😃
És még azt el ne felejtsem, hogy nagyon könnyű leszedni, 300 megás játék és még origo-n is le lehet tölteni!