background
avatar
FrostnovaZ
Szint: 97
13 éve tag, offline
9.8K 💬
4.2K ☀
890 ⭐
101 🎮
97 🔥
26 ❤
Dani (bartos666, ☣=[Ð@n!]=☣)
29 éves, férfi
Budapest, Magyarország

Hív a Kötelesség!

Írta: FrostnovaZ, 2012. January 06., játékteszt
Játék: Call of Duty: Modern Warfare 2

Egy alapkő az FPS műfajban.

Szerintem kevés olyan játékos van a földön aki ne játszott volna bármelyik Call of Duty résszel, és
még kevesebb olyan aki még életében nem hallott róla. A Modern Warfare 2 a már kicsit
unalmas, II. Világháborús harcmező helyett a mai, modern kor hadszínterére kalauzol el minket.
És hogy, ha a manapság dúló háborúról van szó, szerintem mindenkinek az Arab terroristák ellen
folytatott harcok jutnak eszébe, persze ez is szerepel a játékban, de leginkább egy kitalált
harcról, az Amerikai, és az Orosz hadak összetűzéseiről szól. Tehát, a fegyverek, a harci
szerkezetek, és minden más, a mai XXI. század fegyver tárából való. Lézeres célzás, fegyverre
felszerelhető radar, gránát vető, és még sok minden, ezek mind jobbá, élethűbbé, és első sorban
izgalmassá teszik a játékot. A Call of Duty sorozat eddig minden rész (kivéve talán az elsőt)
híres, hogy milyen jól lehet vele multizni (ennek igazat is adok) úgy hogy nem nagyon
foglalkoznék a single player-rel. Sőt, mondhatjuk hogy semmit, mivel, hát most mit lehet
mondani egy singleplayer-ről? A történetét ami igen csak rövidre sikeredett? Azzal lelőném a poént. Szóval rögtön a multiplayer-rel kezdeném.


Mint ahogy azt a Call of Duty 4-ben is, itt is lehet fejlődni, ha online harcolsz. Tehát, a szintek
egytől hetvenig vannak, és persze minél magasabb szintre kúszol a fejlődés listán, annál több
experience (Exp) pontot kell összegyűjtened a következő szinthez, amiket öléssel, és különböző
kihívások teljesítésével szerezhetsz. Egy ölésért általában 100 exp-t kapsz, kivéve a Free for
All (FFA)-ban ahol csak 50, de ott sokkal könnyebb lekapni egy embert. De persze egy jól irányzott
fejlövésért, vagy egy nem sniperes fegyverrel, messze lelőni valakit, 150 exp-t kapsz, de vannak
olyan exp gyűjtési lehetőséged is, pl.: Revange ami 300 exp-t ér, és nem kell mást csinálnod,
mint, hogy megölni azt a játékost, aki legutóbb téged szedett le. Ha eléred a 70-es szintet,
használhatod a Prestige-t amitől újra egyes szintű leszel, de néhány dolog azért megmarad. A
fejlődés alatt leginkább fegyvereket tudunk feloldani, (meg persze kiegészítő kellékeket is), de
higgyétek el nem sokat számít a fegyver, én például egy sima M4A1-el tolom már időtlen idők
óta, kicsit kiegészítettem egy lézeres célzókával, de ezzel az összeállítással is lehet darálni,
szólva tényleg, leginkább csak a játékos tehetségén múlik a teljesítménye. A játékban 6
különböző katonai erő lelhető fel. Az egyik az amerikai Rangers. Ezek a fickók tengerész
gyalogosok, úgy hogy alapos kiképzésben részesültek. A második osztag a Task Force 141, ami
az angol anyanyelvű országok (Anglia, Amerika, Ausztrália, Indonézia, és Kanada) egyesült
hadállománya. A Seals, a titkos kommandónak felel meg, fekete ruhában, néha alig lehet észre
venni őket. És persze akkor nem hiányozhatnak az Oroszok, sem, akik lelküket kiadva a
végsőkig harcolnak. Az arab terroristák az Op For néven jelennek meg a játékban, tipikus
kendővel a fejük körül. És végül a Brazil gettóban nevelkedett bandák tagjai, a Militia.


Igazán szólva nagyon nincs semmi különbség a haderők között, csak a kinézet. A Bármelyik
fegyvert tudja bárki használni, úgy, hogy nem mondható, hogy ő csak azért nyert mert Rangers,
szóval mint mondtam, tényleg csak a tehetségen múlik az egész. Egyedül a kinézetük, meg a
játék közben elkiáltott mondatuk különböző. Na jó ugyan azokat mondják, csak a saját
anyanyelvükön, de persze az Advisor aki bemondja az információkat, az mindig angolul beszél,
de persze mindig kicsit tájszólással.
Na de szerintem a fejlődős játék kifejezést hallva mindenki MMO-ra gondol, ahol létre hozva
karakteredet, a többiekétől, kicsit más hogy fejlesztve különbözővé teszed. Megnyugtatok
mindenkit, mert itt is van lehetőségünk, hogy különböző erősségű, és specializálódó embereket
hozzunk létre, a perk rendszer segítségével. Minden játékos beállíthat három különböző perket (ezeekt persze váltogathatjuk). Elég sokféle perk van. Van olyan amitől örökké sprintelhetünk, vagy erősebbeket lövünk, vagy mondjuk sokkal gyorsabban képes futni esetleg bezavarjuk az annak az ellenségnek a radarját, akihez közel megyünk. Tehát azaz ember aki inkább mindenkit megkésel (mivel rendelkezésünkre áll egy kis bicska is aminek miden találata halálos) az az örök sprintet, a gyors futást, és a kés hatótávolságát növelő perket fogja használni. (Őszinte leszek. Ezeket az embereket rühellem.) Persze a szint növekedésével egyre jobb és jobb perkeket leszünk képes beállítani. Ezen kívül még fontos megemlítenem a Death Streaket és a Kill Streaket. Ezeket is képesek vagyunk magunk beállítani.


A Death Streak akkor jön be ha legalább négy olyan halálod volt amiben egy embert sem
puffantottál le. Van olyan Death Streak ami megnöveli az életedet egy kis időre, vagy lemásolod
annak az embernek a perkjeit aki megölt. A Kill Streak behozásához, meg éppen hogy az
ellenkezőt kell tennünk, minél több embert ölünk meg annál jobb segítséget kapunk. Alapból
három ölésnél jön be a legelső, bár van olyan perk ami csökkenti eggyel a szükséges ölések
számát. Na de milyen segítségről beszélek, én? Például behívhatunk UAV-t amitől látjuk az
összes ellenséget a radaron, vagy esetleg blokkolhatjuk az ellenség által bevetett UAV-t is. De
vannak komolyabb eszközök is, mint például a Predator Missle, amit képesek vagyunk irányítani
(bár ekkor elég sebezhetőek vagyunk, szóval ha ezt használjuk érdemes előbb fedezékbe
húzódnunk). És persze nem hiányozhat a légi támogatás. Behívhatunk többféle helikoptert,
szőnyeg bombázást, vagy egy Harriert is. Ha az általunk behívott légi csapás megöl valakit, akkor
azt a mi számlánkra írja. De persze ezeket likvidálhatjuk is, pár jól irányzott páncélököl lövés
segítségével (amiért Exp-vel fognak minket honorálni.)


Bár ez kicsit furcsa, hogy miden hadseregnek ugyan olyan típusú gépek jelennek meg. Szerintem
meglehetett volna azt oldani, hogy az Oroszoknál Harrier helyett, mondjuk egy Míg-29-es jönne,
az meg végképp nem fér a fejembe, hogy a Militia tagjai hogy képesek ellopni és vezetni egy B-
2-es lopakodó bombázót. Ha a valóságban is ilyenek történnének, akkor a terroristák, már rég
átvették volna az uralmat az egész világ felett. Szóval, ezek a lehetőségek még inkább jobbá és
élethűbbé teszik a játékmenetet. Még ami nagyon jó multiplayer-ben az a Kill Cam. Szerintem
ezzel nagyon jól eltalálták a hangot a fejlesztők, mert hát ki ne lenne kíváncsi arra, hogy mégis
hogy lőtték, le és milyen lehet az ellenség szempontjából látni magadat, ugyanis a Kill Cam
felveszi a halálod előtti pár másodpercet az ellenfeled szemszögéből, és meg is mutatja azt
neked, ezzel megakadályozva a néha előtörő dührohamot. Persze a Kill Cam megmutatja az ellenség által használt perkeket is. De ha nem vagyunk rá kíváncsiak át is ugorhatjuk ezeket, bár néha érdemes megnézni, mert például ha szőnyegbombázás ölt meg és még nem ért véget, és rögtön respawnolunk (újratermünk) nagy eséllyel újra a fejünkre eshet egy pár tonnás ,robbanó dolog, aminek hát sosincs jó vége.


Még ami kicsit egyedibbé varázsolják a játékost azok a Title és az Emblem. Ez nincs semmi
behatással fegyvereinkre vagy hatékonyságunkra, ez inkább csak ilyen Ki is vagyok Én?
jellegű dolog. Például kiválaszthatjuk, hogy a nevünk fölött ott legyen az hogy: Rain of Fire (mögötte
pedig egy meteor zápor) vagy éppenséggel az a Joint Ops-ot ami mögött pár Marihuana ültetvény
látható. Emblemnek meg választhatunk egy kis emblémát ami szintén csak a magunkat
jellemez. Elég sok embléma van, a Halálfejtől kezdve a helikopteren és az őrmesteri rangon át
egészen a szivecskéig megtalálunk mindent. És hogy egy kicsit még egyedibbek legyünk,
színezhetjük a fegyverünket is (persze csak pár megadott színben úgy hogy nem vagyunk
képesek hupi-lilára festeni a Bazookánkat).
Most kicsit a játék módokról. Képzeljünk el egy fagyis pultot amelyen a világon minden létező ízű
fagyi közül válogathatunk. Hát körülbelül ugyan ilyen választási lehetőséget kínál a Modern
Warfare 2 a maga 17 féle játékmódjával. A klasszikus FFA, Team Deathmatch, Capture the Flag
(CTF) és a bázis foglalós játék módok között találunk egy 1v1-es módot, pár hardcore módot,
amelyben kevesebb lőszer és nagyobb sebzés áll rendelkezésünkre, sőt egy Third Person
Shooter-es módot is találunk a repertoárban.
A grafikája nagyon szép, jó azért nem hasonlítható egy Battlefield 3-hoz, de 2009-ben ez csúcs
grafikának számított, sőt van egy csomó 11-es játék ami elbújhat a grafikájával a Modern
Warfare 2 mellett. Szóval szerintem mindenkit meggyőz a grafika, még anyukám is azt mondta,
hogy nagyon szépen ki van dolgozva (bár mikor véres lett a képernyő, meg halomra hulltak az
emberek, szemét forgatva ment ki a szobából).
Mit mondjak összességében a játékról? Azt, hogy ez egy mai napig megunhatatlan játék. Engem,
aki nem nagyon csípi az FPS játékokat, szó szerint beszippantott, ráadásul még azok a
játékosok is könnyen kezelik, akik nem túl jártasak az ilyen fajta játékokban. Szóval nem tudok
semminemű hibát felhozni a játékkal szemben. Sem buggal sem glitch hibával sem találkoztam
(eddig). Úgyhogy legyetek bátrak ha Hív a Kötelesség!

Értékelés:
Grafika:
█████████
90%
Hang:
█████████
90%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
Call of Duty: Modern Warfare 2
Call of Duty: Modern Warfare 2
Call of Duty: Modern Warfare 2
Megjelenés: 2009. November 10. (PC)
Műfaj: ,
Fejlesztő: Infinity Ward
Hozzászólások: 10
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
FrostnovaZ avatar
Köszi 😀 hát jah jó játékokhoz általában sok tesztet írnak 😆 amm nekem nem eredeti, lehe azért nem bugos 😆
0
0
0
0
yugiohyugiohzebuyug avatar
még 1 MW2 teszt?: D
jó is volt multizni tagokkal steamen 😃D rég volt az is (:
0
0
0
0
GrEaT GaMeR avatar
max a géped buggos vagy lassú a neted és laggol de az nem bug😂
0
0
0
0
FrostnovaZ avatar
én még egy buggal sem találkoztam 😆
0
0
0
0
FrostnovaZ avatar
én inkább csak multizok 😆
0
0
0
0
no avatar
azért említésre méltó 😀 haverokkal nagyon jó mulatság 😀
0
0
0
0
FrostnovaZ avatar
kösz 😀 mivel nem használom a heratbeat sensor-t ezért nagyon nem is tudom miaz 😃 igen ez a mig 29-es dolog csak utána jutott eszembe 😕 hát spec ops mód... manapaság midnen játékhoz van co-op szal nem egy nagy was ist das...
0
0
0
0
no avatar
jó teszt találtam pár failt: a fegyverre szerelhető radar az a heartbeat sensor akar lenni, MiG 29-es jöjjön a Harrier helyett ezzel csak 1 baj van a MiG29 nem tud lebegni. Single kampányról és a Spec Opsról lehetett volna többet írni, de grat jó teszt lett
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
█████████
9
11 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció