background
avatar
FrostnovaZ
Szint: 97
13 éve tag, offline
9.8K 💬
4.2K ☀
890 ⭐
101 🎮
97 🔥
26 ❤
Dani (bartos666, ☣=[Ð@n!]=☣)
29 éves, férfi
Budapest, Magyarország

Mágikus hősök misztikus világa

Írta: FrostnovaZ, 2011. December 21., játékteszt
Játék: Heroes of Might & Magic V: Tribes of the East

A Heroes 5 fantasztikus játákélményt nyújt, egy gépen akár 8 játékosnak is.

A Heroes of Might and Magic 5 második kiegészítője a Kelet Törzsei egy olyan fantasy világba
repít el minket ahol könyörtelen harcok dúlnak a földért, varázstárgyakért, mágikus várakért,
emberekért, és persze dicsőségért. Ez a DLC tartalmaz jó és rossz újításokat egyaránt, de azt el
kell hogy mondjam, hogy ezzel a játékkal nagyon jól rárakták a pontot az
i-re az Ubisoftos srácok. Méltó elődeihez, mégis össze-vissza kapkodjuk fejünket , hogy képesek
legyünk minden újdonságot érzékelni. A Kelet Törzsei történetileg nem nagyon függ az előző
részekhez. Minden esetre dióhéjban annyit, hogy a rabszolga sorsba taszított ork nép
szabadságot követelve fellázad, és kegyelmet nem adva senkinek hatalomra törnek. Persze a
háttérben sok misztikus dolog van készülőben, de nem akarom lelőni a poént úgy, hogy itt be is
fejezném a történetet illetően.


A játékban 8 különböző népcsoport szerepel, mindegyiknek megvannak az előnyei és hátrányai
különleges faji képességeik. Elsőként az embereket említeném meg, mert hát persze nem
fantasy a fantasy ha nem lennének benne elkeseredett harcot vívó emberek. Na jó itt persze nem
olyan gyengék, mert maga a Mennyország segíti őket, így a hadoszlopban találhatunk
angyalokat, és fanatikus papokat is. A második nép az emberek nagy ellenségei a pokol
bugyraiból születő Démonok. Ördögök, 3 fejű pokolkutyák, és még sok rémséges teremtmény
jellemzi őket. És persze egy mesés világból nem hiányozhat az erdő népe, az Elf faj. Kitűnő
íjászaik verhetetlenek de azért a druidákkal is jobb ha vigyázunk. A Boszorkánymesterek a
kitaszított elfekből létrejött faj. A legmélyebb kazamatákban építették fel birodalmukat, ahol
orvgyilkosok és minotaurusok százai fogadják az arra tévedőket. És hogy ne vesszen kárba az a
sok derék ,elesett harcos, vannak élőhalottak is. Csontsárkányok, vámpírok, zombik, és maga a
kaszás vár ránk. A mágia felső fokait vizsgálják a mágusok. Élettelen dolgokat varázsolnak
félelmetes katonákká, (például: Acélólem vagy Kő Gargoyle) ráadásul titánok is szerepelnek
katonaság sorai közt. Mivel ezekről így elmondva nehéz képet kapunk, ezért elmondom, hogy
kultúrájukat tekintve ez egy arab népség. Aztán az első kiegészítőben megjelentek a hófödte
hegyek lakói, a törpök. Medve lovasok, rúna papok és alacsonynak egyáltalán nem mondható
egységgel találkozhatunk. És végül a legújabb népség az orkok. Rábukkanunk minden féle
teremtésre, a gyáva Goblintól kezdve, a kentauron keresztül, egészen a félelmetes küklopszig.
Mivel az orkok ereiben, némi démoni vér is csordogál ezért nagyon agresszívak, ezáltal a csaták
során, úgynevezett őrjöngés pontokat kapnak, amitől még erősebbé és félelmetesebbé válnak.
De vigyázzunk, ha csak egyhelyben állnak, csökken ez a bónusz.


Igazából erőlétileg nincs sok különbség a fajok között, persze van, hogy az egyik egység erősebb
mint a másik, de ha jól tudjuk őket kezelni, akkor szinte az összessel verhetetlenek vagyunk. És
ha már egységek. Egy vadonatúj dolog került a játékba. Míg az előző kiegészítőben és az
alapjátékban minden egységnek csak egy tovább fejlesztése van, a Tribes of East-ben mát kettő,
de nem úgy, hogy az egyszer már továbbfejlesztett alapépületet még egyszer finomítjuk, hanem
az első fejlesztés után választhatunk, hogy az első vagy második fejlesztést akarjuk választani.
Ember most azt gondolná rMinek választanánk, ha úgyis a harmadikat, az erősebbet választjuk?r1;
Hát kérem szépen azért mert nincs nagy eltérés a második és a harmadik egység között. Van
hogy az egyik kicsit erősebb a másiknál (van hogy a második sokkal jobb mint a harmadik) de az
rendelkezik egy olyan képességgel, amivel a másik nem. De velem már fordult elő olyan is hogy
amelyik erősebb volt, elég hülyén nézett ki, és csak emiatt választom a gyengébbet. És igen, itt
említeném meg, hogy azok a fajoknak, amik az előző játékokban is szerepeltek, azoknak a
harmadik fejlesztésű egységeik kicsit erőltetetten néznek ki. Nem azt mondom, hogy bénák, de
azért látszik, hogy csak ilyen végső elkeseredés alapján csinálták. Például van, hogy csak a
színük különbözik. Na de még mindig az egységeknél maradva. Minden népnek hét különböző
egységük van, értelemszerűen egyre erősebbek, és persze egyre drágábbak is. Egy hős
hadseregében, hét különböző egység tárolható, logikus, minden egységnek legyen helye, bár
nem kötelező, tárolhatunk két különböző négyes szintű egységet is (persze ha előbb elfoglalunk
egy másik várost, mert akkor annak a nép lényeit is felfogadhatjuk seregünkbe).
Visszakanyarodva a hősökhöz. Minden nemzetség nyolc hőssel rendelkezik. Persze ezeknek mind
vannak különleges képességeik, például néhány varázslat erősebb lesz, meg vannak a lényre
specializálódó hősök, akiknek a seregében bizonyos lények erősebbek lesznek. Természetesen
nem csak egy hősünk lehet. Ha városban van fogadónk, akkor némi suska ellenében
felfogadhatunk hősöket (amik rendelkeznek némi alap egységgel). A fogadók nem csak hősök
felbérlésre jó. Vásárolhatunk információt a többi játékosról, például melyik játékosnak a
legerősebb a hőse, vagy kirendelkezik a legtöbb pénzzel stbr30; és a kocsmárostól kaphatunk
bizonyos féle kis tippeket. A városépítési rendszer nekem nagyon bejött. Ha belépünk egy
városba, kapunk egy szépen meganimált panorámát az adott városról, amin látszanak a már
megépített épületek. Ezen kívül láthatjuk a városban és átutazóban lévő hősöket és seregüket,
ezáltal cserélgetni is tudnak (egységeket, varázstárgyakat,
harci szerkezeteket). A katonai épületeken kívül felhúzhatunk még egy csomó féle építményt.
Például mágusok céhét, ahol az átutazó hős új varázslatokat tanulhat, fejleszthetjük a
városházát, ami által nagyobb pénz bevételhez juthatunk, de vannak épületek amik gyorsítják
bizonyos lények termelődését, de persze a védelmi vonalunkat is kiépíthetjük.


És hogy mi különbözteti meg a Heroest a többi RPG/RTS játéktól? Az, hogy ezt akár egy azonos
gépen akár nyolc játékos is játszhatja, mivel ez egy körökre osztott játék. Akik most hallanak
erről a játékról először azt gondolhatják: rHát ez így béna, és unalmasr1;. Elsőnek én is így
vélekedtem, ráadásul pár videó után még jobban megerősödött bennem ez a hit, de mivel
annyian ajánlották adtam neki egy esélyt, és lássanak csodát, mára az egyik kedvenc játékom.
Az is rendesen javít a játék hangulatán, ha ismerősökkel játszol egy gépen, mert egyszerűen jó
úgy multizni, hogy a másik játékos ott van közvetlen melletted. Sőt akár magad ellen is
harcolhatsz. No azért van normális, internetes multiplayer is, de ekkor csak csatákat lehet játszani
(erről még később). Három féle többjátékos mód van. Van egy sima párbaj mód, ahol minden
népnél van 3-3 hős és mindegyiknek van egy serege, ezek közül választasz kettőt, és már indul
is a csihi-puhi. A párbaj 3x3 nem sokban különbözik, a simától, mindössze csak annyiban, hogy
egy játékos 3 hőst választ ki (nem kötelező ugyanabból a népből) és ezeket csata közben
bármikor váltogathatja. A harmadik mód a Kínpad vagy Hot-Seat mód. Ez az ami igazán sok
örömmel teli játékmenetet biztosít számunkra. Ezen belül is van három játék mód. Van egy Győzz
le mindenkit, azt hiszem ezt nem kell sokat elemezni, elég egyértelmű. A Tárgy megszerzésénél
feladatunk, hogy elfoglaljunk egy jól őrzött várost. És a harmadik mód azaz Asha Könnye. Ekkor
kincskutatót játszunk, mert feladatunk, hogy megtaláljuk Asha Könnyét és az egyik városunkba
vigyük. Persze nem olyan egyszerű megtalálni, mert a térképen bárhol lehet. Ezért különböző
Obliskeket kell felkeresnünk, amin megtalálhatjuk a Asha Könnyének rejtekhelyét.


Szóval ez egy körökre osztott RPG/RTS játék, ezért a játék, napokra, hetekre és hónapokra
vannak osztva. Három különböző térkép típus van: kaland, csata és város térkép. A kaland
térképen hősünkkel járhatjuk a világot, a mozgás pontok felhasználásával. Minden nap
elhasználhatunk egy bizonyos mennyiségű mozgás pontot (ami naponként újra feltöltődik). Ha a
kaland térképen ellenségbe botlunk (és az nem hátrál meg) egy csata következik. És itt megint
kitérnék egy kicsit az egységekre. Minden héten csak egy bizonyos mennyiségű egységet tudunk
felfogadni, de a harcok során minden lényből csak egyet látunk, és alatta, a darabszám. A
létszám növekedésével nő a támadás és a védekezés mértéke is, így mondjuk egy nagyszámú
egyes szintű egység lehet, hogy elbánik egy kisebb létszámú hetes szintű lénnyel. A lények a
küzdelem során egymást követve lépnek, de akár védekezhetünk is velük. Ha egy lény
megtámadja a másikat, akkor a megsebzett egység visszatámadhat, de persze nem mindig (Meg
vannak olyan lények amelyeknél sosincs ellenséges vissza támadás, meg persze a távolsági
támadásokat sem szokták viszonozni). A harc során a hős is beleveti magát a küzdelembe.
Mindegyik hős rendelkezik egy kisebb alaptámadással de erejük leginkább a varázslatokban
rejlik. Erősíthetik a baráti egységeket, vagy gyengíthetik az ellenséget, de persze hatalmas
pusztítást is végezhet. A hőst nem lehet megölni, egy csatának akkor van vége, ha az egyik féle
elvesztette minden egységét.
És most kicsit a játék grafikájáról. A játék 2007-es és hogy őszinte legyek, vannak játékok,
amiknek ekkor sokkal jobb grafikával rendelkeztek, de a Heroes-t ez a látványvilág sokkal
inkább mese szerűvé teszi, ami még inkább feldobják a hangulatot. Épp úgy mint a zenék. Azok
is fantasztikusra sikeredtek ráadásul minden helyszínnek más-más a zenéje, így még unalmassá
sem mondható. Nos mit mondjak összességében a játékról? Egy nagyon szép, és izgalmas
világot varázsol elénk, kalandok és csaták százai, és egy lehengerlő mese világ, bár azért vannak
eléggé erőltetett dolgok. Mindenkinek csak ajánlani tudom, nekem már a kezdetektől fogva
megvan és még a mai napig sem untam még meg, sőt a haverok se nagyon ezért van, hogy ha
szabadidőnk engedi összeülünk páran egy Heroes partyra.
Jó kalandozást kívánok!

Értékelés:
Grafika:
██████████
100%
Hang:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
Heroes of Might & Magic V: Tribes of the East
Heroes of Might & Magic V: Tribes of the East
Heroes of Might & Magic V: Tribes of the East
Megjelenés: 2007. October 16. (PC)
Műfaj: ,
Fejlesztő: Nival
Hozzászólások: 3
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Összes átlaga:
██████████
8
11 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció