A Canyon
A Nadeos srácok ismét nagyot alkottak. Kiváncsian várjuk a teljes játékot nemsokára!
Akik a legelső Trackmania óta figyelemmel követik a sorozatot, azok tudják, hogy 2003 óta micsoda fejlődésen ment át a játék. A Nadeo-s srácok bizony kitettek magukért, és megmutatták, hogy bizony ők is ott vannak a legjobbak között.
A Nadeo amúgy a Trackmania 2-őn kívül még 2 játékot fejleszt: Shootmania, Questmania. Ezekről egyenlőre nagyon kevés infó van, de türelem rózsát terem, ez esetben 2 kiváló játékot, ha minden a tervek szerint halad.
Egy kis történelem:
Engem a legelső Trackmania még nem annyira nyűgözött le, de amikor először letöltöttem a Nations Forevert...azóta sem tudom lerakni és bizony számomra sokszor éjszakába nyúlik a játék még most is. Ja és amúgy 2006-os játékról beszélünk, mégis nagyon szép a grafikája.
A Nations Forever-ben csupán 1 környezetben versenyezhettünk, ami a Stadium volt. Gyors autók, driftelés, dirt(offroad), átfordítók, gyorsítók. Ezekkel a szavakkal lehetne jellemezni a játékot.
A következő rész pedig nem más, mint a United volt, melyet szintén 2006-ban adtak ki. Tulajdonképpen megegyezik a United Foreverrel - csupán egy 900mb-s patch-t kell letölteni, ami ingyenes és már is megkaptuk a United Forevert a United áráért. A United Forever amúgy 2008 áprilisában jelent meg. Ebben a játékban 7 környezetben versenyezhettünk már.
A jelen:
Na de térjünk is vissza a jelenbe, hiszen már tölthetjük is a Nadeo legújabb játékának a Beta verzióját, ami a Trackmania 2: Canyon nevet kapta. De ez még nem a teljes Trackmania 2. Miért?
1. Ez még csak Beta.
2. A teljes játékban nem csak a Canyon környezetben versenyezhetünk, hanem lesz benne +3 vagy 4 környezet! Ezeket külön külön meg lehet venni, vagy majd később egyben. De erre még várjunk kell pár hónapot, esetleg évet.
A játékról, a menü:
Először is vizsgáljuk meg a Laucnhert (indítót), ami szvsz. egy kicsit szerényebbre sikerült, mint amilyen az előző részé volt, de egyből meg is tudjuk nézni, hogy milyen grafikai beállításokkal játszunk anélkül, hogy belemennénk a beállítások menüpontba.
A belépés után a szokásos profil választó menü fogad, ami szintén sokat változott az előző részhez képest. A játék hivatalos színe a kék lett, ami a Nationsban zöld, míg a United-ben lila (?) volt.
És most nézzük meg a menüt. Tulajdonképpen ez is teljesen olyan, mint az előző részé volt, azonban...
A háttér teljesen megváltozott, hiszen egy rövidke kis videó erejéig megpillanthatjuk azt a környezetet, melyben a későbbiekben versenyezni fogunk. Az újabb játékoknál egyre elterjedtebb a mozgó menü háttér, így a Nadeos srácok sem akartak lemaradni.
Megtalálhatjuk ugyan úgy a pályaszerkesztés, profil szerkesztés, online vagy önálló játék menüpontot, továbbá játszhatunk a haverok ellen is a party játék menüpontban.
Így fest a teljesen megújult menü:
Végre elérkeztünk a játékmenethez. A környezet nagyon szépen ki lett alakítva, mintha csak a Grand Canyonnál autókáznánk. Erre csak egy szó van: lélegzetelállító. A grafikára később kitérek, nem akarom lelőni a poént már most.
És itt elérkeztünk a lehető legnagyobb változáshoz: az autó törik! Először én sem akartam hinni a szememnek, de végül csak sikerült. Az autó kinézete is nagyban eltér az előző részekben látottaktól, ahogy ezt a legelső kép is illusztrálja.
És akkor térjünk ki kicsit a játék fizikájára. A Stadiumcar-tól teljesen eltérő az autó kezelhetősége, leginkább a United-es Bay-hez hasonlítanám, esetleg az Island-hoz, bár nem annyira gyors. Az éles kanyarokban az autó 2 kerékre áll, ami először nagyon szokatlan volt.
A drifelés szintén szokatlan volt így első próbálkozásra. Mivel rengeteg benne a hosszú, beláthatatlan kanyar, ezért nagyon hosszú ideig tudunk driftelni, addig, ameddig újra egyenesbe nem állítjuk az autót. Ehez azonban nagyon jól kell ismerni egy pályát. Ezzel el is érkeztünk az egyik negatívumhoz: a pályák 1 vagy 2 perc hosszúak, amelyek megjegyzése nem 1-2 perc.
Sokszor válik irányíthatatlanná az autó, ez leginkább a hosszú ugratáskor való leérkezéskor történik. A dirt részről pedig nem is beszélve. Természetesen kell egy kis idő, amíg megszokjuk a teljesen új fizikát (legalábbis akik Nations-al játszottak eddig), a hosszabb pályákat, és az új környezetet.
Most pedig a szerkesztőről beszéljünk pár szó erejéig. A szerkesztőbe lépbe kapunk egy óriási sivatagos területet, amit kedvünk szerint alakíthatunk. Jóval több elem áll rendelkezésünkre, mint ami a Nationsban volt, így sokkal látványosabb pályákat tudunk létrehozni. Sőt alakítani tudjuk a talajt is, tehát létrehozhatunk óriási szakadékokat is.
Grafika, hang, irányítás:
A játék egy teljesen új grafikai motort kapott, ami nagyobb gépigényt is jelent. Korábban szó volt arról, hogy az autó törik. Ez is egy teljesen új grafikai változtatás. Az elemek kidolgozása eszméletlenül szépre sikerült, a kanyaroknál való elmosódásról nem is beszélve.
A hangok teljesen olyanok, mint a korábbi részekben, tehát kapott egy zenét a menü, az autók hangja nagyon jó lett, stb...
Az irányításról már beszéltem egy pár sorral feljebb (driftelés, autó fizikája). A billentyűzet kiosztása ugyan olyan, mint az előző részeké. Azt javaslom mindenkinek, hogy állítsa a féket a D-re, így könnyebb lesz a drift.
Jelenleg sajnos csak ennyiről tudok írni, mivel a játék Beta verzióban van, viszont nemsokára jön a Canyon teljes verziója is. Nagyon kiváncsian várjuk, hogy a Nadeos milyen alap pályákkal lep meg bennünket.
Továbbá azt is várjuk, hogy milyen lesz a Canyon-on kívül a többi környezet. Ha ebben nem csalódtunk, akkor reméljük, hogy a többiben sem fogunk.
Műfaj:
Fejlesztő: Nadeo
Én töltöm a teljest.
Amúgy trackmania.hu-n Peti is a Nationshoz hasonlítja ezt.
Superlompos: Nekem a fék az S-en van 😃
A saját perverz billentyű kiosztásom:
felfelé nyíl: gáz
balra nyíl: fék
A: balra kanyarodás
D: jobbra kanyarodás
Ezt mindenki undorítónak tartja! 😆
overclocker: Igen 14.-én.
gigazte: Köszönöm.😜
5/5
Inkább küld egy PÜ-t Nruhtas-nak!