Watch Dogs 2, avagy you_have_been_hacked
Bizonyára sokan emlékeznek az Ubisoft által bemutatott "siker" címre 2014-ből. Nos habár nem lett rossz játék az biztos, hogy hatalmas hype-nak örvendett. De eltelt 2 év és itt a folytatás, ami szebb, nagyobb és kidolgozottabb. Ez úttal viszont kicsit arrébb a napsütötte San Fransisco-ba kalauzol minket az Ubisoft legújabb alkotása.
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Motreal, Reflections
Grafikus motor: Disrupt
Történet röviden
Karakterünk, Marcus egy afró-amerikai feltörekvő, elszánt és fiatal hacker, aki csatlakozni szeretne a DEDSEC néven emlegetett hacker csapathoz. Az említett hacker csapatunk a nagy vállalatok ellen küzd, mely kimerül abba, hogy az emberek megfigyelése, vagyis életükről mindent tudnak. Kis csapatuk amilyen kicsin kezdi, annál nagyobb lesz ahogy haladunk a történetben, követőket és új eszközöket szerezve száll szembe a csapat a Blume (vagyis a ctOS 2.0 rendszer) ellen. A kalandok során feltűnik új és pár régi arcok egyaránt.
Karakterek
Marcus-on kívül is vannak ám fontosabb karakterek. Az egyikük Sitara, a csapat "szíve", ő is tartja egyben. Többször oldja meg a problémákat, valamint ő szervezi a tüntetéseket és készít illegális fal freskókat. A másik emlékezetes karakter nem más mint Wrench. Ő lesz karakterünk legjobb barátja és a poén gyáros. Ő lesz a csapat mérnöke, készít majd autót, fegyvereket és robotot, persze mindet* nagyon fontos célból. Róla többet nem tudni. Van Josh kicsit antiszociális, vissza húzódó profi hacker, ő a tipikus "akció irányító". Egy régi arc mindig kell, márpedig itt van T-bone. Róla több dolog nem derül ki, ex ctOS fejlesztő és késöbb csatlakozik a DEDSEC-hez. Van egy fekete bárány is (nem rasszista vicc), nem más, mint Horatio. Én egy picit feleslegesnek éreztem, nem kavar sok vizet, a Noodle-nél dolgozott Spoiler!
Játékmenet és a város
Minden itt van ami egy open-world játékhoz kell
[list]Hatalmas nyitott világ[/list]
[list]Rengeteg aktivitási pont/mellék küldetés[/list]
[list]Gyüjtögethető tárgyak[/list]
A játék nem jelent kihívás ha Rambo módba kapcsolva végig rohanunk a story-n, van lehetőség szinte minden küldetést megcsinálni csendbe, (de a hullák mozgatása problémás lesz) de ha csak egyszer is hibázunk akkor borul az egész. Az AI hol van hol nincs néha okos néha meg betömötülnek egy kis folyósora.
Végre nincsenek tornyok ez hatalmas előnye a WD2-nek, reméljük ezt végleg elvetette az Ubisoft. A pálya szépen kidolgozott, sok random "eventtel" pl. többször láttam hogy egy autós elütött egy civilt és jött a mentő vagy egy NPC szétver egy kocsit egy baseball ütővel.
Az autók még mindig nem működnek, szokható de nehéz és darabos. Szerintem több idő kellet volna rá szánni.
Hackelés és fegyver arzenál
Nos, nincs sok fegyver a játékban, kb fele annyi mint az első részben volt. De már csak 2 darab lehet nálunk. Sajnos ebbe csak egy baj van hogy a DEDSEC által gyártott 3D nyomtatós fegyvereken kívül nincs új mordály a játékban. Helyette, mint említettem vannak DEDSEC fegyverek. Pozitív dolog hogy nincs 2 ugyan olyan fegyver benne, különböző visszarúgás sebzés variáns ami kifejezetten tetszett.
A hackelés egy teljesen más játék stílust mutat be, kicsit taktikázva, megfontolt használat kell hozzá, nem a tűzharc elején felrobbantani minden transzformátort vagy biztosító szekrényt. Mint a játék mottója is mondja "Hack Everything" ez sokkal jobban igaz az új részre, autók telefonok minden amit a városban találhatunk. Ezzel együtt sokkal élvezhetőbb a szabad kóborlós része a játéknak, trollkodás a civilekkel vagy rendőrökkel? legjobb része a játéknak :D.
Skill tree és egyéb tárgyak
Nekem személy szerint nem tetszett az első rész skill megoldása, és itt se kedveltette meg velem. Nagy, szerte ágazó és jobb, mint 2014-ben volt. A probléma hogy sok skill ugyan az maradt.
A WD2-ben is található egy kihívás rendszer, mint Rainbowsix-ben. Igazából ötletes ezt kiterjeszteni más játékokra de felesleges (vagyis szerintem)
Megmaradt a média lejátszó és az autó rendelő és bővült még egy ScoutX-re keresztelt app, ami egy instagram szökevény de nagyon jó újítás. Valamint egy Driver SF nevű taxi app, ez pont kimerül abban ami a neve, egy fuvar alkalmazás. Ismételten ötletes de hiszem, hogy sokan használják.
- Pozitívumok:
- Történet
- Pozitívumok:
- Karakterek
- Pozitívumok:
- Van benne kihívás
- Pozitívumok:
- Lopakodás lehetősége
- Pozitívumok:
- Soundtrack
- Negatívumok:
- Autó vezetés, a fizikájuk és belső nézete
- Negatívumok:
- Főgonosz
- Negatívumok:
- AI
- Negatívumok:
- Ismétlődő küldetések
A Watch Dogs 2 kétség nélkül az év egyik legjobb játéka lett, de unalmas és ismétlődő játék menete, a főgonosz és izgalom faktora hiánya nem teszi emlékezetes címmé. Az első részre volt miért emlékezni, bár sokkal átgondoltabb és tartalmasabb lett a folytatás szép lassan elfog tűnni.
U.I ez volt az első tesztem az oldalon és úgy kb. mindenhol. Remélem tetszett és KÖSZÖNÖM, hogy végig olvastad!! :)
Műfaj: ,
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
és ennyi bőven elég volt belőle.
Na ez erősen vitatható! Egészen biztosan úgy tűnik majd el a feledés homályába, ahogy az első rész.
Végigtoltam, eleinte tetszett is de aztán már csak azért vittem végig, mert; "hamár elkezdtem, és mert megvettem (sajnos)". Újrajátszás kizárva.
A teszt azért jó lett!
UI: A pozitívumok-negatívumok összehasonlításnál elég egy-egy [pros][/pros] illetve [cons][/cons] közé betenned a pozitív és negatív érveket.