Ellen Ripley nyomában...
Fúú, akkor bele is kezdek első videojátékról szóló cikkembe...
Az Alien Isolation története az első két film, a 8. utas a halál és a Bolygó neve halál között játszódik. Főszereplőnk Amanda Ripley (Ellen Ripley lánya), aki a story elején megtudja, hogy megtalálták a Nostromo űrhajó feketedobozát. Ennek kapcsán kisebb csapat verbuválódik, hogy begyűjtsék a dobozt és ezáltal megtudják pontosan mi is történhetett. A csapatba Amandát is meghívják, akit a játék során irányítani fogunk. És ha már a történetről írok az elején, akkor meg kell említsem ez messze a játék legnagyobb erőssége. Egyrészt elképesztően hű az első film hangulatához. Mind a látvány, mind pedig a hangok az eredeti filmet idézik. Komolyan, a legjobb filmből készült játékadaptáció amivel eddig találkoztam. Másrészt még hozzá is tesz történetben az Alien Saga-hoz.
Játékmenetet illetően egy FPS-ről beszélhetünk. Viszont kevésbé az akción mintsem inkább a lopakodáson, bujkáláson és a túlélésen lesz a hangsúly. Ennek megfelelően a játék kicsit lassabb tempót diktál mint általában az megfigyelhető ebben a stílusban. Amanda amugy habitusát tekintve sokban hasonlít anyjára, szóval egy talpra esett csaj. Pluszban, Ő egy műszerész, így hát simán képes a talált mindenfélékből mondjuk fénygránátot fabrikálni. Igazándiból erre nagy hangsúlyt fektettek a játékban. Sokféle eszközt készíthetünk a menet közben begyűjtött "hulladékokból". Melyeket később taktikusan kell használnunk. Példának okáért, készíthetünk elektromos kisülést előidéző gránátot is ami az androidok ellen kifejezetten hatásos és így még lőszert is spórolunk. Amugy is a játékban viszonylag kevés lőfegyver van és például a pisztoly igen gyenge. Egy dühös android léterítéshez vagy 8 pontos találat kell. A különböző ilyen-olyan, trükkös cuccok használata mellet a lopakodás is egy kifizetődő taktika főleg ha a játék másik főszereplőjével találjuk szembe magunkat...
Maga a Halál
Nem véletlen írtam nagybetűvel. Mivel a játékban igazándiból egy xenomorph van, viszont az brutális. Látványát tekintve tökéletesen alkották meg. Sokszor lesből támad vagy váratlanul jelenik meg, így hozva ránk a frászt. Egyetlen mozdulattal képes minket elintézni és megölni igazándiból nem is lehet csak max. elijeszteni egy kisebb időre. Bizony, nyújtott-fejű barátunk elől sokszor kell majd bujkálnunk, mondjuk egy öltözőszekrényben vagy egy asztal alatt, lélegzettet visszatartva (igen, a játékban ezt is lehet). Sokszor fog megölni minket az Alien de mivel a játék nem teljesen lineáris és nincs is túl script-elve, ezért minden egyes nekifutás különböző lehet. Leleményességünkön múlik majd a továbbjutás.
Audio, Video
A látvány amellett, hogy autentikus, kifejezetten szép is. Jók a karaktermodellek, a különböző effektek. A zene a klasszikus filmeket idézi. Külön dicsértett érdemel Amanda szinkronhangja. Tökéletes beleélés jellemzi bármilyen helyzetről is legyen szó. A játék ezen részét csak dicsérni tudom, kiváló atmoszférát alkotnak.
Összegzés, kisebb fanyalgás
Saját véleményem szerint a játék első fele az igazán erős. A lopakodás újdonsága, a különböző eszközök készítése és kitaktikázása, vajon melyiket, milyen helyzetekben leginkább érdemes elsütni. Viszont, szerintem a játék túl hosszú (kb. 25 óra, normál tempóban). Egy idő után a számos lehetőség ellenére is kezd ismétlődővé válni. Igazándiból ellenfélből is csak kétféle van az Alien-en kívül. Nyilván a helyszín változatosságáról sem beszélhetünk mivel az egy zárt űrhajó. A hangulat és az atmoszféra kiváló de egy idő után mégis kezd egy kicsit unalmas lenni. Ha belegondolunk a filmek is kb. 2 órásak. Persze ez egy játék de én pont a lassabb tempója miatt gondolom úgy, hogy kicsit kevesebb (rövidebb), több (jobb) lett volna. Összességében még is azt kell írnom, hogy feltétel nélkül ajánlom a játékot azoknak akik szeretik az Alien filmeket. Ezen túlmenően azok is nyugodtan tehetnek vele egy próbát akik a túlélőhorrorért és a sci-fiért vannak odáig.
Tippek, egyebek
A játék PC-n jól optimalizált, így gyengébb gépeken is jól fut és szép látványt produkál. Ha valaki pedig a beszerzése mellet dönt, ajánlom a játék dobozos verzióját, mivel azt kifejezetten jutányos áron be lehet szerezni hazánkban.
Műfaj: ,
Fejlesztő: Creative Assembly
Visztont az AI, főleg az embereké borzalmas. De a banánfejű barátunk is inkább idióta mint félelmetes. Legnehezebb fokozaton lenne benne kihívás, de ott annyira idegesítő, hogy felesleges azzal próbálkozni, mert csak annyi történik, hogy mindig észrevesz és gyakrabban jön hozzánk közel.
Annyi az egész, hogy járkál a pályán jobbra balra mindig abban a körben ahol mi vagyunk és ennyi. Nem vadászik csak sétál, néha felettünk vagy velünk egy szinten.
(Csak nekem borzalmas az élsimitás?)
Pótoltam...