Call of Duty BO2 multiplayer és singleplayer teszt (PS3)
A tesztet két részre fogom osztani amik multiplayer és singleplayer. Mindegyikre külön pontozást fogok adni és mindegyiknek leírom a hibáit, újdonságait, különlegességeit. De hát kezdjük is el:
Singleplayer
A singleplayer szóról elsőre a kampány jut eszünkbe. Amint elindítjuk a kiválasztott szintet rögtön egy újdonság tárul a szemünk elé ami nem más mint a fegyverek kiválasztása. Van akinek ez hasznosnak látszik de néhány szint után rájössz, hogy teljesen fölösleges állítgatni a dolgokon mivel a gép a lehető legelőnyösebb felállást ajánlja neked. A másik nagy újdonság ami nekem személyesen a kedvencem az access pontok amiket a pályák közben találhatsz meg. Ezeknek gyakorlatilag annyi a lényege, hogy a pályákon vannak kisebb (eldugott) helyek ahol felvillan az access felirat. Itt lehetőséged van mondjuk ládákból felszedni láthatatlanító páncélt vagy egy speciális fegyvert de arra is volt példa, hogy a lezuhant repülőgép fegyvereit aktiválva küzdhettél az ellenséggel, de megint egy kis személyességet belevonva a cikkbe nekem az tetszett a legjobban amikor hozzá lehetett csatlakozni az ellenség által hatástalanított védelmi fegyverekhez és azzal a csapattársaiddal együtt 2 oldalról lőhetted le az ellenségeket. A kampány amit már a Call of Dutytól megszokhattunk eléggé zavaros. És zavaros alatt nem azt értem, hogy egy-két helyen nem értek néhány dolgot hanem úgy ahogy az egész össze vissza van. Értem én, hogy nem ez a lényeg de akkor is. Valamint nekem még volt egy rossz tapasztalatom amit azért meg szeretnék osztani veletek. Ez pedig nem más mint az FPS játékoktól már megszokott hajtóvadászat szint. Aki nem ismeri annak tömören leírom: Az ellenség keres téged és ki kell kerülnöd az őrszemeket, fényeket. Ami az ilyen játékmódokban a leggyakoribb hiba az, hogy pont akkor teszik be a check pointot amikor az őrszem észre vesz ezért kezdheted újra az egész szintet. Sajnos ezt a hibát a Call of Dutynak is sikerült elkövetnie. Mindezeket összegezve a Call of Duty most is fejlődött és reméljük, hogy még fog is. De igaz ami igaz megint óriásit alkotott. Vannak benne nagyszerű újítások és néhány kevésbé nagyszerű de ezektől eltérve én a singleplayer-re 7/10 pontot adok.
Multiplayer
Azt már a legelején leszögezem, hogy a multiplayer nagyszerű lett. Egyszerűen valami elképesztő. De azért ebbe is szeretnék egy kicsit bővebben belemenni, ezért kezdjük is el. Mint a legtöbb játékban ebben is szintek vannak. Szintlépéskor tokeneket kapsz amiből fegyvereket és eszközöket vehetsz. Ebből kicsit sokat is ad a játék mert én például most vagyok 50-es szinten és van 36 fölösleges tokenem. Tehát bőven elég lett volna ha minden második szinten ad tokent. A megvásárolt fegyvereket fejleszthetjük is ami egyszerűen úgy történik, hogyha egy fegyverrel játszol akkor minden azzal a fegyverrel elért pont után a fegyvered is fejlődik. Hogy mit kapsz amikor a fegyvered szintet lép? Különböző célzókat, töltényeket, gyorsabb tárazást... Azt azért meg szeretném jegyezni, hogy kb 50 fegyver van és mindegyikre kb 20 fejlesztés és ezenkívül néhány speciális küldetés után amit a fegyvereddel hajtasz végre festéseket is kaphatsz amiből fegyverenként szintén van körülbelül 25 db. Sőt, még a már megszerzett célzókat is személyre szabhatod például úgy, hogy a célkeresztbe csontvázat teszel (sajnos erről képet nem találtam). Ebből is van mondjuk 15 db így kisebb matekozás után rájöhetünk, hogy eléggé egyedi felszerelésre tehetünk szert. Ám most egy eléggé vicces dologról szeretnék nektek beszámolni ami a kép. Mindenki csinálhat képet magának igaz, hogy eléggé alap formákból viszont néhány tehetségesebb ember akár ilyet is össze tud hozni:
A játékmódokban nagyon gazdag a játék mert kb 20 játékmód található benne. Ezek között megtalálhatóak a már megszokottak például a team deathmatch (csapatok harcolnak egymás ellen), capture the flag (szerezd meg a zászlót)... De az igazán érdekes játékmódok a party gamek amiből ki szeretném emelni az egy töltényes harcot amiben mindenki csak 1 töltényt kap kezdésből és minden megölt ember után kap még egyet. Ez csak egy a sok közül de úgy gondolom, hogy ennyi játékmód közül mindenki megtalálja majd a neki legjobban tetszőt. Na de térjünk át a pályákra. 14 pálya van + a nuketown amit a régi pályáról csináltak újra. A revelation DLC-ről is szeretnék szólni néhány szót ami a Call of Duty Black Ops 2 első kiegészítője. A kiegészítőben 4 multiplayer pálya lesz és 1 zombipálya valamint 1 új fegyver. Ha már a zombiknál tartunk a játék zombimódja se sikerült rosszul. Itt ha jól tudom 4 pálya található és ebben a játékmódban lehetőségünk van barátainkkal együtt megküzdeni a zombik ellen. Összegezve a multiplayer elképesztő jól sikerült ezért megérdemli a 9/10 pontot. Ezzel a teszt végére is értünk és szeretném megragadni az alkalmat arra, hogy elmondhassam a Call of Duty egyik legjobb játékát volt szerencsém kipróbálni.
További jó szórakozást kíván:
Danielkirály
Műfaj: ,
Fejlesztő: Treyarch