background
avatar
CrucioIsAwesome
Szint: 5
13 éve tag, offline
393 💬
233 ☀
(CrucioIsAwesome)
férfi
Kétszázholdas Pagony, Magyarország

Battlefield: Bad Company 2

Írta: CrucioIsAwesome, 2012. June 15., játékteszt
Játék: Battlefield: Bad Company 2

Nos, trolloknak előre szólok, a cikk elfogult. Igen, ez a cikk csak is kizárólag az én és a barátom véleményét fogja tartalmazni, hogy miért mindkettőnkét? Mert ugyanazt gondoljuk a játékról.

Miután játszottam a Battlefield 3-mal, csalódottság lett úrrá rajtam. Hogy miért? Mert egy szánalmasan gyenge játék volt, ami nem tett mást, csak leutánozta a CoD szériát, szebb grafikát és jobb hangokat tolt az emberek orra alá, illetve viszonylag szabad és CoDhoz képest óriási, ám egy Battlefieldhez képest inkább csak átlagos méretű pályákat adott. Számomra a Battlefield 3 öngól volt. A fegyverek, a fejlődés, a Battlelog (ezt sosem fogom megbocsátani, hogy kötelező használni). Egyszerűen szörnyű volt, akit érdekel, olvassa el azt a tesztem, kint van profilomon. No de csalódottságomban megvettem az általam előtte lehúzott Bad Company 2-t, szerencsémre akció volt, 2 ezer ft környékén vettem meg, hát haverom is lecsapott rá.

Nos, trolloknak előre szólok, a cikk elfogult. Igen, ez a cikk csakis kizárólag az én és a barátom véleményét fogja tartalmazni, hogy miért mindkettőnkét? Mert ugyanazt gondoljuk a játékról. A hosszúra nyújtott bevezető/magyarázó után következzen a teszt:

Ez egy olyan játék, amiről lerí, hogy többjátékos módra készült, de először említsük meg a single-t.
Bár nincs könnyű dolgom, mert a játék nem épít a single-re, mégis jó szórakozás, ha épp elmegy a net (én csakis akkor játszottam vele). Nem mértem, hogy mennyi idő alatt vittem át, hardon nagyjából 8-10 óra lehetett, bár tényleg nem tudom. Amit el kell, hogy mondjak róla: a karakterek óriásiak, vannak beszólások, kis csúnya beszéd is, humor, a történet olyan, amilyennek lennie kell, bár egy Modern Warfare-től messze van, cserébe kicsit hosszabb (ezt nem nehéz teljesíteni). Nagyon tetszik, izgalmas, jól adagolják az ellenséget, bőven játszható, azt kell hogy mondjam, ennyi tapasztalattal a hátuk mögött (nulla: Bf1942, BF2, BF2142) ez remek teljesítmény, még a Bad Company 1-nél is jobb, ami nagy szó, mert szerintem az is nagyon el lett találva. Kellemes, de felejthető. Történetre nem térnék ki, ami mindenkit érdekel, az az online része.

A multiplayernél egy regisztrálással kezdődik, itt megadhatod az EA accountodat, ha nincs, készíteni kell egyet, csak ezzel lehet belépni. Ezután elkészíted a katonádat, megadod a nevét, és egy klántagot, nálam eleinte WTF volt, majd átírtam HUN-ra, hogy a magyarok megismerjenek. Felül a menü található, jobb oldalt egy igen egyszerű mini-menü. Play now, resume game, logout opciókkal, alatta a barát-felkérésekkel, a rangoddal és hogy hány pont kell a következőhöz, ebből mennyi van meg, a rangod jelzése és az állapotsáv a rangodhoz, majd a következőnek megnyíló fegyver. Sajnos nem jutottam el odáig, hogy kimaxoljam a karakterem, szerintem nem is fogok, elég sok mindent meg lehet nyitni, illetve sok medált lehet szerezni, bár a Battlefield 3-at alulmúlja, a Battlefield 2-nél ebben jobb. Ez a menü sokkal jobban tetszik, mint a Battlefield 2 menüje, a Battlefield 3-nál pedig kár menüről beszélni. Az opcióknál állíthatjuk a karakterünk irányítását: gyalogosan, levegőben (nincs repülő, de nem is hiányzik), járműben. Ezen kívül van egy „settings” nevezetű menüpont (beállítások), itt a grafika, hang illetve az egérbeállítások találhatóak (illetve az egér mozgásának a beállításai). A grafikai és hang beállítások nem túl részletesek, de nem is kevés, inkább átlagos, legalábbis nem állíthatjuk mindenféle kis megmozdulását a játéknak. Ebbe jobban nem is mennék bele. Itt lesznek a képek a menüről. A szerver böngésző egész jól sikerült, szűrhetünk tetszésünk szerint, beállíthatjuk hogy milyen játékmódban szeretnénk játszani, melyik pályán, és hogy melyik kontinensen keressük a szervert, ami azért jó, mert így kikerülhető a magas ping, ha európai szervereket keresünk. A szervereket rendezhetjük, neve, pálya neve, játék típusa, játékosok száma, illetve ping szerint. A szerver kereső három alapvető füllel rendelkezik, minden szerver, kedvenc szervereink, illetve az utoljára látogatott szerverek. Ennél többet is lehetne írni a szerver keresésről, de talán már ez is túlzás.



Amit mindenképp tudni kell a multiplayerről:
Három alap játéktípus van, a Conuest, Rush és Death Match. A csatatéren egyszerre legfeljebb 32 (csapatonként 16-16) és legalább 8 játékos mérheti össze a tudását, kivétel ez alól a squad rush, ahol 8-an lehetnek csak, ez két ellenséges osztagnyi ember (4-4). A Conquest arról szól, hogy szerezd meg a lehető legtöbb pontot (régebben zászlókat), és öld meg a lehető legtöbb ellenséget. Az elfoglalt pontokra lehet spawnolni, illetve az osztagod tagjaihoz. Amelyik csapat kevesebb pontot birtokol, annak a jegyei automatikusan csökkennek. Mindegyik csapatnak előre megadott jegyei vannak, ha valaki meghal, egy jegyet veszít a csapat, ezzel próbálják ellensúlyozni a csekély számú játékost (32), mintha nagy ütközetek zajlanának, több száz katonával. A pályák ilyenkor a legnagyobbak, a harc gyakorlatilag mindenhol zajlik, talán emiatt a játéktípus miatt szerettem meg anno a Battlefield 2-t, persze többek között.
A másik a Rush, ez újítás lett a Bad Company-ben, ami a Bad Company 2-ben talán jobb (nem játszottam a BC1-gyel sokat, szóval nem nyilvánítok véleményt). Ami biztos, hogy itt nagyon el lett találva, jobban tetszik, mint a Battlefield 3-ban. A lényege, hogy az ellenség bizonyos bázisát el kell pusztítani, bázisonként két láda található, amihez oda kell menni és aktiválni kell, magyarul a láda közelében kell maradni és lenyomva tartani az aktiválást, ha aktiváltad, akkor egy idő után felrobban a láda. A védőknek végtelen számú pontja van, tehát ők akárhányszor meghalhatnak, de nem úgy a támadók. Nekik előre megadott pontjuk van, azt kell beosztaniuk és úgy kell megkaparintani a védők pontjait, hogy elpusztítsák. Remélem érthetően leírtam, mert ez egy kicsit kacifántos megfogalmazás volt. A pályák kicsit kisebbek itt, illetve nem kisebbek, a bejátszandó terület kisebb. A védőknek egyszerre csak egy pontjukat kell bevédeni, és csak a köré spawnolhatnak, ha elpusztult a két láda, a megvédendő két láda hátrébb kerül kb. 1-2 km-rel és aköré kell spawnolniuk, illetve a támadók egyre közelebb spawnolhatnak csak, magyarul a legnagyobb ütközetek itt vannak, mivel kis helyen kell harcolnia a két csapatnak, védők-támadók, egyszerű. A házak ledőlnek, a fedezékekből nem marad semmi.
Harmadik a Death Match, nos ez nekem nem Battlefieldes, kipróbáltam, nem tetszett. Itt szó sincs csapatmunkáról, de biztos van, akinek ez lesz a kedvenc része, kinek mi.

A pályák egész sok oldalúak, és elismerem, itt a Battlefield 3 talán nagyobb pályákkal rendelkezik. DE! Semmiképp sem nyitottabbal, ennyire nyitott játéktérrel talán még a Battlefield 2 sem rendelkezik, vagy nem minden szempontból. Minden házba be lehet menni, minden házat földig lehet rombolni, nincsenek zárt ajtók, tényleg minden robban, tényleg minden összedől, fantasztikus. Vannak kisebb, közepes illetve nagy méretű pályák, ennek a játéknak nem áll jól a nagy méretű pálya, mert sajnos csak 32 ember játszhat egyszerre, nem 64. A közepesek a legjobbak, itt az Oasis nagy kedvencem lett. A pálya a rombolhatóságot nem kezeli olyan szigorúan, mint a Battlefield 3, talán nem is olyan élethű ebből a szempontból, ám szerintem felül is múlja, átrohanhatsz házakon, két emeletes házakat is össze lehet dönteni. A pályák felépítése nagyon jó lett, igaz, néhány kissé zsúfolt, de ezen hamar segít a könnyedén vett rombolhatóság, aminek a realitáshoz csak az effektekben van köze, ezen kívül nagyon jó lett. Ám itt van egy kis probléma, a szobák nagyon üresek, gyakorlatilag semmi nincs bennük, így egy kicsit üres érzése támad az embernek, a Battlefield 3-ban ezzel szemben szépen be vannak rendezve a szobák. Továbbá van elegendő fedezék, a jármű választék is kielégítendő, de erről majd később. Bizonyos fedezékek nem rombolhatóak, például a nagy kövek, és vannak házak, amik nem rombolhatóak le, csak lyukasra lőhetők, de erről is később. Alapból 14 pálya található a játékban, LAN game nincs, ennek hiánya szerintem sajnálatos, bár így jól ki lehet küszöbölni a kalózkodást. Még egy co-opot elbírt volna a singleplayer. A 14 pálya közül mind-mind eléri az elfogadható szintet, bár nekem csak 5-6 tetszik igazán, amiken tényleg szeretek is menni, de összességében változatosak, előző részekből nem „loptak”, ami kicsit baj, mert egy-két régebbi pályán szívesen tolnám, főleg hogy ilyen hihetetlen módon lehet rombolni a környezetet.

Grafika: itt debütál a Battlefield történetében először a teljes pusztíthatóság, ami nem a pálya teljes lerombolását jelenteni, hanem bizonyos objektumok teljesen elpusztíthatóak, vagyis a házak. Ezekből sok van, szóval tényleg rendesen legyalulható a pálya. Az első résszel ellentétben, ahol a házaknak csak a falaik voltak kilőhetők, a tartószerkezet érintetlen maradt, megjegyezném, hogy vannak házak, amelyeket nem lehet teljesen ledönteni, csak a falaikat kilőni. A fények elég jók, nekem jobban tetszenek, mint a Battlefield 3-ban, de csak azért mert ott eltúlozták, túl erősek lettek, napfényben az előttem 30 méterre futó katona lámpája kiégeti a szememet, a nap teljesen elvakít, stb. Itt ilyen nem található, minden fényeffekt pont jól lett belőve, néha talán egy kicsit kevesebb. A textúrák jók, bár egy kicsit lehetnének nagyobb felbontásúak, de csúnyának vagy átlagosnak mondani igen erős túlzás lenne. Az emberek mozgása is jól sikerült, élethű. A járművek roncsolódnak, leesik az autók ajtaja, szépen ég, de nyilván nem olyan jó, mint a Battlefield 3-ban. A színek szerintem kicsit fakók, ezen a monitorom is segít, de láttam már ennél szebb színű játékot is. A füst bár jó lett, néha az idegbaj kerülgeti az embert, mert sok.

Összességében (grafika): ez egy szép játék, célnak megfelelően jó grafikai motorral, ami a gyengébb gépeken is vígan muzsikál szinte maximum grafikán.







Választható kasztok: sajnos visszavették 4-re a 6-ból, maradhatott volna hat, de elég jól el lett oszlatva.
Assault: Az assault a támadó kaszt, könnyű gépkarabélya van, azzal osztja az áldást az ellenségnek, tud lőszert adni a csapatnak, vagyis ő tápol. Kedvenc kasztom. Elég sok specializációt vagy mit be lehet neki tenni, ezeket nem részletezném, ugyanis tényleg nagyon sokról van szó.


Engineer: Ő az utász, aknákat tud telepíteni, járműveket javítani, illetve ő van a járművek ellen, rakétavetővel rendelkezik, legfőbb megnyitható fegyverei a sörétes puskák, és két kisebb géppisztoly.


Medic: Ő adja az életet, feléleszt és ő is a támogató egy személyben. Hatalmas nagy mordállyal közlekedik, amibe rengeteg lőszer fér, talán egy kicsit túlságosan is erős, nem egyszer volt, hogy a mesterlövészeket vele szedtem ki jó messziről, máshol is olvastam, hogy tényleg kicsit túl erősre csinálták. A Battlefield 2-3-ban ő a kedvenc kasztom, igaz ott nem támogatóval rendelkezik.


Recon: felderítő, mesterlövész, a csendes gyilkos. Különleges képességét kiemelném, tud tüzérségi tüzet kérni (mortal) egy távcső segítségével. Beméri az ellenséget, és megérkezik a tüzérségi tűz, igazán hasznos, ha az ellenség nagyon jól beásta magát valahová.


Vannak azonban minden kaszt által elérhető fegyverek, szám szerint 15, ebből 6 pisztoly. Érdekes módon bekerült két második világháborús fegyver is. Összességében 36 fegyverből lehet válogatni, kasztonként 7 fegyver, és a 15 közös.
16 közösen elérhető specializáció van és két darab „eszköz”.
A többjátékos móddal sok érmet össze lehet gyűjteni, a megkéselt áldozat dögcéduláját pedig meg lehet szerezni, akár többször is. A fegyverek tudnak szintet lépni, először bronz, majd ezüst és végül arany csillagot kapnak, arany csillagot pedig többször is megkaphat egy fegyver. Ugyanez igaz a járművekre is.

Ami nem tetszik: a spawn map, ahol nem tudom magam „bekattintani”, nem választhatom ki, hogy mit nyissak meg, illetve az egyik legzavaróbb dolog: ha megölnek, egyből felszámolja a halált, nem érdekli, hogy felélesztett egy medic, nem, számolja. A felcser túl erős fegyvert kapott. És lehetne több játékos, 64 már igazán belefért volna. És van az ismert Battlefield hiba, ami tényleg mindegyik résznél eljön, az a hitbox. Ez az egyetlen hibája a játéknak, ami rontja is a játékélményt, egyszerűen későn érzékeli a találatot, magyarul: késik. Sokkal több negatívumot nem tudok írni, néha túlságosan is egyoldalúak a menetek, ami talán nem a játék hibája.

Összegezzünk:
Egy igazán kellemes, élvezetes online taktikai játékról van szó, ami legalább 50 órára leköti az embert, vagy tovább. Grafikailag nincs mit szégyenkeznie, bár nem tartozik már a nagyágyúk közé, a rombolhatóság elképesztően jó lett, jobban tetszik, mint a Battlefield 3-ban, mivel szabadabb. Talán nem annyira épít a csapat munkára, mint a BF2, szerintem még mindig jobban össze lehet dolgozni, mint a 3-ban. De nem is hasonlítom hozzá inkább, ez a játék elképesztően jó lett. Buggal találkoztam-e? Kisebbekkel igen, például a lépcsőhöz rohanok oldalról, akkor nem mindig lép rá, ám hála a sok patchnek, amelyeknek a letöltéséhez és telepítéséhez nagyjából fél órára van szükség, nyilván nagyobb internettel ez kevesebb. Hogy megérte-e a 2500 Ft-ot? Meg bizony.

Ár/érték aránya: 10
Optimalizáltság: 9

Ui.: van hozzá egy DLC, ami Vietnámban játszódik, hát, videók alapján nem tűnik rossznak, talán jobb a grafika, mint a sima játékban, de én DLC-t nem veszek, legfeljebb a Borderlands 2-höz, de ehhez semmiképp, mivel ezeknél a játékoknál csak lehúzások a DLC-k.

CrucioIsAwesome: http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/CrucioIsAwesome/



Remélem elég részletes lett, ha van valami hozzáfűzni valótok, írjátok meg kommentben, helyesírási hibákért elnézést, észrevételeket az írásommal kapcsolatban pedig pü-ben kérem.

Jó játékot, remélem találkozunk a csatatéren :-)

Értékelés:
Grafika:
██████████
80%
Hang:
█████████
90%
Játékélmény:
█████████
90%
Összességében:
█████████
90%
Battlefield: Bad Company 2
Battlefield: Bad Company 2
Battlefield: Bad Company 2
Megjelenés: 2010. March 02. (PC)
Műfaj: ,
Fejlesztő: DICE
Hozzászólások: 44
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
CrucioIsAwesome avatar
Jó grafika.. Attól függ, mit tekintünk jónak. Szerintem a Battlefield 2-nek a célnak megfelelően jó grafikája van és ha jól tudom van is rá tört. Arra a kérdésre, hogy melyik a legjobb Battlefield, szerintem a Battlefield 2. Ha letöltöd hozzá a Project Reality modot, akkor meg biztos hogy jó lesz, grafikát is javít, hatalmas a játéktér.
Szóval legjobb BF: Battlefield 2: Project Reality
0
0
0
0
no avatar
azért a 2142 see roszz de visszatérve etqw-ra meg kell mondani hogy jójáték multija még mais él x-en lehet rajta játszani csak sajna nincsenek rajta magyarok 😞 hát igen ez a szomorú mondjuk éncsak azért nem szedtem le mert sajna lassu De crucio melyik az a battlefield amelyik legjobb mégis lehet rajta törtell játszani jó grafikával ?hmmm mert tudtommal bc2-vel nem lehet törtel 😞 ötletek ? 2142 esetleg bf2 de azért jó graffal mert a play4free nak kissé xar a grafja 😜
0
0
0
0
CrucioIsAwesome avatar
Fikáztam én a DLC-t? Írtam hogy rossz? Írtam hogy nem tűnik rossznak, talán a grafika is jobb, csak lehúzásnak tekintem az egész DLC-zést. Nem magára a Vietnam DLC-re értettem, hanem a déelcékre. Általában a DLC-ben van 4-5 pálya, 10-15 új fegyver kb 8 új jármű,és 4-5 ezer ft-ba kerül. Szerintem lehúzás, főleg ha nem folyik méz a csapból. Nyugaton persze megveszik, mert keresnek 2000-2500 eurót havonta a szülők, itt, ahol az átlagember örül ha internetre van pénze, itt lehúzásnak tekintem. (megjegyezném hogy a BF3-ban volt pofájuk pénzért kiadni 4 BF2-es mapot)
A Vietnam DLC drágább, mint a Bad Company 2, és kevesebb minden van benne, ezért mondom hogy lehúzás.
0
0
0
0
ilosz avatar
Addig inkjább ne írj semmilyen véleményt a DLC-ről,amíg nem próbáltad ki....köszönöm.
0
0
0
0
Gerdzso avatar
Nagyon látszik hogy elfogult vagy, amit le is írsz... viszont a játékteszt-nek pont hogy nem erről kéne szólnia... ez inkább egy élmény beszámoló... amit az elején írtál az meg hát... kész vicc... de azért nagy nehezen rávettem magam és végigolvastam, vannak benne nagy hülyeségek, amiket mások már leírtak előttem... meg egy DLC-t úgy lehúzni hogy nem is játszottál vele, kész röhej...

ui.: nézd meg hogy a COD-ban mit kapsz DLC-kben(mondjuk az MW2,BO,MW3 is csak egy DLC semmi több)
0
0
0
0
CrucioIsAwesome avatar
Vietnamot kivéve mind megvan, meg a BC1-et.
A BF2-ben volt 800 órám nagyjából, ha ezt a kérdést nekem címezted 😆
És a Play4Free sztem nagyon gyenge lett 😃 heroes jobban tetszik
0
0
0
0
xCube avatar
Az Enemy Territory Quake Wars -t én is toltam, na az egészen más, mint a Quake III Arena 😃 . Egyébként a mai napig tolnám az ETQW -t ha lenne kivel. Szeretem az ilyen küldetés alapú meccseket 😀 . BF -ből is meg van az összes a polcon a harmadik részt kivéve.

A BF Free to Play -t te próbáltad? Vagy nem voltál nagy BF2 -es?
0
0
0
0
no avatar
csak nem az enemy territory quake wars az rtka jó játék 😃 a teszted faxa lett 😀
0
0
0
0
CrucioIsAwesome avatar
Én a Quake Wars-szal játszottam, nekem az tetszett, bár szerintem az a legkevésbé sem volt aréna (vagy csak már rég játszottam vele). Ilyen arénás fps-sel legutóbb az UT2007-et próbáltuk (asszem az volt az)
Persze hogy szubjektív az összehasonlításom, nekem kell hogy tetsszen a játék, első sorban az én nézőpontom a mérvadó egy játék tesztelésénél/kiválasztásánál 😃

Amúgy itt a sok negatív értékelés (első kettő egy csillag lett) azért jött, mert szapultam a BF3-at, lehúzásnak neveztem a DLC-t, mint "új játékélményt nyújtó letölthető programcsomagot" és mert túl szubjektív lett a teszt 😃 (hogy is lehetne objektív? 😃😉
0
0
0
0
xCube avatar
Ez érthető de meglehetősen szubjektív 😃 . Egyébként én sem vagyok hatalmas UT3 fan, a Quake 3 a kedvencem és sajnos azóta nem készült igazán jó aréna alapú FPS játék 😞 .
0
0
0
0
CrucioIsAwesome avatar
Hát pl hogy nekem mennyire tetszik. Az UT3-ban nem tetszik a sok hülyeség, hogy nem reális, ezzel szemben az Armában tetszik hogy életszerű 😃
0
0
0
0
xCube avatar
Na de érted, hogy lehetne bármiben is párhuzamot vonni, vagy egyáltalán összehasonlítási alapot találni egy UT3 és egy ARMA2 között 😃 ? Nem kötekszem csak ha már erről van szó megkérdezem 😃 .
0
0
0
0
CrucioIsAwesome avatar
Hát én mindig mindent egymáshoz hasonlítok, ha másban nem megy, játékélményben 😃
Amúgy Arma 2-t haverokkal most fogjuk tolni, eleinte szigorúan gép ellen, aztán majd csak belejövünk 😆
0
0
0
0
xCube avatar
De azért arról megállapítani egy játék realitását, hogy össze-vissza ráng a fegyver..


Igen ez nekem is megkongatta az agyamban a harangot 😃 .


A reális - irreális FPS -ekről meg igazából lényegtelen vitázni, mindenkinek meg van a stílus, amit szeret és minden stílusnak meg van a maga varázsa. Én például imádom az adrenalin infúzió jellegű aréna FPS -eket, szikrája sincs benne realitásnak, viszont baromi élvezetes és nem utolsó sorban a játékos saját képességeit értékeli és nem azt, hogy hanyadik szintű, milyen fegyvereket tud ezáltal birtokolni, milyen extra képességei vannak, stb... . De emellett rengeteget játszottam az első Modern Warfare -el, előtte pedig az United Offensives -el, valamint a Bad Company 2 -vel is és nem hasonlítgattam őket, mert mindegyik másfajta játékélményt ad. ARMA -t és előtte a Bohemia OpFp -ot csak LAN -ban toltam ismerősökkel, nem voltam hajlandó a neten játszó profiknak kitenni magam 😃 .
0
0
0
0
CrucioIsAwesome avatar
"itt debütál a Battlefield történetében először a teljes pusztíthatóság"

Ez így nem igaz, mivel a rombolható környezet az első Bad Company -ban debütált.


Ez lényegében igaz, mert a Bad Company 1-ben csak a falakat lőheted ki, itt viszont összedöntheted a házakat, erre értettem

Akkor ekkora bf esként tudhatnád bf3 rohadtul nem cod csak nem vagy úgy ráállva. Conál megálsz azt darász és a fegyó megse rezzen a kezedbe bf3 ba elkezdesz lőni a és minél erősebb a fegyó annál jobban össze vissza ráng a bf3 nál nincs reálisabb fps a codnál meg nemnagyon van valótlanabb fps.

Tudnál BC2 re tippeket adni nekem mert megint elkezdeném hogy mit hogyan csinálsz?


Arma, Arma2, Operation Flashpoint, ezek jóval reálisabbak, mint a Battlefield harmadik része. CoDnál nincs valótlanabb FPS? Bitch please, azt nem nehéz teljesíteni, pl Unreal.

Nos, ekkora BF-esként, miután a BF2 multiban hozzávetőleg 800 órát töltöttem el, vagy 9 különböző karakterrel, tudom hogy miről beszélek.
Ne érts félre, a Call of Duty 4 egy remek játék lett. Amikor megjelent, orrba-szájba toltam, nem tudtam leállni vele, aztán 2010-ben eljött nálam a Call Of Duty reneszánsza, újra "kipróbáltam" a szervereket a haverokkal végig szántottuk. Ami nagyon fontos, hogy a Call of Duty 4-hez képest szinte nem történt változás a játékokban, még a grafika is szinte ugyanaz (igen, új motor, ami csak egy picit szebb).
A Battlefield 3-ban van egy-két nagy pálya, ahol ki lehet használni a csapatmunka előnyeit, mert egy kis, szűk utcás pályán ennek nem érzed előnyét (ugye: Op. Metro, Seine Crossing, Grand Bazar..) A legtöbb pálya zsúfolt, és összességében a felépítése "nem Battlefieldes", ha megnézed a második részt, vannak előre lerakott géppuska állások, stb, igaz, itt van egy-két ilyen, de valahogy nem éreztem azt a Battlefieldes feelinget. Amelyik pálya nagyon bejött, az a Tehran Highway, az a kedvencem a Battlefield 3-ból, az egy tényleg ***a map. Ami hiányzott nekem, az az osztagon belüli beszélgetés. Nem az újítással van a bajom a Battlefield 3-ban, hiszen a fejlődéses rendszer, ha nem is lett tökéletes, de elég korrekt lett, azt leszámítva, hogy inkább csak kiegészítő szinten kéne jelen lennie, magát a fegyvert nem kéne befolyásolnia. Jó lett volna a taktikai map, illetve egy Commander. A lényeg, hogy számomra a Battlefield 3 egy butított Battlefield 2, kisebb, kevesebb mappal, kevesebb lehetőséggel, jobb grafikával és hanggal, jobb fejlődési rendszerrel - amiben viszont rossz (csak hogy kötekedhessek), hogy nem dönthetem el, hogy mit nyitok meg. BF2-ben szintlépésenként nyithattam meg két puskát, és a szintek lépése nem menetenként volt, értem én, hogy így gyorsabb, meg pörgősebb.. Ugyanez egyébként még a baj a BC2-vel is, hogy túl gyors. Néha.
(ráadásul fizetni is kell a Bf2-es mapokért BF3-ban, ami teljesen nevetséges, anno a Wake Island 2007 ingyenesen letölthető volt a BF2-höz, és volt még két-három ilyen map, a megjelenéskor INGYENESEN letölthető volt - habár oké, biztos sokat dolgoztak az "új" BF2-ből átültetett mapokon, nyilván órákon át törték a fejüket hogy mit hogy rakjanak le, stb. Akkor legyen inkább 1000 ft, nevetséges ez a DLC-zés.)


Egyébként, hogy miért CoD-os a BF3? Nyilván nincs ugrálva 360-ból fejes osztás, összességében a játékélményét egy CoDhoz tudnám hasonlítani, de semmiképp sem a Battlefield 2-höz, ami mellett messze elmarad bármely más Battlefield. Ja, és a BF3-ban nem fáradsz ki a futástól, wtf? Meg hiába van benne egy-két nagy map, ha mindenki megy amerre tud, mert nem tudok kommunikálni a csapattársakkal, a "Q" betűvel előhívható kommunikátor vagy mi pedig teljesen használhatatlan. Vagy ez a CoD-os megoldás a BC2-ben és BF3-ban, hogy magától töltődik az életed, nevetséges. De ami a legrosszabb, hogy már bármelyik csapattársadhoz spawnolhatsz. Emiatt az osztag is tagolttá válik, nincs rákényszerítve a csapatmunkára, mert mindenki megy, amerre tud, a BF2-ben meg kellett védeni az osztag vezetőt, hogy ne kelljen olyan sokat gyalogolni. Így viszont mind a 4-6 osztag tag külön-külön utakat járhat. Ez rossz. Jó lenne az ötlet, csak nem gondolták át eléggé.


Tippek a BC2-höz:

Assault: ha lövöd az ellenséget és messze van, rövid sorozatok lőj, ugyanolyan erős lesz, csak sokkal pontosabb, ezáltal hamarabb leszedheted, mint idáig. Ha rádtámadnak és egy szűk térben vagytok (pl két ház között) akkor ugorj fel és próbáld a fején tartani a célkeresztet. Ha eltalálnak, húzodj fedezékbe, az életed feltöltődik magától, bár nem túl gyorsan (de azért ez nevetséges). Ha házból lőnek rád, lőj rá gránát vetővel, ha pont előtte kirobbantod a falat, jó eséllyel megölöd, de legalább az élete 80%-át leszeded. Folyamatosan töltsd a lőszered a ládával, hisz az a golyó mennyiség hamar el fog fogyni, és persze dobáld oda a csapattársaidnak.

Medic: szerintem ez egy rohadt erős és pontos fegyverekkel megáldott kaszt, a lényeg hogy lőjj, amennyit tudsz, aztán menj hátra életet tölteni, a halottakat meg folyamatosan éleszd fel (BF2-ben ezzel szereztem a legtöbb pontot). Adj életet a csapattársaidnak, ha osztagtagnak adsz életet, dupla pont.

Recon: Hát. Kempelj és lőj, sosem voltam nagy sniperes, általában mortal miatt választottam.

Engineer: csak akkor vagyok vele, ha ki kéne lőni egy-egy járművet, nem tudom, lődd rakétavetővel a házakat, vagy ami jólesik 😀


Mindenhol az Assault kaszt a kedvencem, kivétel BF2-t, mert ott a Medic. Jajj, ott a Burstös (háromlövéses) fegyverek nagyon ütnek a medicnek, egy igazi halálosztó voltam vele ^^

ui.: erre a fegyverrángás dologra annyit írnék, hogy a tus variálásával sikerült kiküszöbölniük a fegyver rángását, nagyrészt. ha a tus egy vonalban van a csővel, akkor a függőleges mozgás minimális (ahhoz képest, mintha nem lenne egy vonalban). De azért arról megállapítani egy játék realitását, hogy össze-vissza ráng a fegyver..
0
0
0
0
xCube avatar
Az írásról:
Szerintem jól sikerült, mindent leírsz a multiról, a csatlakozásról, mindenről, nem éreztem, hogy különösebben hiányozna belőle valami. Van azért néhány elírás és félreérthető dolog, és néhol a stíluson sem ártana csiszolni. A CoD párhuzamról alább olvashatod a véleményemet, ezen kívül még egy dologba kötnék bele:

"itt debütál a Battlefield történetében először a teljes pusztíthatóság"

Ez így nem igaz, mivel a rombolható környezet az első Bad Company -ban debütált.

Részemről ennyi volt, a szubjektivitástól eltekintve jó teszt lett. Jó. Tehát még van hová fejlődni.


Kmisi:
"a bf3 nál nincs reálisabb fps a codnál meg nemnagyon van valótlanabb fps"

Azért van a BF3 -nál reálisabb FPS, pl. az ARMA. A Duty -k azok tényleg nem a realizmusra gyúrnak, igazából meg van a saját játékmechanikájuk, ami az első Modern Warfare -el alakult ki (hol vannak a régi szép United Offensives -es és CoD2 -es idők 😢 ) és azóta szikrányit sem változott. Meg van a maga varázsa annak is, ugyanúgy, ahogy a klasszikus aréna FPS -eknek, nem érdemes összehasonlítani a BF -el.
0
0
0
0
Kmisi99 avatar
Akkor ekkora bf esként tudhatnád bf3 rohadtul nem cod csak nem vagy úgy ráállva. Conál megálsz azt darász és a fegyó megse rezzen a kezedbe bf3 ba elkezdesz lőni a és minél erősebb a fegyó annál jobban össze vissza ráng a bf3 nál nincs reálisabb fps a codnál meg nemnagyon van valótlanabb fps.

Tudnál BC2 re tippeket adni nekem mert megint elkezdeném hogy mit hogyan csinálsz?
0
0
0
0
CrucioIsAwesome avatar
SoNeX: köszi 😆
Kmisi99: nekem pont fordíta van. A BF3-ban nem vagyok képes gyilkolni, itt meg újonnan 3 körüli k/d arányom szokott lenni kb (assaulttal) - aki nem tudná hogy ez mit jelent, háromszor annyit ölök, amennyit halok.
BF3-ban azért is nem vagyok képes ölni, mert egy CoD. CoDokkal sosem tudtam rendesen játszani.
Mellesleg a BF2-ben is a vége felé már 3+-os k/d arányom volt, mert ott nem ilyen CoD szerű szűk utcák voltak 😊 😆
0
0
0
0
Kmisi99 avatar
Nagyon jó játék de egyszerűen képtelen vagyok jól játszani vele. Vagy 100+ órám van benne mégis hót fos vagyok lényegében mindig többet halok mint ölök. BF3 ba sokkal jobb vagyok.
0
0
0
0
soneX ZED avatar
jo teszt lett 😃
nekem a sniper class 5-6 os szinten megvolt 😆 utana jott az enginier meg az assault most 25 0s vagyok es a mediket probalom 😆
0
0
0
0
CrucioIsAwesome avatar
Lehet, tényleg nem tudom megállapítani normálisan a távolságokat 😀 Főleg virtuális közegben, bocsi hogy elírtam, csak nekem 400 méternél sokkal többnek tűnik egy-egy doboz hátrébb kerülése.
0
0
0
0
Tesla GoD avatar
CrucioIsAwesome:Játékokban valóban nehéz, én is csak a lövésekből tudom felrajzolni magamba a távokat. Nem kötekedni akartam, csak azért említettem meg, mert így a cikkben erősen nagyobbnak sejteted a pályákat, mint amekkorák (az ominózus "ronda fás" minta pálya, a Caspian Border 1400 méter).
0
0
0
0
CrucioIsAwesome avatar
Nekem ez két kilométernek tűnik, de legyen neked igazad, nem tudom megállapítani a távolságot szabad szemmel 😃
0
0
0
0
Tesla GoD avatar
CrucioIsAwesome:BC2 legnagyobb pályája, a Hevay Metal volt 900 méter összesen.
Ez a lövés itt 500 méteres:
0
0
0
0
Devis avatar
hát akkor ezt megbeszéltük 😃😃
0
0
0
0
CrucioIsAwesome avatar
Lőtté te már marksman HS-t 1ik láda helyétől a másikig? Mert nem hinném, hogy 400 méternél bárhol is távolabb lenne a következő sor.


Szerintem átlag 700-1200 m-rel kerül hátrébb, bár ezt nehéz megállapítani
Amúgy lőttem
0
0
0
0
Tesla GoD avatar
a megvédendő két láda hátrébb kerül kb. 1-2 km-rel
Lőtté te már marksman HS-t 1ik láda helyétől a másikig? Mert nem hinném, hogy 400 méternél bárhol is távolabb lenne a következő sor.
0
0
0
0
CrucioIsAwesome avatar
Nekem nem tetszik. Ami nekem nem tetszik, az nekem szar, ez van 😃 Neked jó, nekem szar 😃 Engem sem zavar, ha valaki leszarozza azt a játékot ami nekem tetszik (például Project Reality), mást se zavarjon az én véleménynyilvánításom 😃
0
0
0
0
Devis avatar
ezzel nem akarok vitába szállni, csak akkor ne szarozd le. mondd azt h neked nem tetszett. egyébként kb 3 map van ami kicsi és slussz 😃
0
0
0
0
CrucioIsAwesome avatar
csőpálya?
az...caspian az aztán csőpálya. meg kharg island is. mind mind cső.
bf3-as teszted néztem, el se mertem olvasni, megnéztem végén a vidit. nagyon jó, felvetted a játék legrosszabb pályájának legértelmetlenebb módját.
Nem azt mondom h bc2 sz*r úgy ahogy van, de sztem a bf3-at ok nélkül szarozod. Játszál vele kicsit többet.
Én amikor bc2-ről bf3-ra mentem (megjegyzem bf3 béta volt), eszembe se volt bc2-re visszamenni, pedig haverok is hívtak.


Kinek mi tetszik.. Nem vagyunk egyformák, én a BF3 után vettem meg a BC2-t és eszem ágáben sem volt visszamenni BF3-ra, annyira rossz. Igen amúgy, nagy szó, hogy van ott vagy 9 pálya és abból kettő viszonylag nagy (megjegyzem hogy nekem még az is kicsi).
BC2-ben jobbak a pályák, nekem jobban tetszenek, ez van.
A BF3 szerintem továbbra is egy CoD másolat, akinek tetszik, játszon vele, engem nem zavar, akinek a BC2 tetszik, az azzal játszon, akinek a BF2, az azzal. Magyarul mindenki azzal játszon, ami tetszik neki.
0
0
0
0
Devis avatar

Ezután már nem is olvastam tovább.
bf3-nak köze nincs a codhoz, teljesen más a kettő. Nem tom mennyit játszottál vele, de ha min 3-4 órát játszol vele és kiismered, rájössz hogy nagyon nagy butaságot írtál

Aha, nem CoDos, csak cső pályák vannak benne, zsúfoltak, rosszak. Olyan 20on pár órát játszottam a Battlefielddel, de nyomába sem ér a Battlefield 2-nek. Na mindegy, felőlem.. Játszatok CoD-dal jobb grafikán, nem zavar, mostantól úgyis Armázok, ha már nincs az Arma és a CoD között semmilyen átmenet..

csőpálya?
az...caspian az aztán csőpálya. meg kharg island is. mind mind cső.
bf3-as teszted néztem, el se mertem olvasni, megnéztem végén a vidit. nagyon jó, felvetted a játék legrosszabb pályájának legértelmetlenebb módját.
Nem azt mondom h bc2 sz*r úgy ahogy van, de sztem a bf3-at ok nélkül szarozod. Játszál vele kicsit többet.
Én amikor bc2-ről bf3-ra mentem (megjegyzem bf3 béta volt), eszembe se volt bc2-re visszamenni, pedig haverok is hívtak.
0
0
0
0
CrucioIsAwesome avatar
Ez a teszt egy szar lett ne is haragudj.
CoD-ot alap az hogy nem viszonyítunk Battlefield-hez.
A játék élmény és a játék érzés is teljesen més mind a 2 játéknál.Mindegyik másra épít a Bf be alapból a multi volt a cél és erre építt a CoD a folyamoatos szálra a ráészek között a multi sem rossz.
A Vietnam DLC meg hogy a picsába lenne lehúzás ha több millióan megvették és játszák ??! Egy marha hangulatos jól eltalált ritka ***án optimalizált játék a BC2 vel együtt.
Kend a hajadra a teszted..



Bármely játék bármelyikkel összehasonlítható, de ebbe ne menjünk bele 😃
Igen, de a Battlefield 3 mégis csak egy CoD másolat lett a számomra. Amúgy a CoD szinte csak a multira épít (akár csak a BF) és a BF-fel ellentétben hozzátettek egy igen jó egyszemélyes részt.
És? Több millióan nem vehetik meg a lehúzást? 5 pálya, 15 fegyver és drágább, mint maga az alap játék? WTF? FTW? Igen, az összes DLC lehúzás. Gondolj csak a déelcékre a CoDból, ott is lehúzás. Vagy a Battlefield 3-hoz a Back to Karkand kiegészítőt... Kiadták a Battlefield 2-es pályákat pénzért 😆 😆 😆 ráadásul a játék megjelenése után másfél hónappal, ja hogy az sem lehúzás 😆 Vietnam, továbbra is, 5 pálya? 😆 Na ne nevettess.. 😀
Oké, de sajnos nincs meg kenhető formában 😃

Az AZ 5 pálya az mind nagyon jó és ne szóld már le a játékot ha nem is játszottál rajta, EZ NEM OLYAN DLC AMI ÚJ DOLGOKAT AD ez egy új játékot ad!! Inkább próbáld ki mielőtt fikázni kezdesz valamit-.- (N)

Fikáztam én? Mondtam hogy rossz? Nem. Azt mondtam, hogy lehúzás, ami igaz, 5 pályával ne próbálják meg kiszúrni az emberek szemét, főleg ha az alap játéknál drágább és kevesebb dolgot tartalmaz 😀 És tudom, hogy nem új dolgokat ad, hanem egy "új játéknak" szánták..
Jólvan 😃

Ui.: van hozzá egy DLC, ami Vietnámban játszódik, hát, videók alapján nem tűnik rossznak, talán jobb a grafika, mint a sima játékban, de én DLC-t nem veszek

"Nem tűnik rossznak talán a grafika jobb, mint a sima játékban"
Bocs, ha ez nálad fikázás 😃 😆

De hogy apámat idézzem: "A DLC lehúzás. Képzeld el, hogy veszel egy kocsit, benne nincs rendes szék, csak fa szék. Elmegy a kocsi fa székkel is, de nyilván nem lesz olyan kényelmes, mint egy rendes szék, amit külön kell megvenni. Vagy behúzod a kéziféket, néha nem lehet behúzni, működik a kocsi kézifék nélkül is, de nem lesz olyan jó, mintha mindig működne, és egy rendes kéziféket 600 ezer ft-ért kéne venned."
0
0
0
0
no avatar
Ez a teszt egy szar lett ne is haragudj.
CoD-ot alap az hogy nem viszonyítunk Battlefield-hez.
A játék élmény és a játék érzés is teljesen més mind a 2 játéknál.Mindegyik másra épít a Bf be alapból a multi volt a cél és erre építt a CoD a folyamoatos szálra a ráészek között a multi sem rossz.
A Vietnam DLC meg hogy a picsába lenne lehúzás ha több millióan megvették és játszák ??! Egy marha hangulatos jól eltalált ritka ***án optimalizált játék a BC2 vel együtt.
Kend a hajadra a teszted..😠
0
0
0
0
no avatar
Még keveset is írtál..


Tudom, annyi mindent lehetne még írni erről a remek játékról


Ezt az "50 órára" írta.

Vietnam: Igen, új fegyverek, új mapok. Őőőő, mennyi is? Ja hogy öt új map 3 ezerért, amikor az alap játék 2500 Ft? És abban azért több minden van, mint a Vietnamban.
Maga a DLC a lehúzás, már annak is örülni kell, hogy kapunk öt pályát meg 15 fegyvert? Igen, a 15 fegyver nem is kevés, de egy, ne legyen drágább az alap játéknál, kettő ne CSAK 5 pálya legyen benne, igen lehúzás.


Az AZ 5 pálya az mind nagyon jó és ne szóld már le a játékot ha nem is játszottál rajta, EZ NEM OLYAN DLC AMI ÚJ DOLGOKAT AD ez egy új játékot ad!! Inkább próbáld ki mielőtt fikázni kezdesz valamit-.- (N)


A teszt meg nagyon sz*r, ez szerintem nem csak az én véleményem de inkább hozzá teszem, hogy SZVSZ mielőtt felkapnád rajta a vizet... Mondjuk szerintem nem hiába vannak ilyen kommentek alatta.
0
0
0
0
CrucioIsAwesome avatar
Miért szerinted itt it kell elfoglalni...CSIRKÉKET!?

Ezt azoknak írtam, akik még mondjuk nem játszottak Battlefielddel.

Nálam fél tár PKM egy ember...

Nekem meg kevés folyó az M249 SAW-ból vagy az XM8-as géppuska változatából...

Milyen sörétes puskák? A shotikat szintlépéssel oldod fel!

Ja elrontottam. Kicsit belekavart h a teszt előtt 15 órát Battlefield 2-tem, majd javítom.

Battlelognál pedig megjegyeztem, hogy az a baj, hogy kötelező, menü nincs a játékban.


Vietnam: Igen, új fegyverek, új mapok. Őőőő, mennyi is? Ja hogy öt új map 3 ezerért, amikor az alap játék 2500 Ft? És abban azért több minden van, mint a Vietnamban.
Maga a DLC a lehúzás, már annak is örülni kell, hogy kapunk öt pályát meg 15 fegyvert? Igen, a 15 fegyver nem is kevés, de egy, ne legyen drágább az alap játéknál, kettő ne CSAK 5 pálya legyen benne, igen lehúzás.


Ezután már nem is olvastam tovább.
bf3-nak köze nincs a codhoz, teljesen más a kettő. Nem tom mennyit játszottál vele, de ha min 3-4 órát játszol vele és kiismered, rájössz hogy nagyon nagy butaságot írtál

Aha, nem CoDos, csak cső pályák vannak benne, zsúfoltak, rosszak. Olyan 20on pár órát játszottam a Battlefielddel, de nyomába sem ér a Battlefield 2-nek. Na mindegy, felőlem.. Játszatok CoD-dal jobb grafikán, nem zavar, mostantól úgyis Armázok, ha már nincs az Arma és a CoD között semmilyen átmenet..

Még keveset is írtál..

Tudom, annyi mindent lehetne még írni erről a remek játékról 😃
0
0
0
0
Szykla avatar
Egy igazán kellemes, élvezetes online taktikai játékról van szó, ami legalább 50 órára leköti az embert, vagy tovább.


Még keveset is írtál😉, ez az embert egy életre leköti, meg unhatatlan nekem már 340ó van benne, de láttam már olyat is akinek 175 nap van már a számláján.

Jóformán több mind 50ó egy héthalat bele rak az ember, ha elkapja a gépszíj.😂

U.I.
De amúgy egy jó teszt grat hozzá.😀
0
0
0
0
Devis avatar
Miután játszottam a Battlefield 3-mal, csalódottság lett úrrá rajtam. Hogy miért? Mert egy szánalmasan gyenge játék volt, ami nem tett mást, csak leutánozta a CoD szériát, szebb grafikát és jobb hangokat tolt az emberek orra alá, illetve viszonylag szabad és CoDhoz képest óriási, ám egy Battlefieldhez képest inkább csak átlagos méretű pályákat adott.

Ezután már nem is olvastam tovább.
bf3-nak köze nincs a codhoz, teljesen más a kettő. Nem tom mennyit játszottál vele, de ha min 3-4 órát játszol vele és kiismered, rájössz hogy nagyon nagy butaságot írtál
0
0
0
0
no avatar
Ui.: van hozzá egy DLC, ami Vietnámban játszódik, hát, videók alapján nem tűnik rossznak, talán jobb a grafika, mint a sima játékban, de én DLC-t nem veszek, legfeljebb a Borderlands 2-höz, de ehhez semmiképp, mivel ezeknél a játékoknál csak lehúzások a DLC-k.


A vietnam dlc lehúzás?? Teljesen más játék élményt kapunk talán még jobbat is. Fegyverek is újak, mapok is nagyon jók... Ha meg még nem játszottál rajta akkor ne nyilváníts véleményt, vagy csak azután, hogy toltad esetleg haverodnál és van egy kis tapasztalatod de videók alapján pff-.-. Szerintem nagyon is megéri azt a 3000 FT-ot.
0
0
0
0
NTSC Jani avatar
Ha módosítani akarsz a szövegen, akkor küldj privátot Nruhtasnak, s írd le neki, hogy hva tegye be a javítást.
0
0
0
0
CrucioIsAwesome avatar
Köszi 😃
Hú, hogy nekem honnan jött ez az utász aknákat tud telepíteni duma? Nem tud! Pedig nem egyszer olvastam át, majd átírom és beküldöm. Bocsánat mindenkitől 😀
0
0
0
0
Bear Grylls avatar
Szerintem jó teszt lett, a fekvés hiánya engem is baromian zavart...
0
0
0
0
CrucioIsAwesome avatar
Még javítanám annyiban, hogy a fekvés hiánya IGEN ZAVARÓ EGY LÖVÖLDÖZŐS játékban, valamint kisebb bug, hogyha célzok, akkor bár bentmarad a célzásban, de a zoomolás eltűnik.
Fekvésnél a magyarázat azonban: campelés kiküszöbölése, ami azért helytálló, de nem lenne rossz a fekvés.
Írjak még tesztet? Érdemes? Kíváncsiak lennétek rá? Miben javítsak? Stílusban, tartalomban.
Következő teszt, amit írnék, az egy Metro 2033, de azzal nem készülnék el hamar, aztán pedig Arma 2.
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
██████████
6
14 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció