background
avatar
CoDMW3
Szint: 51
11 éve tag, offline
5.8K 💬
736 ☀
Parker
28 éves, férfi
Amerikai Egyesült Államok

Állj be te is a bandába! - GTA San Andreas

Írta: CoDMW3, 2014. December 28., játékteszt
Játék: Grand Theft Auto: San Andreas

Gyakran felteszem magamnak a kérdést, hogy mi az a mozgatórugó ami a Grand Theft Auto sorozatot olyan szinten működteti, hogy azt soha nem áll módunkban leállítani? Sokszor sőt mindig azzal az érvel felelek az olyan kérdésekre, hogy miért örvend ez a játéksorozat ilyen óriási és páratlan szeretetnek: Mert jó és kész. Azonban engem ismerve ezt a témát sem hagyom lógni egyedül a levegőben. Rengeteg álláspontot lehet hallani miért szereti minden játékos szinte kivétel nélkül a sorozat legalább egy szeletét és, hogy hogyan kapcsolódik magához az emberhez ez az egyedi sorozat. Most hallgassátok meg az én véleményemet. Nos elsősorban csak és kizárólag a San Andreassal foglalkozzunk s arról beszéljünk mit is képvisel a Grand Theft Auto San Andreas. Legfőképp azért tartható hatalmas csillagnak a játékok (valójában több mint egy puszta játék) egén mert egyedülálló módon vezette fel a szabad világ és a hétköznapi élet lényegét. Gondolok itt voltaképpen arra, hogy ez a világ szinte egy bizonyos ember mindennapjait is "vászonra" viheti szemrebbenés nélkül. Kivétel nélkül bárki tud azonosulni a karakterekkel legyen szó akár a mellékszereplőkről vagy főként a főszereplőről Carl Jhonsonról, s itt most elsősorban ne a drogot és az egészségtelen életmód keserves pillanataira gondoljunk, hanem arra, hogyan is éli mindennapjait egy olyan ember aki szinte az életben maradásért küzd nap mint nap a gettó sötét és keserves világában.


A GTA megkezdte élni virágkorát ezzel a remekművel ugyanis a karakterek mérhetetlenül ki lettek dolgozva, mindenkinek kivétel nélkül megvan a maga személyisége. De kicsit vissza a témához. Arra szerettem volna itt kilyukadni, hogy az erőssége a játéknak elsősoron a részletességében rejlik. Ez a "kis" privát világ olyan szinten ki van dolgozva ami az első perctől kezdve magával ragad s olyan erővel rendelkezik amely páratlan módon beleég a szívetekbe, jól hallottátok nem az agyatokba a szívetekbe. Vallja be mindenki őszintén, hogy CJ élete az egyik ha nem a legerősebb volumenű kaland amivel valaha is találkozhattatok s mindig örömmel tölt el ha erre a játékra gondoltok vissza.


S ha az nem lenne elég, hogy a világ és a karakterek minden kis része végtelenül hangulatos olyan lehetőségekkel fűszerezték meg eme univerzumot ami tényleg egyedivé teszi azt. Nos számomra ezért van minden játék a GTA SA mögött. Határtalan lehetőségek, szinte az emberek mindennapi élete lehetne, belebújhatunk olyan ember bőrébe aki a semmiből indult s folyamatosan és fokozatosan lép fel fokokat azon a bizonyos lépcsőn, s olyan dolgokat tehetünk meg ebben a világban amiről mindig is álmodtunk játékok kipróbálása során.

Grand Theft Auto - A Nagy Theft Auto Lopás (Francos fordító)

Mi is az a GTA? Az angol tudásom ettől messze jobb de most csak ennyi futotta. Nos, a kutatásaim bizonyították, hogy mindössze 2 évvel vagyok idősebb mint a sorozat legelső epizódja. 1997-ben indult útjára a széria amely akkori látványával de legfőképpen a játékmenettel belopta magát a játékosok szívébe. Ugyanis már az első rész megjelenésével megismerkedhettek az őrült virgoncok a végtelen randalírozással. E játék látványa egyáltalán nem volt valami hú de nagy túlzás sőt, mégis rengeteg emberkét csalogatott magához szerte a világban. A széria kezdetén ugyanis még csak és kizárólag felülnézetből csodálhattuk a különféle városokat. Ahogy telt múlt az idő azonban egyre csak fejlődtek az epizódok, jöttek szépen a folytatások, s fokozatosan léptek életbe a jobbnál jobb újítások. A Grand Theft Auto 2. részében például már az alternatív jövőben kalandozhattunk (pontosan 2013-ban), s ha ez nem volna elég itt lépett életbe a többjátékos mód is először a sorozatban.


Az igazi áttörés azonban 2001-ben történt meg amikor az előző részek látványvilágával szakítva megszületett a GTA III, amely már teljes egészében a 3 Dimenziós szabad világgal ajándékozta meg a kedves rajongókat (és azokat is akik eddig még nem tartoztak a táborba). Növekedett a terület, választékosabbá vált szinte minden a játékban s az emberek átérezhették mit is jelent belépni ebbe a világba. Az óriási rajongótábor számára amely hihetetlen sebességgel egyre csak gyarapodott alakot öltött a legújabb kaland. 2002-ben jelent meg a Grand Theft Auto: Vice City. A sorozat szinte a semmiből került elő s ekkorra már több millió játékos várta s vásárolta előszeretettel az újabban kiadott csemegéket. A Vice City már komolyabban vette saját magát és sokkal kimunkáltabb történettel hívta kalandokba az embereket, grafika szempontjából ugyan nem fejlődött a GTA III óta de nem is ez volt a lényeg ugyebár. De 2004 októberében lőttek hatalmasat az ágyújukkal a játékkészítők, legtöbbeket jól pofán is csapott a lövedék, hiszen megszületett az azóta már klasszikusnak számító GTA San Andreas. Óriási lépést tettek a vele ilyen szempontból s ez teljes mértékben egyedülálló. A 7 mérföldes csizma bekaphatja, ugyanis a Vice City is jeleskedett már komplett történetvezetéssel, kiváló küldetésekkel, változatos járművekkel de amit a San Andreas lépett meg azt szavakkal nehéz kifejezni. Mi viszont próbáljuk meg.

A Család az első!

A GTA sorozat mióta világ a világ a széthullott életek végtelen mozzanatait sorakoztatja fel. Ez a mozgatórugója kivétel nélkül mindegyik epizódnak. A középpontban egy olyan személy áll akinek vagy szakmai vagy magánéleti (esetleg mindkettő) problémái vannak s a játék e köré a bonyodalom köré tud építkezni. Megismerhetjük fokozatosan és részletesen de soha sem unalmasan egytől egyig a karakter személyiségjegyeit, és a közönség legelső soraiból követhetjük végig egy karakter ugrásszerű fejlődését. Amellett, hogy a szereplők kifejezetten nagy hangsúlyt kaptak nem szabad elfelejteni azt a tényt sem, hogy a különféle epizódok még ha nem is óriási de számos fordulattal rendelkeznek amelyek csak még élvezetesebbé és magával ragadóvá teszik a történetet. De maradjunk csak a San Andreasnál. A fent említett tulajdonságok zömét szinte tökéletesre alkották meg ebben a részben. A történet 1992-ben veszi kezdetét. A játék főszereplője Carl Johnson aki nagyban eltér az eddig ábrázolt GTA alakoktól (mármint főhősök).

Az eddig felvezetett "hősök" szinte lelketlen szótlan emberekként voltak beállítva akiknek nem voltak érzéseik, vívódásaik és olyan tulajdonságaik amelyek tényleg emberivé tették volna. CJ egy valóban emberileg megformált karakter akivel könnyen lehet azonosulni, hiszen neki is egyetlen célja a családi körülmények egyensúlyba rázása majd megtartása s az anyagi jólét megteremtése, ezekhez már csak mellékesen kapcsolódik az, hogy a célok eléréséhez milyen eszközöket kell majd használnia. Na de vissza a történethez. Carl 1992-ben tér vissza szeretett városába Los Santosba egy tragédia bekövetkezte miatt. Anyja meghalt s ő rá hárul a feladat, hogy a széthullott családját újra egyesítse minden áron. Ha ez nem lenne elég megpróbáltató feladat hősünknek még a rivális bandákkal is szembe kell néznie, közülük is a legaljasabbakkal akikkel valaha háborúztak: A Ballasokkal.


Az összetartás eszményén kívül itt rengeteg mással is találkozhatunk e kifogástalan játékban azonban most menjünk is tovább. Carlnak rengeteg problémával kell majd megküzdenie, hogy egyáltalán túlélje a visszatérést városába. Helyileg Los Santosban játszódik a történet ahol a csillogó felhőkarcolók magaslata mögött megmutatkozik a nyomor és a lepusztult élet jelenléte. Messze a nagyváros giccses forgatagától a gettóban nincs értéke sem a kedvességnek sem a rangnak. Hiába vagy egy puccos ügyvéd ha bekerülsz a gettóba pillanatok alatt a tápláléklánc legaljáról várhatod a nagyobb ragadozókat s azért imádkozhatsz, hogy ne te légy a következő. Totális háborúk dúlnak e helyszínen, nem veszik figyelembe az emberi élet értékét. A drog, a szex, a züllött mindennapok kifacsarták az ott élők lelkét és pár kivétellel már egyáltalán nem olyan életet élnek mint a többi embertársaik. Carlnak sokszor nehéz sőt ember életeket követelő döntések sorait kell meghoznia azért, hogy megmentse a menthetőt és újra egyesítse a bandát, a saját bandáját Los Santosban. Árulások, pénz okozta összezavartság, zsarolások, gyilkosságok, totális háborúk, nehéz döntések és kitartás. A GTA San Andreast legfőképp e szavakkal lehet illetni elsősorban természetesen a szereplők szempontjából nem pedig a játékosok szemszögéből! Carl háborúzásai és utazásai során eszmél rá valójában a család igazi értékére.


Miután neki már csak a bátyja és húga maradt Sweet és Kendl személyében napról napra jön rá arra, hogy az igazi feladata az ő védelmük történjen az bármilyen göröngyös úton is. Az első napok nehezen fognak telni, ugyanis Carl nem volt ott mikor bekövetkezett a tragédia a családban, éppen ezért Sweet neheztel öccsére, azonban Kendl folyamatosan próbálja felnyitni a szemét, hogy ha ez így folytatódik ezt a pillanatot már el is könyvelhetik a családjuk teljes széthullásának pillanatává. Ezért a cselekmény folyamatosan a család és a barátságok közti vonalon fognak futni, a küldetések ezekre fognak alapozni, bárhol legyen is CJ ez lesz az alap gondolat minden egyes "partraszállásánál". A történet főszereplői nem mellékesen az a három rendőr akikkel már rövidesen a történet megkezdésekor találkozhatunk.


Ezek az emberek hiába viselnek uniformist, hiába képviselik a törvény megtestesült hőseit a polgárok szemében valójában rosszabb úton haladnak mint a getto-ban élő személyek többsége. Főhősünkkel folyamatos összetűzésbe keverednek majd és igencsak erős szerkezeti elemként szolgálnak a történet szempontjából. Valójában ők jelentik a fő, közép és a végső konfliktus csírázását, növekedését majd teljes kibontakozását is. Igaz nem sokszor látjuk őket a képernyőn ahhoz képest, hogy jelentős szerepük van a történetvezetés során de ha kevésszer is fontos és lényeges lépéseket tesznek abban a kis időben, melyeknek lesznek következményeik a jövőt illetően. A legfőbb karakterek akikről még említést kell tenni az a Grove Streeten élő Ryder és a getto közelében lakó Big Smoke. Spoileresen lesz szó e két karakterről, szóval ezt a pár sort ne olvasd el ha nem akarod megtudni (Elég fura ezt így leírni erre a játékra!).


Big Smoke és Ryder a legmeghatározóbb karakterek a sztori fejlődése során, ugyanis ők ketten tartogatják a történet az egyik ha nem a legerősebb csavart jelentő fordulatot. Ők ketten képviselik azt amiről feljebb olvashattatok. Mégpedig, hogy a gettoban nem számít ki vagy, ha engedsz a kísértésnek s gyenge leszel a lelkedet fel fogja zabálni ez a sötét világ s bármire képes leszel a pénzért és az ígért hatalomért még a barátaid és a családod sem akadályozhat meg abban, hogy megszerezd ami szerinted téged illet. Kezdetben jó fiúk, élik megszokott napjaikat a bandával, üldözik a ballasokat, segítenek CJ-nek visszaszokni ebbe az életbe, azonban a küldetéseik során egyre gyanúsabbakká válnak (persze olyan alattomosak, hogy nem a barátok fognak gyanakodni), s egy nap kiderül, hogy szövetkeztek a rivális bandával, azokkal akiknek a megsemmisítésükre esküdtek fel évekkel ezelőtt.


Pontosan nem lehet tudni, hogy a játék kezdeti szakaszában már átálltak-e, annyi biztos ha nem lett volna elég megpróbáltatás főhősünknek még ezzel is meg kell birkóznia s meg kell találnia a két árulót, hogy elégtételt vegyen s kiderítse az igazságot. Ez egy nagyon izgalmas történetszál, ami rengeteg akcióval, már-már detektív filmbe illő jelenetekkel és küldetésekkel jár. E fő karakterek mellett még rengeteg olyan jellemet ismerhetünk meg akik végig segíteni fognak Carlnak. Rengeteg mellékszálon fog futni a fő történet de mindegyik egyre fog alapozni s egy pillanatra sem fogjuk elfelejteni miért is harcolunk.

"Egy mindenkiért, mindenki egyért!"

Nagyon igaz az imént elhangzott mondás erre a játékra ugyanis a banda eszménye e kijelentésnek felel meg leginkább. De akad egy rossz hír is. Nem csak főhősünk Carl Johnson társasága él a fent említett idézet értelméért. CJ bandája Los Santos gettójának a szívében él s a tagok fő feladata a meglévő területük megvédése, annak erősítése és a bandatagok minél hatékonyabbá állítása. Ami mégis a legeslegfőbb küldetésük, hogy egyre nyomuljanak előre s egyre több területet tudhassanak magukénak. Itt nincs tervezés, nincsenek hosszas ébren töltött órák az éjszakában ahol különböző elképzeléseket foglalnak össze. Ha kell akár fényes nappal, ha kell akár a legzsúfoltabb épület középpontjában, ha kell a törvény előtt ragadnak fegyvert és végeznek azokkal akik miatt a Grove street háborús övezetté vált.


Minden egyes bandának megvan a maga jellegzetes színe, mindegyik rendelkezik valamilyen kirívó tulajdonsággal s mindegyik körül ott lappang az élni akarás. Kivétel nélkül mind a békét akarja, azonban megoszlik a vélemény a béke jelentésével kapcsolatban. Ugyanis lehet valami valakinek békés ha a másiknak az maga a háború. Nincs egyetértés, nincs tárgyalás, s ami a legfontosabb nincs törvény. Nem akadályozhatja meg őket senki abban, hogy a maguk módján igazságot szolgáltassanak a riválisokon, ha kell a törvénnyel is szembe szállnak, hiszen ha nem az ő oldalukon ragadnak fegyvert ellenségeknek tekintendők. Egyetlen cél vezérli őket, ez pedig minden pénzt és minden mocskos piti szándékot megér. Akad jó pár banda akikről lehetne beszélni most mégis csak azokkal foglalkozzunk akik hatással vannak a történetvezetésre s akik komoly benyomást tesznek nagy folytonossággal a cselekmény előrehaladtával. Először is maradjunk a mi oldalunkon s lássuk melyik az a banda amelyikért CJ visszautazott a gettoba. A banda teljes megnevezése a: Grove Street Families. A név láttán is jól levehető, hogy e banda legfőbb tulajdonsága a családias környezet kialakítása, mindez persze vérrel kikent utakkal és gépfegyvertűzzel jár. Az ő jellegzetes színeik a zöld. Szinte tetőtől talpig zöldben lesznek jelen szerte a városban. Az átmeneti bandavezér Carl Johnson testvére volt az az Sweet de CJ megérkezését követően a banda élére állt, hiszen csak ő képes arra, hogy egyesítse a családot.


Rengeteg zűrben kell helyt állnia a társaság vezető posztjában míg elnyeri társai teljes tiszteletét és már szinte bárhol és bármikor harcba hívhatja őket. E bandák elsősorban Los Santos eldugott peremén helyezkednek el azaz a getto-ban, szinte minden utcában össze lehet futni egy-egy ilyen branccsal így ha háború dúl és segítség kell nem kell messzire menni s nem kell sokat keresgélni. A banda legfőbb tagjai: Carl Jhonson, Sean Sweet Jhonson, Ryder Wilson és Big Smoke. Számos bandával kerülnek összetűzésbe nap mint nap de a fő ellenségük a Ballas nevezetű csapat. A Ballasok színei a lila és a sötét fekete. Legfőbb céljuk a vandalizmus, a drogkereskedés és a leszámolás. Rengeteg bűntényt követnek el Los Santos egy nagy szegletének szerte ágazó részein.


Folyamatos harcban állnak a törvénnyel és azokkal akik ha merik nem tetszésüket nyilvánítják nekik. Az elsődleges pénzszerzési forma náluk a drogkereskedelem. Elsősorban a kokaincsempészés, amelyből rengeteg pénz jut hozzájuk így tesznek szert óriási hatalomra. E banda már több évtizede megalakult s amilyen régen megvalósult olyan régen ki is robban valami nézeteltérés köztük és a Grove Street Families között. Az ok régen történt és ismeretlen, mai napig tisztázatlan az ok (mármint külső szemlélőnek, ők biztosan tudják ki tüsszentett mikor az egyik banda épp kártyavárat épített) de annál inkább le akarnak számolni a Grove Streeti srácokkal. A történet kezdetén még ők képviselik a legerősebb és leghatékonyabb banda rettenthetetlen erejét de, hogy ez ne így legyen a jövőben s végleg fűbe harapjanak ez csak rajtatok múlik.


A játék során számtalan összetűzésbe keveredik majd hősünk a Ballasokkal s azok sötét terveikkel s egyre jobban kezdenek majd elfajulni a dolgok. A kisebb fenyegetéseket emberölések követik majd, amiket apróbb bandaháborúk s idővel ezek helyére lépnek majd a totális bandaháborúk amik már nem csak egy két ember között fog lezajlani. Egyszerre több tucat tag is érkezhet a különféle területekre amik megszerzéséért nem Monopolyzni kell majd a lila ruhás személyek ellen. Rengeteg olyan terület lesz amelyet más bandák birtokolnak s amelyeket a tisztelet és az egyesítés céljából véres kézzel kell majd megszerezniük a családnak. Persze miután már megszerezték akkor sem lehet minden teljesen nyugodt. Ugyanis ha valaki megszerez valamit már csak attól kell tartania, hogy elveszíti azt a valamit. Éppen ezért résen kell lennie mindenkinek s minden apró mozzanatra oda kell figyelni mert ők is támadhatnak bármikor s ők is ugyanolyan könnyen visszaszerezhetik majd az elvesztett területeket mint ahogyan a többiek.

Helyszínek - A hatalmas terület

A játék hatalmas területtel operál amely nem csak, hogy hatalmas de nagyon választékos is. Rengeteg kis vidéki falu és farm található, számos termőfölddel, tengerpartok óriáskerékkel és ami az egészet körülöleli az a 3 nagy felhőkarcolókkal tarkított város. E három "főváros" a való világból ismert nagyvárosok szinte tökéletes másolatai. Név szerint: Los Santos, San Fierro és Las Venturas. Még egy hajléktalant is ha megkérdezünk aki eddig a Holdon lakott szerintem kapásból rávágja, hogy melyek azok a városok amelyek a való életből szolgáltak alapötletként kisebb névátalakítással. Kezdjük rögtön Los Santossal. Los Santos a mai Los Angeles egy kis szegletét teszi elérhetővé CJ világában. Nem teljes mértékben szakasztott másáról beszélünk ugyan de a lényegesebb épületek területek, útvonalak és már már múzeumba illő gyönyörű építészeti remekművek díszítik a látképet. De ami a legfontosabb és ami a mozgatórugója az egész játéknak s amit mi otthonnak nevezhetünk a bandák kiismerése során az a getto.


Gyönyörű szépen el vannak választva egymástól a puccos nagyvárosok a közepesen erős helyszínek és a város legalja, ami csak a lelketeket akarja, így kapjuk meg a valaha legjobban megformált települést és játékteret amin valaha dolgunk volt. Nem elég csak archaikus szemmel végignézni a látképen, nem elég csak a metropolisz felszínét sepregetni, bele kell ásni a város legmélyebb eszményeibe, hogy valóban ítélkezhessünk felette. S miért mondom ezt? nos azért mert amiről a legkevesebbet hallok e játék faggatása során az emberektől az a mérhetetlen részletesség terület szempontjából. Pedig ez a játék nem csak a felhőkarcolókkal tud üzenni nektek azzal mennyire sokszínű de a legapróbb részletekkel is. Teljesen más az emberek típusa. Szóval a polgárok is megosztják a területet, az autók választéka is azt sugallja, hogy kissé eltértél a gazdag útvonaltól. A polgárok a gettóban sokkal de sokkal agresszívabbak és ha csak meglátnak egy puccos autóban már megéri nekik egy kis biznyisz.


Nos a legfőbb terület Los Santos azaz Los Angeles egy kis része. Játékbeli sorrendben San Fierro-n a sor ami a mai San Fransisco város szépségeit foglalja magába. Minden nevezetes épület megtalálható San Fierroban ami a való életben. A hatalmas és monumentális hidak amik már szinte a metropolis szimbólumává váltak az idők során. Az utolsó pedig az a hely ami a felismerhetetlenségig hasonlít a Los Santosi gettóra (mármint elvben) csak sokkal de sokkal felturbózott külsővel rendelkezik. Ez a hely nem más mint Las Venturas vagyis a mai sivatagban épült Las Vegas.



Nem győzöm ismételni magam milyen részletgazdagon alkották meg eme településeket minden egyes útszakaszával és építészeti remekművével, hiszen ezen a helyen is visszaköszön majd rengeteg olyan építmény amelyet legalább százszor mindenki látott már. A terület óriási. Ez a három "főváros" már maga elég nagy szektor lenne de rengeteg farm tarkítja majd a látképet, számos vállalkozóhelység fogja keresztezni utatokat kamionosok vagy más munkahelyek személyében, s jó néhány olyan körzet amely a megnyugvást fogja elsősorban jelenteni ezek a kisfalvak. A befejező tesztben szó lesz magáról a játékmenetről, a lehetőségekről és persze a játék teljesítményéről is!

Értékelés:
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
Grand Theft Auto: San Andreas
Grand Theft Auto: San Andreas
Grand Theft Auto: San Andreas
Megjelenés: 2005. June 06. (PC)
Műfaj: ,
Fejlesztő: Rockstar Games
Hozzászólások: 14
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Der Fuhrer avatar
Hát nekem Vercetti úr története jobban bejött. Jobb az inge, meg a személyisége. Legalább nem nigger 😃
0
0
0
0
winrar avatar
hellsing: [LINK]
De inkább vedd meg dobozosan: [LINK]
0
0
0
0
no avatar
hol lehet ezt letolteni?windows 10 re 64 bit
0
0
0
0
CoDMW3 avatar
Szia.
Csak ismételni tudom magam. Amikor kezdtem a tesztírást sok mindenre nem figyeltem oda és olyan dolgokat hagytam ki belőlük amelyek főben járó bűnnek számítanak. Hiszen olyan tulajdonságokat hagytam ki az előzmény tesztekből amelyek a játék alapjául szolgálnak .Azt nem mondom, hogy ez is hibátlan lett mert olyan nincsen de legalább már számba vettem azokat a lehetőségeket amikkel a játék rendelkezik és valahogy úgy érzem ez egy ép kéz láb iromány lett.
0
0
0
0
Valtikavok avatar
Minek csinálsz ennyi GTA:SA tesztet? (de amúgy jó lett)
0
0
0
0
CoDMW3 avatar
Superlompos: 😆

Matt: Ez tény és való. Rátapintottál a lényegre. Olykor nagyon elvetem a sulykot és nem veszem észre a hibákat ezért elnézéseteket is kérem. Tisztában vagyok a hibákkal de amilyen sokat jelent ez a játék nem vettem figyelembe ahogy azt láthatjátok is. Ha majd már ott fogok tartani, hogy több lesz a megformált véleményem arról, hogy a nagy egész számára mit is jelentenek a programok és nem legfőképp szubjektívan alkotok véleményt, akkor szerintem ez változni fog. Addig is megpróbálok minél jobban rátapintani a játékok valódi alakjára. Kösz még egyszer a kommentet és az észrevételed is. Teljes mértékben igazad van!
0
0
0
0
MX1_PEtyA02 avatar
Nagyon jó teszt lett 😀
Mikor megláttam a játékot haveromnál és ki is próbálhattam, nem tudott kirobbantani a gép mögül 😃 A mai napig a kedvenc GTA-m
0
0
0
0
Bukta avatar
Superlompos: lehet, hogy a 3. SA teszt, ahhoz képest még mindig jó teszt 😃
0
0
0
0
winrar avatar
Szokásosan jó teszt, minden szavával egyetértek. Bár nekem csak gondot okozott, ha Grove Streeti társaimmal irtottam a Ballast. Egyedül jobban ment. Én a mai napig játszom vele, régebben elkezdtem, aztán abbahagytam, most megint folytatom és gta5 előtt ki akarom tolni. Kedvenc PC játékom, valami iszonyat jó feelingje van, megunhatatlan és minden gépen elmegy. És akkor ott van még a SAMP és az MTA is, mindennel telemodolva. Szóval a Rockstar ezzel nagyot alkotott. De legszívesebben megölném azt, aki kitalálta Zero karakterét, mert már majdnem ott tartottam, hogy előveszem a crt-t és jó nagyot beleb@szok, annyira fölidegesített 😆.
0
0
0
0
Bicike avatar
@Matt99
Nem véletlen, hogy Big Smoke Biggie-ről van mintázva, CJ pedig 2Pac-ról.

Meg nagyon sok azonosság is van a '90-es évekbeli LA-ről, a bandák, ott van a játékban az OGF és a Ballas, előbbi mint a Bloods megtestesítője, utóbbi meg a Crips. Mondjuk azt még a mai napig nem értem, hogy miért Game B-Dup hangja, holott Spoiler!
B-Dup egy nagy áruló az egész játékban.
0
0
0
0
Matt99 avatar
Huhhh... hát látszik hogy nem kicsit vagy oda a játékért mert itt végig ömlengés ment mindenféle negatívum mellőzésével 😀. Úgy vélem hogy te rengeteget belemagyarázol a SA sztorijába, én közel sem tartottam ennyire mélynek a történetét. Valóigaz hogy jól indít, és jól épül a történet, a karaktek is mind egyéniségek, a szövegek pedig gyakran a legjobb Tarantino filmek szövegeivel vetekednek. Carl karakterével szerintem nem igazán lehet azonosulni, nekem legalábbis nem sikerült. A történet egészen odáig tetszett amíg el nem értünk San Fierro-ba, onnantól nagyon elfajult a történetvezetés. A legnagyobb bajom Woozie karakterével volt ugyanis ki van zárva hogy egy hozzá hasonló maffiafőnök a karjaiba vegyen egy CJ-hez hasonló gengsztert. Ilyen egyszerűen nem létezik. Én ettől a ponttól nem tudtam komolyan venni a történetet. Toreno viszont hatalmas volt és a karakterek mind emlékezetesek maradtak. Big Smoke és Ryder árulása valóban nagy csavar volt, de Smoke-ról mai napig nem tudom elképzelni hogy ilyet tenne. Tenpenny karaktere pedig szerintem elmaradt a többiektől annak ellenére hogy Samuel l. Jackson lenyűgöző alakítást nyújtott. A befejezés nekem pedig nem tetszett, egyszerűen többet vártam. Persze ezektől még nem lesz rossz a történet, de nem a SA a legjobb történetű GTA, nekem ebből a szempontból még mindig a IV az etalon. A történetvezetés a karakterek, a dráma, és a befejezés is abban a GTA volt a legjobb.
0
0
0
0
Bicike avatar
Ez nagyon jó lett. 😃
0
0
0
0
NTSC Jani avatar
Ez már a 3. San Andreas teszted. 😆
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
█████████
9
20 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció