Zúzásra fel! - Flat Out 2.
Koszos és kifinomult járgányok, híres és kevésbé híres versenypályák, kiváló látványvilág, első osztályú zenék. Talán mégis a kevesebb több? Bezony, hiába, nem kell csillogás és kifinomult történetvezetés, hogy jó legyen egy játék, ezt megszívtuk!
Mindig rágcsálom egyes játékok hasznavehetetlen füleit, amiért semmi kézzelfoghatót nem tudnak felmutatni. Elsősorban itt azokra gondolok, amelyek sem használható történettel sem pedig élvezhető játékmenettel nem rendelkeznek. Ez a rágcsálás azonban most visszarúgott. A következő játék nemhogy nekem támadt azzal a céllal, hogy visszaharapjon, az egész arcom meg akarja enni, mivel az egyik legjobb játéknak mondja magát aki nem rendelkezik sztori móddal mégis nehéz szabadulni a fogságától. Na, mivel szükségem van még a fejemre nem mertem ellenkezni és elhittem neki. A Flat Out 2. részét mindig is azért tartottam nagyra, mert volt benne kihívás, volt benne valami ami megfogott azon kívül, hogy ez egy vázlatos játék (értsd csak versenyek semmi történet). Ez az az autós játék, ami autós játék tud lenni, pár hibája ellenére is. Nem mondom azt, hogy tökéletes mivel van benne jó pár elfuserált tulajdonság. Ezekre a tulajdonságokra akkor derült fény, amikor pár napja újra el kezdtem zúzni a jobbnál jobb versenyeket. Sajna rá kellett jönnöm, hogy ebben a játékban is előfordulnak olyan hülyeségek, amelyek újra és újra csak idegesíteni fognak a versenyek során. De erről később. Az első résszel nem játszottam, de tudniillik ez a sorozat még ha csak 3 részt is élt meg (nagyon sajnálom is) remekül körülírta a roncsderbit, a versenyt és a törés zúzás fogalmát. Pörgős, élvezetes, látványilag és hang szempontjából kifogástalan, helyenként viszont nagyon idegesítő és ami a legszomorúbb, egy idő után monoton és nem csak idegesítő de nagyon idegesítő tud lenni. A játék fejlesztője a Bugbear Entertainment majdhogynem kifogástalan munkát végzett az autóversenyzés terén. Én voltam az aki a legjobban le voltam döbbenve, amikor megláttam 2006-ban jelent meg az Empire Interatcive jóvoltából.
A játék nem csak a versenyzés élményét ígéri nekünk, ennél sokkal összetettebb. A fejlesztők egy batár gyurmát dobtak elénk, amely elképesztő versenyekből, zúzós roncsderbikből, kifogástalan látványvilágból, rengeteg autóból és néhol igencsak idegesítő helyzetekből áll. Kezdjük is szépen a játék felépítésével. Nincs nagy keszekuszaság, van a fő versenycsoport a karrier módban és persze a különféle extra versenyek, amelyeket ti szabhattok személyre, milyen helyszín, milyen autó, milyen tészta stb. Rengeteg a lehetőség a karrieren kívül, ez lehetővé teszi, hogy megfelelő sofőrré váljatok mindannyian, még ha nagyon is kezdők vagytok (eleinte én is az voltam, de most már be tudom kapcsolni a rádiót). Az össz játékidőről nincs nagyon fogalmam, de ha belekezdesz ebbe az egészbe egy könnyen nem szabadulsz, és sajnos itt kell megemlítenem a játék első árnyoldalát, ez pedig az aránytalanság. Ezt a nehézségre és a felépítésre értem. (Később még olvashatsz róla lejjebb,) az ellenfelek autói nagyon erősek, örülhetsz ha különböző versenyeknél elérsz a 3. helyre. Az aránytalanság pedig szintén a nehézségre fogható. Ez az aránytalanság a "lehetetlen megelőzni" érvet hordozza magában. Hiába vagy egy sugárhajtású autóval, hiába szerelted be a legjobb alkatrészeket az autóba, egyszerűen nem lehet az ellenfeleket kizökkenteni és ez nagyon bosszantó tud lenni. Mindenesetre nézzük sorban a játék felépítését és majd meglátjuk mit kap összességében.
Versenyek - Derbi, Utca futamok
A versenyek három csoportra oszthatóak. Eme csoportok élvezetesek és korántsem unalmasak. Mindegyik "szám" magával ragad, stílusa és a rendelkezésre álló autók miatt. Egy percig sem fogtok unatkozni, kivéve ha az idegeid nem bírják tovább és elpusztítod a gépezeted. Egy kis idő után, elég dühítővé válhat a játékmenet, a nehézsége és még néhány baklövés miatt. Ha már a versenyek csoportosításnál tartunk megemlítem, hogy olykor kizökkentett a tudat, hogy a helyszínek soha nem váltakoznak. Van úgy 6-7 pálya az egész játékban és kész. Persze kapunk bónusz szinteket, legyen az nascar stílusú körverseny, vagy nyolcasokból álló útszakaszok, de ez nem mentség, hiszen a kupákban végig ugyanazok a pályák ismétlődnek. Az elején még ez bosszantott egy kicsit, aztán rájöttem, hogy több 100 órás játékmenet és századszor ismétlődő pályák után sem tudtam úgy kiismerni a szinteket, hogy győzni tudjak. Lehet sunyiságból került ez bele a készítők kezei közül? Kifejtem! Hiába versenyzünk szinte ugyanazokon a versenypályákon oda-vissza roncsderbiben, kifinomult autókat vezetve, vagy akár félig roncs de különleges járművekkel ha a játék olyannyira nehéz, annyira oda kell figyelni vezetés közben nehogy alád csússzon egy deszka, hordó vagy az ellenfeled szempillája, hogy az fantasztikus. Ezért nem tudok korántsem haragudni erre az ismétlődésre. Inkább igen erőteljes kihívásnak mondanám az egészet, mert így legalább a sokszor végrehajtott versenyzések az adott pályákon csak ismertetik veletek a veszélyeket és azt, hogyan kerüld ki a tereptárgyakat. Megjegyzem elég sokat kell gyúrni ahhoz, hogy megfelelő sofőr légy, vagy az ellenfelek péppé fognak aprítani szó szerint. Na de vissza első versenyszámunkhoz: A roncsderbihez. A játék elég komolyan és lazán veszi a szó legszorosabb értelmét, hiszen a különböző hajszák során szinte minden ripityára törhető a tereptárgyak közül. Fák, épületek bejáratai, üvegek, kerítések legyen az acél vagy fa kerítés és persze az ellenfelek.
Bárminek nekimész az mély nyomot fog hagyni, bár erről szól a roncsderbi ugyebár. És igen itt látszik meg rögtön a játék nagy pozitívuma, a verdák felhozatala. Szépen le vannak választva a derbis rozsdás ócskavasak, a közepesen roncs autók és a kifinomult gyönyörűen megalkotott versenyautók csoportjai. A derbis szakaszok elsősorban a zúzásokról szólnak, másodszor pedig a jó helyezés eléréséről. A zúzások jutalommal is járnak ám, azon kívül, hogy kéjes vigyort csalnak az arcotokra. Minden egyes "tördelés" után kapunk egy csöppnyi nitrót autónkba, hogy esélyesebbek legyünk a győzelemre, vagy csak erősebben neki tudjunk indulni ellenfeleinknek. A nitrózás igazából szíve lelke a játéknak, szerves része a futamoknak, hiszen nélküle még annyi esélyünk sem lenne megnyerni egyet sem jó eredménnyel mint anélkül. Pár kerítést kidöntesz és máris fénysebességbe kapcsolhatsz, igen ám de elég egy kis kocc (baki) és máris beérnek, szóval vigyázzatok, a gyorsítás elég jól hangsúlyozza azt, hogy "ne örülj előre gyökér" (ha tehetném most itt lenne egy vigyori fej). Mindenesetre a nitrózás is ugyanúgy működik a játékban mint minden más... nehezen. Visszatérve a versenytípusokra, tudatom veletek, hogy mindhárom versenycsoportban ugyanazok a szabályok: törni, zúzni, legjobb helyezést és pénzt elérni. Szóval nem csak a derbiben szaggathatjátok szét a szomszéd néni kerítéseit, kivétel nélkül mindben. Gyönyörű autókkal is behajthatsz Icuka néni virágágyásába s mielőtt kiszaladna, hogy bosszút álljon, már Pityuka bácsi kertjét roncsolod szét! Ez elég szép dolog szerintem, hiszen szerintem egy autótisztelő sem állíthatja azt, hogy nem szeretné egyszer ronccsá törni szeretett luxusautóját. De, hogy a témánál maradjunk, a versenyek (mint azt már említettem) néha igencsak idegtépővé tudnak válni, erre létezik egy orvosság! Ez pedig a pénz! Ugyanis a pénzgyűjtés szerves része a legtöbb autós játéknak, hiszen nem cserekereskedelmet folytatunk a tulajdonosokkal és nem állatokkal fizetjük ki őket. Bár ha jobban meggondolom Ferrari ára több száz ló, Lamborghini ára több millió bika és egy derbis autó ára pedig 25 teknős és két nyúl. Na jó visszatérve a pénzgyűjtésre, elég nehéz lesz pénzhez jutnunk, a versenyek megnyerése ugyanis nem ad elég fizetséget. Ezt a játék is tudja nagyon jól, ezért plusz lóvét lehet keresni különféle helyezésekkel, ilyen példa okáért, a leggyorsabb köridő, a legjobb zúzó és a többi. Ezekért nem nagy árakat fizetnek de mi van ha szeretett autódhoz csak pár dollár hiányzik? Akkor nagyon is jól jön. A versenycsoportok (mint a derbi és a másik 2 csoport) kupákra míg a kupák különböző versenyszámokra vannak bontva. 3-tól egészen többig is növekedhet a versenyek száma egy adott kupa megnyeréséért és minél több a verseny annál nehezebb megnyerni a kupát.
Ugyanis a versenyek végül összegzésen folynak át, szóval az összes verseny számítása nagyon sokat ér! Ha teszem azt 6 versenyből álló kupában versenyzel ne csüggedj ha hatból hármat nem dobogósként végezted (1. vagy 2. esetleg 3. helyen) , hiszen ott a lehetőség, hogy a további három versenyben győzelmet arass. Ez szerintem ötletes és igencsak jól működő dolog, kivéve ha 4 versenyt vért izzadva nyersz meg, a további kettőt pedig elbuksz. Az imént felsorolt szabályok a kupákra mindhárom versenycsoportra igazak, szóval ideje felkötni a gatyát és a biztonsági övet is! De mielőtt kiszállnátok a száguldó járműből, megemlítem nektek az ellenfeleket is. Egy szóval jellemezzem őket? "Okék". Nincs semmi túlzsúfolás, érthetetlenség, motivációk, semmi. Van rajtad kívül 7 ellenfél, akik minden versenyben ugyanazok. Szépen fel is vannak vezetve, képzeljétek még nevük is van. Minden verseny előtt betöltőképeken olvashatjátok el a különböző emberkék tulajdonságait, hogy mit tudom én, mennyi cukorral isszák az ecetet vagy valami hasonló, azt hiszem. De! a karrieren kívül van más igencsak érdekes különszám (megjegyzem a karrierben is elérhetőek lesznek, de kupák nyerésével oldódnak fel, itt viszont mind elérhető). Elég beteges és példa nélküli ez a tulajdonság. Én még soha, egy játéknál sem láttam olyan versenyszámot, amely embereket lövöldöz ki az autókból így többnél több pontokat szerezve. Az egész tök vicces és szórakoztató. Nos, a lényeg ezekben az extra pályákban, a sofőr kirepítése az autókból. Ez a kirepítés önmagában azonban nem ér semmit, kilövés után ugyanis irányíthatóvá válik a kilőtt embörke. De várj ez még mindig nem elég, felturbózott pályákon lehet keresztülvezetni a szerencsétlent, legyen az tüzes karika, darts tábla, vagy egyszerű magasugrás. Te jó ég! Milyen beteg és milyen ötletes és milyen hamar megunható sajnos. Elsőre elég szórakoztató tud lenni, viszont pár kör lezajlása után unalmasabbá válik mint egy pohár tej. Azt megjegyzem, hogy marha szórakoztató tényleg az egész, hogy egy gyorsuló autóból sofőrt repítsünk ki, majd azt irányítva pénzt keressünk, viszont a tény az, hogy megunható. Nos, miután a versenyek már érthetőek evezzünk gyorsan az autók vizeire.
Roncsből luxusat, rozsdásból fényeset!
Az autók a versenytípusokhoz passzolnak kérem szépen. Ez egy nagyon jól működő elem, amit nem győzök ismételni. Minden autó ripityára törhető és hiába van leválasztva a roncsderbi az "autókázás-ról", hiszen minden pálya ismétlődik minden versenytípusban, szóval minden egyes szinten meg fogtok fordulni akár ócskavassal akár közepesen szép és gyönyörű autókkal egyaránt. Na jó, azt leszögezem elég erősen, hogy tényleg tök jó ötlet, hogy roncsderbis versenyeken csak roncsderbi autókkal indulhatunk, ahhoz viszont, hogy mindig a legjobb, legerősebb autókat vezessük, papírfecnikre lesz szükségünk ami nem fog az ölünkbe potyogni... de lehet mégis. Eleinte bosszantónak tartottam, hogy nagyon nehéz pénzt keresni, de több órás játék után észrevettem azt a kiskaput ami milliomosokká tehet minket. De mielőtt megszednénk magunkat, hadd áruljam el, hogy nagyon sokáig le lesznek zárva azok a csúcs masinériák, amelyeket maga a gyalogkakukk fejlesztett (na ez csak legenda, nem biztos, hogy így történt). Ezek feloldásához kupákat kell megnyernünk. Minél jobb a helyezésünk az összegzésekben annál több jutalom és új autó üti a lábunkat. Szóval legyetek mindig elég gyorsak.
Na vissza a pénzhez. A kupákról olvashattatok odafönt, azt viszont nem említettem meg, hogy a kupák megnyerésével más jól működő tulajdonság is járni fog, nem csak a többi pálya feloldása. A különböző szinteken kívül ugyanis bónusz szinteket oldhatunk fel, amelyek a pénzszerzésre vannak kihegyezve (legalábbis nekem úgy jött le). A végtelenségig elindulhatunk ugyanazokon a versenyeken, hiába értünk el arany helyezést, hiába voltunk a legjobbak, mindig meg lehet szedni magunkat ezeken a bónusz pályákon. Általában egy kupa után egy extra verseny jár, de ez elég is. Ha elsők vagytok már az szép kis jutalom, de ha különféle (fent említett, legjobb köridő stb. Emlékeztek?) díjakat is bezsebeltek azok plusz zsebpénzt jelentenek, amik egy lépéssel közelebb visznek a legjobb autók megvételéhez. Minden járgány tuningolható de csak belül! Nincs fényezés, festés, fóliák vagy egy tehén odaragasztása a motorháztetőre. Csakis a belső teljesítményt lehet keményebb fokozatokra emelni. Ez elég részletes, lehet mindenféle jót kivenni, vagy akár bedobni az alkatrészek közé, és mielőtt jönne a kérdés, belülre is tilos a tehén! Az autók részletesek, több típusban elérhetőek és elég részletesen felturbózhatóak szóval ez egy elég nagy piros pont!
Grafika és Muzsika
Említettem a bevezető sorokban, hogy nagyon megdöbbentett e játék évjárata. A látvány szerintem sok mai játék grafikáját megdöbbentheti. 2006-ban jelent meg, mégis a fények elképesztőek, a különböző versenyek hátterei (legyen az farm vagy város) egész szépek és részletesek. Nincsenek olyan robbanások, amelyek lepörkölik a bajuszotokat (elnézést a lányoktól, nektek jó a szempilla ha jobban meggondolom) helyette az egész fejeteket égetik széjjel. A lángok szó ami szó nem olyan szépek de a hirtelen jövő fénycsóvák eléggé forróak tudnak lenni akár látszólag is. Na de a legeslegfontosabb, ami a legnagyobb része a játéknak: a törés, roncsolódás. Hogy erre mit mondok? Kifogástalan. Nem vagyok egy buckalakó, de ki merem jelenteni, hogy abban és az elkövetkező években én nem láttam ilyen részletes roncsolódást egy játékban sem! Nincsenek olyan bakik, hogy a motorháztetővel belehajtasz egy kerítésbe és a napszemüveged törik be. Nem nem, szépen törik darabokra, lassan és biztosan mármint az autó. És ami a legjobb az egészben, hogy az autók a végtelenségig szétzúzhatóak.
Nincs olyan, hogy bereped a szélvédő és kész, minden egyes porcikája beszakítható, behorpasztható és helyrehozhatatlanul jól néz ki! Nekem baromira tetszett az egész, a grafika is jól passzol hozzá, bugokkal nem találkoztam tördelés közbe, aminek le kellett törnie az le is tört elég keményen. Na de jöhet a muzsika. Ez az egyik legjobb tulajdonsága a játéknak, 10-ből kell pontoznom és a 10-ből 3 pontot a zene kap, hiszen marha jók a válogatások akárcsak az autók hangjai. Egy roncsderbihez milyen zenei betét illik? Kis kitérő, a múltkor elkezdtem Kadlott Karcsi zenéire versenyezni és tök jó volt! Na de, hogy mi illik ide? Hát a Rock. Kétségtelen, hogy nem mindenki szereti a zúzós zenéket, de ezek a válogatások amik a játék alatt szólnak kifogástalanok. Meghallgatásuk után léptem és keresgéltem egytől egyig a dalokat, annyira megszerettem őket, attól függetlenül, hogy Rap párti vagyok. Mint jól tudjuk ez a két műfaj eléggé eltérő, mégis nagyon meg tudtam szeretni a bizonyos dalokat. Minden verseny a pörgős gitároktól hangos rocktól zeng és ez így van rendjén, marha élvezetes Nickelback és a Demon Speeding zenéit hallgatni miközben darabokra szedjük szét az ellenfeleket. Az egyik legjobb dalokkal ellátott játék amivel valaha találkoztam.
Végítélet
Ez a játék egy fantasztikusan összerakott program, a derbi, versenyzés és néhány őrültsége is kifogástalan játékmenetet biztosít. Pár kérdéses pont van csak, de igazából az sem vészes és végül az is megmagyarázható. A látvány, a zenék, a zúzás és a féktelen versengés végül azt adja amit kell. Igaz, hogy néha fel tud húzni elég rendesen, de ez nem tántorít el abban, hogy újra és újra széttörj mindent ami a kerekeid útjába kerül. A Flat Out 2. elérte azt 2006-ban amit rengeteg más játék még a mai napig sem tud. Lazán vette az akadályokat és amikor átugrotta azokat mit sem törődve új utat tört magának a versenyzés történelmében. Hogy ajánlom-e? Mindenféleképpen, mert olyan szögből közelíti meg a műfajt, amelyet ritkán látni, valljuk be!
90%
Műfaj: ,
Fejlesztő: Bugbear Entertainment
A teszted pedig azt hiszem mindent elmond,nagyon jól sikerült !
Jeles ! 😃
De ez is kiválló lett, mint a többi. 😃
A tesztről: Szerintem ez egy teljesen korrekt teszt viszont a design-el van némi problémám. Mivel az egész oldal fekete ( + a szemem se az igazi ) ezért az a rengeteg szöveg egyszerre bepréselve eléggé elveszi a kedvem az olvasástól. Szóval szerintem az oldal sötétségéből kiindulva gyakrabban válaszd el a szövegrészeket.
Azzal aláztam a népet 😆
És köszönöm 😉