Harcosok készüljetek! Vár a Mortal Kombat!
A Mortal Kombat a valaha készült legtökéletesebb szórakozás a végtelen brutalitása kiváló harcrendszere és kifogástalan karakterei miatt! Lássuk, hogyan is működik ez a 2011-ben megjelent legenda!
A bunyós vagy akinek jobban tetszik verekedős játékokra én mindig úgy tekintettem, hogy ezek azok a programok, amelyek történettel elég szerényen rendelkeznek és semmiféle komolyabb szál nem fut sehol, csak a végtelen csihi puhi a fő szempont. Amíg csak a Tekkent ismertem töprengtem rajta, hogy el kezdjem-e a történetet, vagy várjak vele s majd jön magától... nem jött. Amikor meg volt minden karakter csak értelmetlenül verekedni kezdtem tudatlanul maradva a Tekken világában. Viszont soha nem vonzott valamiért a történetszál ezekben a játékokban hiszen egyszerűen nem tudtam összerakni a folytonos verekedést egy tök jó történettel. Belegondoltam és soha nem jutottam el addig, hogy egy épkézláb sztorit össze tudjak vakarni ilyen stílusú játéknak, soha nem úgy maradtak meg bennem, hogy azt a mekkora eredet volt jeee, ez megérte, hogy szétverjem azt a szemetet. Sokkal inkább az értelmetlen verekedés és az erőszak plusz a karakterek megismerése volt. Persze az erőszak alatt nem arra kell gondolni, hogy pár meccs levezetése után a feszültséget a lakásban máson is levezettem... na jó mégis, hiszen volt jó pár alkalom, amit még a Tekkennel éltem meg Play Station 2-őn s ezekben a helyzetekben 1-2 kontroller de néha még egy konzol is bánta, hogy a kezembe akadt. (Megjegyezném nem vagyok a gépek gyilkosa csak néha véletlenül a kontrollert a konzolba állítottam, biztos mással is megesett már!). Ezt az egész történet dolgot csak azért említem meg, mert számomra lehet akármilyen stílusú egy adott játék, mindig jelen kell lennie egy kézzel fogható történetnek, hogy ha minimálisan is de be tudjon rántani a világába.
Nem lehet olyan sunyi érveket felhozni szerintem, hogy jajj ez egy verekedős játék. Saját akaratommal harcoltam amikor pár előzetest pillantottam meg a Mortal Kombat 2011-ről. A helyzet az, hogy a karakterek azonnal megfogtak és az alap sokkal jobban kíváncsivá tett mint bármelyik játék az elmúlt hetekben. Beszippantott a saját világába és egy percre sem hagyott egyedül, végig ott volt velem, végig izgultam, hogy mi lesz s vártam a leszámolást a gonosszal. Ezt a pár sort azért osztottam meg veletek, mert a Mortal Kombat ébresztett rá, hogy ő az egyetlen olyan játék, amely kifogástalan karakterekkel, remek harcokkal és elfogadható történettel rendelkezik. Ez személyes dolog, nem kérek senki vasvillájából! Nos, utánajártam a dolgoknak, hiszen nagyon érdekelni kezdett a Mortal Kombat világa. Elég régi időkre nyúlik vissza, pontosan 1992-re. Te jó ég 22 éve kezdte meg útját játék s az első megjelenésével (amikor még csak játékgépen volt elérhető) rengeteg embernek tetszett a felépítése a programnak. Egyre csak jöttek a folytatások, s ahogy az idő is megengedte konzolokra is elérhetővé vált a játék, plusz egy két rész Pc-s formában is megszületett. Amit sajnálok, hogy a "régies" epizódokat nincs alkalmam kipróbálni, mivel konzolokra lettek készítve (Hülye gyevek, mire találták ki az emulátort??). Ja tényleg. Ahogy kutakodtam olvasgatni kezdtem Mortal Kombat képregényeket s nagyon tetszettek ja és ha jól tudom van egy 1995-ös mozifilm is az alapötletből.
Na jó ennyi történet meg mindenféle szóbeszéd után kezdjünk elemezni, mert soha nem végzünk (pont szólni akartam). Mivel már nincs is mit kerülgetni leírom engem miért is fogott meg annyira a 3 évvel ezelőtt kiadott rész. Sokszor felhozták ezt a címet mégsem láttam benne semmi játékélményt, nem is érdekelt. Azonban az első percekben úgy elkapott és a markában tart még mindig, hogy szabadulni sem tudok. Volt, hogy 2-3 órát is beleöltem a játékmenetbe, hiszen annyira jól működnek az animációk, annyira remekül össze vannak rakva a karakterek, hogy érdekel mi történik, annyira könnyű megtanulni nem mint a más ilyen típusú játékoknál az irányítást és szerintem ami a legjobban magánál tart az a végtelen 18-as karikázás. Ilyen brutális játékkal (a saját stílusában mondom ezt) még nem találkoztam. Nem csak néhány parasztlengőst tartogat számunkra a sok harcedzett karakter, hanem igazi gatyafingatós sallereket, vérbeli földbedöngölő kontrákat és mérhetetlenül sok brutalitást, amely tényleg olyan magasba emeli a játék színvonalát, hogy egyszerűen nem lehet nem szeretni. Fejtsük is ki mi működik nagyon jól ebben a játékban. Dióhéjban: A játék kifogástalanul bánik a karakterekkel, a történet az egy, hogy is mondjam Feláldozhatók filmbeli sztori (feltámad egy gonosz, meg kell állítani ezért hoztam rá ezt a példát), de a különféle emberkék felvezetésével ez a történetszál nem fog minket zavarni, hiszen érdekel mi folyik a képernyőn. kezdjük is a sztorival, hiszen a rengeteg külön opció mellett (Sztori után olvashatod te gyevek!) ez az, amely tényleg a Mortal Kombat világába ránt be s nem enged amíg 100%-osra át nem verekedted magad!
Shao Khant meg kell állítani! Győzni kell!
A történet egy nagy konfliktusra egy örök viszályra épül ami két nagy harcos között zajlik. Egyikük a jót másikuk a rosszat jelképezi. A sötétség harcosa nem más mint Shao Kahn a külsejéről is lerí a kegyetlenség, míg a világosság és a béke "istene" Raiden az úgynevezett "villámszóró". Ha figyelmes voltál és nem bambultál el, olvashattad, hogy egyszerű a története mint a 0*0, viszont a karakterek váltakozása és kibontakozása révén a végkifejlet egy teljesen laposból egy teljesen nem laposba csap át. Nem lesz kiemelkedő de érdekes, hiszen ha megszeretted a karaktereket (akárcsak én) akkor nagyon is érdekelni fog minden kis szösszenete a játéknak, mivel a szereplők köré épül a játék, nem csak a két hatalmas "isten" viszálya és mindent elsöprő győzelme köré.
Mortal Kombat. Raiden sikerülni fog?
Shao Khan leverte a jók "seregét". Mindenki elpusztult aki csak élt a Mortal Kombat világában. Jó, rossz, fiatal, öreg mindenki halott. Már csak a két legerősebb küzd a maga igazáért. Raiden és Kahn vannak talpon és a mennydörgés isten percei meg vannak számlálva. Nincs sok esélye a túlélésre ezt ő maga is tudja, ez akkor teljesedik be tisztán, amikor Raiden egyetlen kincse az amulettje/medálja harc közben leesik majd darabokra törik a csatatéren. Hősünk tudja, hogy nincs kiút, a pokol kapuit már nem lehet bezárni, kivéve ha még valamit megpróbál. Raiden telepatikusan küld üzenetet múltbéli önmagának, hogy ezt a jövőt nem szabad elszabadítani, ha így történik minden ahogy itt, minden Mortal Kombat harcos halálát leli és eljön a Földi világra az örök pusztulás. A múltbéli Raiden tudja, hogy csakis úgy állítható meg ez az egész ha szorosan követik az eseményeket és a visszájára fordítják azt, az üzenetet hallgatva istenünk megjegyez egy igen fontos mondatot, amely nem más mint a "Győzni kell!". Ami a legfontosabb az üzenetben sajnos, hogy kézzel fogható következménye van a még be sem teljesedett végítéletnek, ugyanis Raiden medálja a múltban több részben megrepedt.
Ha jól vezeti a harcosokat a jövőben a repedések eltűnnek, viszont ha bármikor hibázik az nem csak az ő vérét követeli majd! Baromi egyszerű történetet sikerült bedobni a játékba, ezért is említettem meg a teszt első felében, hogy itt nem is lehet nagyon elszállni, hiszen ez nem az a játék ahol hosszas és bonyolult történetszálakat kell kibogoznunk. Viszont egyszerűségét egyensúlyba hozza a karakterek és azok konfliktusai. Hiába rövid a sztori mód, és hiába kiszámítható (picikét) és hiába láttam már sok fordulatot filmben játékban egyaránt, nagyon sokszor megleptek amit a szereplők csináltak akár a jó cél érdekében akár nem. Sikerült hatásos és később nyomot hagyó fordulatokat belevinni a játékmenetbe, személyes vélemény de sokszor meglepődtem! Azt leszögezem akkor fogod igazán élvezni ezt az egészet, ha valóban megszereted a karaktereket, anélkül csak egy üres verekedős játék lesz mindenféle előzmény és cselekmény nélkül! A fő sztori mellett egy igen fontos szál is fut, ez nem más mint Scorpion és Sub Zero harca. Annyira nem vehető ki és nagyon rövid ideig lesz jelen ez a szál, de köztudott, hogy a kettejük viaskodása igencsak fontos momentuma a Mortal Kombat játékoknak (lásd Mortal Kombat X 2015 Trailer).
Harcosok felkészülni!
A történet módon kívül rengeteg érdekes és változatos kihívás lesz elérhető számunkra, elég sok időt kell rászánni, hogy minden kihívást teljesítsetek de megéri. Kezdjük is a történet/karrier móddal. Az egész csata 15 fejezetből áll, ezen fejezetek mindegyike egy karaktert foglalnak magukba. 1 Fejezet úgy 3 csatát emészt fel, szóval ha összeszámolgatunk pár számot... mindegy, akkor leesik, hogy annyira nem is hosszú a történet mód. Változatos személyekkel változatos helyszíneken kell megküzdenünk a gonoszokkal. Olvashattátok, hogy több fordulat lesz jelen a történet során a karakterek döntéseik által. Igen sajna, ez az egy szempont ami valami kis feszültséget dobott a játékmenet során, ennyi karakter "zsúfolása" azt a következtetést vonja maga után, hogy párnak meg kell halnia, hogy ne legyen végig lapos a történet. Viszont! Tudom, hogy ez nem a művészi dialógusok fellegvára, de az animációkon és a Raiden által keltett király helyzeteken kívül minden párbeszéd, hogy is mondjam idejét múltak. Ez a "testemen keresztül" stb. Néha tényleg feldobtak ezek a pár soros mondandók máskor viszont elég nevetségesen hangzott pár megnyilvánulás. De ezen nem akadunk fent csak megemlítettem. Az első szempont amit a történet módban negatívumként hozhatok fel, az az, hogy pár ellenfél 3-4 fejezetben is összeakasztotta velem a bajuszát, holott volt olyan karakter aki éppenhogy belépett majd ki is lépett a sztoriból.
FINISH HIM!
A harcrendszer. Először is leszögezem, hogy ilyen könnyű de mégis abszolút sokoldalú irányítással még nem találkoztam. Egyszerűen tanulni nem kellett a lépéseket hiszen jöttek maguktól. Nem voltak idegesítő tanulgatások, hogy mi hogyan működik, mi mit működtet és mikor. Két perc alatt beletanultam annyira, hogy az első delikvenset szempillán rugdostam mindenféle nehézség nélkül. Hol is kezdjem? kezdjük az alap lépésekkel. Az alapok a jobbra balra, ez esetben előre hátra, és a felugrás guggolás. Az alap harci eszközök pedig az elülső és hátsó ütés és elülső, hátsó rúgás ezek mellé társul még a dobás és a legfontosabb a védés. Eme baromi egyszerű lépések olyan nagy mennyiségű kombinációi elérhetőek a játékban, hogy egyszerűen öröm nézni az akrobata mutatványokat, s titeket is okosabbá tesz hiszen még több kombóval lett gazdagabb a tudásod. Ezek az alapok kombinálhatóak mindenféle iránnyal és különféle ütésekkel, ezek az alap támadások. Ezek általában 2 billentyűparancsból álló alap ütések, de ne tévesszen meg senkit az az "alap" szó, hiszen mint mondtam ebben a játékban az alap a vérengzés. Az alapok mellett megtalálhatóak a különleges váltó parancsok, amelyek a szorult helyzetekből való szabadulást jelentik, ha már itt vagyunk. Vannak különleges képességek, amelyek csak különleges alkalmakkor és különleges feltételek között alkalmazhatóak. Ilyen például a váltás is. Az alsó képen láthatjátok harc közben a két alsó sarokban lévő kis töltődő kulimászt, amely három részre van osztva. Minden kis rész különleges erők birtokába juttat, legyen az ellentámadás vagy a legfőbb kincsünk az X-Ray használata.
Az X-Ray egy igencsak különleges erő, amely minden egyes karakternek megadatott. S nem is annyi a lényeg, hogy hatalmas a sebzése és nagyban növeli esélyed a túléléshez, hanem aktiválásakor a kíméletlen brutális ütések az áldozat belső kamerájával lesznek láthatóak. Szóval térd törésnél láthatók az első sorból ahogy a csontok eltörnek, ha Sub-zero fagyasztani szeretne, láthatod ellenfeled belsőszerveit ahogy Zero megfagyasztja majd ripityára töri azokat és persze ha egy hatalmas mágikus csővel a gerincedre mérnek egy ütést árgus szemekkel nézheted ahogy a bordák, és a gerincoszlop apró szilánkokra szóródnak szét. Baromi látványos és igencsak brutális opció, hiszen ez a művelet nem mutatkozik csonttörések nélkül. Minden egyes karakternek saját X támadása van, de sajnos csak egyféle. És bizony még ezt is lehet fokozni, hiszen most jön csak a fekete leves, a kivégzések, amelyeket Shao Khan jelez nekünk folyton persze csak a hangjával. Ha hallható harcok végén a "Finish him/Finish her" mondat az nem jelent mást, minthogy az ellenfelet lehetőségünk van kivégezni, ekkor egy billentyűkombinációval és rengeteg kaszabolással megöljük ellenfelünket. Igen, bizony bizony nem csupán le lehet győzni egymást de szétszabdalhatjuk a másikat ha már nem képes a bunyóra. Ez a kivégzés dolog elég undorító is tud lenni néha, viszont a látványa zseniális. A kriptában különböző kombókat szerezhetünk meg ha kitartóak vagyunk (kriptáról lentebb olvashatsz te kitartó kíváncsi). Kivégzésből is megvan mindenkinek a saját kivégzése, kartépések, fejdarabolások, földbedöngölések, felnégyelés minden de minden elérhető még a legbizarrabbak is pl. a felfújódás, babává változás és az egyik kedvencem a különféle harci eszközök használata.
Kihívások - Harcok. Egyszemélyes, Csapat, Szerencse próba és a többi!
Ez a játékmód a nyers harcot foglalja magában. Nekem nagyon tetszett, egyszerű mégis tök jó a játékélménye. 10 ellenfél vár ránk s mindegyikükkel meg kell küzdenünk egyesével saját tudásunk szerint. Ebben a kihívásban már minden karakter elérhető számunkra aki csak kicsit is szerepelt a történetben. Saját akaratod szerint végigugorhattok minden karakterrel egy ilyen kihívást, hiszen ha sokat harcoltok különböző ellenfelekkel, több esélyetek van arra, hogy sok trükköt és különleges erőt sajátítsatok el magatoknak (Harcokról: Lent). Az idő is fontos momentum, hiszen az idő mérve lesz minden bunyó alkalmával s javíthatod is az idődet, ez egy jó mód, hogy legyőzd saját magad. Ebbe a módba tartozik még az ugyanilyen formájú, tematikájú mérkőzés csak csapatos stílusban. Ebben a kihívásban 2 a 2 ellen szabály lép életbe. Csata közben váltogathatjátok a 2 karaktert ha az egyik nagyon elfáradt esetleg nem bír el az ellenféllel. A következő nagyon jópofa játékmód a Szerencse Próbája címet viseli. A cím magáért beszél de én először másnak gondoltam ezt a fajta harcot. A gép választ ki nekünk ellenfelet de ez még nem minden, ha úgy van mellénk áll ha úgy van nem (ez a szerencse ugyebár.). Ezalatt az erők letiltása vagy ne agy isten fokozása a lényeg. Hiszen a gép letilthat különböző kombókat esetleg különleges képességeket (mint a teleportálás, láncdobás, láthatatlanság), viszont meg is növelheti az esélyeinket ha a szerencse eltalál, ilyen pl. az X-Ray végtelen használhatósága is. Tök jó és élvezetes játékmód, mert mindig új kihívások elé állít s egyre jobban csak színesebbé teszi a játékmenetet. A legszebb mégis a dologban, hogy nem tudsz felkészülni, sohasem tudhatod ki ellen, milyen eszközökkel és milyen esélyekkel nézel szembe a következő halálos ellenfeleddel. A következő 3 kihívássorozat nagyon hasonlít egymásra, mivel a kitartást és az odafigyelést vizsgálják. Ez a 3 nem más mint az úgynevezett: Test Your Sight, Test Your Might és a Test Your Strike.
Magyarul: Koncentrálás/odafigyelés, Erő és a Csapás. Meglepődtem amikor ezeket a módokat próbálgattam hiszen semmi extrát nem mutatott... mindaddig amíg nem hibáztam egy sort. Basszus, ha jól teljesíted ezeket a próbákat pénzjutalmat kapsz, plusz feloldódik a következő próbád, viszont ha hibázol különféle brutális (itt jön a 18-as karika) eszközökkel tépázzák szét harcosainkat. Egész jó kis ötlet. Na de haladjunk szépen sorban. Kezdve a Test Your Sight - Koncentrálással. Ez a játékmód lep meg a legjobban szerintem minden játékost. Itt a piros hol a piros piros paradicsomos pástétomos verziója. Itt is a vérengzés áll a középpontban. Nem nehéz kitalálni, van 3, majd ha ügyes leszel és egyre több feladatot oldotok fel akár több koponya is, és lesz egyetlen egy agy, szem vagy más finomságok, keverés közben neked jól kell figyelned és koncentrálnod, hogy melyik az a koponya amely rejti a belsőségeket. Ha ügyesen dolgoztok jutalom üti a markotok, ha pedig elBALTÁZZÁTOK más fogja ütögetni de erőteljesen. Következő a Test Your Might - Erő próbája. Ez a szín tiszta erőt próbálja kihozni a harcosokból. Nincs semmiféle odafigyelés, koncentrálás, vérengzés. Az egész lényege egy jól irányzott ütés/csapás. A harcosok sokszor kapcsolódnak ki úgy, hogy deszkákat, téglákat vagy teheneket csapnak ketté (jobb esetben csak ketté, ha nem akkor kész is a marhapörkölt) puszta erővel. A játékban ez nem néz ki máshogy miszerint van 4 billentyű amivel az erőd növelheted, s mielőtt a visszaszámláló szerkezet utolsót nem pittyen le kell csapni a deszkára, téglára vagy más tárgyra. Ha nem sikerül mert nem tudtad erőd növelni nem baj nekiugorhatsz még egyszer. Egy törött kéz vagy kettő nem mindegy? Az utolsó Kihívás mód pedig a test Your Strike - Csapás mód. Ez már odafigyelést és gyors újakat igényel. (ajaj 18+) A felépítése sokban hasonlít az erő kihívásra, hiszen itt is különböző tárgyakat kell puszta kézzel összetörni, tönkretenni, azonban a feltételek kicsit nagyobbak. Mondom a példát. Van 3 téglából épült 3 oszlop egymás mellett de neked a feladatod, hogy a 9 tégla közül csak egyet törj össze s pont azt ami középen van. Ehhez az erőmérőn ki lesz jelölve egy pont, hogy meddig növeld az erődet, (se több se kevesebb) s ha elég gyors vagy simán tönkre tudod tenni az építmény közepét anélkül, hogy a többi megsérült volna. Hozzáteszem nem csak téglák lesznek sőt, olyan tárgyak amikre én soha nem gondoltam volna. Ezek a módok nagyon szórakoztatóak de a legfontosabb kihívást mégis a végére tartogattam.
A Kihívások Tornya: A valódi harcos feladatai! És a jutalom elszórása!
Először is sorolom saját tapasztalatból, hogy mivel kell rendelkezned mielőtt belevágsz a torony meghódításába. Első szabály a legfontosabb szabály az egész játékban. Gyémántból készült idegek. Foh, hogy én hány entert törtem össze mire eljutottam a torony aljáig, hihetetlen milyen agressziót tud kiváltani a játékosokból egy aprócska vasból készült rúd. Tudom jól, hogy nem vagyok egyedül csak mások a konzolokat szeretik nekivágni a szoba falának (azt én is), de mindegy. Számtalanszor elköveti a játék azt a sunyi módszert, hogy jól állsz az ellenfeledhez képest, alig maradt életereje, egyetlen csapás hiányzik, erre mi történik? Az utolsó pillanatban úgy a földbe döngöl mint még soha. Ez szerintem egy sunyi dolog a játékban de sebaj együnk minden meccs előtt egy aktíviát, hátha megnyugtatja az idegeinket ha maradt még épp. A másik dolog elég idő, mert hiába a rövid sztori mód, ez egy elég hosszú opció amely kitölti majdnem az egész játék össz idejét. A kihívások végére még nem jutottam el, hiányzik pár de ha jól értelmezem 300 szintből állnak, nem viccelek 300 úgymond küldetésből/feladatból. Eme mesés számon belül megtalálhatóak különféle különleges harcok, erők gyakorlása, kivégzések hatékony elsajátítása stb. Ezekért a feladatokért is különböző értékekben pénzt kaphattok amelyeket meg is említek, mire költhettek. A játékban van egy úgymond kripta nevű "bolt, kiskereskedés", ahol különböző kínzó eszközökbe vannak elég látványosan belepaszírozva emberkék. Ha kiválasztunk egy ilyen szerencsétlent s elszórjuk rá a pénzt, láthatjuk a könyörtelen kivégzését majd megkapjuk a jutalmunkat. Szóval a lényeg, hogy brutális módon válhatunk meg pénzünktől, viszont mindezt úgy, hogy előre nem nézhetjük meg mi a választék. Vaktában kell ilyen halálraítélt embereket keresni és megölni egyetlen gombbal, hogy végül megkapjuk a jutalmunkat. Amelyek lehetnek új kivégzések a karaktereinknek, új öltözékek és koncepciórajzok, hangok a játékból.
Grafika
A grafika az elképesztően jó lett. Most mondhatnátok, hogy elfogult vagyok de korántsem. Ja, azt is gondolhatjátok, hogy nagyrészt csak vért látni a képernyőn és lehet, hogy a piros textúrákat dolgozták ki elég erőteljesen de abszolút nem. Gyönyörű az egész játék. Az Unreal Engine 3 motorját vérzik össze a karakterek és meg kell mondjam egész szépre sikerült kidolgozni az egészet. Az is kifejezetten tetszett, hogy a környezet körülöttünk életre kel és folyamatos mozgásban van, ez számomra a látványnál rátette a felkiáltójelre a pontot vagy mi az i-re. Gondolok itt a nagyvárosra, ahol sárkányok repkednek körülöttünk, az alvilági helyszínre, ahol a fák folyamatosan lélegeznek és látszólag halkan de beszélnek és még sorolhatnám. Egyszerűen ez a játék minden téren tökéletesen kidolgozott lett, a fizikáról nem is beszélve. bevallom nem láttam még ennyire jól működő verekedős/bunyós játékot, hogy egyszerűen mindenre odafigyeltek a készítők. És ha már fizika, sem a Tekken sem más ilyen stílusú játékban nem láttam még ennyire jó animációkat bunyókról. komolyan néha a szemem csuktam be és huhogtam mint egy bagoly, amikor erős csapást mértem ellenfelemre, vagy csak a jó öreg kivégzést használtam ellene. Az az egy nem tetszett a sztori móddal kapcsolatosan, hogy nem sebződtek a karakterek, viszont a különböző kihívásokban elég erőteljesen sérülnek ami nem csak kijavítja ezt a hibát de tökéletesíti is, szóval olyan mintha meg sem szólaltam volna de gondoltam megemlítem. Elképesztő az emberek és más lények roncsolódása, vannak helyzetek amikor már a koponyán alig marad épp szövet, s ez nem úgy működik, hogy 1-2 ütés és már le is sérült, nem! Szépen fokozatosan kis sebek, majd olyan halálos sebeket kapnak, hogy a vértől meg sem lehet állapítani kivel van dolgunk. Szóval a megvalósítás nálam a toppon van a sok vér a tökéletesen megalkotott változatos harcterek és a kifogástalan harcmozdulatok miatt.
Hangok (ááááárrrrrrrgggghhhh)
Nos. Igen fontosak ebben a játékban a hangok. Nem csak a (áárárárárráááááá) és a nyögésekre gondolok, amelyek akkor hangzanak el, ha az illető karakter kileheli a lelkét. A háttérzenék is fontos szerepet játszanak az ilyesfajta programoknál, hiszen az élményt csak fokozzák. De! Az sem mindegy milyen a zenék stílusa, hiszen elég kevés az olyan dal amely beleillik ebbe a világba. Mégis olyan tökéletes pont eltalált zenék szólnak a játékban, hogy az fantasztikus. Legyen az akár a menü, akár a karakterek kiválasztása, maga a harcok, a nagy finálé. Egyszerűen a végső ütközetben a zene csak fokozta a feszültséget, hogy ki vagy mi fogja végül elpusztítani a földet. Szerintem eltalálták ezt az opciót is ahogy minden mást. Pörgős, brutális sokszor pedig drámai hangokat hallhatunk, ha rövid ideig is de igen. S csaták közben sem zavarnak be a háttérzenék vagy a háttérzajok, mert az ütések, rúgások effektjei is kiválóak. Azt elmondom, hogy a játékban a kedvenc hangom, amelyet mindig megszólaltatok az az egyik kedvenc karakterem szájából hallani. Ő pedig a nagy Scorpion, mégpedig a híres láncdobásánál lehet ezt a két mondatot megidézni: "Get over here" és a "Come Here" Ami annyit tesz, hogy "gyere ide". Egyszerű kis két szó, de imádom amikor a mély hangjával ezt csak úgy feldobja. Imádom a hangokat és kész!
Végítélet
A Mortal Kombat világa az első perctől kezdve megfogott szerethető karaktereivel, rém egyszerű mégis hatásos történettel, és rengeteg izgalmas és párszor gatyaszaggató kihívássorozatával. Nem mondom rá, hogy tökéletes hiszen van egy két nagyon kis baki a játékban de ez egyáltalán nem tántorít el abban, hogy hanyagoljam mert elképesztő. Ritkán mondok ilyet játékokra, mert tényleg csak a minőséget hajkurászom, de ezt látni kell, szagolni a vért, és hallani az ütések gyönyörű muzsikáját. Nem is tudok többet ajánlani, ha vérbeli brutalitást és kemény harcokat akarsz átélni akkor a Mortal Kombat 9. része abszolút a kedvenced lesz, mert minden téren majdhogynem tökéletes és felejthetetlen élményt nyújt! Ha van kedvenc karakteretek a játékban írjátok le nyugodtan kíváncsi vagyok rá, az enyémek Scorpion és Sub Zero. Számomra ők a legeslegjobbak.
Műfaj: ,
Fejlesztő: High Voltage Software, NetherRealm Studios
És még egyszer kösz, az értékelést! 😉
Ha pedig az egész kommented egy irónia volt, vedd úgy hogy nem mondtam semmit 😃
Matt99 Tényleg nagy kritikus vagy? 😲 Akkor tőled ez elég fontos kritika nem de? 😃. Persze, hogy az hiszen le is írtad, jól van akkor. 😃. Örülök neki, hogy egy "nagy" ember is így gondolja 😉. Ja és kösz, hogy nem szunyáltál be miközbe' olvastad! 😀
Sokszor írtam és lehet sok mindenkit az őrületbe is kergettem már vele, de most kifejtem!
Nagyon sokan mondták már, hogy nagyon jó az írásképem, a fogalmazásom is a helyén van és jól tudom összekapcsolni a mondatokat, de mégis kiemelném itt a nyelvtan és irodalom tanáromat. Mert ő az, aki rávezetett arra, hogy nagyon is megszeressem az írást! (A fenti szöveget is ő mondta így ahogy van, de persze ti is hasonlóan fogalmaztatok 😉 ) Jó nem azt mondom, hiszen még általánosba kezdtem az egészet, úgy 3.-4. osztályban. Már akkor nagyon érdekelt és szerettem a fogalmazást, jobban mint bármelyik másik olyan tantárgyat amit tanulni kellett volna! 😀 De! folyton visszarúgott, hogy lusta is vagyok egyben és hiába mondják nagyon sokan, hogy tényleg van érzékem hozzá, lusta vagyok. Azonban az oldal még jobban tökéletesítette az írásomat, hiszen csak annyit és azt írok ami itt megjelenik Játéktesztek formájában. Ez az amit szeretek csinálni ha gépnél vagyok, ez az ami igazán kikapcsol és ettől érzem magam többnek mint egy zsák krumpli. Kis korom óta szeretek írni és ez nem is fog változni, és ez a kis közösség ami él ezen a pompás oldalon (már ami megmaradt belőle, az idegesítő kis vakarékok (mármint a trollok meg a "direkt értetlenek"-től eltekintve) tette azt meg, hogy rátérjek erre az útra!
Nem akarok itt csöpögni meg, hogy jajj de buzi vagyok mert szeretem az oldalt (sokan így gondolják azért írom le, hiszen lássuk be az emberek többsége megveti az olyan alakot, aki szeret rajzolni, folyton csak EminEmet hallgat, imádja a képregényeket és a szabadidejét a Gépigény.hu oldalon szereti tölteni.) Most komolyan, ha én körbenézek itt ahol élek, 80% lebuzizna meg hasonló, mert én nem szeretem annyira a focit, nem nézek idióta megrendezett bunyókat és mert szeretek leülni és kicsit a "kincseimnek" élni. De nagyon elkanyarodtunk vazze!
Ahhoz, hogy én mondjuk a PC Guru szerkesztőségébe kerüljek önmagában megtiszteltetés lenne, viszont! A saját ismereteimet és a saját tudásomat szemlélve van még hová fejlődnöm, hiába tetszenek sok embernek a tesztjeim többsége, én még mindig érzek valamit a sokszoros átolvasásuk után. Azt érzem, hogy valami még nagyon hiányzik ezekből, valamiért nem teljesek de lehet csak én vagyok ezzel így!
Mindenesetre még egyszer és még legalább 50.000-szer meg köszönöm, hogy toltatok előre és kegyetlen ám mégis 100%-ig beváló kritikákat írtatok nekem, nem hagytatok cserben és még mindig velem vagytok, régi és új arcok egyaránt! 😉. Azt is ideírom nektek, hogy nem magam miatt, a pontozás, vagy csak szimplán azért, hogy villogjak érvek miatt írok teszteket, hanem miattatok. Nem tanárosdit játszok én, hogy "Már pedig olvasni fogsz hülye gyerek!", csak magamról tudom, hogy még ha valaki nem is szeret olvasni a játékok világában mindig akad olyan iromány amit ha csak nosztalgiázásból is de elolvasok 😀.
Na minden jót nektek, és kösz a már több mint egy éves támogatást! S akik velem vannak azok remélem velem is maradnak!
Ja! és még annyit, hogy erről az oldalról én soha nem szeretnék eltűnni, tesztelni fogok, akkor is ha egy nintendon kell megírnom! ,)
Menj el a PC Guru szerkesztőségébe vagy valami. Kereshetnél vele!
Nos, a kripta az extrák menüben található meg és ha beléptél már csak a pénzt kell szórni, ahogy te is írtad 😃. Én am játék közben nem vertem el a dellát, mert nem volt hozzá türelmem, a kripta megvalósítása és az ötlete is marha jó de pár vásárlás után inkább hosszúnak tartottam és ütöttem a monitort, hogy siess már, szóval rájöttem jobb ha játékmenet közben vásárolok. Az extrák am marha jók, az új ruhák, kivégzések megérik a várakozásokat 😃. A sztori módnak biztos nekiülök többször is.
És még egyszer köszi, értékelem a visszajelzéseket és azt, hogy valamilyen színvonalat képviselni tudok 😀.
Noob Hmm. Őt mindig a legveszedelmesebb ellenfelemnek tekintettem. persze játéktól függően, mert a képességei nagyon hasonlítottak Venoméhoz a Pókember ellenségei közül. Őt nagyon csipáztam én is, ugyanúgy akárcsak Smoke-t 😃
Amúgy néha úgy voltam a karakterekkel, hogy egyszerűen nem tudtam választani közülük. Annyira sokszínűek és érdekesek, hogy nem tudtam különbséget tenni, a tulajdonságok felruházásával remek munkát végeztek a készítők 😃
Aminek viszont kifejezetten örülök, hogy kulturáltan és nyomon követhetően leírtad, hogy miért nem a szíved csücske, ezt díjazom nem pedig a "ez szar" kijelentéseket, amit egyesek itt is folyamatosan produkálnak!
De, hogy a témánál maradjak, én a többi részét nem próbáltam, csak ezt, konzolon meg végképp nem játszottam csak a Tekken 5-el, de bevallom az is csak egy karakter (Hworang) és az miatt tetszett, mert rossz volt a monitorom, nem tudtam gépezni és csak az az egy játék volt meg Play Station 2-höz haveromnak 😃
Elég választékosak vagytok 😃. Ahány ember annyi kedvenc 😃. Am tényleg ha sokat játszol kiismered a karaktereket, de számomra már első ránézésre eldőlt Scorpion és Sub-Zero 😃 Engem Ermac mindig az őrületbe kergetett 😃. Utáltam ellene harcolni 😆
Egyébként nekem a kedvenceim: Quan Chi, Ermac, Kenshi.
De sztem oda még fejlődnöm kellene 😃
Bízzunk benne, hogy hozza a 9. rész színvonalát, mert ha az marad már akkor nagyon fogok örülni, de sztem tuti átlépi. 😃. Az új karakterekre is nagyon kíváncsi vagyok 😀. Addig nekem is gépet kell fejlesztenem, mert ezzel a pókignáccal esélytelen lesz. A 2011-es is néha belassult, főleg azoknál a szinteknél, ahol a háttér nagyon kidolgozott és részletes volt 😃
Scorpion amúgy itt is elpicsázta elég rendesen Sub Zerot, nagyon tetszett az első trailer, megnéztem egy nap legalább 10-szer 😃
Istenkirály játék, kevés az ilyen sajnos, mert hiába, hogy ez is folytatás ráadásul nem is az első, vagy második, mégis sikerült olyan kifogástalanul megcsinálni, hogy fooh 😃
Sosem próbáltam billentyűzettel játszani a játékot, így arról nem tudok semmit se. 😃
Csak így tovább! 😀
Jax. hmm, ő jól megjárta a karrierben 😀. Én meg pont őt nem nagyon bírtam 😀. De lehet azér' mert vele egyáltalán nem is gyakoroltam se kivégzéseket semmit! Nem tudom 😀.
Az igen 😃
Bár mit is vártam? ha kedvenced, gondolom te vagy a king! Am a játék Gépigényénél láttam a képed a challenge tower teljesítéséről 😃. Gratula 😀
Ezért a bakiért elnézést kérek!
Nagyra értékelem, hogy olvastátok! 😂 Többet jelent mint egy kakaós csiga, kakaós palacsinta után!
djwarp Nekem meg pont az, hogy nagyon tetszik 😃. Egyszerű és mégis hatásos 😀. Számomra Sub Zero és Scorpion a legjobbak, imádom a két karaktert, az új X előzetesben is elképesztőek 😃. De kétségtelen, hogy mindenkinek más a stílusa. A többieket is nagyon bírtam, főleg a különleges képességeik miatt. Tényleg Raiden is eszméletlen jó, igazi badass karakter 😃
Mongoosewow Kétségtelen, hogy néha az idegeidet húzza mint egy spagettit, nekem is húzta a végtelenségig, de mikor kikapcsoltam, pár óra múlva megint kívánkozott és illegette magát a játék 😆- Ermac engem csak akkor húzott fel amikor a végső csatákat vívtam és tényleg ebből látszik, hogy marha erős, míg Shao Khan csak a kalapácsával és a dárdájával menőzött, de ügyes taktikával ő is könnyű kicselezni és legyőzni 😃. Multiról nem is hallottam, hogy nagy sikere lenne, akkor a a te általad leírt dolog miatt nem 😃
starpeter yagamiiii
Remek, legalább megéri várakozni 😉 És köszi 😀
Nekem a kedvenceim : Raiden,Nighwolf,Kung Lao és Liu Kang 😆