background
avatar
CoDMW3
Szint: 51
11 éve tag, offline
5.8K 💬
736 ☀
Parker
29 éves, férfi
Amerikai Egyesült Államok

A bugyuta mesterlövész - Marine Sharpshooter 4

Írta: CoDMW3, 2014. April 19., játékteszt
Játék: Marine Sharpshooter 4: Locked and Loaded

Két katona harcol a semmiért. Rengeteg olyan helyzetben ami egyáltalán nem jellemző a mesterlövészes játékokra.


Marine Sharphsooter 4. Te jó ég, olyan hatalmas erőt kellett vennem magamon, hogy belekezdjek ebbe az elemzésbe, amely még egyik játéknál sem fordult elő. Hogy miért? Talán azért mert erről a rakat kukabúvárról egy pozitívumot nem tudok felhozni, kivéve azt, hogy a játékkészítők egy új pocsék darabbal gyarapították a gyűjteményüket. Olyannyira ötlettelen baromságot sikerült kijátszanom amelyhez még sosem volt szerencsém. Úgyhogy jöhet a mai téma, amely a City Interactive és játékai. Tény, hogy van pár játszható program a szemetek között, de én nagyon nem érzem magam kukásnak, hogy a city szemetei közt turkáljak. Azonban mégis megtettem ezt a lépést pár napja s az egyik legpocsékabb alkotását sikerült a gépre felraknom. De vissza egy kicsit, ugye vannak egész tűrhető játékaik, ilyen a Combat Wings és a... na jó többet nem ismerek. A legtöbb olyannyira monoton, bugos és hibákkal teli, hogy nem is tudom a készítők mit várnak ezektől? és miért böfögik fel ennyiszer ezeket. Az emberek 99,9999%-ában megáll a keringés ha felhozzák a fejlesztőbrigádot de vannak akik csak alaptalanul, tapasztalatlanul és vakon lövöldözik szét őket. Én is közéjük tartoztam egy ideig. Csak videókban láttam a gyurmázó cég játékait és csak ezért vetettem meg őket, s gondoltam magamban ez helytelen. Viszont amikor kijátszottam életem harmadik City-s játékát rá kellett jönnöm, hogy egyáltalán nem számít ha emberek csak videók és hírek alapján ítélkeznek a játékok felett. Uram isten, nem is vagyok hajlandó tovább beszélni a City-ről, elemezzük inkább a játékot, hogy minél előbb legyek túl ezen a fantasztikus élményen. Dióhéjban: Mi a fene van itt mindenkivel?


Ez a szenny olyannyira amatőr, hogy azt egyszerűen művészet volt összehozni. A játék struktúrája egyáltalán összefüggésbe sem hozható az egész indokkal amiért játszunk. A történet olyannyira lapos és elcsépelt, hogy ha játszol az a gondolat tart ébren, hogy mit is keresel ezen a bolygón. Az egész kialakítása a játéknak rosszabb mint egy vödör sóder. Az ellenfelek olyannyira semmitmondóak, hogy nem tudod eldönteni a fronton harcolsz, vagy az idegosztályról kiszabadult elvetemülteket lövöldözöd le. De mégis a legfontosabb negatívuma a játéknak az az, hogy egyszerűen olyan unalmas és monoton a játékélmény, hogy nem tudod eldönteni sírj vagy nevess. Hiszen azok a szerencsétlenek játékkészítéskor nem tudták eldönteni, hogy mesterlövészesdit játsszunk majd, avagy közelharci lövöldözést. S ez az egész azért kényelmetlen, mert ez egy mesterlövészes játék lenne, viszont folyamatosan abba a helyzetbe kényszerülünk, hogy eltegyük a mesterlövészpuskát s késsel vagy gépfegyverrel rontsunk neki az ellenfeleinknek. Ilyen helyzetben én nem tudom mi a teendő éppen ezért én nem veszem ezt mesterlövészjátéknak. Ez az egy problémám van vele igazából, ami baromira piszkálja a csőröm. Mert az esetek 80%-ában közelharcot kell produkálnunk egy mesterlövészpuskával, a maradék 20%-ban pedig túl lelkesek voltak a készítők és olyan nagy távokat kell bejárnunk ellenségek hiányával, komolyan mintha a maratont kellene lefutnunk. Ez az egész történet már csak azért is idegesítő mert ezt a játékot Mesterlövészként árulják, holott ez nem igaz. Na de mindegy, erről majd később, haladjunk szépen sorban, kezdve a történettel.

Történet


Komolyan mondom fogalmam sincs mi a fenéért küzdünk a játékban. Tök mindegy egyébként, mert ezen a játékon már semmi sem segíthet. A játékmenet során őszintén azt sem tudtam ki vagyok, vagy honnan böfögtek fel, vagy mi a francért kell embereket ölnöm. Aztán volt egy pont, amikor egy bombára összpontosított az egész. Na az a jelenet kiborított, majd meg is említem, hogy miért. Na de a sztori. Kutakodtam szépen az interneten és az jött le, hogy ismét egy lerágott csont, ismét egy sablonos igencsak irritáló történetszál. Tudom, tudom! Én vagyok az, aki folyton hangoztatja, hogy mennyire jó is ha nem komplikálják túl a történetet, mennyire jó ha nem csavargatnak túl semmit, de itt egyszerűen nincs is mit összecsavargatni. Egyszerűen annyi történik ebben a förmedvényben, hogy bombákkal fenyegetőzik pár szellemirtó, s a világon 2 IQ bajnok marad aki megmenthet mindenkit a teljes pusztulástól, ami szerintem mindenkinek jót tenne. Komolyan mondom ez a történet a 3. részben volt jelen ha jól emlékszem. Mi a francot gondolnak ezek? Talán az első 2-ben is bombákkal fenyegetőztek, ami nem vált be, ezért megcsinálták még negyedszerre is, hátha akkor sikerülni fog? Te jó isten. Ez már kész botrány, esküszöm a készítőket be kellene zárni. (Ha jobban belegondolok talán már be is zárták őket.)

Játékmenet: Az erő legyen veled!


Nem akarok össze-vissza megemlíteni dolgokat, úgyhogy kezdjük szépen sorban az elsőre feltűnő igencsak idegesítő elemekkel. Szeretném itt jobban ki kell kivesézni a mesterlövészes tényt, hogy mi nem mesterlövészek vagyunk, hanem emberek távcsöves puskával a kezünkben. Annyira komolyan vették ezt a távcsöves öldöklés dolgot, hogy olyan hosszú és kanyargós utakat kell bejárnunk, mint az ökörhugyozás, s sokszor nem értettem, hogy miért. Sőt még most sem jöttem rá. Gondolom így akarták a játékot a névhez kompenzálni, csak halkan megsúgom "nem jött be". Jóformán az egész játékot végig lehet tolni anélkül, hogy alkalmaznánk ezeket a fegyvereket, esküszöm egy kis pisztollyal teljesíteni lehet az egész történetet halálozás nélkül. Ha már fegyverek, tippeket várok, hogy mi a francért nem lehet elkobozni az ellenfelek fegyvereit. A játék elején ugyanis kiválasztunk egy mesterlövész puskát és egy pisztolyt vagy gépfegyvert. S e kiválasztott fegyverekkel kell túlvészelnünk az egészet. Az ellenfelek fogalmam sincs mivel támadnak ránk, de ha lelőjük őket, gondolnak egyet s utolsó erejüket összeszedve elhajítják fegyverüket a szomszédos országba. Így elég monoton és semmitmondó lesz a játékélmény, mert valójában a fegyverek változatossága is sokat tud dobni egy háborús játék hangulatán. De ha már fegyverek, muníció. Említettem, hogy puska nélkül is tökéletesen teljesíthető a játék, nos a játékkészítők ezt nem engedhetik meg, ezért mit csináltak? Adtak két tárnyi lőszert, s ha kifogy gépfegyverünkből a lövedék egyszerűen eltűnik a fegyvertárból. Milyen logikus már nem? Kifogy a lőszer a fegyverünkből és eldobjuk a p..csába, kell a francnak egy üres fegyver. S amikor hirtelen meglátsz egy lőszerfeltöltő állomást megörülsz, igen ám csak a gépfegyverünk már árkon bokron túl van. Viszont a legsunyibb legszemetebb rész az mégis ott történik, ha van a gépfegyveredbe lőszer s találsz egy lőszercsomagot, hiába veszel fel tömérdek mennyiségű lőszert, a gépfegyverbe nem fog egy rohadt golyót sem rakni, s a játék szépen azt az üzenetet adja ki, hogy "nincs szükséged mesterlövész lőszerre" köszi szépen. E miatt kénytelen vagy közelharcban puskával lövöldözni az idióta ellenfelekre. Na de jó, hogy ide érkeztünk mert az ellenfeleknél kaptam idegösszeomlást.


Nem csak az értelmi szintjük van a külsejükkel egy hullámhosszon, de még életük utolsó pillanataikban is olyan szintet produkálnak ami kritikán aluli. Fogalmam nincs milyen idegenekkel van dolgunk, de meggyilkolásuk után az ellenfelek karjai és lábai megnyúlnak s önálló életet kezdenek élni. Mintha az egész ember négy rugóból és egy biztosító pöcökből állna, s ha kilövöd a pöcköt a rugók kiengednek és bluggy. Ez nagyon gáz. Arról nem is beszélve, hogy szerencsétlenek még maguk sem tudják, hogy mi a francot keresnek ebben a játékban. A harcok során van, hogy egy katona néz rám, de van olyan eset is amikor nyájakba tömörülnek és 5-6 kitágult szemű bamba képű katona bámul mint borjú az új kapura mindenféle reagálás nélkül. Késelheted őket ezerrel, lőhetsz rájuk akárhogyan a többi tátott szájú delikvens azt sem tudja mi történik csak állnak és "öööööö", komolyan mondom ez a játék annyira rossz, hogy elkezdtem nevetni rajta, lehet ez a City specialitása. "Utáld meg a játékomat, majd nevess magadban, a játékosokat is a zárt osztályra küldik, szép. Az ellenfelekről még annyit, hogy az őrtornyokban nagyon szeretnek bújócskázni, s ha már itt tartunk a karakterünk nem tud felmászni egy létrán, nem tud semmivel interakcióba lépni a környezetében és nem tud kinyitni egy szimpla ajtót. Ez az egész az őrtornyokhoz kapcsolódik, meg is magyarázom miért. Ugye tudjuk azt, hogy egyáltalán nem mesterlövészkedhetünk teljes mértékben mert egyáltalán nem is arra fókuszál a játék. A fegyvereket nem úgy állítják be, hogy messziről távcsöves puskával halkan szedjük le ellenfeleinket. Jó én ott tartottam, hogy ezt nehezen, nagyon nehezen meg tudom bocsájtani, mivel minden egyes misszió tele van bazi nagy őrtornyokkal. Na mondom ide felszaladok és leszedek mindenkit, jó buli lesz. Aztán rájöttem, hogy nem az. Kétféle őrtorony létezik a játékban. Van a létrás, ami persze teljes mértékben megközelíthetetlen karakterünk tudatlansága miatt (nem tud létrát mászni szerencsétlen) és van a másik, amibe lépcső segítségével már fel lehet jutni. El sem tudjátok képzelni, hogy megörültem amikor megláttam a lépcsőt. Szaladtam is fel az első lépcsőfokról a tizedikre, amikor megakadtam egy ajtóban. Te jó isten! Egy ajtó választ el attól, hogy bejussak az őrtornyokba. Nem lehet kinyitni, nem lehet kulcsot szerezni hozzá, nem lehet széttörni, nem lehet csengetni semmit nem lehet! És ez volt az utolsó előtti csepp a pohárban. Ha már karakterek, ki az isten az a nem normális aki folyton mögöttünk rohangál? Semmi jelentősége. Ha közeledünk felé elkezd mindenféle harci koreográfiát lejteni, aminek következtében néha a nagy lendülettől beszorul egy hegygerincbe.


Ő lenne a társunk aki segít a bajban? Sajna több kárt csinál mint hasznot. El kellett telnie a fél játéknak mire rájöttem, hogy valaki itt ólálkodik mögöttem. Semmi hasznát nem vesszük a játék során, sajnos az IQ szintje még az ellenfelekénél is laposabb. Szegényke követ minket de ha közelebb akarunk menni hozzá, hogy adjunk neki egy parasztlengőst elrohan és elkezd mindenféle idiótaságokat csinálni, ilyen például: A tank opció: Ebben a helyzetben társunk megszégyenítve minden fejlett tankot, elkezd egy helyben forogni s nem hagyja abba csak ha szaladni kezdesz felé. A második értelmes tulajdonsága a bambán bámulás. Bármilyen helyzetben, bármilyen helyzetben is vagyunk ő nem csinál semmit csak áll és néz ki a fejéből egy gépfegyverrel a kezében. De héj, lehet ő a legértelmesebb élőlény a játékban? Lehet, hogy az értelmi szintje talán nem is olyan lapos, ha jobban belegondolunk ő az egyetlen olyan ember a jó oldalon akit egyáltalán nem érdekli a játék s egyáltalán nem törődik az ellenfelekkel. Na jó, a karakterekből elegem van, még dizájnt megemlítem mert ez is siralmas. Vannak kifejezetten alap szinten megvalósított terroristák, viszont van egy pár kínos embörke, akiket nem értettem mit keresnek itt. Ilyen a náci tisztre emlékeztető ellenfél vagy a south parkból frissen előbújt Kyle. Ezek mit keresnek a játékban? Ha jól értelmezem terroristákkal van dolgunk nem pedig jól fésült politikusokkal, kapják be! Most jöhetnek azok az apróságok amelyeken jót röhögtem. Ugye "éles" helyzetekben erősítést kell hívniuk az ellenfeleknek. Ezt kérem szépen minimum három helikopterrel oldották meg, jó még ez nem is lenne baj, de a három helikopter lerak összesen öt darab embert. Ezek ennyire világuralomra törnek? Lehet a játék célja a féktelen üzemanyag pazarlás? Mert így érthetőbb az egész helyzet. Baromira nagy szükség van három helikopterre, mert egy nagy gép nem tudna öt vagy annál több katonát szállítani, viszont jöhet a kérdés, hogy mi van akkor ha egy helikopter jön. Kérem szépen egy helikopter a karakterek IQ szintje miatt nem tud szállítani csak kettőt, többet nem bír el mert lezuhanna. A helikopterek egyébként nagyon bosszantó hangokat adnak ki, mint amikor egy sertés tüsszent vagy ilyesmi. A lövöldözésről már beszéltem ugye, de most megemlítek még egy fontos dolgot miért nem tudható ez távoli lövészes játéknak. A puskákat messziről olyannyira nem lehet használni mint páncélöklöt közelharcban, miért? Mert a páncélököllel magadat is megsütöd, a mesterlövészes távcsővel pedig nem tudsz célozni. A karakterünk elég ideges típus lehet mert hiába célzol be rendesen valakit, folyton remeg a keze s emiatt nem tudsz pontosan lőni, s a legrosszabb, hogy nincs semmi olyan opció mint más NORMÁLIS, RENDES játékban, hogy visszatartjuk a lélegzetünket, nem próbáld meg remegő kézzel eltalálni az ellenfelet. A másik vicces dolog az átvezetők. Van konkrétan két olyan küldetés amikor néztem mint a boci. Az egyikben egy elég durván összeeszkábált bomba van elrejtve egy autó platóján. Ha közeledünk hozzá mindig eltűnik az átvezetők után, s nem értettem, hogy miért. S a küldetések erre épülnek, hogy megkeressük azt az autót, amelyik platóján a bomba van. Miután egy csomó rossz autóhoz bicegtünk oda karakterünk mindig benyom egy értelmes dialógust "Fuck this is no truck" vagy valami ilyesmit.


A másik ilyen a rakétás küldetés. Fogalmam sincs mit kell itt csinálnunk csak az egyik rakétaállomásról kell a másikra rohangálni, ahol négy tömegpusztító fegyver áll kilövésre készen, ez eddig nem is baj, de ha odaértünk mindenféle munka nélkül jön az átvezető mely szépen megmutatja a rakétákat minden szögből de azt nem, hogy most mi a fenét csináltunk. Na jó szerintem elég is volt ebből. A grafika elmegy nem vittek túlzásba semmit, volt egy számomra kifejezetten szép küldetés, ez pedig az éjjeli misszió. Itt ugye értelemszerűen be lehet kapcsolni az éjjellátó szemüveget s ez elég szépen meg volt csinálva a játékban, nekem nagyon tetszett, annak ellenére, hogy az ellenségeket én éjjellátóval alig bírtam megölni, de ők a pusztáról a füvek mögül eltaláltak mindenféle segédeszköz nélkül. S itt még megemlítem azt, hogy a játék nagyon összpontosított a lopakodásra, hiszen még a parancsokat is halkan kapjuk, az összekötőnk is halkan beszél, ezzel nincs is gond. De nem tudunk lopakodva menni, hiszen nincs hangtompítónk semmi, enélkül, hogy a francba kezdjünk lopakodni? Mondom lelkesedés nagy, kivitelezés nulla. Szóval semmi pozitívum nincs a játékban, még ha lenne is az is tele lenne negatívummal, úgyhogy nem is vagyok hajlandó többet foglalkozni ezzel a mesterművel. Ennyit akartam elmondani a Marine Sharpshooter 4-ről. Ha akartok még City-s játék elemzésről olvasni írjátok meg komiban melyik legyen a következő delikvens. Sziasztok!

Értékelés:
Grafika:
██████████
60%
Hang:
██████████
40%
Játékélmény:
██████████
30%
Összességében:
██████████
30%
no cover
no cover
Marine Sharpshooter 4: Locked and Loaded
Megjelenés: 2008. July 28. (PC)
Hozzászólások: 12
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Gallantmon avatar
Az új FreddyD befigyel 😃
0
0
0
0
Kicsi_Joe avatar
5* nagyon jó lett! 😃
0
0
0
0
Slyy avatar
*5-ös. Nagyon jó lett. Végig nevettem. 😃
0
0
0
0
Alex Mason avatar
én játszottam ezzel nagyon hülyeség volt játszanom vele mert csak feküdve lehet jól lőni benne😃
0
0
0
0
CoDMW3 avatar
Kétség kívül vannak jó játékok is, de a legtöbb ratyi és semmilyen 😃
0
0
0
0
YellowFlash avatar
A legjobb City-s játék számomra a Knights of the Temple. Sokszor kipörgettem.
0
0
0
0
reflmix avatar
Ennyi. Amúgy nagy valszeg a teszttel többet dolgoztál, mint a játékfejlesztők a játékon 😃
0
0
0
0
CoDMW3 avatar
Az úgy rendben, de hadd döntsem már el, hogy miről akarok írni!
0
0
0
0
CoDMW3 avatar
Dono Nekem is az egyik kedvenc FreddyD epizódom a Marine 3, ***ott jó, de szerintem a legjobb a Wolfshancze 😃. És kösz, örülök ha tetszett, odafigyelek a fogalmazásra is, néha itt elragadtattam magam de a játék miatt van 😃

Total951 Kösz, a játék meg egy nagy rakás szemét 😃.

Zambezi Akkor jó 😃. Freddy-t nem lehet kitörölni soha a játékok világából s ha valami rossz játékról nézünk vidit vagy olvasunk valamit azonnal a "bohóc" ugrik be 😃. Kipróbálom a játékot még ma és meglátom mi lesz rendben? 😃

chrono02 Hiába 😃, annyi kihagyás után végre csinálhatom amit szeretek. 😀. Amint látom valaki megint jól lenyomta a szavazatát. 😃 😆😆 😂😂. Kösz és meglesz, írunk mint a gép 😀
0
0
0
0
Arnybiro avatar
Póki újra beindult 😃 Csak így tovább!
0
0
0
0
Total951 avatar
A teszt király, a játék meg... inkább nem mondok semmit.
Ha City-s játék akkor: Rossz: Battlestrike Ha meg valami jó: Sniper Ghost Warrior
0
0
0
0
no avatar
A Marine Sharpshooter előző részéről jut eszembe:


Hát igen, a jó dolgok nem változnak 😃

Egyébként a teszt nem lett rossz sőt, tetszik, hogy van benne tartalom, képek, meg a személyes véleményed is, illetve hogy a helyesírásra is oda lett figyelve. Egyszóval látszik, hogy nem az első teszted. Egy tanács: próbálj egy kicsit szebben fogalmazni néhány helyen de jó lesz ez!
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
██████████
8
24 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció