A Tökéletes Célpont: Makarov - Modern Warfare 2
A Call of Duty 4 Modern Warfare nagy siker volt, most nézzük a folytatást. Részletes elemzés a játékról.
Fejlesztő cég: Infinity Ward
Kiadó: Activision
Játék Típus: First Person Shooter6 Első nézetű akciójáték
Kiadás dátuma: 2009. november 10.
Sziasztok! Beszéljünk kicsit arról mi kell ahhoz, hogy jól működjön egy játéksorozat. A Dead Space 3-as játéktesztemben már kifejtettem mi kell egy jó horror játékhoz (szerintem), ezért most beszélek arról mi kell, hogy egy játéksorozat megfelelően működjön (szerintem). Először is két csoportról beszélünk. Az egyikbe tartoznak azok a játékok amik megéredtek a folytatásokra, a másikba pedig azok amelyekből egy rész is elég, mindezek ellenére mégis tolják az arcunkba megállás nélkül a folytatásokat.
A Call of Duty vegyes érzelmeket vált ki a rajongóikból mai napig. Egyre több ember fordul el tőle, mert úgy hiszik és itt a hangsúly a hisziken van, hogy nem újítanak. Pedig itt a legtöbb ember téved. A Call of Duty újít és ami a legjobb benne úgy teszi, hogy végig megmarad abban a formában amilyennek megismertük. Lehet nyafogni, meg hányni rám a sódert, de tekintsetek a dolgok mögé ne csak fanyalogjatok rajta. Akkor ejtsünk pár szót a szabályokról, itt kezdem a legerősebb szabályoknál.
1. Szabály: Először is meg kell figyelni, hogy mi működött baromi jól az előző részben/részekben és azokat továbbra is alkalmazni. Nem pedig úgy megalkotni a folytatásokat, hogy kivesszük a jól alkalmazott tulajdonságait, vagy a háttérbe szorítjuk azokat.
2. Szabály: Észre kell venni, hogy mi volt rosszul alkalmazva az előző résznél/részeknél és azokat kijavítani vagy teljesen eltávolítani. Mondanom sem kell mi fog történni ha ezeket meghagyják. Ez az egyik legfontosabb szabály, ha ezeket sorozatosan megtartják minden részben, hiába újítanak, ez nem fog működni.
3. Szabály: Az újítások (Ne legyenek egyhangúak a folytatások)
Azta mennyi ellenséget szerzek én most magamnak. A legfontosabb része az általam megszabott szabályrendszernek az az újítás és az, hogy ne maradjanak le egy adott dolognál. Mert ha nem nyomnak az arcunkba valami "New" tulajdonságot az a játéksorozat halálra van ítélve. Én személy szerint találkoztam már sok olyan játékkal, ahol nem működött ez az újítás, erősen tolni akarták az új részeket, de végül befuccsolt. Ezért kell mindig valami friss dolog a játékosoknak, hogy ne azt érezzék mintha csak az előző játékhoz készített monoton DLC-t játszanák. Ez erősen jellemző a CoD-ra hiszen már a 10. része fog megjelenni. Ennyi folytatás már megköveteli azt, hogy mindig mutassanak valami újat.
4. Szabály: A Változatosság (Az újítás szerves része ez a tulajdonság)
Ha már újítás, nem szabad úgy megalkotni valamit, hogy megalkotunk egy a régi részektől teljesen új játékot, de az nem lesz változatos. Részemről minden játékban kötelező ez az elem, hiszen az egyhangúság ítélte halálra a Call of Duty-t is rengeteg ember szemében, hogy miért? Nem tudom. Lássuk, hogy alkalmazza a szabályokat a Modern Warfare 2.
Működik. Vagy mégsem? (1. Szabály: A jó megtartása)
Szerintem ezen nem kellett sokat csiszolni. A játéksorozat mindig hozza a régen megszeretett formáját, s ezen nem is hajlandóak változtatni. Ami tökéletes, nem is lenne igazi Call of Duty ha fognák magukat a játékkészítők és megváltoztatnák a harcjeleneteket, a roppant kifinomult és izgalmas átvezetőket és az igazi CoD-os "filmes" történeteket, játékmenetet. Szerencsére a rengeteg részeken is lehet érezni erőteljesen, hogy ez még mindig a Call of Duty. Az Infinity ward készítette a legjobb Call of Duty-kat szerintem. Persze a Trayarchról is elmondható hasonló, hiszen ők is folyamatosan úgy fejlődtek a Call of Duty-kkal, hogy végig meghagyták a tökéletes játékmenetet. Én még mindig a Modern Warfare sorozatot tartom vérbeli Call of Duty-nak.
Jó vagy rossz? (2. Szabály. Rossz hanyagolása)
Na ezt viszont nem javították ki mai napig a fejlesztők. Sem az Infinity sem a Treyarch nem veszi észre mi hiányzik még a Call of Duty játékokból. Szerintem ez a játékidő. Feltűnően rövid a játékideje. Az első két részről ez nem mondható el, mert ott tényleg érezted, hogy nem 3-4 óra. Viszont ez pont a Modern Wafare-ra jellemző, hogy eszméletlenül rövidek. Ezt az ördögi tulajdonságot már az MW első részénél lehetett érezni. Egyszerűen egy délután alatt ki lehet játszani. (Normál módon értem). Hiába, azóta már megjelent jó pár Call of Duty, de nem bírják meghosszabbítani a játékmenetet, úgyhogy ezt a szabályt nem teljesítette megfelelően a játéksorozat.
Mindig valami újat (3. Szabály: Újítások)
Na ez viszont jól működik a Call of Duty-nál. Nem veszitek észre, de hol kisebb hol nagyobb újítások jelentkeznek minden résznél. Először is, a Modern Warfare tesztemben kifejtettem, hogy tökéletes filmbe illő történeteket tárnak elénk. Aztán jött a Modern Warfare 2 a kétszeresen megkoronázott történetével. Az MW sztorija egyszerű volt, de a kivitelezése nagyszerű. Az MW 2 meséje azonban messze felülmúlja az első részét. Újításnak számítanak a különféle fegyverek, amiből rengeteg új tűnik fel. Egyszerűen elképesztő milyen nagy mennyiségű fegyverújítás jött be.
Friss, friss, friss (4. Szabály: Változatosság)
A változatosságot is remekül alkalmazza, nem csak a küldetések változatosak hanem a helyszínek is. A Modern Warfare-ban nem voltak ennyire sokszínűek a terepek. Rengeteg helyen meg fogunk fordulni, még az űrben is persze nem tart sokáig de megfordulunk ott is. A változatossághoz tartozik az is, hogy tudjuk a CoD-okban nem csak a jó szerepét szoktuk eljátszani, de az ellenfelünk bőrébe is belebújunk ami nagyszerű. Az MW-ben az első küldetésnél ami persze csak egy bevezető volt, minket nyírtak ki, mi voltunk az áldozat szerepében.
Na kielemeztem mi kell egy jó játéksorozathoz. A Modern Warfare sorozat (A 2. részig persze, mert még az MW 3-al annyira nem foglalkoztam, szóval olyan mintha nem is lenne még) 4-ből 3 szabályt sikeresen teljesített egyet viszont bebukott. Az egyik legfontosabb szabályt. De hátha a 24. részre kijavítják ezt. Most már beszélhetünk a Játékról. 2009. november 10-én jelent meg a játék az Infinity Ward műhelyéből és az Activision kezéből. Rengeteg új rajongóra szert téve, hiszen ez a játék tényleg 10-ből 10 pont. Mindenki választja szívesen az egyjátékos módot is és a többjátékost is egyaránt. Most jöhet a mindent lehengerlő történet.
A mindent elsöprő történet
(Spoiler lehet benne az előző Modern Warfareból.) A Történetet baromira nehéz úgy leírni, hogy ne legyen Spoiler, szóval csak egy kis ízelítőt próbálok firkantani amely úgy 3-4 mondat. Imran Zakhayevet megismertük a Modern Warfare-ban mint tökéletes célpont. Halála után hősnek titulálják és szobrot emelnek a tiszteletére (rohadjon meg). Azonban megismerünk egy újabb célpontot, aki aztán tényleg a tökéletes célpont. Makarov személyében tisztelhetjük azt az őrült Orosz embert, aki Imran egyik helyettese volt, s halála után ő lép a helyébe. Terrortámadásokat kezd indítani Amerika ellen, hogy megmutassa mégis ki az úr a háznál. Egyik legtökéletesebb része a játéknak az a terrorcselekmény, amit mi beszivárogva, álcázva Makarov társaságában követünk el. Lemészárolunk egy teljes repteret Oroszországban. (Mármint a reptéren lévő embereket mészároljuk le). És ezt úgy állítják be mintha Amerikai gonosztett lenne. Rengeteg izgalmas infót kiböföghetnék, de inkább nem, érjétek be ennyivel. A Régi szereplők ismét megjelennek és egy sor olyan küldetésen veszünk részt, ami már tényleg moziba illő. És persze rengeteg olyan helyszín lesz, ahol új karaktereket fogunk irányítani. Az akciójelenetek és a dráma itt sem marad el.
Az új dizájnosabb főmenü
Az Infinity érti a dolgát. A fejlesztőcsapat rengeteg újítást vezetett be a játékmenetbe és a főmenübe is. Elrugaszkodunk a régi stílusú menütől és egy teljesen új panelt vehetünk kezelésbe. Az intrók után meg is kapjuk a kezdőképernyőt, amin 3 kis rublika van. Az egyjátékos csata, a többjátékos és egy olyan király újítás, amiről még később beszélni fogok, ez nem más mint a spec ops opció. Ha az egyjátékos rublikára lépünk rögtön kijön a teljes főmenü. Ez viszont hasonlít a régi megszokott panelre. Kiválasztjuk a New Game opciót és máris kezdetét veheti a harc.
Játékmenet ízelítő
A játékmenet is nagy változásokon ment keresztül. Noha megmaradt a Cod hangulat, de a változatosság itt tényleg tapasztalható. A lényeg pontosan ugyanaz mint az eddigi részekben, a lövöldözés és a feladatok elvégzése. Rengeteg rázós helyszínen leszünk jelen, amely már a III. világháború vékony fonalát feszegeti. A kezdés egy kiképző pályán indul el, ahol helyt kell állnunk. Meg annyi akadályt kell legyőznünk a kiképzés során, és itt választhatunk majd nehézségi fokozatot. Ezek után máris belevágunk a történetbe és üldözzük a rossz fiút/rossz fiúkat. A játékmenete lényegében változásokon esett át, hiszen az újítások hatással vannak a játékélményre is. Ezek tulajdonságok miatt én egyszerűen nem tudtam abbahagyni mert mindig vártam, hogy a következő szinten milyen klassz új cuccal lepnek meg. És itt nem csak a fegyverekre és a tömegpusztító eszközökre gondolok, hanem a területekre és a feladatokra. Mert én már komolyan azt hittem egy filmet nézek, de hát erről híres a CoD. Pár új karaktert is kapunk, akikkel különféle helyszíneken kell ügyködnünk. Na de ki is térek arra, hogy mégis mik azok az eget rengető újítások.
Helyszínek
Mint azt már írtam ez a játék a változatosság és az újítások tárháza. Ez jellemzi a helyszíneket is. A modern warfare tesztemben már kifejtettem, hogy ott néhány küldetés úgy volt megoldva, hogy 2-3 részből tették össze. De itt ritkán lesz ilyen, ha jól tudom egyszer. Rengeteg jelentős terepen fogunk megfordulni, néhol tragikus esemény kíséretével. A területeken alkalmazkodni fogunk, szóval egy teljesen hóval borított terepen nem fogunk skót szoknyában furulyázni. Megvan minden egyes küldetésnek a kifinomult eszköze, tartozéka. A ruhák (a csapattársainké és a sajátunk is, mivel látunk belőle pár képkockát) remekül mennek a környezethez, főleg ha lopakodásra kerül a sor. A fegyverek dizájnja is a helyszínekhez vannak kapcsolva, lopakodásra és a környezet beolvadására.
Fegyverek és kiegészítőik
A gyilkolásra szolgáló eszközeink majdnem, hogy teljesen lecserélődtek, persze pozitív irányban. Az a rohadt Ak még mindig megvan és még pár a modern warfare-ból. De egy teljesen új fegyverarzenált kapunk. Elég is lenne ennyi, de a változatosság is közrejátszik a fegyvereknél. Minden egyes küldetésnél zsír új mondhatni gyönyörű fegyvereket kapunk, nem is beszélve az ellenségnél lévő fegyverekről, amiket elvehetünk ha meg untuk a sajátunkat. A cuccainkon lévő tartozékok is változatosak. Lézercélzó, mesterlövész távcső és még sorolhatnám. Rengeteg a lehetőség fegyverek terén is. A gránátokról múltkor nem esett szó. El kell mondanom, hogy rengetegszer kihúz minket a csávából a villanó gránát (bocs nem tudom mi a rendes neve). Ez a vakító csodafegyver egy fél csapatot képes el kábítani, ránk pedig csak a gyors aratás vár. Egy nagyon fontos fegyver tartozékot még kifelejtettem, ez nem más mint a mini radar (vagy mi). Ez egy gépfegyverre szerelhető kis monitor, ami folyamatosan frissít és jelzi, hogy van-e előtted valaki, füstös és viharos helyszínen alkalmazható, ahol még az orrod hegyéig sem látsz. De kijelentem, hogy még itt sem tudsz dizájnolni, akárcsak a modern warfare-ban.
Új eszközök, hatásosabb módszerrel
A modern warfare-ban már megismerhettünk jó pár tömegpusztító fegyvert. Ha jól emlékszem ott már az Ac 130-as repülőgép jelen volt. A 2. részben viszont már egy teljesen új repülőgépet is kapunk a tüzelésre. Ez az úgynevezett Predator repülőgép. Amiről annyit kell tudni, hogy lopakodva kapja le ellenségei fejét. A mi feladatunk egyszerű. Ezzel a csodamasinával összeköttetésben áll egy számítógép, amit magunknál tartunk pár helyszínen. Ha elővesszük a számítógépet egy fekete fehér képernyő tárul elénk, az alattunk lévő csatatér. A tüzelést aktiválva a rakétát módunkban áll irányítani míg be nem csapódik. Elég hatásos és néhány ütközet során teljes mértékben rá szorulunk a segítségére. Lövöldözhetünk helikopterből Wasinghtonban, és száguldhatunk szánon (nem tudtam jobb szót rá) a havas hegyekben. A többjátékos módról nem tudok sokat mondani, mert még nem próbáltam ezért előre is bocsi.
Újítás: Special Ops
Egy teljesen újnak számító opció a Call of Duty-nál. Eddig ilyen lehetőséget nem kaptunk. A Spec Ops egy különálló küldetéssorozat, az egyjátékos módból ismert pályákon. A lövöldözéseink során pontoznak minket és ha elég ügyesek voltunk új szinteket oldanak fel. A kemény kampány után szórakoztató ez az opció is, úgyhogy mindenképpen teljesítsük ezt is.
Az elénk vetett kép, és a hangok
A modern warfare is elég jó volt grafikailag is, itt viszont már szebben ki vannak dolgozva az elemek. (Persze az MW-hez képest). Ez is újításnak számít, hiszen szebb képet kaptunk a szenzációs játékmenet mellé. A hang az maradt a régiben, nem vettem észre változást, a különféle fegyverek hangja úgy üt ahogy ütni kell. A hang az egyetlen dolog ami nem sokat változott az első modern warfare óta.
Mindent összevetve
A Call of Duty, a modern warfare 2-vel nagy sikert aratott a játékosok körében. Multiplayert nem tudom ajánlani tudatlanságom miatt, viszont a kampány az mindenképpen dicséretes és kihagyhatatlan. Ha akarsz egy elképesztő történetet, rengeteg hatásos és változatos fegyvert, néhol tragikus de legtöbbször akció dús és izgalmas plusz magával ragadó küldetéssorozatot, akkor ne habozz és vedd a kezedbe a modern háború sorsát. Egy végigjátszást mindenképpen megér, ez a minimum. Ennyi voltam mára sziasztok!
Műfaj: ,
Fejlesztő: Infinity Ward
Kösz 😉
Nektek is külön megköszönöm a ....... szóval köszi 😆😂
Néha hülyeségeket írok, és még később sem kapcsolok, hogy TE! Hülyegyerek! 😆
Egy problémám volt ezzel a játékkal.
Komolyan mondom a kampány végigtolása után,minden ehhez hasonló játék csalódás volt! :''D
Tehát annyira izgalmas és megunhatatlan volt,hogy az hihetetlen!:-D
Igen Eminem
A videó alatt eminem megy?
Kösz szépen 😀
Az igaz, hogy nem utaltam a történet nyitva tartására, ezt tényleg bele írhattam volna, hogy "Befejezés következik" 😃
Half Life részekkel még nem játszottam.
Kösz az észrevételt 😉
Peter021 Ez jó volt 😀
De jó lesz ez, csak gépet kell majd fejlesztenem, mert ezen már biztos nem fog menni.
Legalábbis én arra fogok. Ez a víz alatti nyugis úszkálás, aztán meg az akció. 😀
Itt pedig már kiteljesedik ez az alak teljes mértékben 😀
Call of Stallone 😆😆😂😂
Hülyegyerek!!!!! Mini radar 😆😆. Ez logikusabban hangzik mint a mini radar 😀. Csak már nem tudtam minek nevezzem 😃
Spoiler!
Bicike 😉
Meg, hogy az a "mini-radar" az egy ilyen szívverést jelző műszer,ha jól tudom.
Egyébként neked melyik a kedvenc küldetésed ebből? 😀 Spoiler!
Gondoltam, szólok, mert elég jó teszteket írsz 😀
Tényleg új ez nekem 😀.
Kaphat jutalmat a jó tesztíró, láttad már? 😃
Már nagyon odafigyelek ezekre, főleg, hogy most is "dolgozok" 😀
5* 😀