Faith Connors - Aki a Tükör élén táncol
Röviden szaladj, ugorj, égjen alattad a talaj. 2009 egyik legjobb fejlesztése.
Először is sziasztok! Ismét kalandoztam az Fps műfaj okozta élvezetekben. Egy olyan játékra bukkantam, amiért akasztás jár, ha nem próbálod ki. Egyszerűen zseniális, szórakoztató és akciódús, plusz adja a parkour hangulatát. Ilyen játékkal még nem találkoztam egyébként, amiben háztetőkön kell megmutatni, hogy mit tudsz. Sőt nem is tudok felmutatni más játékot, ami ehhez hasonló. A Mirror's Edge minden szempontból nagyon élvezetes játék. Emlékszem úgy 2010 körül találkoztam vele, amikor megkaptam az első Pc magazinomat, de nem vettem komolyan, hisz ekkor még nem voltam annyira otthon a Pc játékok terén. De most, ahogy kipróbáltam, kérni fogom a hóhérnak, hogy akasszon fel. Lehet túlzásokba estem ebben a pár sorban, de lehengerlő a játék.
Az EA játékokban nem szoktam csalódni, az NFS kivételével persze. Ezzel a mesterművel is kitettek magukért. A Digital Illusions Ce fejlesztette a játékot, ha tetszik a DICE, és a szeretett Electronic Arts bocsátotta ki végső útjára. 2009 januárjában debütált a játék, és mint mondtam én nem is törődtem vele. De a sajnálatot tegyük félre és kezdjük az elemzést. Mikor beszereztem nem voltak elvárásaim, sőt tudtam előre, hogy elképesztő játék lesz, jöhet a főmenü.
Főmenü
Már önmagában ez is sugallja a játék fő feladatát, nagyon szép képet kapunk egy városról: New Yorkról, hiszen hol máshol lehetne ugrálni a végtelenségig, ha nem itt. Van jó pár opció, ami közül válogathatunk nyugodtan, sokféle beállítás szolgál majd minket. Kezdve a történet funkcióval bele is csapunk a lecsóba, és kezdődhet a vadászat. Persze van különböző időmérő "edzés" is, az időfutam. De engem csak a karrier izgat.
Főszereplő
A főszereplő vad, szexis és félelmet nem ismerő nő. Egy ázsiai vagy nem is tudom, a lényeg az, hogy egy vágott szemű tüzes csaj, aki a parkour királynője. Nagyon tetszik. Talán jobb is, hogy egy csajjal kell végigugrálni az épületeken. A "démon" neve Faith Connors, s visel egy tetoválást a jobb szeme alatt. Faith élete kezdetben sem volt leányálom, de amikor egy nagy lázongást követően anyja elhunyt, s apja ezt nem tudta feldolgozni, Faith élete teljességben a sötétség martalékává vált. Ott hagyta családját, persze ami még maradt belőle, s az utca kegyetlen világát választotta a békés szülőház helyett. Nem nehéz rájönni, hogy mi történt ezután. Faith a bűnözés gyepére lépett és piti bűnözésből élt, ám rajtakapták egyik betörése során, s ahelyett, hogy végeztek volna vele tanítvánnyá fogadták, és kiképezték egy legyőzhetetlen, kitartó nővé. Ő képviseli azt a csoportot, amit Futároknak neveznek, erről még egy kis infó lesz a város történeténél. Na ennyit tudtam kibogarászni, remélem jó lett.
A kegyetlen Betondzsungel
A játék kezdetén, Faith elmondja nekünk a város történetét. A város kezdetben élettel teli volt s pörgött az emberektől. De a változás mindenkiben nyomot hagyott. Voltak akik úsztak az árral, s voltak olyanok, akik tüntetésekkel mutatták ki belső érzéseiket. A város mára már harcmező lett, de Faith és a csoportja a Futárok meghúzzák magukat, s nem bonyolódnak harcba a rendőrökkel sem.
A Kezdet
Jó kezdem az elejével. A történet megkezdésével, rögtön Faith bőrében találhatjuk magunkat, s rögtön egy "kiképzés" kellős közepén kell helyt állnunk. Egy szőke szintén parkour-os csaj lesz a kiképzőtisztünk, s megmutatja a parkour minden kis csínját-bínját. Nagyon látványos és elképesztő mutatványokat kell végrehajtanunk, kezdve a sima 100 emeletes házakról való átrepülésével, a falon futáson át, a kerítésmászásig. Azt leszögezem, hogy Fps formában elképesztően király. Annyira szeretem az Fps játékokban, amikor a karakterünk hadonászik a kezeivel és a lábaival, ebben a játékban ez 100%-ig király. A hősnőnk teljes teste látszódik a kaland során, ami csak ritka esetben látható.
Ha készítenének több ilyen Fps-t akkor lenne mivel játszanom. Na ugye ha megcsináltuk a feladatokat, folyton kiírta, hogy sikerült! Ha viszont nem, akkor folyton újra kell kezdened, én már csak tudom. Mihelyst vége lett a kiképzésünknek, edzésünknek, jöhet is az éles harc. Megtanulunk pár igencsak szép mozdulatot is. Ökölharc, lefegyverezés, és megbénítás. Ezeket fogjuk begyakorolni. Na ha ezzel is kész vagyunk, akkor jöhet is az első misszió. A kiképzésen bebizonyította nekünk a játék, hogy megéri kipróbálni. És amikor el kezdtem szökdelni az első misszióban egyenesen tudatta velem, hogy ülve maradsz hülyegyerek. Na ugye sok játékból hiányzik a fontos elem, a játékos beszippantása. Lehet csak nekem tetszik ennyire a játékmenet, de én nem tudtam kikapcsolni egy kis időre sem. Ha leültem, akkor ülve is maradtam egy jó darabig. Akkor vegyük sorban. Az első különálló küldetésünknél, ugyebár az edzésünk után jóval több klassz ugrabugrálásra kell számítani. Hiszen egy bazi nagy épület tetejére kell feljutni, majd onnan lejutni. Egyszer képcsőn, máskor...... seggel. Én mellesleg a játékmenetet úgy képzeltem el, hogy el kell felejteni az utcákat, csakis az épületek tetején kell pöcögni, de nem. Az utakon is lehet rohangálni, persze ha lejutsz a magas tornyokról, és ez nagyon jó. Ugye sok lehetőségünk nincs. Adja magát a játék, hiszen nem lekvárt főzünk, hanem az életünkért harcolunk.
Az első lépések - Néha futni kezdesz mielőtt járni tudsz
Rengeteg mozgáskombinációval rendelkezünk karakterünkkel. A normál ugrás és a "kombinált rúgórugóugrás" (ez már milyen?) is elképesztően jó. Az első lépéseket úgymond már az edzés résznél elsajátíthatjuk. Kínos, de én még most sem tudom mit kell csinálni az edzésen, csak véletlenül tudtam megcsinálni a mozgáskombinációt, ezt a videómban megláthatjátok. Az alapokat ismertetik velünk. Mégpedig az ugrást és a guggolást. Ezek a fő mozdulatok. Na ugye sima ugrálás, ez elég hatásos, de hosszú időbe telik míg leérsz a talajra. Éppen ezért kombináld össze a guggolással. Mihelyst felugrasz, húzd össze magad, s gyorsabban érsz majd földet. A gurulások is igen hasznosak főleg ha üldöznek minket, márpedig rengeteg ilyen alkalom lesz. A "fegyverelcsempészet" is jól ki van vitelezve. Az ellenfelektől nagyon látványosan tudjuk elkobozni a fegyvereket, amiket majd mi is fel használhatunk a saját céljainkra. Na ennyit a mozgásokról jöhet a grafika.
A Város képe és a muzsika
Mint fent említettem, a grafika nagyon jól van kombinálva a játék hangulatával. Lényegretörő és szép. Az alapja a kék. Hiszen olyan kék az egész játék. Félig olyan mintha egy rajzfilmben lennék. No persze 100%-ig valósághű a megvalósítás, nem is akartam meseszerűnek nevezni. De elképesztően szép a grafikája. A hangról pedig nem tudok soha írni csak kis mennyiséget, azért mert ennyire futja. Alap. Sok a hangzás ugye, mert főhőseink sokat dumcsiznak, s ezért nem fog unatkozni a fülünk sem. A zenék is nagyon jók, ilyen pörgős kis akciós cuccok.
Ha minden tükör darab a helyére került
Akkor kibocsátom, hogy egy nagyon emlékezetes és pörgős játékkal volt ma dolgom. Ha még nem játszottál vele, akkor pótold be mindenféleképpen. Nem tudod mit hagysz ki. Nekem is valami azt súgta, hogy telepítsd fel. És megvolt, nem bántam meg. Akinek pedig szenvedélye a sport akárcsak nekem, annak kötelező darab, mert a parkour remek és szabadságot tükröző sport. Szevasztok!
Műfaj: , ,
Fejlesztő: DICE
jocykaaa Én is ugyanígy vagyok vele 😃. Én imádom a magasságot, és a szabad ugra bugrálást, már csak a hálószövés maradt ki a játékból x DDD
ui.: jó teszt
A teszt 5*!
Leggett Köszi 😃. Én imádom a játékot, nem tartok benne messze, de nagyon tetszik 😃. S most ahogy beteg vagyok sokat tolhatom 😀