Lara Croft Tomb Raider Anniversary
A legemlékezetesebb játékélményem, amit valaha átéltem. Aki még nem játszott vele az sürgősen pótolja, persze, ha szereti a műfajt, de garantálom, ha nem is szimpatikus a műfaja, meg fogod szeretni.
Hali hó! Sziasztok! Kellemesen havas és hideg márciust mindenkinek! Mielőtt rátérnénk a mai friss húsra, beszéljünk egy kicsit a rajongásról. Ezt persze pont nektek nem kell bemutatnom. Mindannyian rajongunk valamiért, esetleg valakiért. Istenítjük az adott filmet, karaktert, játékot. Képesek vagyunk azonosulni ezekkel a dolgokkal. De persze nem csak a jót kell meglátni, észre kell venni annak hibáit és el kell fogadni. Mert ott van például a Star Wars. Ha valaki felsorolná a filmnek a hibáit, rögtön vasvillával kergetnének több ezren olyan beszólásokkal mint például a: Hülye vagy te hülye? Vagy a: Kis koromban tetszett ezért jó film. Ismerem és megértem az ilyen fajta rajongást, de meg kell látnunk az árnyoldalait is egy adott filmnek, vagy játéknak. Tudom, hogy vannak még rajtam kívül emberek, akik úgy bánnak egyes játékokkal, karakterekkel mintha focicsapatok lennének. Én így vagyok a már jó idős Lara Croft Tomb Raider sorozattal.
Annyira megfogott a csajnak, ha fogalmazhatok így a története, hogy nem enged el soha sem. Nagyon szeretem, és tágra nyílt szemekkel néztem a Tomb Raider 2013-ban a történéseket, hogy ki és mi volt valójában, mielőtt szívós, erős nővé vált. Nem fogom megint lerágni a történet szaftos csontjait. Hiszen ha figyelemmel követitek a "munkásságomat", akkor ezzel már megismerkedhettetek az előző Tomb Raider Underworld tesztemben. Dióhéjban megszületett az első rész ami nagy siker volt, de aztán lejtmenetbe kapcsolt a játéksorozat. S végleg elavult, de a Crysital Dinamics feltámasztotta a sorozatot. Na érthető. A Legend nagyon jó játék minden szempontból, de ami nekem még jobban tetszett az a Lara Croft Tomb Raider Anniversary. Annyira pörgős, szeretnivaló, elgondolkodtató játék, hogy az már fáj. Tps játékokért nem vagyok oda, jó még a GTA San Andreas ami számomra kiváló Tps játék. De az első a Top listámon az ő. Ha rápillantok a PC DVD borítójára, hívogat, hogy "gyere szépség, gyere játssz". Habár mégsem, mert az eredeti DVD-s dobozom amit megvettem 6000Ft-ért csúnya balesetet szenvedett. Képeket szerettem volna felrakni az eredeti dobozomról, csak egyik nap a kutyám beszökött a szobámba, és szétrágta a tokot. És még ha ez nem volna elég megcsócsálta a kézikönyvet is. Ennek tetejébe belevizelt a cipőmbe, szóval érdekes nap volt. Hála istennek elfogadható állapotban ül a polcon a dobozom, annak ellenére, hogy mi történt. Na de térjünk ki a játék világába.
Gondolom sokan tudják, hogy ez a rész a legelső Tomb Raidernek az 1996-os résznek a Remake-je. Ezért is keresztelték el Anniversary névre. Mert egy évfordulóval akartak megemlékezni a játékra. A játékosok újra nosztalgiázhattak kedvükre, csak szebb, kidolgozottabb grafikával, érthetőbb játékmenettel, egyszerű irányítással. A mesterműt a Crystal Dinamics fejlesztette, és az Eidos Interactive adta ki. A megjelenés pontos dátuma 2007. június 1. A játékot a Legendben már megismert motor hajtja. Mindig öröm tölt el, amikor a kék atlétás, shortban lévő két pisztollyal rohangáló csajra gondolok.
Történet
A sztori nincs annyira széthúzva. Egyszerűen van elkészítve, de én az ilyen történeteket szeretem. Amit nem kell túlbonyolítani, egy cél lebeg a szemünk előtt, egy feladatunk van, amit végre kell hajtanunk. Egy ősi tárgyat kell megkeresnünk, ami 3 részre "szakadt", és három különböző területre került. Az ősi tárgyat Scionak hívják, amit ha összeillesztünk, olyan dolog történik ami... nem jó ha rossz kezekbe kerül. Ránk hárul a feladat, hogy előkerítsük a műtárgyat. Natla az a bizonyos nőszemély aki ezzel a veszélyes munkával megbíz minket. Persze a mi kalandvágyunk nem mondhat nemet egy ilyesfajta elképesztő küldetésre. Máris indulunk a Scion nyomába. Öveket bekapcsolni.
Játékmenet
Baromi jó. A legjobb Tomb Raider, amit a Tomb Raider (2013) előtt adtak ki. Új mozgáskombinációkat kapunk a játékban, és az ellenfelek sem annyira buták. Mindig másként támadnak meg, persze ugyanazzal a céllal. De van amikor csak nekünk rontanak, és van amikor kinyitják a szájukat és úgy rontanak nekünk. Viccet félretéve (picit). Tényleg látni a mesterséges intelligencia kicsinyke fejlődését. A megszokott eszméletlen keresgélős, ugra-bugrálós, tili-tolis, úszkálós, lövöldözős Tomb Raider játékkal játszhatunk. Bevezettek egy újítást is. Ez nem más mint az Adrenalin mód. Aminek a szerepe a gyorsabb, precízebb gyilkolás. Röviden: Ha lőttük ezerrel az állatot, vagy a más dimenzióból jött lényt, akkor az egy idő után felhúzta magát, és minden áron le akarta rágni rólunk a szempillánkat, vagy esetleg más finom porcikánkat. Az ellenfél élete alatt van egy idegességmérő, ami ha feltöltődik idegbeteg lesz. Na ilyenkor nekünk ront, persze a mi bamba fejünkkel meg kell nyomni a Shift+egy irányt. Ilyenkor lelassul az idő, s két karika becélozza az ellenfél kobakját. Amikor piros a két egybeért kör, csak lőni kell egyet, és máris el pusztul "fejsérülés" miatt. Ez az újítás nekem nagyon tetszett. Ha netalántán elrontjuk ezt a módot akkor el b...tuk, mert a kedves Maci Laci, Róka koma, vagy Múmia elcsen belőlünk egy hús darabot, s megint csak az életünk sínyli meg. Persze nem annyira nehéz a játék, ellenkezőleg.
Na de a fejtörős pályákkal már több gondom volt. Egy-két helyen már a szemem téptem ki a helyéről, mert annyira nem tudtam mit kell csinálni, ez konkrétan Görögország volt. Ám amikor megtudtam mit kell csinálni, akkor azért kapargattam a szemgolyóm, hogy hogy lehetek ennyire hülye, ilyet nem tudok észrevenni. Egyébként a fejtörős részek is a helyén vannak, puszi a játékkészítőknek, mert ennél jobb fejtörőket nem lehetett volna kitalálni. Egy dolog azért zavar, az pedig a pályákon össze-vissza rohangálás, némelyik helyszínen többször is vissza kellett menni oda, aztán vissza, és megint oda. Annyira nem negatívum, csak időpocsékolás. A gyűjtögető életmód sem maradt ki a játékból. Elhagyott pénztárcát, vagy gyémánt gyűrűt nem fogunk találni, helyette a különféle csillogó tárgyaké lesz a főszerep, amiket ha megszerzünk, remek jutalmakat tudhatunk magunkénak. Új ruhákat, meg mindenféle holmikat. A ruháról jut eszembe, rögtön az első pályán. Lara nem fázik?? Mert shortban igen csak kifagyna a szemem egy hegységen. De Lara erre is talált egy gyógyírt: FELVETT egy szemüveget, úgyhogy a szeme már nem fagyhat ki. Az ellenfelek megjelenése szépen meg lett alkotva, csak az zavart, hogy minden állatnak ugyanolyan gomb szeme volt. Na nekik aztán tényleg vagy kifagyott, vagy fogalmam sincs mi történhetett. De kárpótol minket a játék hangulata, és az egész játékmenet. Gyűjtögethetünk életcsomagokat is, új fegyvereket, lőszereket. Van még egy fontos újítás, mégpedig a falon futás lehetősége, ez nagyon hasznos tud lenni, de olykor igen idegesítő.
Grafika
Igazából erről nem tudok sok mindent elárulni, szép. A korszaknak megfelelően lett elkészítve a játék. Nincs annyira gyönyörű grafikája, de most őszintén. Kinek nem tetszik? Igaz még ebben az évben a grafika egyszerű volt, nem volt minden apró részlet kidolgozva, de szép, hagyjuk meg. Nem kell minden játéknak pofaszaggatóan kinéznie, nem a grafikáról szól a játék, hanem a játékmenetről, hogy mennyire tudunk azonosulni az adott játékkal. Ott voltak a Nintendo játékok, a gyerekkorunk meghatározó részei. Na ott milyen játékélményekben volt részünk, és nem 3D-ben játszhattunk mint most, nem CryEngine3 motorral megalkotott képben játszhattunk. És mégis mosolyt csalt az arcomra az az 1-2 óra játszás a TV képernyő előtt.
Hang
A zene az jó. Bár ebben a játékban nem lett annyira jól "létrehozva", de igazából minden hang a helyén van. Nem tudok belekötni, ahogyan a grafikába sem tudok.
Összegzés
Az első Tomb Raider játék volt amit először játszottam ki, nagyon élveztem az utazást, a kalandot. A legtöbb ember köztük jó magam is a Tomb Raider (2013) előtt a legjobbnak tartottam a sorozatban. De már szerintem csak második helyezést kaphat a Tomb Raider részek között. Nagyon jó játék próbáljátok ki, bár szerintem már rengeteg ember játszott vele. Sok játéknál mondom, hogy próbáljátok ki, de most nagyon mondom, ezt látnotok kell, ezt át kell élnetek. Éreznetek kell a játékot. Ja és ne engedjétek be még véletlenül sem a kutyátokat a gép közelébe!
Köszönöm a figyelmet! További szép napot!
- Pozitívumok:
- Eszméletlen játékmenet
- Gyönyörű megvalósítás
- Remek újítások
- Kiváló fejtörők
- Hangulat
- Jó történet
- Negatívumok:
- Nincsenek (szerintem)
Műfaj: ,
Fejlesztő: Crystal Dynamics
hory9999 Köszi az értékelést 😃.
DonnieD Én személy szerint a Görög pályán szívtam meg sokszor, az is igaz persze, hogy Egyiptom se kutya, de Görögországban is sokat kellett gondolkodni 😃. A régi részeket el fogom kezdeni, mindet ki akarom játszani 😃.
Spartan117 Köszi😆, látszik azért, hogy fejlődöm 😃. Igyekszem a legtöbbet kihozni magamból 😉
nagyisti Köszi szépen 😉 Arról fogalmam sincs 😜 Elég hülyén érzem magam, de nekem is csak annyi dereng, hogy az apja rengeteget kutatott az Atlantisi Scion után, de nem tudta megszerezni, ezért Lara minden követ megmozgat, hogy megtalálja 😆
vagy valami ilyensmit ertettem a jatekmenet kozben😃
Nem véletlen, hogy a tetszési indexemben a legvégén kullog a The Last Revelation az egyiptomi pályák miatt.
Amúgy, ha a régi részekkel nem játszottál akkor ismét ajánlom neked. Függetlenül a grafikától azok is nagyon hangulatosak!