1.Half-Life 2
Ez a nagy sikerű játék nagyon sok ember tetszését elnyerte világszerte, ezért gondoltam, nem hagyom, hogy feledésbe merüljön, ezért azok számára akik már játszották, talán újra kedvet kapnak, akik pedig még nem játszották, azoknak szeretném meghozni a kedvét úgyszintén. Megpróbálom a legreálisabb és legpártatlanabb módon elemezni ezt a nagyszerű játékot.
Ez a nagy sikerű játék nagyon sok ember tetszését elnyerte világszerte, ezért gondoltam, nem hagyom, hogy feledésbe merüljön, ezért azok számára akik már játszották, talán újra kedvet kapnak, akik pedig még nem játszották, azoknak szeretném meghozni a kedvét úgyszintén. Megpróbálom a legreálisabb és legpártatlanabb módon elemezni ezt a nagyszerű játékot.
A játék a sikeres elődjének, a Half-Life következő részének a folytatása, amelyben folytatódnak
a nem mindennapi kalandok. A játék 2004 kora telén jött a polcokra, amely nagy sikert ért el,
talán a késés miatt még inkább megéheztek rá a potenciális vásárlók. A játékot a Valve Software
fejlesztette, és benne a Source Engine dübörög. A játék eleinte csak PC-re jött ki, viszont a
kereslet miatt elkészítették más platformokra is: Xbox 360-ra és Playstation 3-ra, majd idővel
kijött Mac-re is.
A grafika
Nos, a grafika szerintem nagyon szép, viszont nem volt alkalmam maximum grafikán játszani, de
erős mediumon is eleget láttam ahhoz, hogy tudjam, hogy nagyon szép a grafika. A Source
Engine nagyon szép munkát végez, igaz, hogy találhatunk benne hibákat is, mint sok helyen a
textúra eléggé pixeles, meg néha láttam epilepsziás holttestet, vagy épp belelógott valamibe a
végtagja, de nem hibáztatom ezért, hiszen még most is vannak ilyen hibák a legújabb játékok
között is és 2004-hez képest nem rossz. A fizika is jól sikeredett, jó látni, hogy egy része a
pályának „rombolható”, és a fizikának köszönhetően is szépen törik össze akármi legyen az, és
ha felrobban egy tartály akkor nem tűnik csak úgy el, maradnak darabok utána.
A játékban megtalálható a ’’Ragdoll’’ fizika, melynek köszönhetően elég élethűen borulnak
lábunk elé a legyőzött ellenfelek, vagy épp felragad a falra az íjpuskának köszönhetően. Az
effecteket Shader 2.0 segítségével teszi szebbé, ami már elég ahhoz, hogy lekössön minket,
viszont kicsit sajnáltam, hogy eléggé kevés található meg benne. Ha Strider ellen harcoltam,
akkor mindig vártam, hogy „Naaa, mikor lősz már a pusztítóbb fegyvereddel?”, de rájöttem, hogy
az nem véletlenszerűen megy, hanem csak helyenként használja a történet csavarására.
A fegyverek grafikája elfogadható, de néha láttam eléggé mosott fegyvert is a kezemben, de
nem nagyon érdekelt, mivel engem nem a fegyver érdekel. Nagyon szépen össze vannak állítva
az emberek is, az arcuk nagyon valóságos, és kiváltképp az is, hogy látszanak rajtuk az
ÉRZELMEK.
Játékélmény
A játék kifejezetten élvezhető, mindig van valami, ami tovább bonyolítja a történetet. Itt fogok a
történetről is beszélni, mivel nem akarok arról sokat elárulni. A történet nem egy egyszerű csak
„mentsük meg a bolygót a gonosztól” történet. Nagyon részletesen van bemutatva minden, nem
hamarkodunk el semmit sem.
A helyszín City17 és a körülötte levő területek. Nagyon tetszett, hogy ennyire változatos a játék,
nem csak monoton, szinte ugyanolyan pályák vannak benne. Viszont néha rontottak az élményen
a karakterek, vagyis a külsejük, legyen az ellenség, vagy társ. Az ellenségeknek tulajdonképpen
csak egyfajta külsejük van, legfőképp az idegesített, hogy zombi csak fehér köpenyes tudós volt,
vagy öngyilkos katona. Miért nem lehet egy egyszerű ember is zombi? A Headcrab-ek csak az
’’agyasokat’’ szeretik? De ha megpróbáljuk figyelmen kívül hagyni, akkor nem olyan rossz.
Tetsztik benne a futurisztikus megvalósítás, örülök, hogy változatosak a fegyverek. Ebben az
epizódban találkozunk egy nővel, Alyx-el, aki majd végig mellettünk marad, vagyis majdnem
végig, mert néha el kell szakadnunk tőle. Alyx egy eléggé különleges név, nekem tetszik. Az
emberek érzelmeinek a rávetülése az arcukra nagyot dob az élményen plusz a gesztikulálás.
Amíg egyedül vagyunk addig egy kicsit hiányzik a lány, hiszen társaságban érdekesebb az
utazás, nem? Még annyit árulok el, hogy ennek az epizódnak a végén a portál beindul a
Citadellában (hallottam már olyat is, hogy valaki azt mondta rá hogy Citadebla…), és G-Man (az
aktatáskás alak) lefektet minket aludni.
Hang
A játékban sok hang ismerős lehet azoknak, akik már játszottak az első résszel, tulajdonképpen
sok hangot feljavítva minőségét átraktak ebbe a részbe, de nagy megkönnyebbülésemre
rengeteg új hang is megtalálható. A zenék is hangulatosak, összesen 43 szám hallható benne.
Nem egy horror játék, de azért Ravenholmban azok a rohanó, ugráló dögök néha a frászt hozzák
az emberre. Az ordításuk hallatán mindig az jutott eszembe, hogy „Na nehogy mááár, csak
azokat ne!”.
Előnyei, érdekességei
A játék elfogadható grafikával rendelkezik, még mai szemmel is szép, nagyon jól meg vannak
határozva a fegyverek képességei. Nagyon változatos, fegyver terén, hiszen több mint 10 fegyver
van és majdnem mindnek van másodlagos tűz módja is; és helyszínek terén is, mindig meglep a
szépen kidolgozott erdős helyekkel, vagy a betonerdős helyen is lombhullatás közben. Szinte
minden helyet bejárunk a várostól a tengerpartig, a föld alattól a Citadella tetejéig. A hangok jók,
és a zenék is. Több epizód van, jelenleg 4, és az ötödik készülőben?...
Hátrányai, hibái
Mint minden játéknak, ez sem maradhat ki a sorból. Szép a grafika, viszont sok helyen pixeles,
alacsony felbontású falakkal feliratokkal találkozunk. Néhol vannak bugok is, néha beleragad az
ellenfél a falba stb. A hangok közül sok megtalálható a Half Life-ban is, amik furán hangzanak
néha. Sajnos a változatosságból kimaradnak a karakterek, ellenfelek, sokuk ugyanúgy néz ki. A
játék eléggé rövid, és hamar végig lehet játszani, és nagyon nehezen lehet játszható formában
letölteni, ha nem engedheti meg az ember magának az Orange Box-ot (én is nagyon szívesen
megvenném, a kedvenc darabom lenne).
Összességében a játék egy nem kihagyható darab, egyszer muszáj kijátszani, és kötelezően
figyelni kell a történetre, ha nem ért valaki angolul, akkor magyar feliratot kell szerezni, mert ez a
játék a történet nélkül olyan, mint egy gép monitor nélkül.
Remélem tetszett az első tesztem, és ahogy mondani szokás, ne szomorkodj, lesz ez még így
se. Mindenkinek nagyon ajánlom, és jó szórakozást hozzá. Persze csak ha kipróbálod...
Műfaj: ,
Fejlesztő: Valve
jo teszt lett 😀