Vadiúj vadnyugat
Ezúttal ismét egy western-legenda van készülőben, vajon most sikerült megtalálni a helyes utat?
Kiadó: Ubisoft
Platform: PC, PS3, Xbox 360
Stílus: FPS
A Western játékok manapság, nincsenek annyira elterjedve, igazából csak pár komoly címet lehet felhozni, ami tényleg foglalkozik a témával. Ilyen a 2006-os GUN, a Red Dead-sorozat, vagy a teszt tárgya, a Call of Juarez.
A játék átment már egy nem túl sikeres trilógián, ahol amíg az első 2-rész maradt a western-stílusnál, addig a 3. részt modernizálták. Ez volt a nem túl sikeres The Cartel, ami után érthető, hogy reboot-olták a sorozatot. Na de akkor nézzük is miről szól a Gunslinger.
Wild wild west
A játék visszakerült a vadnyugati stílusba, ám ezúttal teljesen elvágva a sztorit, az eredeti trilógiától, kapunk egy új főszereplőt, Silas Greave szerepében. Röviden, spoiler mentesen, Silas egy öreg fejvadász, aki épp betér egy helyi kocsmába, és lényegébe beszélgetésbe bonyolódik az ottaniakkal, amikor is elmeséli, hogyan intézte el ellenfeleit. És már akkor itt kitérek arra, ami a Gunslinger-ben a legjobban el lett találva, a hangulat. Személy szerint, nagyon eltalálták, ezt a western-hangulatot, ami a játékhoz illik. Merem kijelenteni, hogy a Red Dead Redemption után ennek van a legjobb western-hangulata. Egyszerűen annyira meseszerű kalandokat élhetünk át, mintha egy felnőtt verziós, Lucky Luke-filmet ülnénk végig. A sztori megvan az erős csata jeleneteivel, az olykori túlzásokkal, mert néhol tényleg olyan dolgok vannak, hogy csak mosolyogva, a fejemet fogtam. Külön ki kell emelni, hogy itt végre valódi karaktereket raktak a játékba, itt gondolok arra, hogy több híres, western-karakterrel is összefutunk. Pl: Billy The Kid, Jessey James, Butch Cassidy, The Daltons, stb...
Leszámolás felsőfokon
A játék immár, a Chrome Engine 5-öt képviseli, ami igaz full Borderlands-os mese grafika, de úgy vélem, ez illik ehhez a stílushoz. Az élvezetet max a közelről számolható, pixelek rontják, de hál isten nem olyan durva szinten. Az optimalizálás is elég jól van megcsinálva, végre nem egy lustán portolt játékot kapunk.
Ne nagyzold el a sztorit
Akkor térjünk is rá a lényegre. A játék maradt a szokásos, lineáris játékmenet, szintlépéssel együtt. Ám kikerült belőle a coop, meg az egész multiplayer menüpont. Helyette kapunk Arcade és Duel-játékmódot, ha már a sztorit mind a 4-fokozaton kipörgettük, vagy csak unatkozunk. Kezdjük az Arcade-el, ami egy szimpla, pontokért folyó meccs. Menj végig A-ból B-be, egy rakás pontot összegyűjtve, és versenghettek a Leaderboards-on, hogy ki a jobb. Aztán a Duel, ahol 15-ellenfelet kell szemtől szembe kinyírni, fer módba. Na de erről bővebben. A játékban megmaradt a jó öreg Duel-mód, csak még jobban csavartak rajta. Először is van egy célkeresztünk, ez a Focus, amit minél jobban kell az ellenfelen tartani, hogy pontosabb legyen a lövésünk. Aztán a kezünket közel tarthatjuk a pisztolyhoz, hogy minél gyorsabban ránthassuk elő. Igaz hamarabb is le lehet lőni az ellenfelet, de így a pálya végi összegzésnél bukjuk az XP-egy részét. A játék nem lesz annál sokkal változatosabb mint, hogy kit, mivel, hogyan öljünk meg. A pályák nagyrészén komoly boss-okba futhatunk, akiket párbaj formájában kell kiiktatnunk, vagy csak szét kell lőni a fejüket, de lesznek visszahúzódóbb ellenfelek, akik inkább bebújnak egy jól páncélozott Gatling Gun-mögé, csak, hogy mi dinamittal dobálhassuk őket. A fejlődési rendszer is részletesebb lett, mivel mostmár kapunk skilleket, amiket mi állíthatunk meg. Ez úgy működik, hogy öléssel, vagy kisebb tárgyak összegyűjtésével XP-t kapunk, és ha szintet lépünk 3 csoportba oszthatjuk a pontokat. 1. Gunslinger, ez főleg 2 kezes fegyverharca vonatkozik, és ha 1 tárat felfejlesztünk, akkor kapunk egy különleges pisztolyt, ami erősebb, vagy gyorsabb. 2. Trapped ez főleg a közelharcra utal, de itt szerezhetjük meg pl, a dupla csövű akimbo-skillet. 3. Ranger, ez a távolsági képességeinket veszi igénybe. Mind a 3 csoportba 12-skill aktiválható, amit garantálok, hogy 1. végigjátszás alatt senki se maxolja ki.
One shot one kill
A hangokról annyit, hogy rendben vannak, a fegyver hangok különösen jók, a zene mindig hozza a formáját, néhol egész jó zenék vannak benne. A karaktereknek pedig a tipikus vadnyugati akcentus. Talán az egyetlen gond, hogy a játékban van összesen komolyan dialógusokhoz renderelt szinkronokból kb 5-6, mert mivel Silas a kalandjait meséli el, ezért mindenki ő szinkronizál szinte, a kalandjai alatt. De ez a hangulat miatt felejtős.
Játékélmény: 9/10
Grafika: 8/10
Hang: 9/10
Irányítás: 10/10
Összegzés
Talán végre a Call of Juarez is rátalál a saját útjára, amiben a vadnyugati stílus, tökéletesen segít. Western-fanoknak kötelező, de mindenki tehet vele egy próbált na jó lövöldözést...
Műfaj: ,
Fejlesztő: Techland
De a teszt jó lett ment az 5 csillag 😀