Üdvözöllek a túloldalon!
A sorozat leginkább kiemelkedő darabjának tesztje, ami valószínűleg most sok fájdalmat fog okozni pár embernek.
Bevezetés
Egy rövid kis bevezetőt szerettem volna írni, hogy mire is számíts a teszt olvasása közben, azonban rá kellett jönnöm hogy ez korántsem olyan egyszerű mint azt elképzeltem. Próbáltam összeszedni minden gondolatomat, hisz ma egy igazi nagy címet rakok a terítékre, nem mást mint az öreg Most Wanted-et, a széria leginkább kiemelkedő darabját, ami rengeteg emléket hordoz magával. Ezért is a játék végigjátszása mellett írtam meg a tesztet és nem utána, hogy oda figyeljek mindenre. Sajnos ennek a játéknak is vannak hibái, és ezért is választottam ezt a címet a teszthez. Szeretném más oldalról nézni a dolgokat, és nem beállva a tömegbe fanatikusként. Kevesen vannak úgy akiket nem vakít el ez a játék. Nos, én sajnos nem tudom a játék minden kis pixeljét nyalogatni.
A játék indítása után egyből egy hölgyemény fogad minket, aki nem más mint Josie Maran, ismertebb nevén Mia. El is magyarázza nekünk hogy ez csak egy játék, és hogy az itt látottakat ne próbáljuk ki élesben. Ezután rövid kis bevezető a játékról, majd be is toppanunk a főmenübe. Háttérben az M3-as szekerünk ahogy épp a garázsban parkol, majd felzúg a zene, és megteremtődik a hangulat, amit már mindenki ismer.
A történet
És akkor most reszkess, mert In Medias Res lesz. Verseny a Feketelista #15. helyéért, majd egy 6 napos visszatekintést élünk át. Megérkezve Rockport-ba egyből az öreg Cross őrmester fogad minket, kollégájával együtt, kik szívesen kicsapnák alólunk a járgányt, de ezt még megússzuk. Járjuk a várost és versenyt keresve bele futunk egy helyi ficsúrba, ki később akaratlanul, de bemutat a barátainak, így ki is alakul a várt konfliktus, majd pár verseny megnyerése után újra a nagy verseny napján találjuk magunkat. El is rajtolunk, és már ott vagyunk a célnál, mikor a motor beadja az unalmast. Ezáltal az autónk elveszik, ráadásul még a zsaruk is kiérnek és irány a hűvös. Kollégánk, Mia kihoz minket, és kiderül hogy Razor átvert, megbütykölte a motort. Mivel nem vagyunk senkik a városban, senkit nem érdekel a véleményünk. Így pár ezer dollárral a zsebünkben megvásároljuk első verdánkat, és kezdődhet a kemény munka, feljutás a Feketelista első helyére ahova közben Razor mászott fel, a mi autónkkal. És akkor itt most tennék is egy kis kitérőt. Az átvezető videók baromi pofásra sikeredtek, az alakított személyeket bele építették a játékba, magába a Most Wanted környezetébe. Egyedül az alakításokkal nem voltam mindig megelégedve. Razor teljesítménye helyenként eléggé defektes és néhol már röhejes, ellentétben Cross őrmesterével, akiét csak díjazni tudtam. Érdekfeszítő hogy ilyen videók csak a játék elején, és végén találhatóak, a közepéből valamiért kimaradtak. Khmm spúr EA.
A karrier & versenyek
Ahhoz hogy elkezdjük megmászni a Feketelista lépcsőfokait, le is kell tennünk valamit az asztalra. A tipikus viríts és mutass törvény. Ahhoz hogy kihívd a következő ellenfeled, nyerned kell annyi versenyt, ami elő van írva. Versenyszámok közül van választék. A legegyszerűbb talán a Kapuról Kapura futam, ahol megadott idő alatt kell elérned A-ból B-be, az ellenőrző pontokon át haladva, anélkül hogy zavarnának az ellenfelek. Itt csak az idő és a forgalom van ellened. A másik ami szintén egyszerű a Drag(gyorsulási) verseny, ami gyorsan teljesíthető. Ami fontos hogy itt vannak ellenfelek, te érj be elsőnek, és az hogy ne karambolozz, különben vége a dalnak. Ami még nehezítheti a dolgodat az hogy nincs automata váltó, csak is manuális. A leg idegesítőbb verseny talán a Kieséses verseny. Négy versenyző, és minden körben az utolsó kiesik, szóval érdemes az első helyen cirkálni. Sokáig tart, és ha az utolsó körben rontod el, kezdheted előröl az egészet, csak úgy mint a sima körversenynél, csak ott nem esik ki senki ha vége egy körnek. A Drift verseny az kimaradt a játékból szóval ne is számíts rá, de van Trafipax verseny. A pálya megadott helyein trafipaxok vannak kihelyezve, amik mérik a sebességed, és az ellenfeleidét is. Az a győztes, aki a legnagyobb „sebesség pontszámot” tudja produkálni a pálya végéig. A lemért sebességek összeadódnak. De ha nem te érsz be elsőnek a célba, az elért pontszámod folyamatosan csökkenni fog, míg be nem érsz, ezzel akár első helyről leeshetsz az utolsóra is. Ezen kívül már csak a sima verseny van hátra, ahol a megszokott A-ból B-be való eljutás a cél, elsőként áthaladva a célvonalon. Egy feketelistán szereplő ellenfélnél többször is előfordulhat egy adott versenytípus. Ami fontos hogy a Drag versenyeket leszámítva, a rend őrei bármely másik versenytípusnál üldözőbe vehetnek. A verseny indítása előtt, látható is pár információ a versenyről, mint például a pálya hossza, a nyeremény értéke, de még az is hogy mennyire figyeli a környéket a rendőrség.
Ha megvagy a versenyekkel, célba is veheted a mérföldköveket. Ezek nem állnak másból, mint a rendőrség hergeléséből. Megadott mérföldkövet ugyan úgy teljesítened kell mint a versenyeket. Ezeknek is több típusuk van. A legegyszerűbb a Trafipax, ahol megadott sebességgel elszáguldva egy kép készül az autó rendszámáról, és jóvá íródik a vérdíj, feltéve ha nem voltál lassú. Ezen kívül számíthatsz arra hogy egy bizonyos ideig kell a zsaruk elől menekülnöd, vagy ennek pont az ellentéte, hogy minél előbb le kell lépned, tökre kell tenned meghatározott számú rendőrségi járművet, útzárakat elkerülnöd, vagy épp kihágásokat kell véghez vinned. Ezek teljesítéséért mind vérdíjat fogsz kapni, ami egyfajta hírnévként szolgál. Ha megvagy mindennel, és van elég vérdíj a fejeden, kihívhatod a következő ellenfeledet. Ha sikerül legyőznöd, a játék felajánl 6 darab zsetont, amiből három kérdőjellel lett megjelölve, három pedig tuning alkatrészeket rejt. Nyilván való hogy a kérdőjellel ellátottak sokkal értékesebbek, hisz lehet az lóvé, vagy akár az ellenfeled autója is. Összesen két zsetont választhatsz a hatból. Ha arra adod a fejed, hogy szeretnéd a kocsi papírjait megszerezni, elég egyszer megtalálnod melyik zseton mögött is bújuk meg ez az opció. Ha eltaláltad, melyikben is van a három közül, a következő ellenfél lenyomása után ne válaszd ugyan azt a zsetont, hanem a másik kettőt, mivel ugyan ott egymás után nem rejti el a játék ezt a zsetont. (Példa: #15. Helyezettnél 3. kérdőjelben van elrejtve, és te a másodikat és a harmadikat választod. Ezzel megszerzed a kocsi papírjait, és valami plusz jutalmat. #14. Helyezettnél feleslegesen választanád a 3. zsetont, mert fixen nem fogod ott megtalálni a kocsi papírjait, az előbb leírtak miatt. Az első vagy a középső zseton mögött lesz el rejtve a kocsi papírja, és így tovább…)
Játékmenet
Az ellenfeleink autóját elnyerve nem mindig lesz majd olyan verdánk amilyet mi szeretnénk, hiszen ha megy, akkor minek piszkálni? Az elnyert autókkal kb az egész karrier teljesíthető, ritka az hogy a zsebünkbe kell nyúlni egy teljesen új verdáért, de ha mégis akkor már legalább mi szabjuk meg hogy melyik is legyen az, és hogy nézzen ki. A tuning részlegen szinte mindent megtalálunk, a fényes izétől kezdve a vörös cumóig, de a menő bizgentyű sem maradhat le a listáról. Autónk kinézetét is feldobhatjuk különböző Bodykitekkel, festésekkel, matricákkal, egyszóval a megszokott díszítőelemekkel. Az autószalonba benézve 32 verda közül válogathatunk. Ahogy haladunk előre a feketelistán, úgy fognak a jobbnál jobb kocsi ajtók kinyílni előttünk. A megvásárolt autót rögtön el is vihetjük és irány a tuning műhely, vagy kiszállíthatjuk garázsunkhoz is. A meglévő autóink között válogathatunk a garázsban és azzal furikázunk, amelyiket kedvünk van hajtani. Ha ráuntunk egy autóra, vagy épp kellene némi pénz a zsebbe, régi autóinkat akár el is adhatjuk. (Tipp: A főmenüből elérhető „My Cars” menüpontban az eddig feloldott alkatrészek és autók segítségével, összedobhatunk ingyen egy verdát, és ki is próbálhatjuk hogy miképp muzsikál az utakon egy sima versenyen)
Ha kiéltük magunkat, mint kisgyermek az édességes boltban, zúzzunk vissza a városba. A játék folyamán két dolog fogja befolyásolni vezetői tudásunk mellett a versenyek kimenetelét. Az egyik az ismert NO2, vagyis a nitró. Versenyeink folyamán végig használható lesz, és most már az idő elteltével vissza is töltődik. Jól figyeljünk oda hogy mikor is használjuk, egy kigyorsításhoz nagyon sokat dob hozzá, vagy éppen egy teljesen egyenes szakaszon megnövelve a végsebességünket, száguldozhatunk akár a rendőrök elől. A másik fontos dolog az időlassítás. Ennek szint úgy akkora szerepe van mint az NO2-nek, ha megfelelően tudod használni. Éles kanyarok, útzárak áttöréséhez szinte elengedhetetlen a használata, vagy épp egy megpördülést vagy karambolt kerülhetünk el vele. Miközben aktív ez az efekt, a nitrót ugyan úgy használhatjuk közben.
Így hogy megemlítettem a rendőröket, ki is térnék rájuk egy pillanat erejéig. Rengetegen vannak azok a játékosok, kik úgy hiszik ez az első NFS amiben a rendőrök is szerepet kaptak. Nos ezt meg kell cáfolnom a számukra. Ha 2005öt nézem, elég csak három évet visszaugornom, és máris ott vagyok a Hot Pursulit II címnél, ahol szint úgy megtalálhatóak a rendőrök. Szóval most már nem is kell magunk annyira hanyatt dobni, hisz az EA egyszerű logikát használ. Elő vesz valamit a régebbi időből, majd úgy adja el mintha valami forradalmi újítást mutatnának nekünk. A rend felügyelői hat különböző szintre lettek felosztva. Minél előbbre tartasz a Feketelistán, annál nagyobb rendőrségi szinteket oldasz fel vele. Elsőre még csak néhány szakadt járőrautó fog rád felfigyelni, a második szinten pedig becsatlakozik a titkos szolgálat is ők már képesek útzárat is „felhúzni” a számunkra. Harmadik szintnél már kezd parásabb lenni a helyzet. Feltuningolt Pontiac GTO-k, és a könnyű terepjárók fogják nehezíteni a dolgunk kik imádnak szemből nekünk jönni mint valami Kamikaze, ki nem fél semmitől. Ha ez nem elég az útzárak is szint úgy végig fognak kísérni minket már minden szinten. Négyes kódnál szintén a GTO-k társaságát élvezhetjük, csak szépen csillogó fekete színben, és agresszív üzemmódba kapcsolva őket. Jönnek a nehéz terepjárók, valamint bevetik a rendőrségi helikoptert, és az abroncslyukasztós útzárakat is elkezdik kihelyezni. Helikopterrel baromi egyszerű követni egy autót, de a tetőn ők sem látnak át, így alagutakban vagy egyéb ilyen helyeken, elég könnyű lerázni. Az abroncslyukasztó már más tészta, ha beleszaladsz akkor vége. Nincs az az isten hogy te onnan kijutsz. Az ötödik szinten azonban a rémálom is megjelenik. C6-os Corvettek kik a gyorshajtókra vannak specializálódva, rendőrhelikopter, szögesdrót az utakon, a nehéz terepjárók, minden megtalálható, és ha ez nem elég, a helikopter még megpróbál felborítani is minket. De erre még rá van rakva egy lapáttal, megjön Cross őrmester is, hogy azért a szivatás legyen teljes mértékű. Az őrmester autója is törhető, 100.000$ vérdíj jár érte. Nekem ez eddig egyszer sikerült. A hatos szintű körözöttség a játék során csupán egyszer érhető el, az utolsó momentum fő része. Ugyan az mint az ötös szint, annyival ellentétben hogy a titkos szolgálatos C6-osok fognak követni minket és a nehéz terepjárók.
A játékban van egy bónusz, a 7. körözöttségi szint. Ez karrier módban nem, csak is a Black Edition-ös kihívás listán szerepel. Felturbózott nehéz terepjárók fognak minket boldogítani, a megszokott dolgokkal egyetemben. Most hogy a szinteket kiveséztük, vegyük át azt is hogy mi kép tudnánk olajra lépni. A térképen piros háromszöggel jelölt ikonokat is láthatunk, ezeknek java része építkezés, víztorony, benzinkút, vagy éppen egy reklámtábla. Ha ezeket akkor romboljuk le mikor nagy tömegű rendőr követ minket, abba bele fognak rokkanni, a rendőrségi járművek szétzúzódnak ezen objektumok segítségével. Közben néhányat felkenhetünk a falra, hisz a rendőrautók törhetőek. Középen alul láthatunk egy elkapás jelzőt , mi három részre van osztva. Középen egy kis részen a köztes állapot, bal oldal az fog látszódni hogy mennyire vagyunk az elkapástól, jobbra pedig a lelépéstől. Ha a csík teljesen balra húz és vörös színű, a zsaruk elkapnak és vége a hajszának. Azonban ha jobbra húz, zöldé változik majd egy hosszú kék csík váltja fel, ami a nyugalmi állapotot jelzi. A nyugalmi zónák segítségével a biztonságot jelző csík hamarabb töltődik, vagy egyszerűen csak ugorjunk be az egyik garázsunkba, és az üldözés máris véget ér. Ha azonban ez a kék csík visszavált a megszokott elkapás jelzőre, az üldözés folytatódik. Ez akkor megy végbe, ha egy zsaru észre vesz minket. Ennek elkerülése végett, fent középen látató egy radar, ami jelzi nekünk a legközelebbi járőr helyzetét. Minél közelebb van, annál jobban fog villogni. Ami még segíti a menekülés folyamatát az hogy belehallgathatunk a rendőrségi rádióüzenetekbe, így felkészülhetünk arra hogy épp hol lesz egy útzár, vagy épp mikor jön velünk szembe két eszement. Érdekes még az is, hogy a rendőr üldözés kifejezés, néha a szó szoros értelmében értendő. Nem vicc, vannak pillanatok mikor nekem kell a yard után mennem, hogy itt vagyok csávókáim, kapjatok el, úgy hogy nem is akartam lerázni őket. Fontos tudni hogy ha egy darabig nem használjuk az adott verdát, a körözöttségi szintje folyamatosan csökkenni fog. Azonban ha gyorsan szeretnénk visszatérni a kis körözéshez, irány a műhely, fesd át párszor a járgányt és már meg is vagy. Amiről még nem esett szó az a dutyi. Ha elkapnak, benyújtanak egy csekket amit ki kell fizetned. Ezt fizetheted kp-ban, ilyenkor a körözöttségi szinted leugrik az alap egyes szintűre, vagy fizethetsz zsetonnal is, csak ilyenkor megmarad a körözöttségi szint, de nem kerül pénzbe.
Most pedig kitérnék egy kicsit arra a részre, ami felnyomja bennem a pumpát, minden egyes alkalommal. Ez nem más mint az AI badarságai, és a fejlesztők okosságai. Amit az AI nem tud megoldani magától, arra ott egy csalás, mondták a fejlesztők. Sokszor gondolom azt, hogy az EA szándékosan ad nagyobb gépigényt a játékoknak, mint amire szükség van, csak hogy a háttérben a csalásokat simán le tudja magának vezetni. Mire is gondolhatott most a költő, tehetitek fel magatokban a kérdést, hogy mit is értek csalás alatt. Például azt az esetet, mikor egy szakadt Ford típusú rendőrautó(egyes szintű körözöttség) lazán tartja a tempót egy 250-300KM/H-val száguldó Porsche ellen, vagy épp mikor kiküldi rám a kamikaze SUV-okat, tonnaszám. A másik amit sokszor nem értek, ha van félpálya előnyöm, ugyan úgy megyek mint eddig, az AI hibázik, verseny végére mégis hogy kerül elém, és aláz meg? Ja és a járművek mintha tankok lennének. Neki rohanhatok én fénysebességgel is az ellenfél autójának hátúról, ő csak pofán röhög, majd elhajt. A főellenségekről nem is beszélve, mint akik sínen mennek, úgy küzdenek meg minden kanyarral. Ellenfeleink leszorítása megint érdekfeszítő, ritka pillanatok egyike hogy sikerül leszorítani. Jóval jellemzőbb az hogy a játék elkezd csalni, és egy ellenfél leszorít minket, míg kettő szépen elhúz. Na ezek azok a momentumok, amiket egy NFS-ben sem értettem soha, de rengeteg játékban jelen van hogy ez majd jól fel fogja cseszni a paraszt agyát…
Végigvittem!
Ha végig játszottad a karriert, az nem biztos hogy teljesen végeztél a játékkal. Az EA bedobott egy újítást, méghozzá a nyilvántartást. Itt megnézheted az autódra kiadott körözöttségi szintet, a vérdíjat, és hasonlókat. Ami fontosabb azok a rekordok. Az előre beállított rekordokat kell megdönteni, ilyen például a leghosszabb rendőrüldözés, vagy a legtöbb kihágás stb... Újításnak újítás, de használta ezt bárki is a játék végigjátszása közben?
A másik rész ami még hozzádobhat egy két kört a tartalomhoz, a már említett kihívás sorozat. 69 kihívás, és mind csak rád vár hogy teljesítsd őket. Minél előbbre tartasz a kihívásokkal, annál jobb kocsikat fogsz kapni. Nagyrészt rendőrös jelenetekből áll, így egy darabig biztosan szenvedni fogsz vele, ha arra adod a fejed hogy megcsinálod mind.
Ami szemnek és fülnek ingere
Amiről még nem esett szó az a grafika, de ezt hova is bonco.. .Várjunk csak! Á igen, meg is van. Csillogó felnik, minden csillog ebben a játékban amit el tudsz képzelni, néha olyan erőteljesen bevakít egy két dolog, hogy az utat meg sem látom. Ezt leszámítva szép a környezet, hullanak a falevelek, esik az eső. Egy lágy karambolt követően az autó festése kopik, a szélvédő törik. Na de ha 350-el belerongyolok a falba, akkor is ugyan ez fedezhető fel, az autók törése elmaradt,csak úgy mint a belső nézet. Ami engem vígasztalt hogy az autópályán randalírozva, láthatóak a város magasabb épületei, és ez egy fajta hangulatot azért mégis csak dob a látványhoz, valamint a táblák kidönthetőek, a bólyákat arrébb rakhatjuk, néhány kerítés is átszaggatható, és a kisebb fák is kidőlnek, csak úgy mint az oszlopok.
A játékban hallható zenékre nem térnék ki, ezen szinte mindenki egy véleményt lovagol, hogy teljes mértékkel el lettek találva a játék színvonalához. Jó pár zenét ismertetett meg a játékosokkal, ami ha ma felcsendül, (Pl: The Man)egyből mindenki az öreg MW-re gondol vissza, hogy ott mekkora zenék is szóltak. A karambol, fékezés vagy épp a motorhangok szint úgy a helyükön vannak, ezekbe nem kötnék bele.
- Pozitívumok:
- Hosszú játékmenet
- Remek történet, és átvezető videók
- Visszatérő rendőrüldözések
- Grafika fejlődése
- Hanganyag
- Negatívumok:
- Kevés újítás
- A játék néhai "csalásai"
Végszóként nem tudok sokat mondani. Ha akarnám se tudnám a romokba dönteni a játékot mint egy homokvárat, de ez nem is tartozik a terveim közé. Egyszer érdemes végig pörögni azon a hírhedt feketelistán, de a játék újrajátszhatósági faktora számomra nem túl magas, viszont a játék hosszúsága ezt kárpótolja. Kapunk egy nagy várost ahol kedvünkre randalírozhatunk, és ez a nagy város néhol hangulatos is, és legalább a történet a helyén van, ha már az újítások elmaradtak.
Műfaj:
Fejlesztő: EA Black Box
Végig lehet ezt simán tolni csak a Golf-al is, én már megcsináltam. Igaz egyszer, mivel a taktikám az, hogy Golf-al kezdek, aztán minden legyőzött ellenfélnél egy biztos egyedi teljesítmény tuningot választok, és egy kérdőjelet. Ha sikerül ugye megvan az ellenfél autója, de ha nem az se baj, meg van az egyedi fejlesztés. Amint meg tudom venni (Azt hiszem a 8.-k után) megveszem a Lotus Elise kocsit. Azt tuningolom fel, de úgy, hogy minden egyedi cuccot is belepakolok, így még jobban fog felpörögni. Igaz így is csak 371 a plafon amivel megy, de ripsz-ropsz 300 fölött van így.
1 kis csalás hozzá golfot veed meg majd baronál a porset szerezd meg utána a galardot és ennyi
evvel a 3 kocsival végig viszed könnyen
Én most Vic-nél vagyok egy olyan eclipse-el, amihez még hozzá se értem, vagyis egyszer festettem át de azonkívül semmi.
H-ECTOR - Nekem a legnagyobb kihívást a #9. helyezett okozta, egyszerűen úgy ment azzal az Evo 8-assal mint a rakéta.
HakuDragon - Talán az U2 azért tetszett jobban mert a karrier sokkal rövidebb volt mint itt, és szabad kóborlásban lehetett random ellenfeleket keresni, ellentétben nem voltak rendőrök. Dehát kinek a pap, kinek a papné.
a teszthez:
korrekt írás, itt az oldalon is olvastam már sokkal rosszabbat, nincs miért elégedetlenkedned 😀
én kivittem a karriert 100% ra vmi 10 óra alatt, ellenben a Carbon csak 3 😆
Azt meg ne várd, hogy bármelyik verzióval, amit írtál elégedett leszel. Utólag az embernek mindig eszébe jut, hogy ezt még bele kellett volna tenni, vagy ezt másként kellett volna megfogalmazni. Ha arra vársz, hogy saját magad számára is tökéletes legyen az írásod - már, ha kellően igényes vagy, márpedig az írásodból úgy tűnik, hogy az vagy - soha nem fogsz befejezni semmit. 😀
Szóval publikáld a legjobbat és engedd el.
Fejlődni mindig lehet, de láttam már újságírót, aki a nyugdíjas-búcsúztatójának napján sem volt még olyan szinten, mint te most...
Amúgy Nekem is mint írtam 5 nap kellett hozzá amikor ténylegesen más játékkal nem játszottam, de átlagban nekem is 2-3 hét alatt pörög ki a játék. Igaz kora tavasztól, késő őszig van hogy 3 hónap alatt toltam 100%-ra a karriert.(Mezőgazdaság végett.)
Amúgy a játék, ha a kihívásokat is végigviszi valaki akkor tényleg elég hosszú, de a karrier 24 óra alatt kivihető. Én még soha nem próbáltam, mert egyszerűen ennyit egy huzatban nem tudok még gép előtt sem lenni, nemhogy egy játékkal egy huzatban lenni.Viszont van egy ismerősöm aki elég kocka féleség és anno végigtolta egy nap alatt. Személy szerint nekem a rekord 5 nap volt, de volt nap amikor csak fél órát játszottam vele.