background
avatar
Alquirre
Szint: 3
12 éve tag, offline
187 ☀
28 éves, férfi
Magyarország

Nexus - The Jupiter Incident

Írta: Alquirre, 2014. December 15., játékteszt
Játék: Nexus - The Jupiter Incident

Bizonyára sokan ismerik az Imperium Galactica II című, a Magyar Digital Reality nevű fejlesztőcsapat által készített játékot. Az Imperium Galactica II nagy siker volt, éppen ezért mint minden nagy sikerű játéknak ennek is kellett a folytatás. A kezdetben Imperium Galactica III-ként emlegetett játékból több ok miatt végül nem lett semmi. Viszont ez így nem teljesen igaz. Ugyan az IG III-ból nem lett semmi mégis kaptunk valami „kezdetleges” nem igazán IG feelingű játékot. Ennek a neve végül: Nexus – The Jupiter Incident.

Ez a játék ugyan az IG III lett volna, mégsem lehet hasonlóságot felfedezni az előző részekkel, éppen ezért összevetni sem lehet őket. Sokan fikázták régen, hogy ez a közelébe sem ér az IG-nek, és hát igazuk van. De ez a játék nem IG és ha egy teljesen különböző játékként kezeljük, akkor azt kell mondani, hogy ez egy jó játék még ha nem is kiemelkedő. A történetről nem akarok sokat elárulni, bár az igaz, hogy nem egy Mass Effect, de azért elég érdekes, egy kicsit Star Trek hangulata van. A hangok jól eltaláltak, a kompjúter értesít ha rakéta közeledik, ha a pajzsunk összeomlik és egyebek.


Játékmenet

A játék nem a bolygók hódításáról, azok közti kereskedésről vagy a diplomáciáról szól. Ezek a tulajdonságok nem kerültek bele. Helyette kapunk egy űrhajót, aminek a parancsnokai vagyunk és amit irányítanunk kell. Hát, igen. Nem tűnik valami bonyolultnak. Pedig ez közel sem igaz. Ahogy haladunk a küldetésekkel, úgy egyre nagyobb rangot kapunk, és egyre több hajó kerül az irányításunk alá. Kezdetben egyet, majd kapunk mellé még két hajót, majd még egyet és még egyet. Az utolsó küldetésnél összesen nyolc hajót fogunk irányítani. A játékmenet külön küldetésekre van osztva és a küldetések közötti képernyőn kapjuk meg a különböző parancsokat amiket végre kell hajtanunk. Továbbá itt lehet fejleszteni az űrhajóinkat. Kezdetben a Stiletto nevű nehézkorvettet irányítjuk ami a földön a legjobbak között van. Az első küldetés nem bonyolult. Az egyik Jupiter bázisra megyünk és itt tanít meg a játék az irányításra. A második küldetéssel a támadást tanítja. Elég jól megtanít az alapokra. A játékot egyébként érdemes a könnyű fokozaton elkezdeni hogyha nem akarunk vérben forgó szemekkel a gép előtt anyázni órákig.

Harcrendszer

Ez a játék erre lett kihegyezve. Nem kell többé a kereskedelemmel foglalkozni, nem kell az unalmas diplomáciai ügyeket intézni, de a harcokban a totális taktika, ügyesség és talpraesettség nélkülözhetetlen. Kezdem a fegyverekkel és felszerelhető alkatrészekkel. A játék során rengeteg fegyver közül választhatunk. Vannak a könnyű lézerek, amik a berendezéseket célozza meg, mint például a fegyverrendszereket, zavarókat, hajtóművet, letapogató rendszereket és még miegymást. Ezek a lézerek jó dolgok, precízek meg minden, de kezdetben nem túl erősek és hatékonyak. Sokaktól hallottam már, hogy „ez egy tök béna játék, egy órán keresztül lőttem a másik hajót mire felrobbant” én erre megkérdeztem, hogy mivel lőtte, és a válasz „hát, mittudomén azzal a lézer izével” én inkább nem szóltam semmit. A lényeg, hogy tényleg jó a lézer, mondjuk ha valamit ki kell iktatnod a másik hajón, mondjuk a hajtóművét vagy ilyeneket, de a hajótest rombolására van külön fegyver. Vannak még a nehéz lézerek, ezek kevésbé pontos, de erősebb precíziós fegyverek. Vannak a különböző ágyúk, ezek valók a hajótest rombolására. Erősek, de a másik hajó berendezéseit nem tudja likvidálni. Vannak torpedók, ezeknek limitált számú lőszerük van, erősebbek mint az ágyúk és viszonylag pontatlanok. Van még rakéta, ezek 100% pontosságúak, a legerősebbek és akár több hajót is képes megrongálni, ha közel vannak egymáshoz. Egy hátrányuk van, a flak rendszer. A flakkot nem mi irányítjuk. Ezek automatikusan lövik a rakétákat és a vadász méretű űrhajókat. És végül vannak a pajzsbontó fegyverek. Ezek terhelik túl a pajzsot és így hatástalanítják. Ebből is van energiatorpedó ami lassabb tüzelésű erősebb a sima energialövedéknél és energiabomba ami a rakétához hasonló csak nincs limitálva a lövedék. Egy hajóra rakhatunk 3-akár 8 különböző fegyvert is. Idővel a hajtóműveket is fejleszthetjük, generátorokat, energia cellákat telepíthetünk a hajóra.


A taktika

Rögtön a játék elején meggyűlhet a bajunk az ellennel. Az a lényeg, hogy nem kell feladni. Ha nem sikerül, akkor próbálj ki másik taktikát, más fegyvereket szerelj fel. A játékban van még két panel. Az egyiken lehet a hajó sérült rendszereit rangsorolni, hogy melyiket fontosabb javítani, így a fontosabb elemekre koncentrálva lehet a hajót kikalapálni egy csata közben. Van a másik panel, ami arra szolgál, hogy a fegyvereknek adjunk külön célpontokat, a berendezéseket lehet ki-be kapcsolni az energiatakarékosság miatt és egyebeket. Ezeket ugyan nem fontos használni, de érdemes. Ha kiadsz egy parancsot, hogy például tüzeljenek egy hajóra lézerrel, (csak akkor tudsz célpontot választani a lézernek ha előtte szkennelted) akkor ha kiadsz egy másik parancsot, hogy a hajótestet támadd egy másik hajón, akkor az előző műveletet félbe hagyják. De ha a panelen állítod a célpontokat egyszerre akár az összes fegyverrel is tüzelhetsz, különböző célpontokra. Az energiát is meghatározhatjuk, hogy mi kapjon belőle többet. A kiegészítő berendezések mint a zavaró rendszerek, álcázó, szkenner. A pajzs hogy gyorsabban regenerálódjon. A fegyverek hogy erősebb töltést kapjanak és a hajtóművet hogy gyorsabban haladjunk. Ezekhez energia cellákra lesz szükség, és generátorokra az áram előállításához.


Grafika

Ez a játék 2004 novemberében jelent meg. A grafika lenyűgöző volt a maga idejében és még ma is szép. A hajók nagyon részletesen ki vannak dolgozva. A háttér is változatos, nem csupán a fekete űr. A robbanások nagyon szépek még mai szemmel is. A nagyobb harcok közben, lézertűzben egyszerűen elámultam.

Hibák

Az az igazság, hogy nem találkoztam bugokkal. Esetleg annyi, hogy néha nem lőnek a hajóim minden fegyverrel amit kiválasztok, de ez nem annyira zavaró. Hibának még felhozhatnám, hogy elég hiányos mivel nincs benne kereskedés meg az IG velejárói, de mivel az elején írtam, hogy ez egy másik játék, ezért ezt nem nevezem hibának még ha mások annak is tartják.

Értékelés:
Grafika:
██████████
100%
Hang:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
Nexus - The Jupiter Incident
Nexus - The Jupiter Incident
Nexus - The Jupiter Incident
Megjelenés: 2004. November 05. (PC)
Műfaj: ,
Hozzászólások: 3
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Crowe avatar
Egyet értek veled tényleg nagyon jó játék, és jó tesztet is írtál, bár a történet szál vezetését kihagytad, de megesnek hibák bárkivel,ettől eltekintve ment az 5 😉
1
0
0
0
Alquirre avatar
Köszönöm. De az igazság az hogy szerintem nem lett annyira jó. Miután befejeztem az írását még napokig gondolkoztam rajta hogy mit írjak még le, és átolvastam többször is az egészet, de csak miután beküldtem jutottak eszembe. 😀
0
0
0
1
Kicsi_Joe avatar
Remek játék és remek teszt! Ment az 5*
1
0
1
0
Értékelés
Összes átlaga:
██████████
10
5 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció