A halál hegye
Játék: Kholat
1959. január 27-én egy tíz fős expedíció vág neki az Ortofen hegy meghódításának Igor Dyatlov vezetésével. A csapat tagjaival rejtélyes dolgok történtek a Kholat Syakhl hegycsúcs közelében, ezeket dolgozza fel a Kholat játék. Az előzményt, vagyis a teljes történetet nem részletezem, bővebben itt található egy leírás: Link
A Kholat az IMGN.PRO lengyel stúdió fejlesztése, amihez Unreal Engine 4 motort használtak. A játék lényege a felfedezés, amit egy viszonylag nagy területen szabadon művelhetünk, kötöttségek nélkül. Konkrétan bármely irányba elindulhatunk, ami számomra nagy pozitívum. Fő feladatunk a nagyobb helyszínek felkutatása, amihez csak egy térkép és iránytű adott. Továbbá gyűjtögethetjük a történet homályos részleteit, napló és beszámoló lapok formájában. Ráadásul néha menekülhetünk bizonyos lények elől, ami növelheti az izgalmat, aki szereti a menekülős játékmenetet, de mivel általában fix utakon járnak, ezért könnyű elkerülni őket. Felfedezés, keresés, menekülés. A recept ilyen egyszerű, de ezeket a játékelemeket sokkal jobban ki kellene használnia a játéknak, ahhoz, hogy hosszú távon fenntartsa a játékosok és a leendő rajongók érdeklődését.
Vagyis hosszú és változatos játékmenetre nem kell számítani, a történet és környezetének feldolgozását tűzte ki célul ez a fejlesztő csapat, ami többé-kevésbe sikerült is. Valószínűleg még egy év fejlesztéssel és nagyobb költségvetéssel nem csak egy félelmetes atmoszférájú játékot, hanem egy teljes értékű programot kaphattunk volna. Pár dolog, ami nagyon hiányzott: interakció a környezettel (a főszereplő lábnyomain kívül), a történet egyenletes felvezetése és esetleges bővítése, az időjárási elemek nem helyszínenként, hanem akár napszakonként vagy naponként is változhattak volna, több narráció és hasonló dolgok.
A grafika szép, sokkal szebb, mint a műfaj hasonló játékai általában. Igaz nem sikerült tökéletesen optimalizálni, de nem vészes, egy Radeon 6850-essel 720p-ben közepes-magas beállításokon kb. 20-30 fps várható, ami néhol az effektek sűrűjében nagyon leeshet. A hangokkal és a zenével nagyon meg vagyok elégedve, ott fagyasztják a vért ahol kell. A füles ajánlott! Kár, hogy egy-két farkast nem társítottak a loopolt vonyításokhoz. :) Jelenleg nincs visszaút a 3. fejezetből, ha mindent össze akarunk gyűjteni, ne lépjünk be a körbe, vagy kezdhetjük újra. :) Még megjegyzendő, hogy a fő narrációt Sean Bean látja el, és piros pont jár a készítőknek, mivel eleve magyar felirattal kapható a játék.
Összességében egy jó kezdeményezés a Kholat, ami a misztikumra, a borzongásra és a felfedezésre épít, mindezt igényesen. 7 pontot a 10-ből nekem megért.
- Pozitívumok:
- Remek hangulat
- Remek hanghatások és zene
- Letisztult kezelő felület
- Igényes grafika
- Nyitott világ
- Negatívumok:
- Hiányzó továbbgondolások: történet, esetleges magyarázatok, új elemek
- Szinte teljesen hiányzik az interakció a környezettel
- Kevés a kihívás
- A bővebb történetvezetés nagyon hiányzik
Műfaj:
Fejlesztő: IMGN.PRO
Jó játékot!
Én is kedvet kaptam hozzá,hogy kipróbáljam 😃