header
Valheim
Valheim cover
Megjelenés: 2021. February 02.
Műfaj: Akció, Túlélő
Fejlesztő: Iron Gate
Kiadó: Coffee Stain Publishing

Valheim értékelések

Összesített:
7 felhasználó értékelése alapján
Grafika:
██████████
77%
Hang:
██████████
70%
Design, művésziség:
██████████
79%
Zene:
██████████
71%
Játékélmény:
██████████
76%
Újítások, ötletek:
██████████
76%
Összességében:
██████████
72%
Tagok értékelései:
2022. December 05.
600+ órát raktam eddig a játékba, de vegyes érzéseim vannak vele kapcsolatban. Alapvetően a koncepció nagyon jó, legtöbbször élvezetes a játék és rendkívül le tudja kötni az embert. Leginkább azokat, akik fogékonyak a témára és van idejük elszórakozni órákat minimális haladás kedvéért. Gyűjtögetés, bázis építés, a felszerelésünk fejlesztése, még több gyűjtögetés és állandó, folyamatos "elhalálozás" jellemzi a játékot. Sokszor irreálisan nehéz, szinte lehetetlen, volt egy pont amikor én is feladtam az egészet, egyszerűen nem tudtam sehogy sem továbbjutni egy bizonyos szinten. Jelenleg (Mistlands bétával) 6 különböző biom (meadows, black forest, swamp, mountain, plains, mistlands) áll rendelkezésre (+ocean), ahol kalandozhat az ember, építheti a várát, bázisát, városát, kikőtőjét vagy bármit amit akar. mindegyik más-más nyersanyag lelőhelye, különböző típusú és nehézségű ellenfelek várják. Ahhoz hogy az egyikből továbbmehessünk az egyikről a másikra, az adott biomhoz tartozó főellenséget kell megölni, majd az általa dobott cuccot használva tudunk érvényesülni az új területen. A biomok közötti átjárás persze nincs korlátozva, szóval rögtön az elején eljuthatunk akármelyikbe, más kérdés, hogy sikerül-e és ha igen, akkor érdemes-e egyáltalán. Sajnos ugyanez igaz a biomokhoz tartozó lényekre is, szomszédos területek között elég nagy az átjárás, ami komoly gondot és fejfájást okozhat az átlag játékosnak. Nálam a mocsárba történő kalandozás idején jött először el az a pont, hogy feladom. Olyan szinten lehetetlen nehézségűvé vált a játék, hogy szinte esélytelennek láttam azt, hogy képes legyek az ott fellelhető nyersanyagokat (pl. vas) kiaknázni. Aztán valahogy sikerült, ettől kezdve viszont eléggé kiegyenlítődik a játék, nem voltak olyan megoldhatatlan nehézségek, hogy különösebben gondot okoztak volna. Az a játék egyik legnagyobb hibája, hogy teljesen ellentmondásos a nehézségi szint, simán előfordulhat, hogy a legjobb felszerelésben, a legjobb fegyverekkel felvértezve az adott terület átlag ellenfele játszi könnyedséggel megöl. A halál nem nagy dolog itt, viszont a nehezen megszerzett képesség pontok mindegyikéből 5-öt elvesz a játék, minden halálnál. Így gyakorlatilag igazán magas szintre húzni egy-egy képességet szinte lehetetlen. Ráadásul amilyen lassan nyerjük vissza az elvesztett (vagy meg nem szerzett pontot) olyannyira semmitérő, elenyésző az előny amely a fejlődéssel jár. 90 fölötti (100 a max) skillnél nagyon jelentős az előny amit nyújt, alatta viszont szinte semmi. Ráadásul 600 óra játék után leggyakrabban használt képesség is volt, hogy csak 50-et ért el! Harmadik hatalmas probléma a kiegyensúlyozatlan életerő és állóképesség regeneráció: legjobb ételek, italok és felszereléssel is problémát okoz, az állóképesség visszatöltődési sebessége. Szóval az, hogy a legújabb update (mistlands) után egy olyan terepre kerül a játékos, hogy végig hegyvidéken kell ugrabugrálni, ráadásul közöttük sokszor vízfelületek tömkelege és ilyen terepet még sűrű köd is fed egyszerűen lehetetlenné teszi a játékot. Mindehez jön a lassú regeneráció, ami főleg vízbe esés után még lassabb lesz és a tény, hogy vízben támadni nem tud a játékos, viszont őt simán megtámadja és sebzi bármi. Az ellenfelek egy-két ütéssel végeznek vele, menekülni pedig sokszor esélytelen a már említett nehezítések miatt (víz, hegyvidék, lassú állóképesség regeneráció stb.). A grafika szépnek mondható, érdekes stílusú helyenként kifejezetten látványos (naplemente, vihar stb.). A hangok alapvetően jók, a zene hosszú távon sem lesz idegesítő, viszont eléggé unalmassá válhat. Azt hiszem, hogy a játék eléggé kiegyensúlyozatlan még, extrém nehzéz és frusztráló ami nagyban rontja a játékélményt. Nem is igazán a nehézség zavaró, hanem az abszurd szintje ennek. Ködben, legjobb felszereléssel, hegyvidéken ugrálni, hogy közben földről, levegőből is támadnak, mindezt úgy, hogy az állóképesség ne mtöltődik vissza megfelelő sebességgel nem től élvezetes egy idő után.
2022. December 05.
Grafika:
██████████
70%
Hang:
██████████
70%
Design, művésziség:
█████████
85%
Zene:
██████████
60%
Játékélmény:
██████████
50%
Újítások, ötletek:
██████████
80%
Összességében:
██████████
55%
2023. October 02.
Grafika:
██████████
100%
Hang:
██████████
100%
Design, művésziség:
██████████
100%
Zene:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
100%
Újítások, ötletek:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
2022. January 29.
Grafika:
██████████
95%
Hang:
██████████
80%
Design, művésziség:
██████████
95%
Zene:
██████████
75%
Játékélmény:
██████████
100%
Újítások, ötletek:
█████████
85%
Összességében:
█████████
88%
2021. December 04.
Grafika:
██████████
52%
Hang:
██████████
50%
Design, művésziség:
██████████
60%
Zene:
█████████
93%
Játékélmény:
██████████
60%
Újítások, ötletek:
█████████
90%
Összességében:
██████████
62%
2021. October 12.
Grafika:
██████████
50%
Hang:
██████████
40%
Design, művésziség:
██████████
40%
Zene:
██████████
30%
Játékélmény:
██████████
40%
Újítások, ötletek:
██████████
20%
Összességében:
██████████
20%
2021. April 14.
Grafika:
██████████
70%
Hang:
██████████
50%
Design, művésziség:
██████████
70%
Zene:
██████████
40%
Játékélmény:
██████████
80%
Újítások, ötletek:
██████████
60%
Összességében:
██████████
80%
2021. February 26.
Grafika:
██████████
100%
Hang:
██████████
100%
Design, művésziség:
██████████
100%
Zene:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
100%
Újítások, ötletek:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%


Elfelejtett jelszóRegisztráció