header
Stationeers
Stationeers cover
Megjelenés: 2017. December 12.
Műfaj: Szimuláció, Építkezés és gazdasági szimuláció
Fejlesztő: RocketWerkz
Kiadó: RocketWerkz

Stationeers gépigény

Minimum gépigény:

CPU:
2.4 GHz Dual Core Processor
RAM:
2 GB RAM
GPU:
512 MB dedicated video RAM, Shader Model 4.0
OS:
64-bit Windows 7+
STO:
1 GB available space

Ajánlott gépigény:

CPU:
Intel i7
RAM:
8 GB RAM
GPU:
NVIDIA GTX 980
OS:
64-bit Windows 8 or 10
STO:
1 GB available space
NET:
Broadband Internet connection
NOTE: Voice control requires Windows 10
Az oldalon csak hivatalos gépigények találhatóak, amit a készítők vagy egy hivatalos forgalmazó cég tett közzé.
Hogy futna a gépeden?
Hasonlítsd össze a gépigényt egy általad megadott konfigurációval!
Hasonló játékok:
Jurassic World EvolutionSimCity 4Planet CoasterRollerCoaster Tycoon 3: Complete Editionno coverSimCity (2013)
Hozzászólások: 3
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
no avatar
Steamen bezsákolva 23€-ért, 80 óra van benne eddig.

Single-coop űrbeli bázisépítős nyersanyagbányászós, automatizálós, túlélő játék, de a sokkal komolyabb fajtából. Erősen béta még, és ez a játékélményen is meglátszik sajnos. A fent említett 80 órából kb 65 óra volt a tömény szívás, 10 óra volt valami pozitív élmény, amik a következő patch ki nem nyírta azt a mentésünket. Most újrakezdtük kb 5 óránál járunk és csak reméljük hogy a következő patch nem vágja ezt is taccsra.

A játékmenet a megszokott bázisépítős-túlélős sémát követi, egyedül vagy társsal leraknak egy bolygóra, minimális felszereléssel és hajrá, éld túl. Sztori a láthatáron sincs, tehát ha sztori alapú hasonló játékot keresel, akkor irány a Subnautica, ami a túlélő módban is nagyságrendekkel könnyebb.

A nehezítést itt elsősorban a játék mechanikái adják. Nem ám olyan egyszerű csak egy kuckót felhúzni, sokkal több lépcsőben halad az építés, mint eddig bármelyik hasonló címben. Igen a Space Engineers is faék egyszerűségű, ehhez képest. Nehéz a szerszámok és nyersanyagok kezelése is, mert a játékosnak a karakter két keze között folyamatosan váltania kell: egyik kézben a hegesztő, másikban a hegesztendő lemez kell hogy legyen. Majd hegesztés után szerszám és anyag váltás következik.
Egy egyszerű gyártógép felépítése is 4 lépés: alap kit-et lerakni, egyik fajta lemezt ráhegeszteni, bekábelezni, másik fajta lemezt ráhegeszteni, csavarhúzóval kicsit finomhangolni. És ez még csak egy gép volt. Ebből van vagy 10-15 darab...
Áramellátás szintén zenész, kezdetben napelemek és széntüzelésű generátor, amiket vezetékekkel össze kell kötni, egy áramkör-szabályozóval amire rá lehet már kötni a gépeket. Túl nagy fogyasztás viszont elégeti a vezetékeket, így bizonyos esetekben erősebb kábel kell, pl akkumulátorok bekötéséhez. A vezetékek kb 50cm-es darabokból vannak, így egy egyszerű bekötés is igazi monoton gépies meló.
A légkör megoldása külön művészet: megfelelő arányú oxigén, széndioxid kell, ait be kell szerezni valahonnan, illetve ki kell szűrni a káros anyagokat, hidrogént, vízgőzt majd biztosítani a megfelelő hőmérsékletet és nyomást. A kohók és olvasztók persze növelik a hőfokot...És akkor a kajatermesztés még a kanyarban sincs. Növényeknek kell víz, napfény vagy mesterséges fény, széndioxid, megfelelő hőmérséklet és nyomás, ami nem minden növénynél azonos.

Ebből is látszik hogy a játék nem éppen egyszerű, nem ám hogy csak lerakok egy csövet, rá egy napelemet, beúszok és kész is a lélegezhető légkör és áramellátás, falra felrakok két gépet és hajrá, mennek máris.

És hogy bonyolultabb legyen: a tutorial alig tanít meg valamire. Alapokra éppen csak, de alapépítkezésre nem tér ki sőt, még olyanokra sem téri, ami a túlélőmód alapja, pl a napot követő, "napraforgó" napelemek összeállítása és programozása. Márpedig a túlélőmódban nincs idő ilyenekkel kísérletezni, nincs idő ingame napokat eltökölni egy zsilip összeállításával, miközben a kajád csak fogy és még a kanyarban sincs a növénytermesztés.

A játéktér random generált illetve custom game-ben finomhangolható, de multira a custom game opció, így 65 órányi sz*pás után bátran állítom, hogy egyelőre alkalmatlan, mert a klienseket rendszerint rosszul tölti be - értsd rossz bolygóra, rossz légkörbe....

A legutóbbi update behozta a folyadékrendszert és vele együtt a szomjúságot is túlélőmódba, amit megint csak túltoltak: iszonyatosan gyorsan fogy az ivóvíz, és bár viszonylag könnyen előállítható, az eddigi kapkodást még jobban tetézi.

Csak az álljon neki aki:
- szereti ha szívatják
- szeret a különféle rendszerek bekötéseivel bíbelődni
- szeret nulla tutorial után komplett rendszereket kiismerni úgy, hogy ő és társai ingame élete múlik rajta 😃

Aki könnyebb szórakozást keres, annak ott a sztori orientált Subnautica vagy a "bányaszimulátor" Astroneer.
0
0
0
0
💬 1
Warlordcommander avatar
@Palanova: Jó kis írás, lehet hogy majd kipróbálom a játékot ha lesz felesleges 50 órám arra hogy kínozzam magam 😀
0
0
0
0
no avatar
Változott a gépigény:
Rendszerkövetelmények

Minimum:
64 bites processzor és operációs rendszer szükséges
Op. rendszer: Windows 7+ 64-bit
Processzor: Intel Core i5 2500K or AMD equivalent
Memória: 4 GB RAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 660 2 GB or AMD equivalent
DirectX: Verzió: 11
Tárhely: 1 GB szabad hely
Egyéb megjegyzések: Voice control requires Windows 10

Ajánlott:
64 bites processzor és operációs rendszer szükséges
Op. rendszer: Windows 10 64-bit
Processzor: Intel Core i7 4790K or AMD equivalent
Memória: 8 GB RAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 970 or AMD equivalent
DirectX: Verzió: 11
Hálózat: Széles sávú internetkapcsolat
Tárhely: 1 GB szabad hely
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció