Dyson Sphere Program gépigény
Minimum gépigény:
CPU:
i3-530 2.93GHZ 2 Core
RAM:
4 GB RAM
GPU:
Dedicated graphics card, GTX 750 Ti 2GB
DX:
Version 11
OS:
Windows 7 (64-Bit)
STO:
3 GB available space
Hang:
DirectX compatible
Ajánlott gépigény:
CPU:
i7-7700k 4.2GHz 4 Core
RAM:
16 GB RAM
GPU:
Dedicated graphics card, GTX 1660 6GB
DX:
Version 11
OS:
Windows 10 (64-Bit)
STO:
10 GB available space
Hang:
DirectX compatible
NOTE: GPU must support Shader Model 5.0. Display Resolution 1080p +
Az oldalon csak hivatalos gépigények találhatóak, amit a készítők vagy egy hivatalos forgalmazó cég tett közzé.
Hogy futna a gépeden?
Hasonlítsd össze a gépigényt egy általad megadott konfigurációval!
Hozzászólások: 6
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Single player termelési lánc építős és optimalizálós scifi játék, újrajátszásonként random generált galaxisban. A játék nagyjából az alábbi képlet alapján lett összeállítva:
Satisfactory + (Planetary Annihilation - harc) = Dyson Sphere Program
Vették a Satisfactory gyártási láncait, futószalagjait, energia menedzsmentét, mellé raktak egy Commander robotot a PA-ból, kivették a harcot és az egészet berakták egy random generált galaxisba, melyben gyorsan bejárható bolygók és gázóriások vannak, illetve a kutatási és fejlesztési rendszer nekem az Imperium Galactica 1-et juttatta eszembe.
A cél, hogy egy úgynevezett Dyson gömböt felépítsünk. Aki esetleg nem tudná mi is az: "A Dyson-gömb annak az elmélete, hogy értelmes lények olyan gömböt építenek egy csillag köré, ami annak minden kisugárzott energiáját felfogja, így hatalmas mennyiségű energiára tesznek szert. A kifejezést Freeman Dyson amerikai fizikus és matematikus alkotta meg 1960-ban." Plusz egy Star Trek részben is 😀
Ehhez a monumentális feladathoz a robotunkba ülve tudunk nekifogni, és az első bolygó amire a narrátor lerak az nagyon jó kiindulási alap, de persze hiány lesz rajta majd egy vagy több olyan nyersanyag amire később nagy szükség lesz, így a terjeszkedés más bolygóra mindenképpen elő fog jönni a játékmenet közepe táján.
A kezdetekben csak egyszerű termelési láncok vannak és a robotunk belső Replikátora nagyon nagy segítség lesz a szükséges építőelemek gyors előállításában, ám ez a manuális használat végig megmarad, ugyanis az épületeket is a legkönnyebben így lehet legyártani, majd utána kirakva a felszínre kis drónsereg felépíti azt. A Satisfactory hatása nagyban érződik a játékon, ugyanis a futószalag a legfőbb szállítási eszköz, mindent azon szállítunk, még a folyadékot is, de azt persze "becsomagolva".
Ahogy haladunk előre, szedünk össze és kombinálunk különféle anyagokat, megkapjuk a már említett kutatás és fejlesztés komolyabb szintjeit. Itt egyfajta kutató épület van, ami gyárthat 4-5 féle kutatásra felhasznált "energiakockát" (kék, piros, sárga, lila, zöld, fehér) és hasonlóan az Imperium galactica 1-hez, a fejlesztésekhez különféle mennyiségben kellenek ezek a kockák, pl 600 kék, 800 sárga, 800 piros. Ezt lehet automatizálni is: egy pár kutatót beállítasz kockagyártásra, majd onnan futószalagon a kész kockákat átszállítod a kutatásra beállított kutatóépületbe, ami így automatán felhasználja azt, hasonlóan a különféle gyárakhoz.
Kutatások során jönnek be a bonyolultabb termelési láncok is, emiatt gyakran át kellett variálni a bázisomat, míg végül a Satisfactoryból megismert spagetti tenger nem lett az egész a keresztül kasul haladó futószalagok miatt.
A nyersanyagok lelőhelyei remekül felismerhetők, az ikonok rendben vannak, ám a futószalagokon lévő termékekkel már nem ez a helyzet. Nem kevés esetben egy majdnem ugyanolyan dobozban van a hidrogén és a gyémánt is. Itt lehetett volna picit változatosabb, de tény, hogy a gyárakban, raktárakban és az inventoryban nem összekeverhető egyik termék sem a másikkal.
És akkor még nem is beszéltem arról, hogy lehetne optimalizálni is a termeléseket, hiszen nagyon remek mérőszámok vannak rá, hasonlóan az Anno sorozathoz: darab / perc gyártási szám, energiafogyasztás kezdetben kW, majd MW, a robotnál meg a kW és MJ-ok. És ha már robot és energia: igen, a robot energiája véges és ha elhasználod akkor lassabban mozog, nem tud gyártani, vagy éppen nem tud fékezni, ami hatalmas gond, mindjárt kitérek arra is. Emiatt mindig legyen az inventoryban valamiféle üzemanyag. Kezdetben a fa és szén elég, de később hidrogén, deutérium vagy komolyabb cucc kell majd.
Fékezés. A bolygóközi utazásra is a robot használjuk, ám a "megszokott" módokkal ellentétben itt a Newton-i fizika van jelen, vagyis ha megindulsz egy irányba 600m/s-al akkor a lassuláshoz is kell energia. Első repülés alkalmával erről megfeledkeztem és nem volt energiám a fékezéshez, de még a forduláshoz sem. Szerencsére a robot lassan újratölti az energiáját, de azért volt pár vérfagyasztó perc mire visszakeveredtem a naprendszerembe és le tudtam szállni.
Építést a robot kis drónjai végzik, de az opciók között állítható, hogy TPS nézet legyen vagy God Mode. Javaslom ez utóbbit, szabadabban tudunk a kamerával mozogni és esetlegesen a már meglévő magasabban futó szalagok alá is be lehet így építeni, viszont ennek a módnak az irányítását picit szokni kell.
Meg kell még említenem, hogy a látványvilág nagyon rendben van, a napszakváltozás, a táj, a környező űr, az általunk fellőtt és a napunk körül keringő napvitorlák is remek látványt nyújtanak, ahogy a játék zenéje is remek. Közel folyamatosan hallható, de nem ismétlődő, nem zavaró.
Eddig volt pár bosszantó hiányosság: ……
Még nincs végigjátszva, jelenleg 27 óránál járok de bőven megérte eddig is, mondom ezt úgy, hogy a vége már látszik, de a gyártó sorok optimalizálásával kb ugyanennyi időt el lehetne tölteni.