Dragon Age: The Veilguard gépigény
Minimum gépigény:
CPU:
Intel Core i5-8400 (6 Cores / 6 Threads) / AMD Ryzen 3 3300X (4 Cores / 8 Threads)
RAM:
16 GB RAM
GPU:
NVIDIA GTX 970/1650 / AMD Radeon R9 290X, 4 GB VRAM
DX:
Version 12
OS:
64-bit Windows 10/11
STO:
100 GB available space (SSD Preferred, HDD Supported)
RES:
Low, 1080p / 30 FPS, Ray Tracing: OFF
Ajánlott gépigény:
CPU:
Intel Core i9-9900K / AMD Ryzen 7 3700X (8 Cores / 16 Threads)
RAM:
16 GB RAM
GPU:
NVIDIA RTX 2070 / AMD Radeon RX 5700XT, 8 GB VRAM
DX:
Version 12
OS:
64-bit Windows 10/11
STO:
100 GB available space (SSD Required)
RES:
High, 1440p / 30 FPS, 1080p / 60 FPS, Ray Tracing: OFF
NOTE: AMD AM4 CPUs on Windows 11 require AGESA V2 1.2.0.7 or newer
ULTRA:
CPU: Intel Core i9-13900K / AMD Ryzen 9 7900X (16 Cores / 24 Threads)
RAM: 16 GB
GPU: NVIDIA RTX 4080 / AMD RX 7900 XTX, 12 GB VRAM
DX: Version 12
OS: 64-bit Windows 10/11
STORAGE: 100 GB available space (SSD Required)
NOTES: Ultra, 2160p / 60 FPS, Ray Tracing: OFF
RT SELECTIVE:
CPU: Intel Core i9-9900K / AMD Ryzen 7 3700X (8 Cores / 16 Threads)
RAM: 16 GB
GPU: NVIDIA RTX 3080 / AMD Radeon RX 6800XT, 10 GB VRAM
DX: Version 12
OS: 64-bit Windows 10/11
STORAGE: 100 GB available space (SSD Required)
NOTES: Ultra, 2160p / 30 FPS, 1440p / 60 FPS, Ray Tracing: ON
RT ON:
CPU: Intel Core i9-9900K / AMD Ryzen 7 3700X (8 Cores / 16 Threads)
RAM: 16 GB
GPU: NVIDIA RTX 3080 / AMD Radeon RX 6800XT, 10 GB VRAM
DX: Version 12
OS: 64-bit Windows 10/11
STORAGE: 100 GB available space (SSD Required)
NOTES: Ultra, 1440p / 30 FPS, Ray Tracing: ON
RT ON + ULTRA RT:
CPU: Intel Core i9-13900K / AMD Ryzen 9 7900X (16 Cores / 24 Threads)
RAM: 16 GB
GPU: NVIDIA RTX 4080 / AMD RX 7900 XTX, 12 GB VRAM
DX: Version 12
OS: 64-bit Windows 10/11
STORAGE: 100 GB available space (SSD Required)
NOTES: Ultra, 2160p / 30 FPS, Ray Tracing: ON
ULTRA:
CPU: Intel Core i9-13900K / AMD Ryzen 9 7900X (16 Cores / 24 Threads)
RAM: 16 GB
GPU: NVIDIA RTX 4080 / AMD RX 7900 XTX, 12 GB VRAM
DX: Version 12
OS: 64-bit Windows 10/11
STORAGE: 100 GB available space (SSD Required)
NOTES: Ultra, 2160p / 60 FPS, Ray Tracing: OFF
RT SELECTIVE:
CPU: Intel Core i9-9900K / AMD Ryzen 7 3700X (8 Cores / 16 Threads)
RAM: 16 GB
GPU: NVIDIA RTX 3080 / AMD Radeon RX 6800XT, 10 GB VRAM
DX: Version 12
OS: 64-bit Windows 10/11
STORAGE: 100 GB available space (SSD Required)
NOTES: Ultra, 2160p / 30 FPS, 1440p / 60 FPS, Ray Tracing: ON
RT ON:
CPU: Intel Core i9-9900K / AMD Ryzen 7 3700X (8 Cores / 16 Threads)
RAM: 16 GB
GPU: NVIDIA RTX 3080 / AMD Radeon RX 6800XT, 10 GB VRAM
DX: Version 12
OS: 64-bit Windows 10/11
STORAGE: 100 GB available space (SSD Required)
NOTES: Ultra, 1440p / 30 FPS, Ray Tracing: ON
RT ON + ULTRA RT:
CPU: Intel Core i9-13900K / AMD Ryzen 9 7900X (16 Cores / 24 Threads)
RAM: 16 GB
GPU: NVIDIA RTX 4080 / AMD RX 7900 XTX, 12 GB VRAM
DX: Version 12
OS: 64-bit Windows 10/11
STORAGE: 100 GB available space (SSD Required)
NOTES: Ultra, 2160p / 30 FPS, Ray Tracing: ON
Az oldalon csak hivatalos gépigények találhatóak, amit a készítők vagy egy hivatalos forgalmazó cég tett közzé.
Hogy futna a gépeden?
Hasonlítsd össze a gépigényt egy általad megadott konfigurációval!
Hozzászólások: 175
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
A csőben rohangászásban talán van valami de az előző részben nekem annyira nem tetszett hogy akkora területek voltak. Egy olyan kauzárnak mint én már sok.
Nem értem az emberek fétisét ezzel a dologgal kapcsolatban. Ha annyira ez jön be neked, akkor ott van a megboldogult ubisoft által futószalagon legyártott 30 db open world játék, have fun.
Hol is kezdjem, a játék kapott hideget, meleget már a megjelenés előtt, amikor az a bizonyos előzetes napvilágott látott. És igen, a marketing se volt valami jó. Viszont én azok közé tartozok akik az első rész óta, olyat talált a franchise-ban ami miatt kétség sem fért hozzá, hogy első napos vétel lesz és hozzá se nyúlok máshoz amíg nem végeztem vele. Nos nem kellett csalódnom.
80 óra és 100%-os játékbeli teljesítés után, van egyfajta véleményem a játékról.
Előszőr a technikai részek. A játék nagyon stabil, egyedül Arlathani erdőben voltak fps droppok. Egész játék alatt egy bugba ütköztem bele, akkor egy pár percel előbbi mentést kellett visszatöltenem. Fagyás terén semmi komoly, 3-4 volt az egész végigjátszás alatt.
A karaketer készítés. Adott a négy kaszt, amiket elég jól testre lehet szabni. BioWare mércével az eddigi legrészletesebb. Utána a három class. Viszont sajnálattal tapasztaltam, hogy ezeknek semmi szerepe nincs. Kinek mi jön be és, hogy hogyan akar játszani. Ebben az Inquisition sokkal jobb volt, ott sokat számítottak ezek a dolgok. Itt egyedül a frakció mérvadó, amiknek köszönhetően lesznek extra dialógusok az adott csapattársnál és az adott frakciókhoz tartozó küldetéseknél.
A gameplay. Mint minden Dragon Age-ben, most is mágus voltam és azt kell mondjam, hogy elsőre eleg furcsa volt de x idő után teljesen megszokja az ember és nagyon fluid lesz. A skillek/gear/kraftolás, nos ezekkel őszintén nem sokat foglalkoztam mivel a legkönnyebb fokozaton nyomtam elsőnek végig mert a történet érdekelt és így szinte semmi kihívás nem volt a harcokban. Nem hiába Storyteller a nehézség elnevezése.
Az art style sokaknak nem fog tetszeni, ezt meg is értem, nem túl realisztikus. A pálya dizájn viszont nagyon jó, akár Arlathan erdejében jársz, Minrathous városában vagy a Mélyutakon. Viszont az Inqusition-höz képest sokkal kötöttebb és lineárisabb. A felfedezés egy az egyben Jedi Fallen Order/Survior, mintha azokkal játszottam volna. Ami elsőre furcsa volt mivel Dragon Age-ről beszélünk, de egy idő után megszokja az ember.
Lore szempontból egy paradicsom a rajongók számára. Rengeteg dologról kiderül, hogy az nagyon nem úgy van ahogy azt eddig tudtuk. És igen, néhány teória is beigazolódik.
A történetet nem kell nagyon túlgondolni. Tipikus BioWare, te vagy a Hős, szedd össze a csapatot, mentsd meg a világot. Akármennyire is elcsépeltnek hangzik, még mindig tudnak újat mutatni. Viszont itt meg kell jegyeznem, hogy nagyon csalódott vagyok. Mivel az előző játékokban meghozott döntések 99%-a nincs kihatással a játékra. És kettő azaz KETTŐ visszatérő karakter van, ha a már ismert, főbb akraktereket, Varrick, Morrigan, Solas, Harding és az Inkvizítort nem nézzük, mert róluk tudni lehetett, hogy benne lesznek.
A társak, ez is elég megosztó dolog sokaknál. Voltak pillanatok mikor ugyanazon társ küldetéseinél mintha teljesen más ember írta volna őket, minőséget, komolyságot tekintve. De nálam rendben volt, mégha be is csúszott egy-egy meh vagy wtf moment.
A mellékküldetések nagy része teljesen átlagos, semmi extra, néhányat kivéve. A társak küldetései már jobbak voltak, sokat megtudtál róluk és a frakciókról amikhez tartoznak, így azok is fel tudnak zárkózni a világhoz, akiknek ez az első Dragon Age játékuk.
A fő szál, nem nagyon kapkod, néhol elég lassú és szájbarágós, hogy na te ki is vagy, döntéseket kell hoznod, és segíteni a csapatnak, tipik BioWare. Nem minden döntésnek van súlya, sokszor elég felszínes. De van mikor nagy kihatással vannaka fennmaradó játékra. Viszont mikor elérsz ahhoz a bizonyos Point Of No Return felirathoz, ami a játék kb 80%-ánál lesz, na ott nagyon beindul és borul a bili. Nem mindegy, hogy milyen állapotban vannak a társaid, hogy kit hova küldesz. És elsőre nem vettem nagyon komolyan a Wathever It Takes kifejezést ami NAGYON sokszor elhangzik. De meglepődtem, mert húztak egy Vermárt, aki tudja, az tudja. A lezárás a játék fénypontja, minőségben közel Mass Effect 2 szintű. Többféle befejezés van de ezekbe nem megyek bele, sok dologtól függ, hogy melyiket kapja az ember. Illetve megágyaz a lehetséges folytatásnak.
Hibátlan a játék? Koránt sem. Lehetett volna jobb is? Minden bizonnyal. Volt az a bizonyos léc lent és fent is amíg játszottam, de sem az időt sem a pénzt nem bántam meg amit rááldoztam. Igaz, hogy nincs olyan újrajátszási faktor mint az Origins vagy az Inquisition esetében, de nálam nem egyszeri történet.
Szóval..láttam pár videót,de gondoltam megkérdezem itt is hátha nem vészes :DDD
Meg ha nem is lenne benne ez az eroltetett lmbtq dolog akkor sem lenne igazi dragon age feelingje. Kb olyan erzes mintha 13 evesek irtak volna a parbeszedeket, annyira bugyuta az egesz, hogy nem is ertem mit elhettek at a keszitok.
Pont az ellenkezoje egy love letter-nek, amit erdemeltunk volna tizen ev varakozas utan.
ps: 3 ora kinszenvedest birtam belole aztan toroltem is.
Lassan újítani kell valami videokártyát
Mikor fhd ban highon fsr quality módban
Vannak helyszínek ahol 30 fps van
Nekem az kevés
És konzolon fluidabbnak tunik a 30fps mint pc-n legalábbis nekem
Kártyát is még várok azért szerintem 1 évet
Van annyi játék amit még ezzel a kártyával is simán max grafikan végig tudok vinni az elmúlt jó 7-8 évből
Meg a space marine 2is az kB ráadásul 1 hét után
10-ből hányas skálán estek át a túloldalra?
Sztori kb 10 óra után unalmas? vagy nem számítsak semmi izgalomra?
első 3 játék szintjét hozza? vagy gatya.
Nem akarok csalódni.
A grafikát személy szerint imádom azzal pont nincs bajom megvan a varázslatos hangulata.
Na, de az írás valami borzalom. C1-es angollal imádtam hallgatni a BG3, DD2, Elden Ring szövegeit. Főleg az Elden Ringjét(kár, hogy kevés volt), hiszen abba volt ó angol is itt-ott, valamint shakespeare által átformált kifejezések. De ez valami vicc, semmi átélés. A2-es angollal megy az egész ami által ugye gyerekes lesz a megfogalmazás. Ennél még a Daaren Shan angol fogalmazása is jobb(pedig ő is gyerek, vagy legalább volt amikor én olvastam).
A sztoritól is többet vártam totál bugyuta gyerekes. Nekem semmi bajom nincs a woke-al. De ezt már én is túlzásnak érzem. Eddig is volt a játékokban, de jó balance-ba. Nem is kell messzire menni pl.: Hogwarts Legacy.... Valamint ott a Dead By Daylight az full LMBTQ, de mégis valahogy ízlésesen csinálják és kifejezetten élveztem a saját transz dolgozójuk game streamjét.
A mellékkaraktereknek semmi mélységét nem éreztem és még sorolhatnám a sok negatívumot. Azonban 6-8000Ft-ot megér majd. De nálam egy újabb játék amit nem fogok végigvinni. Egy felüdülés volt visszatérni a Diablo 4-be. :D
Bioware-nek meg az Inquisition volt az utolsó jó játékuk, azóta gyakorlatilag már nevet is válthattak volna, mert ezeknek a semmirekellő deveknek már semmi közük az OG bioware legendákhoz.
Minden modern játékukról persze el lehet mondani hogy jajj de ügyik az artistok, decent a sound design, stb, de a writing, a játék komplexitása, a lassú content cadence, plusz az olyan amatőrségek mint amit az inventory leprogramozásával műveltek, számomra és sokak mások számára is teljesen komolyanvehetetlenné tették ezt a bohóc csapatot.
Más kommentben már látom fel is merült a PoE. Persze, lehet hogy nem mindenki játéka, az average player nem hajlandó arra vállalkozni hogy 100 óra után is csak újoncnak számítson. Nem akarja a wiki page-et túrni, vagy yt videókat bingelni ahhoz hogy fejlődjön.
De pont ez a szépsége is a játéknak.
Ahogy egy bölcs dev egyszer mondotta: A game made for everyone is a game made for nobody.
Olyan szinten összehasonlíthatlan a D3-al vagy a D4-el. A játék mélysége, a karakterek végletekig grindolhatósága és testreszabhatósága egy teljesen más univerzumban mozog.
Ráadásul sokkal kevesebb pénzből tették le ezt az asztalra, miközben átlag 4 havonta szállítanak le full ingyen új leagueket, amik önmagukban kb akkora durranások mint a blizzardnál egy fizetős expansion. Nulla P2W, borzasztóan kommunikatív community managerek, és olyan szoros bond a playerek és a devek közt, hogy egy csomó playerek által készített divination kártya is bekerült a játékba, amik mind személyes, olykor megható történeteket mesélnek el.
Mindezek mellett persze a D4 nem egy rossz játék, de nem is jó. A leghallgatottabb pop zenékhez tudnám hasonlítani. Csillog-villog, szép grafika, gyönyörű CGI cinematicok, de a felszín alatt alig van valami.
Egy helyen volt 28 fpsem
Kileptem majd vissza és 50 xd
Csak most az a baj vele hogy nagyon erőltetik
Filmek is sorozatok is
Gyakorlatilag nem készül semmi ma már ezek nélkül
Ami szomorú szerintem főleg hogy nem úgymond az elfogadást segíti elő hanem pont ellenkezőleg inkább forditva
E fura világban a próbakör alatt SzivárványCsataKanca indult kalandra. :D
Nincs több kérdésem. Az utcán, vagy bárhol bármikor bármelyik npc is nyomhatja az arcodba.
Itt van peldaul ez, ouch:
Kb igy is kepzeltem el...
A másodikkal nem játszottam
A harmadik számomra nagyon monoton sajnos
Kíváncsi leszek videók alapján eddig tetszik
Remélem nem fullad unalomba a kozepe felé
😎
[LINK] Én ezzel a magyarosítással nyomtam pár hete végig az Andromédát (eredeti EA appos), nem hibátlan de sokkal jobb mint a régi gépes fordítások.
És ha nem lesz jó, akkor még ott van az első 3 rész, amit csontig fogok rágni megint.
Ja es meg se kene emlitenem, de ez a karakter krealos transznemu karakterek meg surgical sebekkel.. sigh.
Ha egy ferfi nonek kepzeli magat a valo eletben akkor miert csinalna meg egy nyomorekot egy virtualis vilagban, ahelyett hogy csinalna egy not? Kezd mar sok lenni az ilyen teljesen fogyatekos dolgokbol. Mikor jonnek ra, hogy ez az emberek 0.1%-at erinti?
Szamomra az elso Dragon age-t semmi nem tudja uberelni amugy, ez pedig az eddig latottak alapjan meg a masodik resz szintjet sem uti meg, es lassuk be az sem volt a legjobb.
Ettól függetlenül, én nagyon bízok benne, hogy egy remek sztorit és remek karaktereket kapunk majd a játékban.
😎
Ez nagyon tetszik, hogy Solassal is kiépíthetsz egyfajta barát/ellenség kapcsolatot ami valszeg kihatással lesz a karakter sorsára a végén.
Társakról egy kis infó😁
Egy kis character progression😎
Messze van még az az október 31🙄
Előző dragon ageben a harcot untam meg egy sima farkast is 4en csapkodunk 10 másodpercig minimum
Egy medvét simán 2 percig kell ölni hogy megfeküdjön
Itt is van a Warrior Gameplay
Igen ez nem Origins vagy a 2 sem az Inquisition ez a Veilguard. Mint ahogy változott minden résznél a grafika és a harcrendszer ez most sincs másképp. Igen, biztos van olyan aki nem erre számított és csalódott benne. De ne ítéljünk már el valamit ami még ki se jött és kipróbálni sem lehetett, azért mert nekünk nem tetszik. Meg azok baszogatását is mellőzük már akiknek igen is bejön ez a fajta gameplay, grafika vagy épp mindkettő, esetleg csak a történet érdekli és azért veszi majd meg és játszik vele.
Így kell ezt csinálni.. bejelentettek a játéhoz egy csokit... Csokit a fszomat somagot amihez nem kapod meg a gémet.. csak a kutat....'vicc volt' magyarul van egy olyan csomag ahol fizetsz 40.000et és játékot nem kaosz mellé!! A gyengébbek kedvéért 150$-os csomag ez!!
Jó lesz ez😎
Spoiler!
Jó lesz ez, a harcrendszer pürgősebb mint az Inquisitionben, de ez részről részre így van. Az átvezetők nagyon jók. Néhol a mozgás illetve az arcok kicsit sántítanak de azon még bőven lehet javítani. Maga a megjelenítés, maga Minrathous baromi jól néz ki. Hjaaj nagyon messze van az a pár hónap😫
Spoiler!
De a story az ami érdekel, nagyon benne vagyok a lore-ban, szeretem de kicsit félve állok hozzá a játékhoz..
Nagyon generic az egesz, alig birtam vegignezni a videot olyan rossz. Megint animaciok, texturak, harcrendszer 2008-bol, maga a story sem tul eredeti. Ha ti nektek ez igy megfelel akkor nem csodalom, hogy ilyen keszul.
Amugy csak eleg megnezni a like/dislike aranyt is.
Akik meg ismernek itt az oldalon azok tudjak, hogy sosem a like/dislike alapjan mondok velemenyt, megneztem a videot es objektiven lehet latni milyen undormanyt akarnak megint rasozni az emberre. Szimplan csak ugy ereztem, hogy azert erdemes megemliteni a like/dislike aranyt mert nem surun latsz ilyen negativ aranyt egy varva vart jateknal.
Utolso mondatodra pedig csak annyit tudok mondani, hogy nem kell aggodnod, nem is fogom megvenni,sem letolteni.
Szep estet.
Szép estét.
Holnapi gameplay alapjan kiderul mi a helyzet.. :sigh:
Egy kis ízelítő😎