Deus Ex értékelések
Értékelem
Összesített:
44 felhasználó értékelése alapján
Grafika:
██████████
77%
Hang:
██████████
84%
Design, művésziség:
██████████
78%
Zene:
██████████
84%
Játékélmény:
██████████
88%
Újítások, ötletek:
██████████
85%
Összességében:
██████████
85%
Tagok értékelései:
2024. October 25.
1992-ben a Wolfenstein 3D-t, 93-ban és 94-ben pedg a Doom és a Doom II. fejlesztette, majd elérkeztünk a Quake-hez mely 1996-ban készült, és az utolsó közös játéka volt, az eredeti, fejlesztő csapatnak. Már korábban is voltak kisebb-nagyobb súrlódások Romero és Carmack közt, ami abból eredt, hogy az előbbi sokat járt bulizni, szórta a pénzt, egyre kevesebbet dolgozott. Carmack állítólag egy mérőprogramot írt társa gépéhez, hogy nyomon követhesse hány órát dolgozik egy nap. Kiderült nem sokat. Többi társával közösen egyhangúan megkérték, hogy ilyen hozzá állással nem kérnek, belőle távozzon.
Végül elment, és még 1996-ban megalapította saját cégét az Ion Storm-ot. Rögtön bele is kezdett saját projektébe, ami számos jogi hercehurca játékmotor változtatás, videojáték konzolokkal való variálás után végül Daikatana néven látott napvilágot 2000-ben. A 4 éves fejlesztési idő, az állandó változtatás, és halasztás rengeteg pénzt emésztett fel. Sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, és csúfos bukás lett a vége. Ezután Romero nem kesergett sokáig, mellette párhuzamosan folyt egy másik játék fejlesztése. Eljött az ideje hogy megmutassa a világnak, van még benne szufla.
A rendkívül ambiciózus projekt egy hónappal később 2000 júniusában jelent meg, és túlzás nélkül új fejezetet nyitott a videojátékok történelmében. A főszereplő egy JC Denton nevű ügynök. aki egy 21. századi cyberpunk jövőben azon munkálkodik, hogy megállítson egy nemzetközi terrorszervezetet. Ez a program is FPS nézetet használ. Rögtön az elején a főhősnek bajtársa, és bátyja Paul tájékoztatja küldetéséről. A történet igen komplex és szerteágazó, most csak röviden megyek bele. Kiderül, hogy vannak beépített emberek is az ügynökség soraiban, és az ellenségek közül sem mindenki az aminek látszik. A játék során nem egyszer kell a választható párbeszédek közül fontos döntéseket, meghoznunk. Amik bizonyos ponton befolyásolják, a történet alakulását.
Miután magunkhoz vesszük alapfelszereléseinket kezünkbe kerül a döntés, hogy milyen eszközökkel megyünk el A-ból B-be. Ezt persze megtehetjük úgyis, hogy mindenkit lelövünk. Ha így cselekszünk, az rontani fog a megítélésünkön, másképp fognak állni hozzánk, és kevésbé lesznek segítőkészek velünk szemben. Ha kikerülést, vagy kupán vágást választjuk, díjazni fogják probléma, megoldó készségeinket, és megfontoltságunkat. Ez viszont még csak a jéghegy csúcsa.
A játék akkor mutatja ki foga fehérjét, Ha a lehető legalaposabbak vagyunk. Tolvajkulccsal rejtekajtókat nyithatunk, egy feltörő eszközzel kamera rendszert vizsgálhatunk, védelmi rendszereket deaktiválhatunk, vagy meg is hackelhetünk, riasztó berendezéseket hatástalaníthatunk, és ezeket egymással kombinálhatjuk. Olyan is előfordult, hogy a játék egy pontján egy kisfiú kaját kért tőlem adtam neki, ő meg megadott nekem egy kódot, ami megnyitott egy rejtek, ajtót egy üdítő automata mögött. Azt hittem lehidalok. Az is opció ha lemegyünk a csatornába, szellőző, rendszerekbe, vagy metrójáratokba, és lesből támadunk. Vagy tűzlétrán felmászva, kezdjük el módszeresen felülről lefelé leszedegetni az embereket.
Hihetetlen az a összetettség és változatosság, ami a játékot jellemzi. Előfordult az is hogy hallgattam két koldus eszmecseréjét arról hogy „Bárcsak elérnénk azt az emeleti erkélyt, biztos jó cuccokat találnánk” Úgyis lett ez is többféleképpen oldható meg. Jut eszembe a karakterfejlődésről még nem is beszéltem az is van benne. Mivel a karakter eleve félig ember/android, ezért ún. implantátumokkal tudjuk őt fejleszteni, ez lehet erő, ugrás, jobb közelharc, lőfegyveres harc, hackelés képesség stb. Nem esett még szó a grafikáról. Unreal engine 1-el készült. A belső helyszínek kidolgozottsága szép és részletes, egyszerűen jó ránézni, a ráfordított idő meglátszik rajta.
Egyedül a folytonos éjszaka játszódó történéseket tudnám felróni neki, mert zseblámpa nélkül, olyan sötét lesz mint egy zsebbe. Ettől függetlenül csak a legnagyobb klasszikusokkal említhető egy lapon, a játék.
2024. October 25.
Grafika:
██████████
65%
Hang:
██████████
75%
Design, művésziség:
██████████
85%
Zene:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
90%
Újítások, ötletek:
██████████
90%
Összességében:
██████████
92%
2017. August 15.
Egyik örök kedvencem, legelső kijátszás után minden kimaradt nehézségi fokozaton is azonnal kivittem, nemrégiben megint játszogattam vele. Rendkívül szórakoztató játék: az irányítás remek, a történet is egész jó, a harcrendszer és karakter fejlesztés menü külön tetszettek, változatos szintek, választási lehetőség is mindig egy plusz. A mellékszereplőknek is több egyénisége volt mint az akkor megszokott volt.
Szvsz a korai 2000's évek legjobb játéka a műfajban.…
2017. August 15.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
100%
Design, művésziség:
██████████
100%
Zene:
██████████
90%
Játékélmény:
██████████
100%
Újítások, ötletek:
██████████
100%
Összességében:
██████████
90%
2020. May 02.
Grafika:
██████████
60%
Hang:
██████████
70%
Design, művésziség:
██████████
60%
Zene:
██████████
50%
Játékélmény:
██████████
50%
Újítások, ötletek:
██████████
60%
Összességében:
██████████
60%
2019. August 01.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
90%
Design, művésziség:
██████████
70%
Zene:
██████████
90%
Játékélmény:
██████████
80%
Újítások, ötletek:
██████████
80%
Összességében:
██████████
80%
2018. July 24.
Grafika:
██████████
70%
Hang:
██████████
70%
Design, művésziség:
██████████
70%
Zene:
██████████
70%
Játékélmény:
██████████
70%
Újítások, ötletek:
██████████
70%
Összességében:
██████████
70%
2017. March 19.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
100%
Design, művésziség:
██████████
80%
Zene:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
100%
Újítások, ötletek:
██████████
100%
Összességében:
██████████
90%
2016. August 06.
Grafika:
██████████
90%
Hang:
██████████
100%
Design, művésziség:
██████████
100%
Zene:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
100%
Újítások, ötletek:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
2016. April 02.
Grafika:
██████████
70%
Hang:
██████████
80%
Design, művésziség:
██████████
70%
Zene:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
80%
Újítások, ötletek:
██████████
70%
Összességében:
██████████
80%
2016. March 02.
Grafika:
██████████
70%
Hang:
██████████
70%
Design, művésziség:
██████████
70%
Zene:
██████████
70%
Játékélmény:
██████████
80%
Újítások, ötletek:
██████████
70%
Összességében:
██████████
70%
2015. November 06.
Grafika:
██████████
100%
Hang:
██████████
100%
Design, művésziség:
██████████
90%
Zene:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
100%
Újítások, ötletek:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
2015. September 04.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
70%
Design, művésziség:
██████████
80%
Zene:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
100%
Újítások, ötletek:
██████████
100%
Összességében:
██████████
90%
2015. July 04.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
90%
Design, művésziség:
██████████
60%
Zene:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
100%
Újítások, ötletek:
██████████
80%
Összességében:
██████████
90%
2015. June 21.
Grafika:
██████████
90%
Hang:
██████████
90%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
90%
2015. May 27.
Grafika:
██████████
60%
Hang:
██████████
60%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
80%
2014. October 23.
Grafika:
██████████
70%
Hang:
██████████
90%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
90%
2014. October 18.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
90%
Összességében:
██████████
90%
2014. October 11.
Grafika:
██████████
100%
Hang:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
90%
Összességében:
██████████
100%
2014. September 11.
Grafika:
██████████
90%
Hang:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
80%
Összességében:
██████████
90%
2014. April 07.
Grafika:
██████████
70%
Hang:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
70%
Összességében:
██████████
70%
2013. December 25.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
2013. May 31.
Grafika:
██████████
70%
Hang:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
70%
Összességében:
██████████
70%
2013. March 27.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
90%
2013. March 18.
Grafika:
██████████
50%
Hang:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
80%
2013. February 02.
Grafika:
██████████
50%
Hang:
██████████
60%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
90%
2013. January 23.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
90%
Játékélmény:
██████████
90%
Összességében:
██████████
90%
2012. November 26.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
90%
Játékélmény:
██████████
80%
Összességében:
██████████
80%
2012. May 08.
Grafika:
██████████
70%
Hang:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
2012. March 19.
Grafika:
██████████
90%
Hang:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
90%
Összességében:
██████████
100%
2012. February 10.
Grafika:
██████████
90%
Hang:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
2012. February 06.
Grafika:
██████████
90%
Hang:
██████████
90%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
2012. February 06.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
90%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
90%
2011. December 23.
Grafika:
██████████
100%
Hang:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
2011. December 14.
Grafika:
██████████
30%
Hang:
██████████
30%
Játékélmény:
██████████
40%
Összességében:
██████████
40%
2011. September 22.
Grafika:
██████████
100%
Hang:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
2011. August 22.
Grafika:
██████████
70%
Hang:
██████████
90%
Játékélmény:
██████████
80%
Összességében:
██████████
80%
2011. August 22.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
80%
Összességében:
██████████
80%
2011. July 27.
Grafika:
██████████
100%
Hang:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
2011. April 13.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
80%
Összességében:
██████████
80%
2011. February 25.
Grafika:
██████████
70%
Hang:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
70%
Összességében:
██████████
70%
2011. January 12.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
2010. October 24.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
2010. October 20.
Grafika:
██████████
90%
Hang:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
90%
2010. October 17.
Grafika:
██████████
40%
Hang:
██████████
30%
Játékélmény:
██████████
30%
Összességében:
██████████
30%
2010. October 17.
Grafika:
██████████
60%
Hang:
██████████
70%
Játékélmény:
██████████
80%
Összességében:
██████████
70%