YouTube-integrációval bővül a Discord
A Discord és a YouTube összefogott, hogy a „Watch Together” funkcióval lehetővé tegyék a videók közös megtekintését. Az integráció egyelőre csak néhány szerveren van jelen, mivel még korai tesztfázisban van, de a tervek szerint október végéig minden felhasználó számára elérhetővé válik.
A YouTube anyavállalata, a Google nemrégiben jogi úton két, harmadik féltől származó Discord botot is megszüntetett. A Rythm és a Groovy zenére szakosodott botok voltak, melyeket összesen 36 millió szerveren használtak a felhasználók. A The Verge szerint tavaly már teszteltek egy hasonló megoldást, melyet a Discord most „Watch Together” funkcióként hozott vissza, pont azért, mert a Google ilyen agresszívan vet véget a zenei botoknak.
A YouTube-integrációt a Discord Games Lab szerveren ti is kipróbálhatjátok. Egy hangcsatornára csatlakozva válasszátok ki az Activity launchert, majd a Watch Together opciót. Ezt követően összeállíthattok egy YouTube-videókból álló lejátszólistát a funkció keresőjével vagy a videókhoz vezető linkek beillesztésével.
A Rythm és a Groovy hiányában, illetve mivel a későbbiekben valószínűleg a többi hasonló bot is erre a sorsra jut majd, ezzel a funkcióval a YouTube-ra feltöltött zenéket is hallgathatjátok a hangcsatornák egyikén. A Discord figyelmeztette a felhasználókat, hogy valószínűleg reklámokkal is találkozni fognak ennél a módszernél.
Spoiler!
Gondolom Google bácsit csak ez zavarta, hogy eddig nem voltak. Hányinger egy cég.
Nagyon gyerekes, szűklátókörű felfogás felháborodni azon hogy az egyik (ha nem a) napi szinten legtöbbet használt teljesen ingyenes és nem létszükéges szolgáltatásért bevételt vár az adott cég. Mi értelme lenne anélkül működtetni?
Mindenképpen bele lehet kötni sok mindenben hogy mit és hogyan csinálnak etéren (és kismillió dologba minden más téren), én se szeretek 2-3 reklámot nézni videók előtt, nem is szoktam. Viszont akkor is megértem hogy ez egy szolgáltatás amit használok, egy luxuscikk, szórakozásra van, nem egy velem született jog. Nem fogom szidni őket azért mert valahol pénzt is akarnak keresni amellett hogy ezt ingyen szolgáltatják.
Max nem látod hogy havonta mennyi €-ba kerül ezért feltételezi mindenki azt hogy de hát nem fizetek érte, vagyis ingyenes.
Szerintem nem az. Szerintem semmi sem ingyenes.
Az adataiddal fizetsz. A felhasználói szokásaiddal. Azzal hogy napi szinten használod, és ezzel egyre részletesebb, jobb profilt építhet rólad, amit után megszórhat igazán testre szabott reklámokkal minden általad használt felületen.
Igen, eddig is tudtam hogy működik az adatgyűjtés, de ugyanúgy a reklámokhoz lyukadtál ki az egyenlet végén. Annyit tettél hozzá hogy célirányosan próbálnak reklámozni, ami nem tudom önmagában miért lenne rossz. Mindenki a saját felelősségére reagál reklámanyagokra, én meg nem halok bele ha megtudja a google hogy függönyt vásároltam. Legfeljebb viccesnek találom hogy néhány hónapig a wiki oldalakon végig függönyöket próbál eladni nekem, mintha gyűjteném őket😄
Az egy sokkal jobb érv lett volna hogy milyen adatokat gyűjtenek még és mennyit keresnek a harmadik félnek eladott adatokkal, de ebbe a saját és az általános tájékozatlanság miatt nem megyek bele komolyabban hogy miből mennyi igaz. Valamilyen szinten biztos az.
Kellemes húsvétot!
Ott igénybe veszed a szolgáltatást, de az előre ismert árát a szolgáltatásnak szándékosan nem fizeted ki. Ott jogos a büntetés.
google szolgáltatások esetén:
- nem ismered a költséget ami téged terhelne a használat során (megkockáztatom ha havi 1-10€ között lenne lenne aki fizetne is érte, csak cserébe ne adják el az adatait és ne b*szogassa semmilyen reklám)
- de a használtért kétszeresen fizetsz: adataiddal (ami szintén nem keveset ér - és amiről nem tudod mire használja fel és ki a reklámok és keresések testreszabásán kívül) és a reklámok megtekintésével nem csak a google által birtokolt weboldalakon
És sajnos most már ott vagyunk, hogy olyan mértékel öltött a reklám pl a yt esetében hogy gyakran nézhetetlen az adott tartalom. A videók egyre nagyobb időhányadát teszi ki a kötelező reklám. De vásárolhatsz reklámmentességet. Vagyis harmadjára is fizethetsz egy olyan probléma megoldásáért amit elve ők generáltak.
A "saját felelősségre reagálás" meg üres érv, amíg saját döntésed alapján ki nem kapcsolhatod. Márpedig jelenleg nem tudod. Ezt lehet szépíteni akárhogy, akkor is kb kényszerítve vagy hogy végignézd. Más kérdés hogy közben mondjuk kimész a konyhába egy pohár vízért...de nem ugorhatod át, nem nyomhatod el, nem tudod véglegesen kikapcsolni. Reagálhatsz rá, azon keretek között amiket megengednek.
És itt nem a belehalásról van szó, mert pl nem érdekel engem se ha 4 hétig konzolokkal kapcsolatos reklámok vannak mondjuk a gépigényen, mert éppen tegnap ránéztem a konzolárakra, hanem arról hogy mennyire sok adatot szed össze egy cég és kinek adja tovább azokat az adatokat a tudtod nélkül (Cambridge Analytica és hasonló botrányok azért vannak szép számmal és ez már messze nem a reklámozásról szól).