Új teaser képeken a következő Mass Effect
Az N7 napon a BioWare végre hivatalosan is bejelentette a Mass Effect: Legendary Editiont, amely a klasszikus trilógia remastere lesz. Szintén ekkor a cég közzétette a népszerű széria következő részének első teaser képét, most pedig további három kép mutatja be, hogy mire is számíthatunk.
A három új kép a „BioWare: Stories and Secrets from 25 Years of Game Development” című könyvből származik, amelyet a Tumblr közösségi oldalon is megosztottak.
Úgy tűnik, a fenti képen a Remnant architektúra látható, amelyet először a Mass Effect: Andromedában ismerhettünk meg. Egy másik képen (a lenti kép bal oldalán) az N7 napon közzétett „Mud Skipper” űrhajóhoz hasonló jármű látható. Az utolsó képen pedig úgy tűnik, hogy egy új Mass Relay van készülőben.
Természetesen ezek a képek csak tervek, és nem a játék kinézetét tükrözik, illetve nagyobb átalakításokra és egyes ötletek elhagyására is számítani lehet. Mindenképpen jó látni, hogy a BioWare elkezdte beharangozni a játékot - főleg az Andromeda fogadtatása után -, szóval remélhetőleg a teljes leleplezésre sem kell már sokat várnunk.
Műfaj: Akció, Szerepjáték, TPS
Fejlesztő: BioWare
A világ alakatítása a döntéseiddel egy RPG-ben elsősorban a világ mélyebbé tételéről szól, és a játékban igenis volt hatása az előző döntéseidnek. De a szituáció adott, a reaper fenyegetésnek véget kell vetni. Ha megmented Pistikét, ha meggyőzöd, ha lelövöd az ezen nem változtat, max segít neked vagy keresztbe tesz, amire ez a haderő rendszer nem kifejezetten volt rosz elképzelés. Nem mintha a 2 vagy az 1 végéhez annyira hozzájárultak volna a döntéseid azokban is volt 1-2 eldöntendő kérdés amihez hozájött 1-1 renegade-paragon opció de azokat mégse szidják.
Az egyetlen baj vele, hogy elkúrták a ballance-ot a multi érdekében, így ha multizol mindegy mi tettél ha nem akkor meg 2 befejezéshez vagy kötve ha csak nem voltál full paragon. De a döntéseiden múlna alapból, hogy mely 2 illetve jobb helyzetben 3 befejezés közül választhatsz az 5-ből.
Akárhogy nézzük is, a ME3 alatt kb látható volt meddig írta meg az eredeti író és mikortól imprózták a többit... az improvizálás akár jó is lehet, de nem egy ennyire megalapozott és nagy elvárásokkal körülvett játéksorozat utolsó részének utolsó fejezetében.
Azon kívül, hogy a világot részben a kedved azerint formáltad itt jönnek be a döntéseid, ha kellően sok szövetségest sikerült a 3-rész alatt magad mellé állítanod a crucible (bocs ha nem helyesen írtam) épen megússza a citadellig az utat, és akkor nem semmisülnek meg a relék, se a közvetlen közelét leszámítva a világ technológia berendezései, sőt ha az elpusztítást választod shaperd túl is éli.
Megértem és elfogadom, ha valaki más befejezést akart vagy képzelt a játéknak. De szerintem ezzel sincs egyáltalán semmi baj sőt... Tipikusan az az eset, hogy a játék túl magasra emelte a lécet innentől kurva nehéz ha nem lehetetlen mindenki igényét tökéletesen kielégítő lezárást csinálni.
De amúgy kiváncsi vagyok, te hogyan képzelted el a lezárását a storynak? 😀
A gond nem igazán az volt, hogy mi kellett volna legyen, hanem hogy minek nem kellett volna lennie. Erre a befejezésre mindent eldobtak, ami azzá tette a Mass Effectet ami addig volt, mind tartalmilag és mind struktúrailag.
És igen anno a ME 1 lexikona nagyon jól fel is volt építve e tekintetben el volt magyarázva benne miért nem volt pl lőszer a fegyverekben miért működtek úgy ahogy...amit a bioware szembe köpött a ME 2 "thermal clip" rendszer bevezetésével.
Annyi volt vele hogy onnan kezdték volna a Reaperek a támadást, ezért kellett elpusztítani. A belevezetett meteortól felrobbant, ami az egész Bahak rendszert elpusztította.
Az eredeti befejezésben nem csak tönkrementek, hanem felrobbantak. Még a Normandy is pontosan ezelől a robbanás elől menekül. 2:00-tól kezdve:
Igen, a relay köti össze az adott csomópont más rendszerekkel, de a robbanása az egész csomópontot megsemmisíti. Ha felrobban a relay, nem marad semmi ami menekülni akarna.
Értem amit mondasz, de nem ez volt a játékban. Senki nem említi meg azt hogy az lett volna a probléma, hogy elvesztették a kapcsolatot.
Nálam nem feltétlenül az csapta ki a biztosítékot hogy a főszereplő nem élte túl, bár hozzáteszem, amennyiszer megúszta már a kis csapatával akár túl is élhette volna, hiszen egyszer már meghalt és mégis feltámasztották, és igen, valahol jó befejezés lett volna még ha szirupos is, hogy életben marad mindenki aki fontos, de valahol ez lett volna a lényege az összes döntésnek. Ha tragikus befejezést akarok akkor keresek olyan játékot/filmet/könyvet és nem nyomok végig 80 órát hogy számomra nem tetsző befejezést erőltessenek ami ráadásul szembe megy az egész addigiakkal.
Ami inkább baromira nem odaillő volt szerintem, az a snitt utáni "menekülés". Totálisan és teljesen érthetetlen számomra hogy az a csapat, amelyik első között szállt szembe egy felderítő / special ops hajó vezetve egy addig sosem látott, és legendának, lázálomnak tartott ellenségnek:
Majd vettek egy oda útra szóló jegyet egy kifejezetten a reaperek által uralt és lezárt rendszerbe, annak ellenére hogy a galaxis fele renegátnak tartotta őket, mégis levadászták a collectorokat:
Az utolsó nagy csata közben lelépnek hátrahagyva mindenkit, hanyathomlok menekülve:
Gyakorlatilag nem volt olyan döntés a megjelenéskor, hogy a galaxis relatív kevés veszteséggel túlélte, bármekkora sereget is szereztél (kötelező multiplayer rész már undorító volt - maga a multi nem volt rossz, de a kötelezővé tétele az), mert a relék kb mindegyik befejezésben felrobbantak - ha jól emlékszem (mindhárom véget megnéztem akkor). Vagyis az adott naprendszer is megsemmisül, ha a korábbi DLC-t vesszük alapul, amit a bioware nemtörödömségből / elb*szásból nem vett figyelembe. Vagyis jó eséllyel ez a győzelem eléggé pirruszi győzelem - túl nagy ára volt és nem is biztos hogy megérte. És ezzel kb le lett nullázva az egész galaxis abban a ciklusban elért fejlettsége/népessége. Ez minden, csak nem győzelem. Mondjuk ha a nagyobb képet nézzük akkor a következő ciklusban felemelkedő népeknek ezzel már nem kell szembenéznie. Talán. Hacsak nincs egy másik reaper sereg...
Egyértelműen nem lehet minden játékos kedvére tenni és kismillió befejezést írni, de nem ártott volna egy jó befejezés is ahol a galaxis megússza a balhét, a reaperek elpusztulnak/elmennek és vissza se térnek (vehettek volna példát a Bablyon 5 idevágó részéről amikor Sheridan kizavarta az Árnyakat és a Vorlonokat a galaxisból:
[LINK] - beágyazni nem lehet a 3db yt videó limit miatt) - mindegy is, mindenki aki számít túléli és ami a legfőbb: a naprendszerek nem pusztulnak el, a népek nem vágódnak el egymástól és igen ahol a kis csapat is túléli a vezetőjükkel egyetemben. Hiszen erre ment ki az egész jófiúskodás, a JÓ befejezésre.
Akinek ez nem tetszik, az választhatott volna kevésbé sziruposat és pl csak a főszereplő nem éli túl, vagy lehet ott még fokozni pár befejezéssel ahol sorba hullanak a szereplők és a totális bukta a relék megsemmisülése és a galaxis fejlett fajainak lenullázása, a ciklus azonnal befejezése lehetett volna.
Korai RTS-ekben (C&C-k, Red Alert-ek, Warcraftok, Stracraftok, Total Annihilation, Dark Reign) jellemzően két oldal volt: "kék és piros" és az első részben akármelyikkel is nyertél, jellemzően a "kék" oldal nyerésével indult a második rész története. De ezzel semmi gond: pirosként is el tudtam fogadni hogy nyertem az első részben, de a másodikban a politikai vezetés elb*szta és megint nyernem kellett ismét pirosként. Ott nem éreztem egyszer sem, hogy felesleges volt nyernem az első részben mert a másodikban nem volt hatása. ME3 esetén más volt a helyzet...
Ha eredetileg nem is volt már van nem is 1 megoldás rá. (4 hónap volt ha jól néztem mire kiadták az extended cut free dlc-t, szóval aki nem zero day kezdte a játékot az már alapból ezzel vitte végig) Ugyebár megfelelő haderő összekaparásával a relék nem pusztulnak el, az emberek nem szigetelődnek el, és a csapatod is túléli, sőt mint írtam fentebb a főhős is túléli az egyikben.
Szerintem pedig nem lehet ebben a helyzetben olyan, hogy túl nagy ár, ha csak annyian túlélték, hogy nem pusztúlnak ki a fajok de 0-ról újra kell kezdeni a civilizáció felépítését már pozitívan jöttél ki a vereséghez képest. Ez egy ki-ki háború volt, ha nem nyersz minden ürutazó fajt az utolsó egyedig kiirtanak. A relé hálózatra pedig nincs szükség a reaperek anélkül is tudnak utazni, vagyis a lore szerint lehetséges, szóval ha az összes relét tartalmazó naprendszer el is pusztult sincs akkora gond, a kolóniák előbb utóbb talpra álnak és idővel lesz saját nagyhatótávú FTL rendszerük.
Felülírás szerintem nem lett volna megoldás: ugyanaz lett volna mint a Függetlenség napja_ computervírussal egy idegen civilizációt legyőz, hogyne...
Sheperd csapata alapvetően a "tresh mobokat" tudja megölni, a komoly ellenfelek maguk a reaperek amiket csak sokszoros túlerővel nagy veszteségek árán, vagy komoly taktikai előnnyel tudtak lelőni (amire nem volt sok példa). Sheperd fő szerepe az információ szerzés, szabotálás, hogy hátráltassa a reaperek terveit és időt nyerjen, plusz a galaxis népeinek összefogása volt.
A reaperek legyőzéséhez űrhajó flotta kell, az viszont szó szerint ki lett jelentve, hogy hagyományos módon nem lehet a háborút megnyerni és az is, hogy kisebb területet népesítettünk be, kevesebb a lélekszám, és technológiában sem tartunk ott mint a proteánok idején, a nagyhatalmú leviathánokat is legyőzték akik teremtették őket, tehát tech szinten egyenlőek voltak és mégis kikaptak.
Semmi nem utalt nekem arra, hogy bármi esélyünk lett volna a reaperek ellen a Crucible nélkül. Az pedig nagyrészt szerencse, hogy erre a ciklusra gyakorlatilag kész terveket kaptunk, és csak a "catalist" mibenléte maradt rejtély az utolsó ciklusban a proteánok elött.
De végeredményben mindegy is, más véleményen vagyunk és ez így van jól.
Én továbbra is fenntartom hogy a bioware elb*szta, nem kicsit, nagyon. És ezen már nem sok minden segíthet, a kár megtörtént, és erre rátettek az EA-val még egy Andromeda-t is aminek a folytatásának a lehetőségét és a két már beharangozott DLC-t a megjelenése után 3 hónappal elmeszelte az EA, és azóta legszívesebben elfelejtené az egész fiaskót.
De amúgy igen, ezek koncepció rajzok.
Igen, a ME Legendary remaster lesz, de a hírbeli összes kép már a következő ME-ből van, már ha lehet hinni a Biowarenek.