Shadow of the Tomb Raidert futtató asztali Arc Alchemist GPU-t mutatott az Intel
Az Intel befektetők részére szervezett eseményén a chipgyártó most először mutatta meg, mire képes az Arc Alchemist.
A cég vezető alelnöke, Raja Koduri által megosztott képen látható, hogy egy Intel Arc Alchemist GPU-n fut a Shadow of the Tomb Raider. A renderelést pedig az Xe SuperSampling segíti, azaz az Nvidia DLSS és az AMD FSR technológiák új kihívója. Az XeSS, a DLSS és az FSR nagyjából pontosan ugyanarra képes: kisebb felbontásban renderelik a játékot, majd AI technikákkal a képernyő felbontására skálázzák azt fel, miközben a kép éles marad.
Az Arc Canyon grafikus kártyának a NUC 11 Extreme „Beast Canyon” adott helyet, melyet az egyedi PC-k építésével foglalatoskodó SimplyNUC készített. A masinát úgy alakították ki, hogy támogassa a legújabb GeForce RTX 30 és Radeon RX 6000 grafikus kártyák szélességét és magasságát egyaránt. Ami viszont érdekes az az, hogy miért pont egy 2018-as játékot választottak a régóta várt, új GPU demonstrálására.
Mindenképpen jó lenne látni, mire is képes az Intel GPU-ja újabb, GPU-igényesebb játékokban, hiszen egy közel négyéves játék nem igazán ad valós képet a teljesítményről. Mindenesetre a tény, hogy az Intel már elkezdte mutogatni a GPU-t, azt jelenti, hogy tényleg tartani tudják a korábban beígért második negyedéves rajtot.
Ez így ahogy van nem igaz. Az FSR nulla AI technológiát használ, sima algoritmusos felskálázás. Meg is látszik a minőségén. Remélem a következő Cyberpunk frissítésben visszahozzák a sztenderd upscaling -et, mert szívesebben nézek mosott, de konzisztens képet, mint egy folyamatosan torzuló festmény jellegű szemetet.
Azon mondjuk simán fut a játék,mire kiadják,a futottak még kategóriában lesz a teljesítmény.