Régebbi chipek helyett az RTX 3000-es szériára fókuszálna az Nvidia
Néhány jel arra utal, hogy az Nvidia megnöveli a gyártósorokról lekerülő GeForce RTX 3000-es kártyák számát, viszont ez hatással lesz a régebbi GPU-kínálatra.
Az információ az ITHome-tól származik, akik az ázsiai és csendes-óceáni régió bennfentesei által közölt adatokra támaszkodnak. Állításuk szerint az Nvidia a régebbi GPU-kínálat csökkentését tervezi annak érdekében, hogy a legújabb chipekre tudjanak fókuszálni.
Az Nvidia korábban visszahozta az RTX 2000-es szériát, illetve a GTX 1600-as kártyákat is, mint amilyen az RTX 2060, a GTX 1660 SUPER vagy a GTX 1650 Ti. A cég ezzel a lépéssel próbált valamelyest javítani a kialakult hiányon, de sajnos a CMP széria ekkor még nem volt jelen a piacon, így a bányászok, teljesítménytől függetlenül minden kártyát elkapkodtak. Most, hogy már elérhetővé vált a CMP, illetve a Lite Hash Rate széria, az Nvidia újra a gaming kártyákra irányította az erőforrásait.
A Turing architektúra továbbra sem tűnik el, a bányászok részére vagy megrendelésre továbbra is készítenek majd. A folyó hónaptól kezdve az Nvidia megfelezi az RTX 2060 grafikus kártyák gyártását, illetve legnagyobb partnerei számára is jóval kevesebbet fognak leszállítani. Az ezzel a lépéssel felszabadult kapacitást pedig az Ampere alapú, GeForce RTX 3000-es GPU-k készítésére fordítják majd.
A GTX 1600 még úgy tűnik, marad egy ideig, de az elkövetkező néhány hónap során valószínűleg ezek is hasonló sorsra jutnak majd.
Addig itt nem nagyon fognak kártyákat eladni.
A jelenlegi helyzet egyetlen előnye. Hogy az akinek van mondjuk középkategóriás hardware-e.
Az simán el lehet vele évekig mert jelen állás szerint nem fognak gépigényt emelni.
Főleg ha a játékok igénye továbbra is ezen a szinten marad. 😀
Esküszöm ez az Nvidia egy üzleti géniusz, eszembe nem jutott volna hogy a flagship terméket kellene gyártani. 😉
Mondjuk olyan sok új jó AAA game sem készül, én elvagyok a régiekkel.
Btw a referencia kártyákat az nvidia gyártatja le, a többi gyártó viszont az utóbbi időben már nem a referencia PCB -t használja, hanem sajátot fejleszt. Korábban az olcsóbb VGA -k valóban egy az egyben a referencia PCB -t másolták, de a közép és felső házban az nvidia sajátos hűtési megoldása ezt keresztbe húzta.
Másrészt a TMSC jól elvan magában, nem kell neki a 8nm, mert tudja nyomni kifele az ugyanúgy kellő Ryzen 5000-est 7nm-en, ami jelenleg is Intel saját "sikerszériás" 11th genét rugdossa továbbra is vesén (Ja és intel már igéri a 7nm-ert is, Meteor Lake, 2023, addigra már AMD 5-3nm-en lesz)
Hát egen, nVidia megint alkotott az újszerű PCB-vel, na meg a 12 pinnel. Ahogy elnézem, sok gyártó nem is vette át. Aláírom, igen kisebb, de sok gamer inkább marad a 6(+2) pines megoldásoknál, főleg hogy a tápegységek is még azzal jönnek. (De hogy az FDD csatlakozó még mi a francért van még mindig a legtöbb tápnál ott, azt sosem fogom megérteni.)
A tápellátás valóban nem a legpraktikusabb, de a hűtésdizájn cserébe kimondottan előnyös. Főleg ha a hűtésteljesítmény / méret arányt vesszük figyelembe. Nekem kimondottan tetszik az elképzelés a brutális három / négy slotos hosszú kártyákkal szemben, amik az egyre növekvő hőtermelés miatt lassan nehézségekbe fognak ütközni az alaplapi oldal lefedettsége miatt.
Ha kiveszel egy 14nm -es vagy 12nm -es sorról egy terméket attól nem lesz több kapacitásod a 8nm -es soron.
[LINK]