Negatív értékelésekkel bombázzák a Doom Eternalt a kernel alapú anti-cheat rendszer miatt
Tegnap elérhetővé vált a Doom Eternal első nagy frissítése, és a PC-s verzió esetében ezzel együtt a Denuvo anti-cheat rendszer is aktiválódott. Alig egy nappal később a Steamen elkezdődött a játék negatív értékelésekkel való bombázása, ugyanis a felbőszült játékosoknak nem tetszik a kernel alapú illesztőprogram, amely a Denuvo anti-cheat rendszert működteti.
A Valorant esetében sem szívlelték a játékosok az effajta védelmet, főleg, hogy a Riot Games anti-cheat rendszerének drivere még a játék bázárását követően is futott. A Denuvo anti-cheat rendszerét készítő Irdeto blogbejegyzésében kifejtette, hogy a kernel alapú program a játékkal együtt indul és annak bezárását követően nem fut többé. Arra is kitértek, hogy semmilyen személyes adatot nem gyűjt, nem készít képernyőképeket, illetve a fájlrendszert sem ellenőrzi. Ehelyett arról gyűjt információt, hogy az operációs rendszer hogyan kommunikál a játékkal, és ezt küldi el az Amazon szervereire, hogy gyorsan beazonosíthassák a csalókat.
Sajnos még így is elég komoly dologról van szó, hiszen a rendszermagba beépülő külsős illesztőprogramok rengeteg potenciális biztonsági rést is létrehozhatnak, ezért egyáltalán nem meglepő, hogy sokaknak nem tetszik ez a rendszer. A Steames értékeléseken jól látható, hogy a frissítés megjelenése óta rengeteg negatív értékelést kapott a játék, amelyekben a játékosok a kernel alapú védelem eltávolítását követelik.
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: id Software
Ez nem is légből kapott ötlet, hiszen ha csak a saját példámat említem meg: Nagyon ki akartam próbálni az AC Odysseyt, viszont láttam, hogy mikrotranzakciók vannak benne, holott ez egy egyjátékos játék. Ráadásul nem csak ilyen extra dolgokat tudsz benne venni, mint menőn kinéző ló vagy fegyver... A játék szándékosan úgy van kialakítva, hogy néhol rengeteget kelljen grindelni ahhoz, hogy haladni tudj a sztorival. Na mondom ez az igazán pofátlan. Mivel a tört verzió végig offline fut így inkább beszereztem a játékot úgy, hozzá csaptam egy Cheat Engine-t és ment is a másfeles XP szorzó és a végtelen pénz/nyersanyag.
Igen, vannak részek amikor leül az Ody, de ekkor érdemes pár mellékküldetést megcsinálni, ami véleményem szerint nem egyenlő azzal hogy kimész a játéktérre és egy helyen öldösöl míg meg nincs a szint.
Amúgy meg a mikrotranzakció opció azoknak akik még ennyit sem akarnak a játékkal játszani, és egyáltalán nem kötelező használni.
Én sem értek egyet a jelenlétével se single, se multi esetén, de a készítők is értesülnek erről: megvettem a gamet, de nem vásároltam semmit.
Persze távol van ez egy MMO szintű grindelős témától, de míg ott az a lényeg,addig az AC játékoknál nem ehhez szoktam. Csak végig szoktam játszani a storyt, ami érdekel. 😀
Ez egy Örök harc!
Szóljanak hogy mi kell, aztán elküldöm, csak hagyjanak már játszani. 😕😃
"A Denuvo anti-cheat rendszerét készítő Irdeto blogbejegyzésében kifejtette, hogy a kernel alapú program a játékkal együtt indul és annak bezárását követően nem fut többé."
ez lenne a mondat másként, csak nem akartam kétszer Denuvo anti-cheat rendszert írni 😀
Bár a blogbejegyzésben nem tértek ki arra, hogy pontosan mikor fut ez a driver, de mivel kernel, így valószínűleg mindig ott lapul a háttérbe.
Nekem akkor ki is van lőve a Valorant 😀 mert nem kell kémprogram ! 😊 Elég amit eszre vesz a gép 😃
Ez a kernel szintű dolog bármit csinálhat amiről nem tudsz és mindig figyelni fog, ha játszol a játékkal, ha nem akkor is.