Még ebben a hónapban befut az AMD FidelityFX Super Resolution
Az AMD már elég régóta dolgozik a DLSS alternatíváján, de a nyílt forráskódú FidelityFX Super Resolution most már végre készen áll, és még ebben a hónapban elérhetővé válik.
A FidelityFX Super Resolution az AMD Radeon és az Nvidia GeForce GPU-kkal egyaránt működni fog. Ahogy a DLSS esetében, az AMD technológiájánál is több minőség beállítás áll majd a rendelkezésünkre. A Godfall lesz az első olyan játék, amely támogatni fogja ezt a technológiát. „Performance”, azaz teljesítmény módban, natív felbontáshoz viszonyítva az FSR segítségel jóval magasabb fps értékeket is elérhetünk. Jelen esetben a navít felbontásnál produkált 49 fps-t egészen 150-re növelték, amely mindenképpen kimagasló eredménynek számít.
Amikor az AMD egy GTX 1060-on futtatta ugyanazt a játékot, 1440p felbontásnál az FSR Quality mód 41%-kal növelte meg az fps értéket (27-ről 38-ra). A DLSS csak RTX kártyáknál van jelen, ez pedig azt jelenti, hogy az AMD sikeresenen kifacsart egy kis extra teljesítményt a konkurencia kártyájából olyan módon, ahogy azt az Nvidia eddig nem tudta megvalósítani.
Mivel nyílt forráskódú technológiáról van szó, a FidelityFX sokkal széleskörűbb lehet a konkurencia megoldásához képest. Az AMD több mint 100 támogatott grafikus chipet ígér, de sajnos csak a játékok egy részénél használhatjuk, mivel a fejlesztőknek először implementálniuk kell majd a technológiát. Az alábbi játékok biztosan támogatni fogják:
- Dirt 5
- Microsoft Flight Simulator
- The Riftbreaker
- Resident Evil Village
- Evil Genius 2 World Domination
- Anno 1800
- World of Warcraft: Shadowlands
- Serious Sam 4
- Godfall
- Detroit Become Human
- Far Cry 6
- Horizon Zero Dawn
Természetesen a független tesztek mutatják majd meg, hogy pontosan mennyi igaz a fentiekből, hiszen az AMD biztosan a legjobb eredményeket prezentálta. A FidelityFX Super Resolution június 22-én érkezik, szóval legkésőbb ekkor minden kiderül majd.
Ha meg mégis akkor az agyam eldobom...
5700XT is egy Spoiler!
Hát nagyon remélem hogy jó fícsör lesz! Azt meg mégjobban hogy használni is fogják az új játékokban... 😃 (pl BF6)
Idáig persze minden ugyan az, mondjuk az nVidia első generációs RT magjai is gyorsabbak, legalábbis eddig ez a tapasztalat, mint az AMD Ray Acceletorjai.
Az FSR vs. DLSS szerintem már egy sokkal bonyolultabb dolog. Maga az FSR softveres lesz, míg a DLSS hardver alapú. FSR-ról még nem sokat tudok, amit elmondtak AMD-ék, plusz amit sikerült róla olvasnom a nagyobb külföldi oldalakon. Viszont, mivel a DLSS már itt van köztünk egy ideje, arról már tudom hogyan működik. Mondjuk 1440p-ben játszol, 1080p-s belső felbontásban, a DLSS vesz egy 1080p-s képkockát, majd a Tensor magoknak küldi, ami később a mesterséges intelligencia segítségével a hézagokat "megtippeli" néha jobban tippel, mint a valóság, ezért mondják sokan, hogy a DLSS 2.0 néha jobban néz ki, mint a natív felbontás. Persze vannak kevésbé jó implementációk. Na, hogy hardveres gyorsítás nélkül, hogyan fog működni az FSR, az Júni 22-én kiderül, addig meg várunk türelmesen. Nekem nagyon tetszik a sima RX 6800 non XT, nagyon jó videókártyának találom, FSR-ral talán rendesen lehetne Ray Tracing-et használni (nekem fontos, sokmindenkinek nem, de ez az én bajom).
Van ugye a másik dolog az Nvidia-nál, a DSR. Aminél szintén feljebb lehet tolni a felbontást, s működik nem RTX kártáykon. Ott nem vettem észre, hogy homűlyosabb lenne a kép. Igaz, ott jobban csökken az fps, ha feljebb toljuk a felbontást (na persze, ha 1080p-nél is már 99% környékén ment a gpu).