Még ebben a hónapban befut az AMD FidelityFX Super Resolution

Szerző: xoki | 2021. June 01. | hír | 13 hozzászólás

Az AMD már elég régóta dolgozik a DLSS alternatíváján, de a nyílt forráskódú FidelityFX Super Resolution most már végre készen áll, és még ebben a hónapban elérhetővé válik.

A FidelityFX Super Resolution az AMD Radeon és az Nvidia GeForce GPU-kkal egyaránt működni fog. Ahogy a DLSS esetében, az AMD technológiájánál is több minőség beállítás áll majd a rendelkezésünkre. A Godfall lesz az első olyan játék, amely támogatni fogja ezt a technológiát. „Performance”, azaz teljesítmény módban, natív felbontáshoz viszonyítva az FSR segítségel jóval magasabb fps értékeket is elérhetünk. Jelen esetben a navít felbontásnál produkált 49 fps-t egészen 150-re növelték, amely mindenképpen kimagasló eredménynek számít.

Amikor az AMD egy GTX 1060-on futtatta ugyanazt a játékot, 1440p felbontásnál az FSR Quality mód 41%-kal növelte meg az fps értéket (27-ről 38-ra). A DLSS csak RTX kártyáknál van jelen, ez pedig azt jelenti, hogy az AMD sikeresenen kifacsart egy kis extra teljesítményt a konkurencia kártyájából olyan módon, ahogy azt az Nvidia eddig nem tudta megvalósítani.

Mivel nyílt forráskódú technológiáról van szó, a FidelityFX sokkal széleskörűbb lehet a konkurencia megoldásához képest. Az AMD több mint 100 támogatott grafikus chipet ígér, de sajnos csak a játékok egy részénél használhatjuk, mivel a fejlesztőknek először implementálniuk kell majd a technológiát. Az alábbi játékok biztosan támogatni fogják:

  • Dirt 5
  • Microsoft Flight Simulator
  • The Riftbreaker
  • Resident Evil Village
  • Evil Genius 2 World Domination
  • Anno 1800
  • World of Warcraft: Shadowlands
  • Serious Sam 4
  • Godfall
  • Detroit Become Human
  • Far Cry 6
  • Horizon Zero Dawn

Természetesen a független tesztek mutatják majd meg, hogy pontosan mennyi igaz a fentiekből, hiszen az AMD biztosan a legjobb eredményeket prezentálta. A FidelityFX Super Resolution június 22-én érkezik, szóval legkésőbb ekkor minden kiderül majd.

Hozzászólások: 13
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
AMDMonsteR avatar
Na. Kíváncsi leszek, hogy első RDNA mekkorát fog profitálni vele, mert elméletileg 5700XT képes lehet vele 4K-ra. Erre nagyon nagyon kíváncsi leszek...
0
0
0
0
💬 4
bukta2 avatar
@AMDMonsteR: Hát amikor megláttam hogy 3x-os gyorsulást hozott 6800XT-n 4k ba 49-ről 150 fps re... mondom ez igen!! De aztán mikor megláttam hogy ezt bekapcsolt rt-vel... na ott gyanús lett ez nekem kicsit 😃 ennyire jól nem sikerülhetett... 😆
Ha meg mégis akkor az agyam eldobom...
5700XT is egy Spoiler!
kurva
jó kártya, biztos jót fog annak is tenni!
0
0
0
0
AMDMonsteR avatar
@bukta2: Ugye AMD DXR-t használ, picit más mint az nvidia RT, úgyhogy elképzelhető.
0
0
0
0
bukta2 avatar
@AMDMonsteR: Spoiler!
Javítottam, mindig rtx nek írom azt a rohadt rt-t 😆


Hát nagyon remélem hogy jó fícsör lesz! Azt meg mégjobban hogy használni is fogják az új játékokban... 😃 (pl BF6)
0
0
0
0
PotykaPal avatar
@AMDMonsteR: Az nVidia is DXR-t használ, ezért is lehet bekapcsolni a Ray Tracinget szinte minden eddig megjelent játékban az AMD kártyákon is, sőt már az AMD kártyák támogatják a Vulkan RT-t is, ami a Quake 2 RTX-ben volt használva. Ami az igazi különbség, hogy a ray tracing az nVidia kártyákon az RT magokon (csak és kizárólag Ray Tracingre specializálódott magok sokaságán) az AMD RX 6000-es szériánál pedig a Ray Acceletor-nak nevezett egységeken, amik a Stream Processorok egy részét teszik ki.
Idáig persze minden ugyan az, mondjuk az nVidia első generációs RT magjai is gyorsabbak, legalábbis eddig ez a tapasztalat, mint az AMD Ray Acceletorjai.
Az FSR vs. DLSS szerintem már egy sokkal bonyolultabb dolog. Maga az FSR softveres lesz, míg a DLSS hardver alapú. FSR-ról még nem sokat tudok, amit elmondtak AMD-ék, plusz amit sikerült róla olvasnom a nagyobb külföldi oldalakon. Viszont, mivel a DLSS már itt van köztünk egy ideje, arról már tudom hogyan működik. Mondjuk 1440p-ben játszol, 1080p-s belső felbontásban, a DLSS vesz egy 1080p-s képkockát, majd a Tensor magoknak küldi, ami később a mesterséges intelligencia segítségével a hézagokat "megtippeli" néha jobban tippel, mint a valóság, ezért mondják sokan, hogy a DLSS 2.0 néha jobban néz ki, mint a natív felbontás. Persze vannak kevésbé jó implementációk. Na, hogy hardveres gyorsítás nélkül, hogyan fog működni az FSR, az Júni 22-én kiderül, addig meg várunk türelmesen. Nekem nagyon tetszik a sima RX 6800 non XT, nagyon jó videókártyának találom, FSR-ral talán rendesen lehetne Ray Tracing-et használni (nekem fontos, sokmindenkinek nem, de ez az én bajom).
0
0
0
0
bukta2 avatar
Arra leszek kíváncsi hogy nvidia-n is ugyan úgy fog e majd működni? Mert ha igen akkor eléggé maga alatt vágta ezzel a fát az AMD vagy én látok rosszul valamit? Mert akkor miért venne az ember amd-t? Nvidia nak ott a dlss is amit amd nem tud, és brutál egy fícsör
0
0
0
0
💬 5
szhusi avatar
@bukta2: Nem épp, mert ha ez beválik akkor nem mindenki fog venni rtx kártyát. Mondjuk nagyot nem kell várni ettől még szerintem egyenlőre, csak az AMD is sajátját ki akarja dobni. DLSS- t volt alkalmam kipróbálni a Cyberpunk 2077 alatt, én nem vagyok őszintén lenyűgözve tőle, biztos 4K raytracing mellett játszahatóvá tette a játékot, de én látom és zavar a blur amit csinál, visual fidelity loss. Más játékoknál nem tudom, hogy müködik.
0
0
0
0
bukta2 avatar
@szhusi: Mondjuk lehet azért csinálták meg így hogy fusson nVidia-n is hogy így inkább ezt a megoldást fogják a fejlesztők választani a DLSS helyett mert így mindenki boldog lesz, ellenben a DLSS el csak nVidia-soknak kedveznének (végülis nem rossz ez így jobban belegondolva AMD nek 😉 ) mert engem abszolút nem zavar hogy a konkurenst is erősítik, az a lényeg hogy nálam is szépen fusson minden, többi nem érdekel 😃
0
0
0
0
NTSC Jani avatar
@szhusi: Múltkor pont néztem egy DLSS review-et a Shadow of Tom Raider-nél, s én is azt vettem észre a képek alapján, hogy a DLSS elhomályosítja a képet. Elveszíti az élességét a játék.

Van ugye a másik dolog az Nvidia-nál, a DSR. Aminél szintén feljebb lehet tolni a felbontást, s működik nem RTX kártáykon. Ott nem vettem észre, hogy homűlyosabb lenne a kép. Igaz, ott jobban csökken az fps, ha feljebb toljuk a felbontást (na persze, ha 1080p-nél is már 99% környékén ment a gpu).
0
0
0
0
PotykaPal avatar
@NTSC Jani: Azt ugye tudod, hogy a Tomb Raiderben DLSS 1.0 van? Azóta DLSS 2.1-nél tartunk 4 opcióval Quality, Balanced, Performance és Ultra Performance. Tomb Raider-ben rossz volt a DLSS, de pl Control-ban jobb képet ad, mint a natív felbontás, mivel mesterséges intelligenciát alkalmaz, ami egy algoritmus alapján kitölti a hézagokat (hiányzó pixeleket). Kipróbáltam 480p-ről elfogadható képet lehet produkálni Death Strandingben DLSS 2.1-gyel 1080p-re skálázva. Cyberpunkban én használom a DLSS-t Quality módban, nem tudom ki-hol-mikor látja ezt rossznak, amikor egyértelműen nagyszerű képet produkál. Persze minél nagyobb sebességnövekedést szerernénk, annál rosszabb lesz a kép élessége, de a Quality és Balanced opciók nagyszerűen működnek.
0
0
0
0
NTSC Jani avatar
@PotykaPal: Oké, ezt nem tudtam, hogy ott még 1.0-ásat használtak. Ma is tanultam valami újat. 😀 Igen valahol meg lehet találni az egyensúlyt, én maximálisan a magasabb képkocka mellett vagyok. 144 HZ-es monitorom van, s a régi 60 helyett már 100 fps a cél általában, hogy akörül menjen a játék. Ezért nem is érdekel a 4k. Persze, ha már régebbi címről van suzó, s megoldható a 4k akkor feljebb rakom, ha nem befolyásolja jelentősen az fps-t. De amúgy elvagyok az 1080p-n is.
0
0
0
0
Apor avatar
Győzött a Microsoft Flight Simulator.
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció