Ismét bocsánatot kért a CD Projekt, a javítások után jönnek a DLC-k
A CD Projekt társalapítója, Marcin Iwiński egy új videóban beismerte, hogy alábecsülték az előttük álló feladatokat a Cyberpunk 2077 előző generációs konzolokra történő elkészítésével kapcsolatban. A videóban a bocsánatkérés mellett választ kaptunk néhány fontosabb kérdésre is: a szétküldött tesztkódokról, a DLC-kről és az ingyenes next-gen frissítésről.
Marcin Iwiński szerint az eredeti terv az volt, hogy először PC-n kihozzák a játékból a lehető legjobb látványt, és azt később hozzáalakítják a konzolokhoz. Elég régi konzolokról beszélünk, de ettől függetlenül a kezdetekben egyáltalán nem tűnt túl nehéznek feladatnak a terv megvalósítása. Tudták, milyen nagy különbség van a hardverek között, és most már belátták, hogy alábecsülték az előttük álló feladatokat.
A különböző tesztelések alatt sok olyan hiba nem jött elő, amiket a megjelenés után felfedeztek a játékosok. A PC-s verzió is rengeteg hibával jelent meg, de a konzolos verziók tényleg kritikán aluliak lettek. Ez jól látható a Metacritic pontszámokon is, ahol 86 pontot kapott a PC-s verzió, 56 ponton áll a PS4-es, illetve 61-en az Xbox One-os kiadás.
A tesztelők számára kizárólag PC-s kódokat küldtek ki, ezért a rajongók arra a következtetésre jutottak, hogy szándékosan próbálták eltitkolni a konzolos verziók gyenge teljesítményét. Marcin Iwiński ezzel kapcsolatban annyit mondott, hogy a PC-s kódok kiküldésekor még nagyban dolgoztak a konzolos verziókon, amelyek minden egyes nap látható javuláson estek át. Emiatt a tervezettnél sokkal később, december 8-án kezdték kiküldeni a kódokat a tesztelők számára.
A játék gyatra állapota miatt a CD Projekt rákényszerült a DLC terveinek megváltoztatására. A beígért ingyenes DLC továbbra is úton van, de mostantól a javítások élveznek prioritást. Az ingyenes következő generációs frissítést szintén elhalasztották mindaddig, amíg minden fontosabb hiba javításra nem kerül. Egyébként a Cyberpunk 2077 jelenleg a visszafelé kompatibilitásnak köszönhetően fut PS5-ön és Xbox Series X-en.
Műfaj: Akció, Kaland, Szerepjáték
Fejlesztő: CD Projekt RED
Ahogy az lenni szokott minden valaha elhangzott "valyon csak a madzsarok...???" kérdésnél: nem, nem vagyunk különlegesek.
Spoiler!
A felhajtást meg ők csinálják maguknak,megint csak a magyarázkodás meg az ígérgetés megy.
Egyébként szívesen olvasgatom ezeket,jó látni,hogy vergődnek mint a partra vetett hal.Megérdemlik mert egy egész világot néztek hülyének.Ez nem olyan,hogy jaj átverem a szomszédot aztán nem nyitok ajtót ha csenget.
Gondolj bele mennyien vették meg konzolokra a világon,mennyi bevételt jelent ez és közbe tudták,hogy vállalatlan állapotban van.
Pár hónap és mindenki elfelejti és megint ők lesznek az Istenek.
Persze az utóbbira is rá lett vágva hogy akik hasonló cipőben járnak azok nem ezzel a játékkal játszanak, de ez ugyan azokra is elmondható ennyi erővel akik szerint full bug halmaz a játék.
¯\_(ツ)_/¯
Már csak az a vicces, hogy ezt tényleg képesek sokan összehasonlítani, és így leírni! 😂
Az EA az Andromeda megjelenése után - ami klasszisokkal jobb állapotban jelent meg, mint a Cyberpunk - felszámolta a fejlesztőcsapatot, nem adott ki egyjátékos DLC-t a játékhoz és még a Bioware főnökét is kirúgták. Pedig ott nem volt szó be nem tartott ígéretekről, meg arról sem, hogy szarul fut a játék bármelyik platformon, csupán pár animáció nem sikerült jól.
Igen, tudom, a sétálós bugot külön lehetett előidézni.
Megértem azokat is akik mást vártak és csalódtak a játékban. Illetve akik refundolták a játékot ez és a "játszhatatlansága" miatt. (Azokat mondjuk nem akik refund után meg akarták tartani és játszani vele😆😉
Viszont akik csak ócsárolják és a játékot, kérdezem én, van valami személyes tapasztalata vele kapcsolatban? Vagy csak az internet népe és kritikusok után mondja a negatívumokat? Mindenféle rosszindulat nélkül kérdezem, szimplán kíváncsiságból😊
Amúgy vicces, hogy milyen magyarázatot találtak ki arra, hogy az egyetlen hardveren, aminek pontos összetétele ismert volt a fejlesztés teljes ideje alatt, nem megy a játék.
A képen "DLCS" szöveg szerepel, ergó több DLC jön, nem egy, mert biztosan nem magyarosan írták le hogy D L CS.
Alattam is leírták már, hogy (Nagynozi kommentje, valósalapja biztosan van) emulátorral tesztelhettek, és mivel PC azért erősebb volt, PS4 videójukra meg rávasalták a PS4 Pro feliratot, aláírom.
ÉS most nézzük hány éves hardverről is van szó:
PS4: 2013 November
PS4 Slim: 2016 Szeptember
PS4 Pro: 2016 Szeptember
Xone: 2013 November
XoneS: 2016 Augusztus
XoneX: 2017 November
Legidősebb hardver kora: 7 év (PS4 és Xone)
Legfiatalabb hardver kora: 3 év (XoneX)
Nem PC kategóriák, teljesen máshogy futnak a játékok, és ahogy Marcin Iwiński, PC-re építettek először, aztán konzolra, és rosszul mérték fel, de mégegy halasztás már nem fért bele, karácsonyi időszak volt, közben ott volt két penge is a fejük felett: A részvényeseké és a gamereké. Mikor lehet a legjobban kaszálni? Ünnepi időszakban. Sajnos meg kellet lépniük, mert aztán már mindenki fújolt volna.
Utálok hasonlítgatni, de csináljuk!: A GTA IV először konzolra jelent meg, utána PC-re. Mai napig nem tud 100%-osan úgy futni, hogy valahol ne esne le az FPS szám. És ne gyere nekem a 30 FPS-eddel, köszönöm, de nem ez a téma. Tanultak a GTA IV-es kiadásból, a GTA V kiadása jobb lett, aláírom. De az, hogy még mai napig Cash-Cow-ot játszanak a GTA V-el, és így kiszúrnak a rajongókkal, az se szép, itt hol a felhördülés? Ja, már nagyon sehol.
Egy kiadó, aki házban fejleszt, hibázik és sajnos hazudik, de nézzük, ők hol pakoltak az egyjátékos kampányba fizetős kozmetikai vackokat? Witcher 3-ba sem volt, a fizetős DLC meg csak extra történetet adott. Közben Bethesda csak a kozmetikai cuccokat ígérte fizetősre a Fallout 76-ban, pár hónapra rá: Fizess hűtőért, szerszámért, mindennyavalyámért. Fallout 76 startja milyen is lett a nagy ígéretek ellenére? Gondolom nem kell mesélnem mik történtek kiadás után.
EA: SWBF2, FIFA, stb... kell ragozni a "meglepetés mechanikát"? (Fallen order legalább jó lett, de így is bukták a SW licencet?
2K Sports: Konkrétan már kaszinó a sportjáték.
Nézzünk másik oldalról, példának okáért: No Man's sky: Szarul jött ki, elismerték, kapták is az ívet érte, hogy nem erről volt szó. Mostanra meg egy jó játékot összehoztak.
CDPR egy jó cég, emberekkel, akik sajnos hibát hibára csináltak, és ennek megitták a levét, de megígérték, hogy változnak, és én hiszek nekik.
Az, hogy hány éves a hardver, csak azt igazolja, amit én írtam: volt egy sok-sok éve ismert hardver, amire bejelentették a játékot, de végül pont arra nem sikerült megcsinálniuk. Pedig azt nevezték meg megjelenés előtt fő platformnak és még azt is mondták, hogy az újgenerációs konzolokra nem terveznek, mert az elsődleges cél a meglévő platformokon való megjelenés. nem is készült el az új generációs verzió, az majd valamikor év végén lesz elvileg kiadva. (A fenti képen is látszik, hogy csak valamikor az év utolsó harmadában várható)
A hasonlítgatásnak tényleg nincs értelme, mert abból a Cyberpunk csak rosszul jöhet ki. Szóval én bele sem megyek.
Az más kérdés hogy ez mennyire lesz betartva.
És még így is problémás PC-n.
NMS az eddig egyedi eset volt. Ott kezdetektől fogva hazudtak a fejlesztők, stílusosan "a csillagokat is lehazudták az égről", csak hogy 60€-t kifizess egy üres játékért ami megjelenéskor maga volt a dögunalom és a tömény sz*patás (ez persze csak 3 óra gametime után jött elő amikor már refund nem játszik - ügyes, nagyon ügyes).
Az hogy utána nem hagyták ott és akkor abba az egészet az az egyediség, és nem tudni mi van/volt a háttérben, de biztosan nem a jó szívük. Akkor eleve elkerülték volna a megjelenéskori fiaskót. Hozzáteszem, a promobolygó amivel demozták az egészet az benne van, csak a kismillió random generált (bár a növények és állatok kb ugyanazok a modellek (kb 20-30 modell) csak a nevük generált) egyike sem annyira éltettel teli...
De igen az NMS-be már bele lehet rakni 120 órát míg eléred az aktuális tartalom végét, így 4 év után nem is rossz teljesítmény a tucatnyi hibájával egyetemben, amiket megjelenés óta nem javítanak és a nagy számok nem mindig biztosítanak jó játékélményt (millió naprendszer és millió bolygót ígértek, meg 200+ galaxist és kb 60-80 óra után craditfarmolás marad és semmi más újdonság).
Nekem is a procim asszem kb. 10 éves, ram, alaplap meg ddr3 érából való. A gpu-m meg 4, akarom mondani 5, IGEN, 5. És gond nélkül bírtam nyomni. 1080p low-med 40fps, ami azért egyáltalán nem rossz, sőőőőt. Szóval a prev. gen. konzolok full low 30fps-re képesek, és még dropppolnak is, egy vele egy idős pc (MEGKÖZELíTŐLEG) sokkal jobb teljesítményt tud nyújtani. Nézd meg pl.: az rdr2/the last of us part 2. Szép játékok nagyon, a cp-től mind a 2 szebb a konzolokon és mennek jól a rajtuk.
Szal itt a cdpr optimalizációjával van a probléma, nem a konzolokkal szerintem.
Nem tudom hogy mi az aggasztóbb. Ha ez így ebben a formában igaz, vagy ha hazugság.
Ha igaz, akkor rosszul teszteltek, már ha teszteltek egyáltalán.
Ha hazugság, akkor meg ennyire nem kellene a népet hülyének nézni mert hamarosan a blizz nyomdokaiban találja magát az egész bagázs.
Sebaj, a magyarázkodás megy. Sikerült maradandót alkotniuk csak nem épp olyan formában ahogy összekamuzták.
Nem sajnálom őket egy percig se,csak azt, hogy a játék ipar manapság egyet jelent a nettó hülyének nézéssel.
Felvállalták persze, nagyon más választásuk nem volt. Kiadták nyílt bétatesztre a játékot, a kasszáknál jól teljesít, ráérnek toldozni-foltozni
Anyway ami tortent megtortent. En csak 12 orat raktam bele aztan gondoltam magamban majd szepen kivarom mig valoban kesz lesz ugy hogy halasztva is van a vegigjatszas kb ugy nyarig, addigra talan sikerul.
Az, hogy a regi konzolokon nem megy majd szamomra egyertelmu volt kulonben, plane hogy ha fut is akkor is szarul fog kinezni. No mindegy, remelhetoleg tanultak ebbol valamit. Szamomra iden meg nem volt olyan jatek kulonben, amire azt tudtam volna mondani, hogy az ev jateka olyan jo. Eleg szomoru.
Arra volt idejük hogy 1 héttel megjelenés előtt PC-n rögzitsenek kamu PS4 Pro gameplayt:Nézzétek milyen szépen fut a játék,nyugodtan rendeljétek elő kedves vásárlók...Tudatosan,előre megfontoltan csináltak mindent.Mindez megtörtént, túl vagyunk rajta. Miért kell ennyi idő után neki állni hazudozni???Ez igy 100x rosszabb mintha egyszerűen csendbe maradnak. Valaki bocsánat kérés során is hazudozik, mennyire vehető komolyan?
Erről videoról beszélek egyébként:
https://www.youtube.com/watch?v=pFB-Z6mNKvM&feature=emb_logo
Cyberpunk 2077 hivatalos Youtube csatornájára van feltöltve és ott a bal felső sarokba a PS4 Pro gameplay felirat. Ezen nincs mit védeni.
"Ez csak magyarázkodás, nem vállalják fel."
Ezt jól tükrözi minden hozzászólásod.
Hülyének néz minket a pali. Nem vettek észre, hogy hemzseg a ,,sima" és gamebraeking bugoktól minden platformon,vagy hogy szarul fut prev gen konzolokon???Arra bezzeg volt eszük hogy 1 héttel megjelenés előtt PC-n rögzitsenek kamu PS4 Pro gameplayt... Ami történt megtörtént, túl vagyunk rajta, mi értelme ennek a kamuzásnak ennyi idő után?😊😠
a final fantasy xv a legutolsó patch je után annyira hokin ment a gépemen hogy a virágboltit kellett leszednem végette, miközben megvan eredetiben, és azóta sem javították.
ugyanez igaz a final fantasy xiii-2 re is, csak az nem rosszul megy hanem az első pálya után kidob.
a cyberpunk al nem voltak ilyen gondjaim már a megjelenés napján sem.
Azt is kétlem hogy 1 héttel a megjelenés előtt PC-n kell szimulálni PS4 Pro teljesítményét, ilyenkorra készen kell lennie annyira Playstation portnak hogy a konzolon tudják tesztelni. Ráadásul nem is házon belüli tesztről beszélünk hanem egy marketeting célból kiadott Public videóról:Nézzétek milyen szépen fut Pro konzolon, nyugodtan rendeljétek elő a kedves vásárlók.
Való igaz a járókelők-autók száma vissza volt véve, viszont vajsimán futott a játék és a grafika is rendbe volt. Prev gen konzol-Valamit valamiért.
Kár hogy kamu volt az egész gameplay.
Erről videoról beszélek egyébként:
https://www.youtube.com/watch?v=pFB-Z6mNKvM&feature=emb_logo
Cyberpunk 2077 hivatalos Youtube csatornájára van feltöltve és ott a bal felső sarokba a PS4 Pro gameplay felirat. Ezen nincs mit védeni.
Sajnos a legtöbb nagy vállalatnál nem technikai szakértők ülnek a vezetői /döntés hozó pozícióban
Itt meg arról van szó, hogy elég lett volna PX-re megjelentetni és csak akkor konzolra, ha már kész van. Mondjuk szerintem ez sem lett volna megoldás, mert PC-n is szarul lett elkészítve a játék, csak a még ennél is rosszabb konzol verziók mellett tűnik elfogadhatónak.
Nálam emiatt ment a rockstar a bungie mellé a kispadra...
na jó, csak egy kicsit:
Azért a konzolok pc mellett jelen voltak mindig is, és nagyon jó címeket termeltek ki maguknak és PC-nek is, pl Final Fanatsy sorozat. Az hogy mennyire számított bele a PC piacba vagy külön volt kezelve az más kérdés. Számos fejlesztő, közöttük a rockstar is átment konzolra, mert könnyebb volt fejleszteni, mint a kismillió PC-re - fejlesztési költséget takarítottak meg, és a gamek árait meg nem kellett csökkenteni, sőt konkrétan itthon sokáig drágább volt a konzolgame, mint ugyanaz PC-re, ergo nőtt a profit. A kalózkodás szép kifogás volt, de nem hiszem hogy az lett volna a döntő lépés.