GeForce Gaming Celebration összefoglaló
Tegnap az Nvidia leleplezte a régóta várt, következő generációs kártyáit, de az új kártyák bemutatása előtt a cég vezérigazgatója, Jensen Huang magáról az RTX technológiáról is mesélt.
Ha játékokról van szó, az Nvidia RTX egy teljesen új szintre emeli a visszatükröződést, valamint az árnyékokat és a megvilágítást is. A legolcsóbb, vagyis az RTX 2070 499 dolláros kezdőáron válik majd elérhetővé, a Founders Edition pedig további 100 dollárral kerül többe. A bemutató során természetesen demonstrálták is, hogy mire képes az új technológia. Az EA és a DICE közreműködésével megfigyelhettük a Battlefield V-öt, ahol láthattuk, mire képes az RTX, ha tűz, robbanás vagy becsapódás keltette effektek visszatükröződéséről van szó.
Az RTX a karakter szemében is képes élethű effekteket létrehozni:
Maga a játék pedig egy új, direkt erre a technológiára fókuszáló trailerrel is bővült, és kiderült, hogy a Battlefield V nyílt bétája szeptember 6-án veszi kezdetét.
Nem csak a Battlefield V, hanem a Shadow of the Tomb Raider szintén eszméletlenül néz ki bekapcsolt RTX mellett.
Ahogy a Battlefield V esetében, az új Tomb Raider játék szintén kapott egy új trailert, íme:
Kezdetben 21 játék támogatja majd az Nvidia új technológiáját, amelyeket a show végén le is lepleztek:
A fentieken felül az alábbi demonstrációkat is érdemes megtekinteni:
A Remedy új játéka, a Control:
Metro Exodus:
A Remedy Entertainment tech demója:
btw mosolyogtam nagyokat Jensen papa előadásán mikor magyarázta ezt a real-time ray tracing -et , minden mondatánál picit megakadt és elgondolkodott ő maga is mégis mi a manóról beszél. 😃
Elvileg egy 2070 hozza a 1080Ti szintjét, egész jól hangzik. 😀
Nekem igazából az a fura, hogy egy egész generációt építenek fel egy olyan technológiára (ráadásul ZÁRT rechnológiára), amit az iparág nem is igazán tervezett bevetni, mert vannak jóval kevésbé erőforrás igényes technológiák (physical based rendering, voxeles volumetric lightning, profibb screen space reflection, stb.), amik látványban alig maradnak el a sugárkövetéses megoldásoknál. Értem én, hogy valahová fejlődni kell, de ilyen szempontból én ezt a generációt csak úttörőnek látom és nem messiásnak. Ha ráharap a nép, vagy ha a következő konzolgenerációban már a sugárkövetés is kellő sebességgel használható lesz, akkor már jobban érdekel a dolog, de az is csak egy tovább fejlesztett következő generációban.
Ez a széria csak akkor lehet igazán nagy dobás, ha a teljesítménye hagyományos renderelésnél lehalább 150 - 160% -ot hoz az előző generációhoz képest, különben csak egy méregdrága érdekesség marad.
Btw nekem van egy olyan érzésem, hogy az nvidia szimplán az RTX branddel akarja letolni a torkunkon azt, hogy nincsen új nagy teljesítményű játékos széria, hanem csak egy profi környezetbe szánt erőgép. Másként nem tudnám megmagyarázni egy olyan erőforrás pazarló eljárás bevezetését, mint a ray tracing.