Felbukkantak a Ryzen 5000-es CPU-k a SiSoftware adatbázisában
Új, Ryzen 5000-es szériába tartozó CPU benchmarkok bukkantak fel a SiSoftware adatbázisában, ahol az előző generációs termékekkel hasonlították össze azokat.
Az új széria november 5-én érkezik, szóval ilyen közel a megjelenéshez nem meglepő, hogy folyamatosan kiszivárog néhány újdonság. A SiSoftware oldalán a Ryzen 9 5950X, Ryzen 9 5900X, Ryzen 7 5800X és a Ryzen 5 5600X eredményeit tekinthetitek meg. Ezeket mind egy MSI MEG X570 Unify alaplapba helyezték, de ezeken kívül sajnos más, fontosabb adatra nem derült fény.
A teljesítménynövekedés a „Multi-Media” benchmarkban a legszembetűnőbb, hiszen 40%-os javulás figyelhető meg a Ryzen 3000-es processzorokhoz képest. Az „Arithmetic” benchmark esetében körülbelül 20%-os javulás látható, de itt kivételt képez a Ryzen 9 3950X és a Ryzen 9 5950X összehasonlítása, mivel csak 8.86%-kal teljesített jobban az AMD új terméke.
most kivételesen a forrás a hibás [LINK] 😜
Főleg nem fognak az emberek cserélgetni évente 😃 amikor minden évben jön egy újabb 😃 olyan lesz a proci mint a Mobil...
Stresszelik az embereket, hogy neked 1éves szarod van és 40% al lasabb 😃
Amikor játékokat programozni sem tudnak 😃
A mostanit se fogom még legalább 1,5-2 évig cserélni pont azért amit írtál, mert felesleges, nincs olyan játék aminek kéne. Viszont ha 4 éves távlatban csak szaros 40%-ot tudnának felmutatni akkor 4 év után se váltanék. Annyira úgyis optimalizálják a játékokat, hogy 40% CPU különbbségnél max leveszem mediumra a leguljabb AAA címeket azt viszont látás.
Mire gondolok itt? Nem az első okfejtésre, azt helyes, maximálisan egyetértek. De hogy jön ide a mobiltelefon? A procik teljesítménye a hetvenes évektől egészen a kétezres évek végéig ténylegesen évente duplázódott. Az utóbbi időben lassult le ez a folyamat, mert mind csíkszélesség, mint technológia terén közelítünk a fotolitográfia határaihoz. Beindult a többszálúsítás, de az, hogy több magod van még nem azt jelenti, hogy gyorsabban tudsz minden feladatot teljesíteni. És ezzel el is érkeztünk az optimalizáláshoz. A fejlesztők nem passzióból szarnak az optimalizálásra, hanem jórészt kiadói nyomásra / pénzügyi nyomásra, elég kevés az olyan eset, hogy nincs megfelelő ismereti vagy technikai háttér. Ma már nem a kilencvenes évek elején járunk, ahol John Carmack megváltotta a PC világot, mert képes volt out of the box gondolkodni. Többszálú feladatvégrehajtás esetén vannak olyan processzek, amiket nem tudsz szétbontani, vagy ha szétbontod őket, akkor is be kell állítanod a függőséget az eredmények egymásutánjához, ami pedig üresjárathoz vezet. Új szemléletmódok, új megközelítések kellenek, de ezek a komplexitásuk miatt nem állnak össze szimplán egy fiatal programozózseni agyában máról holnapra, mert már egészen más logika alapján kell gondolkodni. A legkézenfekvőbb a low level API -k használata, a Vulkan és a DX12 már eléggé jól kezeli a feladatmegosztást, de addig, amíg a CPU -k csak magokból állnak és közvetlenül az OS és az API irányítja őket nem lesznek olyan effektíavek, mint pl. egy GPU, ahol a lapka egy szignifikáns része csak az utasításvezérléssel és az ütemezéssel foglalkozik.
Tehát "aki intelt vesz 5-10 fps-ért 10-20-szal olcsóbban" már nem biztos, hogy "meg is érdemli".
Jelenleg AMD 3600X 70000+, Intel 10400 55000.
Teljesítményben egy a kettő.
De még szerintem 3 év múlva is arról beszélünk majd, hogy milyen olcsó az AMD, ugyanúgy, mint ahogy még ma is sokan "fűtőtest ahaha" kommenttel írnak róla, holott már lassan 8 éve nem igaz rájuk.