Far Cry 6: PC-exkluzív lesz a ray tracing és az AMD FSR
A Wccftechnek adott rövid interjú során a Ubisoft 3D vezető programozója, Stephanie Brenham megerősítette, hogy a Far Cry 6-ba implementált technológiák egy része PC-exkluzív lesz.
A Far Cry 6 lesz az első, amelynél a Ubisoft az AMD FSR super resolution technológiáját is implementálni fogja a megjelenésre. A játék a DirectX ray tracinget (DXR) is támogatni fogja, amelyet az Nvidia Tensor vagy az AMD Ray Accelerators magok gyorsítanak fel. Radeon RX 6900 XT vagy RTX 3070 alapú rendszerekre van szükség az 1440p 60 fps eléréséhez. Az AMD FidelityFX Super Resolution technológia bekapcsolásával pedig jelentősen megnövelhető az fps attól függően, hogy milyen beállítások mellett játszunk.
Stephanie Brenham egy kérdésre válaszolva elmesélte, hogy a sugárkövetés PC-exkluzív funkció lesz. Konzoloknál az új hardverekben rejlő előnyök kihasználása és a 4K és 60 fps elérése volt a cél, miközben biztosítanak bennünket arról, hogy az új funkciók (például a dinamikus időjárás) minden platformon teljes támogatást kapnak. Az FSR lehetősége a PC-s játékosok számára lesz elérhető, a teljesítmény javulásának mértéke pedig nagyban függ majd a játékosok konfigurációjától. Kiderült még, hogy a játék nem támogatja majd a DirectX 12 két kulcsfontosságú funkcióját, ami a Mesh Shading és a Sampler Feedback, mivel ezek jelentősen meghosszabbították volna a hibakeresési folyamatot.
A Far Cry 6 eredetileg február 18-án jelent volna meg, de októberre halasztották a koronavírus okozta nehézségekre hivatkozva. Szerencsére már csak néhány hetet kell várnunk, ugyanis a játék október 7-én fog megjelenni az alábbi platformokra: PC (Epic Games Store és Ubisoft Store), PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S|X, Google Stadia és Amazon Luna.
Műfaj: Akció, Kaland, FPS
Fejlesztő: Ubisoft Toronto
Na akkor jött az RT és hát ennek "mert ugye mekkora nagy a gépigénye stb" meg kell venni az új VGA-t.
Olyan érdekes hogy a PS3 korszakban tudtak játékot optimalizálni. Egy GTA IV, GTA V, Uncharted 3 stb stb mesésen mutattak ahoz képest hogy 256MB RAM és 256MB VRAM van benne. PS4-en igazából azon kívül hogy nativan futott 1080P-ben minden (tudom hogy lesarkítom és más újítás is volt) úgy hogy már sokkal erősebb hardver volt jelen (pl a 8gb ram) nem voltak akkora változások mint amit egy átlag ember várta volt. A PS4 prot meg az Xbox one X-et már ugye úgy harangozták be hogy 4K. Ehez képest az erősebb játékok !upscale-elve! tudtak 25 FPS-t. És akkor most ott tartunk hogy itt van a PS5 az uj xbox és jön vele az RT meg minden. Elképesztő hardver, nagy "újitások" és itt már fele annyi technikai módosítás sincs mint a PS3 és PS4 között úgy hogy az sem volt nagy durranás.
Szóval erre fel kérdem én mit várunk az ilyenektől hogy RT?
Lenyegeben pl meg mindig ott tartunk az AMD reszenel hogy nem tudnak megfelelo ileszto programot irni a jatekokhoz.. NE legyen az mar cringe hogy az uj illesztoprogramon gyengebul fut a jatek mint a regen..
Annyiban modosult ez egyebent, hogy meg jobban beszaltak a videokartya gyartok a jatekok fejlesztesebe.. kb ott tartunk hogy mar megjelenes elott tudjuk pontosan ez a jatek amd-re vagy nvidira van optimalizava jobban.. Sniper Elite AMD, Borderlands AMD..
...
Máris kiváltságosnak érzem magam! :D
Ez olyan mintha már most az elején nem tudnák optimalizálni rá.