Epic Store-exkluzív játék fejlesztőit ért fenyegetésre reagált az Epic Games

Szerző: xoki | 2019. August 06. | hír | 23 hozzászólás

Az Epic Games létrehozta saját online áruházát, hogy szembeszálljon a Steam egyeduralmával, és azóta a játékosok elég vegyes véleményt alkottak róluk. Elsősorban a felvásárolt exkluzívok miatt kapták a legtöbb kritikát, amikor is egy jelentős összeget adnak a fejlesztők számára, hogy ideiglenesen csak az Epic Games Store-ban váljon elérhetővé a játékuk.

Nem csak az Epic Gamest érte támadás, hanem a felvásárolt fejlesztőket is, akiknek teljes jogukban áll ilyen döntést hozni, hiszen sok esetben az anyagi biztonság a legfontosabb számukra, főleg ha kisebb csapatokról beszélünk. Nemrég az Ooblets fejlesztői, a Glumberland csapata kapott elég durva visszajelzéseket, akik július 31-én jelentették be, hogy játékuk csatlakozik az Epic Games Store-exkluzív játékok sorába. Az Epic Games egy minimális bevételt ajánlott fel az exkluzivitásért cserébe, amelynek köszönhetően a játék akkor sem bukik el, ha nem lesz népszerű. A pénznek köszönhetően nem kell az anyagiak miatt aggódniuk, így a játékra tudnak fókuszálni, valamint megengedhetik maguknak, hogy további erőforrást állítsanak a projektre.

A fejlesztők rengeteg fenyegető üzenetet kaptak, ezért az Epic Games sem hagyhatta szó nélkül a történteket. Az Epic állítása szerint támogatják a szabad véleménynyilvánítást, legyen szó az Epicről, termékeikről vagy áruházukról. Azt viszont, ami az Ooblets esetében történt, teljes egészében elítélik, hiszen rengeteg hamis információ, videók és képek bukkantak fel az interneten csak azért, hogy a fejlesztőket népszerűtlenné tegyék. Az Epic továbbra is rengeteg játékfejlesztővel működik együtt annak érdekében, hogy egy sokkal versenyképesebb áruházat hozhassanak létre.

Ooblets
Ooblets
Ooblets
Megjelenés: 2020. July 15. (PC)
Műfaj: Szimuláció, Casual, Mezőgazdasági szimulátor
Fejlesztő: Glumberland
Hozzászólások: 23
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
HeyJoe-PCRPG-HUN avatar
Nem szép, meg 1 kis töredéktől egyensen elfogathatatlan reakció volt a fejlesztők bejelentésére de ugyanakkor várható volt a negatív visszajelzés arra, hogy Epic exluzív lesz, hiszen annó mikor sok játékos támogatta, pénzelte őket, erről akkor még nem volt szó, hanem Steamben gondokodott minden játékos + a fejlesztők is azt ígérték nekik annó, gondolom..
0
0
0
0
susguy avatar
Elég nehéz sajnálni őket, mikor már a bejelentési cikkjükben passzív-agresszív módon szólnak be a saját már meglévő vásárlóiknak, úgy hogy azok csak most olvasnak róla először, de sebaj, cserébe kaptak egy Fortnite dance gifet. Ezek után pedig mennek hisztizni Epic Apucihoz, meglepő nem szeretik az emberek ha ennyire hülyének nézik őket.
Mellesleg a Glumberland a saját Discord szerverjükön kifejezetten paraszt módon reagálnak minden egyet nem értő hozzászólásra, függetlenül attól hogy azok kulturáltan vannak megfogalmazva. Nem mintha ez elfogadható lenne egy cégtől, még akkor sem ha nem kulturált az adott hozzászólás. Persze erről véletlenül sem írnak egy cikkben sem.

De legalább őszinték. Most már leszarják hogy milyen visszhangot kap a játék, a pénz a zsebükben van.
0
0
0
0
no avatar
...amelynek köszönhetően a játék akkor sem bukik el, ha nem lesz népszerű.

De, ha elenyésző számban fognak vele játszani ugyan úgy nem fogja megérni nekik fejleszteni, hibába a plusz pénz, magyarul megbukik.
0
0
0
0
💬 8
sunray20 avatar
@LordSzalko: Valószínűleg annyi hasznot ajánlottak nekik, hogyha a vártnál sokkal rosszabbul teljesít, akkor is + ban maradnak a fejlesztők. Ha pedig idővel veszteséges lenne akkor előbb abbahagyják a fejlesztését.
0
0
0
0
no avatar
@sunray20: Nyilván, de ettől függetlenül ugyan úgy bebukhat a játék. Érdekes lenne a játékipar, ha úgy működne, ahogy azt most az epic leközölte 😃
0
0
0
0
sunray20 avatar
@LordSzalko: Maga a játékipar természetesen nem így működik, de az Epic gond nélkül tehet ilyen ajánlatot 1-1 apróbb projektnek, valószínűleg van annyi bevételük, hogy nem érzik meg ezt a kiadást.
Akkor pedig gazdasági értelemben a játék "nem tud megbukni" 😜
0
0
0
0
no avatar
@sunray20: Itt a hangsúly nem azon van, hogy az Epic-nek mennyi pénze van adományozni, hanem, hogy hiába ad kellő pénzbeli juttatást, ha a játékok csak elenyésző számban fogják játszani ugyan úgy megbukik a játék. Magyarul leállítják a projektet. Gazdaságilag meg szerintem elég intenzíven megbukott a játék a jövőt tekintve, ezzel a húzással saját magukat szívatták meg. De hát ő dolguk, ha nekik ez kellett, egyék, tanulhattak volna a korábbi esetekből 😊
0
0
0
0
susguy avatar
@LordSzalko: Gondolom két külön mértékre gondoltok hogy mekkora lehet az adott támogatás. Szerinte fedezné a lehetséges veszteséget, szerinted nem. Előbbi esetre van esély, elvégre van egy vérszemet kapott iparmágnás a háttérben akinek jóformán a zsebében van az egész kínai piac, mely esetben nem számít a játék bukása ha a pénz volt cél, de persze ugyanúgy esélyes az is amit te mondasz. Ahhoz minden esetre elég nagy volt az ajánlat hogy elfogadják, és közel sem ők az elsők akik elfogadták. Plusz jelen esetben ott van náluk a már eddig szerzett patreon pénz is.
Lehet nem így működik a piac, de az Epic ettől függetlenül még próbálkozni fog hogy ilyenné transzformálja.
0
0
0
0
no avatar
@sunray20: Shenmue 3:
"$7,179,510 from 81,087 backers across multiple platforms" - nem éppen egy garázsprojekt, mégis lefeküdtek az Epicnek, mert az ajánlott nekik rossz pletykák szerint annyit amennyit kb 100.000 db eladás után kaptak volna...és szerintem attól függetlenül hogy az Epic mennyit ajánl, simán bebukhat egy-egy cím, még az epic ajánlata mellett/miatt? is.
0
0
0
0
sunray20 avatar
@Palanova: Attól függ mit nevezünk bukásnak. Valószínűleg nem ez a cím lesz a legeladottabb játék vagy éppen a legtöbb hasznot hozó cím. Ilyen tekintetben "bukásnak" számíthat értelmezéstől függően. Ugyanakkor én arra próbáltam utalni, hogy lehetséges, hogy jobban jártak az epic ajánlatával pénz terén, ha maga a játék nem lesz jó és nem termel annyi hasznot mint amire számítanak.
Az Epic ajánlata inkább egy mentőöv (ezek szerint) azoknak akik nem bíznak abban, hogy nagyobb hasznot tudnának generálni egymaguk.
0
0
0
0
no avatar
@sunray20: Meglehet hogy pénz terén igen, mert lehet amúgy annyi nem fogyna, de egy játék fogyása nem csak attól függ hogy elkészül-e hanem a készítők megítélésén is. Pl.: Bioware ME:A, Hello games - No Man's Sky...

De egy 7M$-os költségvetésű játéknak amit a játékosok finanszíroztak nem biztos hogy kell még egy "mentőövként" jellemzett Epic exkluzivitás telibe sz*rva az addigi közönséget. Persze a pénz nagy úr.

Az Epic ajánlata inkább egy mentőöv (ezek szerint) azoknak akik nem bíznak abban, hogy nagyobb hasznot tudnának generálni egymaguk.
- Én nem így látom. Nem mentőövként ítélem meg azt amit az Epic művel. Az Epic és egyik másik ilyen jellegű cég sem jótékonysági szervezet. Kemény feltételeket szabnak a támogatásért cserébe. A fejlesztőnek normál esetben mérlegelnie illene hogy melyik úton haladva jár jól. Tudták mibe mennek bele azok akik az Epic pénzét elfogadják. De mint láttuk van az a pénz amiért lefekszenek nekik.

Mentőöv lehet az ha egy független fejlesztőcsapat beáll egy kiadó istállójába, cserébe a "stabil" bevételért, bizonyos jogokat átenged a kiadónak. Ebből is láttunk már remek dolgokat születni (Warhammer40k: Dawn of War 1- Sega alatt a Relic fejlesztésében) és hatalmasakat is bukni (Westwood C&C sorozat EA alatt, Warhammer40k játékdömping Games Workshop alatt, rosszabbnál rosszabb megoldásokkal ).

Bukásnak sok mindent lehet értékelni, akár a várakozások alatti eladásokat, de akár azt is, hogy ez a csapat hiába készít több játékot, a játékosközösség leírta őket már. Ez is egyfajta bukás. Bioware is megégette magát már jó párszor, de a neve megmentette, eddig. Más nem ennyire szerencsés, illetve nem biztos hogy letett annyit az asztalra ami ekkora megbocsátást eredményez.

Hello Game 2016-ban az év egyik leggyűlöltebb cége lett a szokásos EA-UBI-Activision-Blizz mögött. De vagy észbe kaptak hogy jobb ha nekiállnak melózni, ha már megvették/előfinanszírozták a játékosok a játékot nekik, vagy más állhat a háttérben amiért azóta is kisebb, nagyobb ütemben, de melóznak a No Man's Sky-on. Akkor bukásként volt elkönyvelve az eset, illetve sokkal durvábban. Azóta elkezdték megváltani magukat. Meglátjuk hogy sikerül.
0
0
0
0
retek77 avatar
Számomra ez már tényleg nevetséges. Mindig csak a hiszti, egy gamernek nem jó soha semmi sem..........tisztelet a kivétel 😀
Ha valaki játszani szeretne valamivel és meg is veszi, de exkluzív az EPIC-en, akkor nem veszi meg???
Nekem nincsen bajom egyik kliensel sem.
Tehát ha jön egy game és exkluzív Epic Storban akkor ott veszem meg!!!
Értem én hogy vannak acsik Steamen, szerintem senki sem az acsikért veszi meg a játékot, bár lehet hogy vannak páran 😀
0
0
0
0
💬 3
neOnOxd avatar
@retek77: Ennel a jateknal pont lexarnam de pl borderlands tobbi resze steamen van, az a kollekciom, mar nem dobozosan gyujtom a jatekokat, igy most 2 kulon launcherbe elerheto a teljes kollekcio.

Ezenkivul miben sokkal szarabb az epic kliense?
Acsik, review-ok, sajat profilod, vitrined, jatek kollekciod. Jatszott orak, Mukodo chat kliens, forum ami egyben content es supportos discussionoket hostol, guideok. Workshop, SHOPPING CART, rendes gameoverlay ahol tudsz netezni chatelni streamelni, fps szamlalot is tud
0
0
0
0
retek77 avatar
@neOnOxd: Ahogy neked is nekem is steamen van meg és a 3-ik része is ott lesz meg.

Ne érts félre, nem mondtam hogy az Epic jobb bármiben is. Hatalmas hátrányban van/lesz!!!
Igen, teljesen egyetértek veled és másokkal is.
Viszont ahogy írtad is bizonyos játékoknál lényegtelen hogy milyen kliesen van meg, már akinek!!!

Nem akartam lefikázni semmit vagy épp jobbítani.
0
0
0
0
csuz-li avatar
@retek77:
Ha valaki játszani szeretne valamivel és meg is veszi, de exkluzív az EPIC-en, akkor nem veszi meg???

Hát konkrétan én pont ilyen vagyok. A bejelentés óta nagyon várom a Rebel Galaxy Outlaw-ot. De nem fogom megvenni pont emiatt. Nem vagyok hajlandó kifizetni ugyan annyi pénzt egy játékért, mint amennyibe a steam-en, vagy bárhol kerülne úgy, hogy tized annyi szolgáltatás sem jár érte, csak egy launcher, amit fel kell telepítenem és el tudja indítani a játékot. Ez így csak egy felesleges valami, ami fut a háttérben, de nem ad semmit. A játékaim ráadásul már így is két helyen vannak, nem lesz egy harmadik könyvtáram emiatt. A Uplay-en is csak azért kezdtem megvenni játékokat, mert kaptam kedvezményt, ha ott veszem és nem a steam-en. Mikor bejelentették, hogy az anno 1800 csak náluk lesz a megjelenés napjától, inkább megvettem elővételben a steam-en, mert bosszantott a dolog. Mindezt úgy, hogy a teljes AC sorozatot uplayen vettem meg előtte a kedvezmény miatt. Mert az addig rendben van, hogy átcsábítanak egy jó ajánlattal, de az már nincs rendben, ha kényszerítenek. És itt, ebben a helyzetben bizony az Epic kényszerít. Én meg azt rosszul tűröm.
0
0
0
0
neOnOxd avatar
Meg is érdemlik. Átbaszták azokat akik patronálták a fejlesztőket nem kevés pénzel, és még van képük toxikusnak nevezni a jogosan felháborodott vevőket. Az ilyen fejlesztőcsapatnak kívánom hogy legyen bukás a játéka.
0
0
0
0
💬 1
Aaron Keener avatar
Kicsit utána olvastam, állítólag itt a fejlesztő is ludas...

Habár, lehet szidni az Epic-et, mert nem a legfejlettebb platform - személy szerint nincs problémám vele -, vannak elég erősen pofátlan húzásai is, de az akkor se ad okot arra, hogy a gamer világ ilyen alacsonyra süllyedjen mint jelen esetben. A fejlesztőket támogatni kell, nem lehúzni a föld alá ezé' vagy azé' a döntéseikért. 😀 Én legalábbis, ha veszek valamit, nem azt nézem milyen platformon van, hanem, hogy a pénzem egy normális fejlesztőhöz (is, nyilván ebből a pénzből profitál az adott platform) kerüljön. Megértem az Epic ellenességet, millió ember kommentjét olvastam már ezzel kapcsolatban, és egytől egyig van benne igazság, de ilyen szinten bántani a fejlesztőket akkor is csúnya dolog. 😀
0
0
0
0
💬 3
neOnOxd avatar
@Aaron Keener: A vásárlóknak pedig deliverelni az ígért tartalmat olyan formába , és azon platformon ahova ígérve lett, és nem atverni őket. Szemely szerint nincs olyan epic exkluziv ami erdekel most, de ez egy szemet huzas volt a fejlesztok reszerol. Vakon tamogattak tobb ezren egy olyan projektet amibol nem lattak kb semmit, explicit steam kulcs volt a patreon tierbe amiert fizetni lehetett, ekozben utolso pillanatban amikor mar nem lehet refundolni a tobb havi patronalast ugy dontenek h akkor Epic only. Na ha ehhez volt bor a kepukon akkor tartsak a hatukat
0
0
0
0
Aaron Keener avatar
@neOnOxd: Persze, így már érthető a felháborodás, sőt... 😀 Ám akkor is úgy gondolom, hogy ilyen módon való megtorlás már sok, olvastam itt kamu tweetről, kamu videóról stb stb. Enyhén túlzás, még, ha valahol érthertő is lenne.
0
0
0
0
susguy avatar
@Aaron Keener: Senki nem ért egyet azzal hogy ilyen extrém módon kéne reagálni erre, de ez nem is bizonyítja hogy ez számukról egy elfogadható lépés lett volna. Sajnos az ilyen hozzáállás mindig a másik félnek segít, aki nagyon szîvesen kihasználja az alkalmat hogy legyen mire mutogatnia, miközben egy jogos felháborodásra sem kell reagálniuk.
Az megint más kérdés hogy jelen esetben a fejlesztő minden nem egyetértő levegővételre külön hisztitt csapott le, ki tudja mennyi igaz abból amit mond.
0
0
0
0
Twist avatar
Itt nem az áruház és a versenyképesség a lényeg. A pénz mindig is az adatokban volt. Az egész csak arról szól, hogy egy kis befektetés után, pár játékért cserébe a lehető legtöbb ember gépén fent legyen az epic kliense.
0
0
0
0
TheMenkuPocok avatar
De mégis úgy érzem ez az egész egy nagy vicc. Figyeljük meg hogy egy szerencsétlen bevásárló kosár nincs ebben a "versenyképes" áruházban.
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció