Epic Store-exkluzív játék fejlesztőit ért fenyegetésre reagált az Epic Games
Az Epic Games létrehozta saját online áruházát, hogy szembeszálljon a Steam egyeduralmával, és azóta a játékosok elég vegyes véleményt alkottak róluk. Elsősorban a felvásárolt exkluzívok miatt kapták a legtöbb kritikát, amikor is egy jelentős összeget adnak a fejlesztők számára, hogy ideiglenesen csak az Epic Games Store-ban váljon elérhetővé a játékuk.
Nem csak az Epic Gamest érte támadás, hanem a felvásárolt fejlesztőket is, akiknek teljes jogukban áll ilyen döntést hozni, hiszen sok esetben az anyagi biztonság a legfontosabb számukra, főleg ha kisebb csapatokról beszélünk. Nemrég az Ooblets fejlesztői, a Glumberland csapata kapott elég durva visszajelzéseket, akik július 31-én jelentették be, hogy játékuk csatlakozik az Epic Games Store-exkluzív játékok sorába. Az Epic Games egy minimális bevételt ajánlott fel az exkluzivitásért cserébe, amelynek köszönhetően a játék akkor sem bukik el, ha nem lesz népszerű. A pénznek köszönhetően nem kell az anyagiak miatt aggódniuk, így a játékra tudnak fókuszálni, valamint megengedhetik maguknak, hogy további erőforrást állítsanak a projektre.
A fejlesztők rengeteg fenyegető üzenetet kaptak, ezért az Epic Games sem hagyhatta szó nélkül a történteket. Az Epic állítása szerint támogatják a szabad véleménynyilvánítást, legyen szó az Epicről, termékeikről vagy áruházukról. Azt viszont, ami az Ooblets esetében történt, teljes egészében elítélik, hiszen rengeteg hamis információ, videók és képek bukkantak fel az interneten csak azért, hogy a fejlesztőket népszerűtlenné tegyék. Az Epic továbbra is rengeteg játékfejlesztővel működik együtt annak érdekében, hogy egy sokkal versenyképesebb áruházat hozhassanak létre.
Műfaj: Szimuláció, Casual, Mezőgazdasági szimulátor
Fejlesztő: Glumberland
Mellesleg a Glumberland a saját Discord szerverjükön kifejezetten paraszt módon reagálnak minden egyet nem értő hozzászólásra, függetlenül attól hogy azok kulturáltan vannak megfogalmazva. Nem mintha ez elfogadható lenne egy cégtől, még akkor sem ha nem kulturált az adott hozzászólás. Persze erről véletlenül sem írnak egy cikkben sem.
De legalább őszinték. Most már leszarják hogy milyen visszhangot kap a játék, a pénz a zsebükben van.
De, ha elenyésző számban fognak vele játszani ugyan úgy nem fogja megérni nekik fejleszteni, hibába a plusz pénz, magyarul megbukik.
Akkor pedig gazdasági értelemben a játék "nem tud megbukni" 😜
Lehet nem így működik a piac, de az Epic ettől függetlenül még próbálkozni fog hogy ilyenné transzformálja.
"$7,179,510 from 81,087 backers across multiple platforms" - nem éppen egy garázsprojekt, mégis lefeküdtek az Epicnek, mert az ajánlott nekik rossz pletykák szerint annyit amennyit kb 100.000 db eladás után kaptak volna...és szerintem attól függetlenül hogy az Epic mennyit ajánl, simán bebukhat egy-egy cím, még az epic ajánlata mellett/miatt? is.
Az Epic ajánlata inkább egy mentőöv (ezek szerint) azoknak akik nem bíznak abban, hogy nagyobb hasznot tudnának generálni egymaguk.
De egy 7M$-os költségvetésű játéknak amit a játékosok finanszíroztak nem biztos hogy kell még egy "mentőövként" jellemzett Epic exkluzivitás telibe sz*rva az addigi közönséget. Persze a pénz nagy úr.
Mentőöv lehet az ha egy független fejlesztőcsapat beáll egy kiadó istállójába, cserébe a "stabil" bevételért, bizonyos jogokat átenged a kiadónak. Ebből is láttunk már remek dolgokat születni (Warhammer40k: Dawn of War 1- Sega alatt a Relic fejlesztésében) és hatalmasakat is bukni (Westwood C&C sorozat EA alatt, Warhammer40k játékdömping Games Workshop alatt, rosszabbnál rosszabb megoldásokkal ).
Bukásnak sok mindent lehet értékelni, akár a várakozások alatti eladásokat, de akár azt is, hogy ez a csapat hiába készít több játékot, a játékosközösség leírta őket már. Ez is egyfajta bukás. Bioware is megégette magát már jó párszor, de a neve megmentette, eddig. Más nem ennyire szerencsés, illetve nem biztos hogy letett annyit az asztalra ami ekkora megbocsátást eredményez.
Hello Game 2016-ban az év egyik leggyűlöltebb cége lett a szokásos EA-UBI-Activision-Blizz mögött. De vagy észbe kaptak hogy jobb ha nekiállnak melózni, ha már megvették/előfinanszírozták a játékosok a játékot nekik, vagy más állhat a háttérben amiért azóta is kisebb, nagyobb ütemben, de melóznak a No Man's Sky-on. Akkor bukásként volt elkönyvelve az eset, illetve sokkal durvábban. Azóta elkezdték megváltani magukat. Meglátjuk hogy sikerül.
Ha valaki játszani szeretne valamivel és meg is veszi, de exkluzív az EPIC-en, akkor nem veszi meg???
Nekem nincsen bajom egyik kliensel sem.
Tehát ha jön egy game és exkluzív Epic Storban akkor ott veszem meg!!!
Értem én hogy vannak acsik Steamen, szerintem senki sem az acsikért veszi meg a játékot, bár lehet hogy vannak páran 😀
Ezenkivul miben sokkal szarabb az epic kliense?
Acsik, review-ok, sajat profilod, vitrined, jatek kollekciod. Jatszott orak, Mukodo chat kliens, forum ami egyben content es supportos discussionoket hostol, guideok. Workshop, SHOPPING CART, rendes gameoverlay ahol tudsz netezni chatelni streamelni, fps szamlalot is tud
Ne érts félre, nem mondtam hogy az Epic jobb bármiben is. Hatalmas hátrányban van/lesz!!!
Igen, teljesen egyetértek veled és másokkal is.
Viszont ahogy írtad is bizonyos játékoknál lényegtelen hogy milyen kliesen van meg, már akinek!!!
Nem akartam lefikázni semmit vagy épp jobbítani.
Hát konkrétan én pont ilyen vagyok. A bejelentés óta nagyon várom a Rebel Galaxy Outlaw-ot. De nem fogom megvenni pont emiatt. Nem vagyok hajlandó kifizetni ugyan annyi pénzt egy játékért, mint amennyibe a steam-en, vagy bárhol kerülne úgy, hogy tized annyi szolgáltatás sem jár érte, csak egy launcher, amit fel kell telepítenem és el tudja indítani a játékot. Ez így csak egy felesleges valami, ami fut a háttérben, de nem ad semmit. A játékaim ráadásul már így is két helyen vannak, nem lesz egy harmadik könyvtáram emiatt. A Uplay-en is csak azért kezdtem megvenni játékokat, mert kaptam kedvezményt, ha ott veszem és nem a steam-en. Mikor bejelentették, hogy az anno 1800 csak náluk lesz a megjelenés napjától, inkább megvettem elővételben a steam-en, mert bosszantott a dolog. Mindezt úgy, hogy a teljes AC sorozatot uplayen vettem meg előtte a kedvezmény miatt. Mert az addig rendben van, hogy átcsábítanak egy jó ajánlattal, de az már nincs rendben, ha kényszerítenek. És itt, ebben a helyzetben bizony az Epic kényszerít. Én meg azt rosszul tűröm.
Habár, lehet szidni az Epic-et, mert nem a legfejlettebb platform - személy szerint nincs problémám vele -, vannak elég erősen pofátlan húzásai is, de az akkor se ad okot arra, hogy a gamer világ ilyen alacsonyra süllyedjen mint jelen esetben. A fejlesztőket támogatni kell, nem lehúzni a föld alá ezé' vagy azé' a döntéseikért. 😀 Én legalábbis, ha veszek valamit, nem azt nézem milyen platformon van, hanem, hogy a pénzem egy normális fejlesztőhöz (is, nyilván ebből a pénzből profitál az adott platform) kerüljön. Megértem az Epic ellenességet, millió ember kommentjét olvastam már ezzel kapcsolatban, és egytől egyig van benne igazság, de ilyen szinten bántani a fejlesztőket akkor is csúnya dolog. 😀
Az megint más kérdés hogy jelen esetben a fejlesztő minden nem egyetértő levegővételre külön hisztitt csapott le, ki tudja mennyi igaz abból amit mond.